Ο Άκραμ Καν κάνει την "Ζιζέλ" κορίτσι του 21ου αιώνα

Ο Άκραμ Καν κάνει την "Ζιζέλ" κορίτσι του 21ου αιώνα Facebook Twitter
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας, Tamara Rojo στο κέντρο της ομάδας των χορευτών, κατά τη διάρκεια πρόβας
0

Οι "Τimes" το έχουν χαρακτηρίσει ως ένα από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα του έτους και αν κρίνει κανείς από τα πρώτα βίντεο πρόβας που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, έτσι θα είναι: η "Ζιζέλ", ένα ανυπέρβλητο κλασικό έργο και η μεταφορά του στο σήμερα είναι το εγχείρημα του ταλαντούχου χορογράφου με Άκραμ Καν με το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, ενώ η πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του στις 27 Σεπτεμβρίου είναι αυτό που συζητιέται στους καλλιτεχνικούς κύκλους. 

Ο 42χρονος Καν που δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για την προσέγγιση στην κλασική "Ζιζέλ" δημοσιεύοντας φωτογραφίες και βίντεο από τις πρόβες στο Instagram, έχει ήδη μιλήσει για ένα εμπνευσμένο έργο, που θα γεμίσει τα μάτια των θεατών με εικόνες. Και φυσικά δεν επαναπαύθηκε μόνο στη χορογραφία και τις ικανότητες των συνεργατών του, αλλά και στο ταλέντο του φημισμένου εικαστικού Tim Yip, που υπογράφει τόσο τα σκηνικά, όσο και τα κοστούμια του μπαλέτου. 

Aυτή ακριβώς η παράσταση είναι ένα τεράστιο στοίχημα για τη διεύρυνση του κλασικού ρεπερτορίου στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό και σε κοινό που πέρα από συντηρητικές επιλογές διψά για ένα νέο όραμα.

Ομοίως, ο συνθέτης και μουσικός παραγωγός Vincenzo Lamagna προσάρμοσε την αυθεντική σύνθεση του Adolphe Adam, στη νέα ματιά που φέρνει στο έργο η ματιά του Καν και που θα συνοδεύει ζωντανά από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αγγλίας τη χορογραφία του μπαλέτου. Μία μικρή γεύση από την παράσταση, της οποίας τα εισιτήρια έχουν γίνει ανάρπαστα, δίνεται από τα βίντεο πρόβας, όπου κυριαρχεί η χορογραφία και τα πρόσωπα της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας, Tamara Rojo και του ταλαντούχου χορευτή Isaac Hernandez. 

 

Ειδικώς, για τη Rojo, όλο αυτό, αυτή ακριβώς η παράσταση είναι ένα τεράστιο στοίχημα για τη διεύρυνση του κλασικού ρεπερτορίου στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό και σε κοινό που πέρα από συντηρητικές επιλογές διψά για ένα νέο όραμα, κάτι που ευαγγελίζεται η ίδια από την πρώτη μέρα που ανέλαβε ως επικεφαλής του διεθνούς φήμης βρετανικού μπαλέτου.

 

Σε ό,τι αφορά τη  δραματουργική προσαρμογή του κλασικού έργου έχει η επιμέλεια ανήκει στη Ruth Little, ενώ στον σχεδιασμό και τη σκηνοθεσία των φωτισμών βρίσκεται ο πολυτάλαντος και βραβευμένος με Τόνι, Mark Henderson.

 

Η υπόθεση του κλασικού αυτού έργου περιστρέφεται γύρω από τον έρωτα της νεαρής χωρικής "Ζιζέλ" για τον κόμη Αλμπρεχτ. Όλα μοιάζουν ειδυλλιακά: εκείνος της εμφανίζεται ως επίσης ταπεινής καταγωγής, πολύ σύντομα όμως, Ζιζέλ θα ανακαλύψει την αριστοκρατική καταγωγή του, τον αρραβώνα του με μια άλλη γυναίκα, θα χάσει τα λογικά της, θα βάλει τέλος στη ζωή της.

Στο δάσος, καραδοκούν τα βίλι (Wilis), πνεύματα νεαρών γυναικών, που προδομένες από τον αγαπημένο τους, μεταμορφώθηκαν σε ξωτικά και καταδιώκουν κάθε άνδρα. Τον υποχρεώνουν να μπλέξει μαζί τους σε μία φρενίτιδα χορού, μέχρι τον θάνατο. Όταν ο μεταμελημένος για το ψέμα και τη διπλή ζωή του, Άλμπρεχτ θα επισκεφθεί τον τάφο της Ζιζέλ, τα βίλι θα τον παρασύρουν σ' αυτόν τον θανάσιμο χορό, όμως εκείνη θα κάνει και πάλι την εμφάνιση της, βοηθώντας τον να μείνει στη ζωή μέχρι την αυγή οπότε και λήγει η κυριαρχία των ξωτικών στο δάσος.

Για την πραγματική ιστορία της δημιουργίας του έργου, ας σημειωθεί ότι οι Τεοφίλ Γκοτιέ και Ζιλ Ανρί Βερνουά ντε Σαιν Ζορζ πήραν έμπνευση από το δίπρακτο μπαλέτο που γέννησε το δοκίμιο του Χάινριχ Χάινε, με ευθείες αναφορές σε μύθους σλαβικής προέλευσης.

Ο Σαρλ Αντόλφ Αντάμ (1803 - 1856) συνέθεσε τη μουσική της «Ζιζέλ», εμβληματική για τα θρυλικά pas de deux της κορυφαίας του χορού, που μέσα στα χρόνια έχουν εμπνεύσει χορεύτριας, όπως η Γκρίζι, η Γκορσένκοβα, η Πάβλοβα, κ.α.

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ