Plays for the masses

Plays for the masses Facebook Twitter
0

» Το δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου προγραμματίζει ο Σπύρος Παπαδόπουλος την πρεμιέρα του έργου τουΞενόπουλου Το φιόρο του Λεβάντε στο Θέατρο Άνεσις (για τα επόμενα δέκα χρόνια θα είναι η θεατρική του στέγη). Θα ερμηνεύσει το ρόλο του τετραπέρατου, γαλίφη και καταφερτζή Ζακυνθινού, που αφήνει την ιδιαίτερη πατρίδα του επειδή φοβάται τους σεισμούς κι έρχεται στην Αθήνα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Τσιάνος. Παίζουν ακόμη ο Χάρης Σώζος, η Χριστίνα Αλεξανιάν, η Ευαγγελία Μουμούρη, ο Άγγελος Μπούρας, η Ιζαμπέλα Κογιέβινα, η Τζένη Θεωνά, η Μελίνα Βαμβακά κ.ά.

» Στο Θέατρο Κιβωτός θα παρουσιάσει το καινούργιο της έργο η Δήμητρα Παπαδοπούλου, μια κωμωδία-θρίλερ με τίτλο Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου. Η ιστορία εξελίσσεται σ' ένα παλιό αρχοντικό στην Κηφισιά, όπου κυκλοφορούν κακά πνεύματα. Εδώ καταφθάνει η ιδιοκτήτρια, έπειτα από χρόνια απουσίας στην Ινδία. Την περιτριγυρίζουν η Ρουμάνα (από τα μέρη του κόμη Δράκουλα) υπηρέτρια, ένας συγγραφέας έργων τρόμου, ένας ροκάς και ένας Κρητικός, συγχωριανός της - η ετερόκλητη σύναξη εγγυάται το αστείον της υπόθεσης. Παίζουν: Δήμητρα Παπαδοπούλου, Κώστας Αποστολάκης, Γιάννης Δρακόπουλος, Ελένη Καρακάση, Κατερίνα Νικολοπούλου, Γιώργος Σεϊταρίδης, Γιώργος Χρανιώτης. Σκηνοθετεί ο Θοδωρής Αθερίδης.

» Η Κάτια Δανδουλάκηστρέφεται στην ελληνική εμπορική κωμωδία: Παρακαλώ... ας μείνει μεταξύ μας των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου. Η ιστορία του έργου αφορά μια ντίβα του θεάτρου που έχει ανάγκη μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, μια υπεύθυνη θεάτρου με εμμονή στην ποιότητα, δύο συγγραφείς που αναζητούν την καλλιτεχνική καταξίωση, μια θεατρική επιχειρηματία που ψάχνει για απλήρωτο σεξ και πολλούς άλλους που εμπλέκονται με τον ένα ή άλλο τρόπο (έναν ζεν πρεμιέ, ηθοποιούς, έναν βοηθό σκηνοθέτη κι έναν ντετέκτιβ). Στο θίασο συμμετέχουν ο Γιώργος Μαρίνος, η Κατιάνα Μπαλανίκα, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Κώστας Σπυρόπουλος και ο Γρηγόρης Σταμούλης. Σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας.

» Μέσα στον Οκτώβριο ξεκινά και η Φιλουμένα Μαρτουράνο στο Θέατρο Βασιλάκου. Τη δημοφιλή ηρωίδα του Εντουάρντο ντε Φίλιππο θα ερμηνεύσει η Αθηνά Τσιλύρα, έχοντας δίπλα της τον Τάσο Χαλκιά, τον Κώστα Φλωκατούλα, την Αλίκη Αλεξανδράκη, τον Θόδωρο Μπογιατζή, την Κατερίνα Τσάβαλου, την Ηλεάννα Μπάλα κ.ά. Σκηνοθετεί η Εστέρ Αντρέ Γκονζάλες.

» Φούστα-μπλούζα είναι ο τίτλος της καινούργιας φαρσοκωμωδίας τουΘανάση Παπαθανασίου και του Μιχάλη Ρέππα. Η Μαίρη (Δάφνη Λαμπρόγιαννη) εγκαταλείφθηκε έγκυος από τον αγαπημένο της, ο οποίος επιστρέφει, 18 χρόνια μετά, ως χορεύτρια από το Λας Βέγκας ονόματι Φλορίντα (Ελισάβετ Μουτάφη)! Η ιστορία περιπλέκεται κι άλλο, καθώς ο άνδρας που εν τω μεταξύ παντρεύτηκε η Μαίρη (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) ξελογιάζεται με τη Φλορίντα. Στην τρελή ιστορία ανακατεύονται ακόμη μια καθηγήτρια αρχαίων ελληνικών (Ελένη Κρίτα), μια αλαφροΐσκιωτη χήρα (Μαρία Κατσανδρή), ένας μακιγιέρ (Πάνος Σταθακόπουλος), ένας ηθικολόγος πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων (Τάκης Παπαματθαίου) και η Ρωσίδα υπηρέτρια (Σοφία Μουτίδου). Την παράσταση σκηνοθετούν οι συγγραφείς. ΣτοΘέατρο Πειραιώς 131.

» Σόλο στο Κόρονετ οΓεράσιμος Γεννατάς. Από 18 Οκτωβρίου θα υποδύεται τον Caveman (σαν να λέμε, άνθρωπος των σπηλαίων, πρωτόγονος), έναν μονόλογο που αποτέλεσε τη μακροβιότερη παράσταση στο Μπρόντγουεϊ με έναν ηθοποιό. Ο ήρωας, μετά από έναν καυγά με τη γυναίκα του, βρίσκεται στο δρόμο μαζί μ' όλα του τα πράγματα. Το γνωστό ζήτημα των σχέσεων ξεδιπλώνεται σε ποικίλες εκδοχές από την προϊστορική εποχή έως σήμερα. Η συμμετοχή του κοινού είναι καθοριστική στην εξέλιξη της παράστασης, οδηγώντας σε ανατροπές που προκαλούν εκρήξεις γέλιου. Η σκηνοθεσία είναι της Αναστασίας Παπαστάθη.   

» Η Ζωή Λάσκαρη θα παρουσιάσει στο θέατρό της στην Αθηναΐδα τον Καυγατζή του Ζαν Ζενέ. Το μυθιστόρημα του Ζενέ συνδέθηκε για πάντα με την τελευταία ταινία του Φασμπίντερ στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Μπραντ Ντέιβις, ο Φράνκο Νέρο και η Ζαν Μορό. Η ιστορία μάς μεταφέρει στο λιμάνι της Βρέστης, όπου βρίσκεται ο φημισμένος οίκος ανοχής «Παράδεισος». Κουμάντο στον «Παράδεισο» κάνει ο Νόνο και η γυναίκα του, η Μαντάμ Λιζιέν. Για να πάνε οι πελάτες με τη Λιζιέν, πρέπει να κερδίσουν πρώτα στα ζάρια τον Νόνο - αλλιώς οφείλουν να συνευρεθούν μαζί του. Ο Καυγατζής (Κερέλ) πηγαίνει στον «Παράδεισο» για να βρει τον αδελφό του, που τους τελευταίους 6 μήνες είναι εραστής της Λιζιέν. Τι ακολουθεί θα το δούμε επί σκηνής. Την παράσταση σκηνοθετεί η Βάνα Πεφάνη (η οποία υπογράφει και τη διασκευή). Τη μουσική έγραψε ο Παναγιώτης Καλατζόπουλος και τους στίχους ο Άρης Δαβαράκης. Τη Μαντάμ Λιζιέν θα αναλάβει η Ζωή Λάσκαρη. Παίζουν ακόμη: Στέλιος Γεράνης, Αντώνης Καρυστινός, Κυριάκος Κοσμίδης, Νίκος Νίκας, Μανόλης Αφολάνιο, Μαρία Σολωμού, Αννέτα Κορτσαρίδου και η Βάνα Πεφάνη.

» Στα τέλη της δεκαετίας του '50 στη Νέα Υόρκη ένας πρώην επιτυχημένος θεατρικός παραγωγός κι ένας κακομοίρης λογιστής αποφασίζουν να μαζέψουν «χορηγίες» από διψασμένες για έρωτα πλούσιες γηραιές κυρίες για να ανεβάσουν στο Μπρόντγουεϊ την απόλυτη αποτυχία. Αν κατέβαινε αμέσως μετά την πρεμιέρα, θα μπορούσαν να βάλουν στην τσέπη τους τα συγκεντρωμένα για την παραγωγή χρήματα. Προς τούτο βρίσκουν το χειρότερο μιούζικαλ που γράφτηκε ποτέ, έναν άσχετο σκηνοθέτη και τους πλέον ατάλαντους ηθοποιούς. Πλην όμως, η τεράστια επιτυχία της παράστασής τους θα οδηγήσει σε απρόβλεπτες εξελίξεις. Τους δημοφιλείς Producers του Μελ Μπρουκς σκηνοθετεί στο θέατρο Αλίκη ο Σταμάτης Φασουλής, με τον ελληνικό τίτλο Δύο τρελοί-τρελοί παραγωγοί. Πρωταγωνιστούν ο Παύλος Χαϊκάλης και ο Αντώνης Λούδαρος. Μαζί τους ο Γιάννης Βούρος, ο Παντελής Καναράκης, ο Απόστολος Γκλέτσος και η Βίκυ Καγιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ράντου: «Η Ελληνίδα μάνα είναι τεράστιο κεφάλαιο για την ψυχιατρική»

Portraits 2025 / «Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ