H μεταμόρφωση του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας

Facebook Twitter
0


Η τραγική ιστορία μιας αγάπης που συναντά κοινωνικά εμπόδια φαίνεται να μην έχει αρχή και τέλος στις εκδοχές της. Από αρχαία ποιήματα μέχρι σύγχρονες ιστορίες με βρικόλακες, όλες αυτές οι αγάπες συγκινούν τους νέους, προβληματίζουν τους μεγαλύτερους και απογοητεύουν τους μεγάλους – γιατί αυτοί οι έρωτες δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Ή υπάρχουν;

 

Στη ζωγραφική

 

Αν και αρχικά αυτός ο πίνακας αντιμετωπίστηκε χλιαρά, τελικά κατέληξε να είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του Frank Dicksee. Η εικόνα δείχνει τον αποχαιρετισμό του ζευγαριού μετά από τη νύχτα του γάμου τους, που είναι και η τελευταία φορά που βλέπουν ο ένας τον άλλο ζωντανό. Είναι η στιγμή που ο Ρωμαίος λέει

"Farewell, farewell! one kiss, and I'll descend."

 

Στο μπαλέτο

Η αέρινη Alessandra Ferri υποδύεται την Ιουλιέτα στη σκηνή που συναντά τον Ρωμαίο στο μπαλκόνι της, μαζί με τον Angel Corella, με μουσική του Προκόβιεφ και χορογραφία Kenneth MacMillan:

 

 

Στη διαφήμιση


1971: Ένα πόστερ με τίτλο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» δινόταν στα νεαρά ζευγάρια που άνοιγαν κοινό λογαριασμό σε μία τράπεζα της Δανίας.

 

Στη φωτογραφία





Η Annie Leibowitz φωτογράφισε το 2008 την Coco Rocha και τον Roberto Bolle για λογαριασμό της Vogue, προσθέτοντας και τη μόδα στην εξίσωση. Ο Bolle, εκτός από χορευτής, ήταν και μοντέλο για τον Ferragamo και τη Gap.

 

 

Στη μουσική

Η μελωδία του Τσαϊκόφσκι, αβάσταχτη για τους απαγορευμένους έρωτες. Ένας τέτοιος ήταν και η αφορμή για τον ίδιο τον συνθέτη: 


 

 

Και στην πραγματικότητα…


Την άνοιξη του 1993 δύο νέοι σκοτώθηκαν από ελεύθερους σκοπευτές καθώς προσπαθούσαν να δραπετεύσουν από το Σαράγιεβο. Τα πτώματα της μουσουλμάνας Admira Ismić και του ορθόδοξου Σέρβου Boško Brkić έμειναν αγκαλιασμένα σε μία γέφυρα για αρκετές μέρες και η φωτογραφία τους εμφανίστηκε στα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης.

Το ντοκιμαντέρ “Romeo and Juliet in Sarajevo” ακολουθεί τις ζωές αυτού του ζευγαριού από τη μέρα αποφοίτησής τους το 1986 μέχρι την η μέρα που ο Βosko πήρε την απόφαση να μείνει στο Σαράγιεβο την ώρα που πολλοί Σέρβοι εγκατέλειπαν την πόλη. Ακολουθεί η σύντομη εκδοχή αυτού του ντοκιμαντέρ:


Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ