ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη

Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
H Αθήνα έχει ζωντάνια στον δρόμο όλη τη διάρκεια της μέρας, κίνηση οχημάτων, κινητικότητα ανθρώπων, πολλά μαγαζιά, όπως στο Ρίο.
0

Λίγες μέρες μετά την έναρξη των προβών οι Douglas Froog Alves De Paula, Tuany Nascimento, Vn Dançarino Brabo, André Oliveira Db, Marlon Brando De Oliveira Santos μιλούν για τη δική τους Αθήνα, την πόλη που άρχισαν να ανακαλύπτουν και να ερωτεύονται.

— Μπορείς να μας περιγράψεις την Αθήνα με 5 λέξεις;

Douglas: Θορυβώδης, όμορφη, ήσυχη, κρύα αλλά και ζεστή την ίδια στιγμή.

Marlon: Απίθανη, διαφορετική, όμορφη, διασκεδαστική, είναι μια πρόκληση.

Vinicious: Όμορφη, ενδιαφέρουσα, ήρεμη, θορυβώδης, πανέμορφη.

André: Ηρεμία, διασκέδαση, πρόκληση, Ακρόπολη, θέατρο.

Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
André Oliveira Db © Χρήστος Σαρρής


— Μοιάζει η Αθήνα με το Ρίο;

Tuany: Μοιάζει. Οι άνθρωποι είναι ζωηροί. Έχει ζωντάνια στον δρόμο όλη τη διάρκεια της μέρας, κίνηση οχημάτων, κινητικότητα ανθρώπων, πολλά μαγαζιά, όπως στο Ρίο.

Douglas: Πολύ. Μου αρέσει να βγαίνω τα βράδια και εδώ παρατήρησα ότι οι άνθρωποι βγαίνουν, πάνε στα μπαρ και το βρήκα αυτό πολύ ωραίο. Μοιάζει πολύ με το Ρίο.

Marlon: Λίγο. Κάποιοι δρόμοι είναι αρκετά στενοί και μικροί, κάποια σημεία θυμίζουν τις φαβέλες του Ρίο.

André: Έτσι και έτσι. Έχουν τις διαφορές τους. Υπάρχουν μέρη που μοιάζουν και μέρη που δεν μοιάζουν, αλλά δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο σαν ομοιότητα. Είναι πραγματικά πολύ διαφορετικές.

Vinicious: Στον θόρυβο, στον χαμό που επικρατεί. Και οι άνθρωποι μοιάζουν, γιατί και εδώ έχει και μαύρους και λευκούς. Οι άνθρωποι είναι ευγενικοί, αλλά επίσης είναι και θυμωμένοι, όπως και στο Ρίο. Νομίζω αυτά.


— Ποιος είναι ο ήχος της Αθήνας για σένα;

Marlon: Ήσυχος και ταυτόχρονα θορυβώδης, οι άνθρωποι μιλούν πιο δυνατά και άλλες στιγμές οι άνθρωποι μιλούν λίγο.

Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
Douglas Froog Alves De Paula © Χρήστος Σαρρής


— Τι είχες ακούσει για την Αθήνα πριν έρθεις;

Tuany: Μόνο τις ιστορίες της μυθολογίας, για τον Δία, τους Θεούς.


— Ποια είναι η πρώτη εικόνα της Αθήνας που σου έκανε εντύπωση;

Tuany: Η Ακρόπολη, για μένα σίγουρα είναι η Ακρόπολη.

Douglas: Ο αριθμός των αυτοκινήτων που υπάρχουν στον δρόμο. Είναι τεράστιος ο αριθμός των αυτοκινήτων. Οι δρόμοι έχουν πολλή κίνηση.


— Πώς φανταζόσουν την Αθήνα πριν έρθεις;

Vinicious: Με ρατσισμό, αλλά δεν είναι.

Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
Vn Dançarino Brabo © Χρήστος Σαρρής
Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
Tuany Nascimento. © Χρήστος Σαρρής
Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη Facebook Twitter
Marlon Brando De Oliveira Santos © Χρήστος Σαρρής

Info

Οι «Όρνιθες» ενώνουν τη βραζιλιάνικη ομάδα χορού Passinho Carioca με τους Νίκο Καραθάνο και Χρήστο Λούλη, οι οποίοι περιστοιχίζονται πλέον από τους Αμαλία Μουτούση, Στεφανία Γουλιώτη, Θανάση Αλευρά, Κλέλια Ρένεση και Μάρθα Φριντζήλα, καθώς και δώδεκα ακόμη ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές από την Ελλάδα.

Παραστάσεις στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (29 & 30/12) και στο διεθνές φεστιβάλ της Λατινικής Αμερικής στο Σαντιάγκο της Χιλής, Santiago a Mil (17-20/1/2020), κατόπιν επίσημης πρόσκλησης.

Θέατρο
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ