H μεταμόρφωση του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας

Facebook Twitter
0


Η τραγική ιστορία μιας αγάπης που συναντά κοινωνικά εμπόδια φαίνεται να μην έχει αρχή και τέλος στις εκδοχές της. Από αρχαία ποιήματα μέχρι σύγχρονες ιστορίες με βρικόλακες, όλες αυτές οι αγάπες συγκινούν τους νέους, προβληματίζουν τους μεγαλύτερους και απογοητεύουν τους μεγάλους – γιατί αυτοί οι έρωτες δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Ή υπάρχουν;

 

Στη ζωγραφική

 

Αν και αρχικά αυτός ο πίνακας αντιμετωπίστηκε χλιαρά, τελικά κατέληξε να είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του Frank Dicksee. Η εικόνα δείχνει τον αποχαιρετισμό του ζευγαριού μετά από τη νύχτα του γάμου τους, που είναι και η τελευταία φορά που βλέπουν ο ένας τον άλλο ζωντανό. Είναι η στιγμή που ο Ρωμαίος λέει

"Farewell, farewell! one kiss, and I'll descend."

 

Στο μπαλέτο

Η αέρινη Alessandra Ferri υποδύεται την Ιουλιέτα στη σκηνή που συναντά τον Ρωμαίο στο μπαλκόνι της, μαζί με τον Angel Corella, με μουσική του Προκόβιεφ και χορογραφία Kenneth MacMillan:

 

 

Στη διαφήμιση


1971: Ένα πόστερ με τίτλο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» δινόταν στα νεαρά ζευγάρια που άνοιγαν κοινό λογαριασμό σε μία τράπεζα της Δανίας.

 

Στη φωτογραφία





Η Annie Leibowitz φωτογράφισε το 2008 την Coco Rocha και τον Roberto Bolle για λογαριασμό της Vogue, προσθέτοντας και τη μόδα στην εξίσωση. Ο Bolle, εκτός από χορευτής, ήταν και μοντέλο για τον Ferragamo και τη Gap.

 

 

Στη μουσική

Η μελωδία του Τσαϊκόφσκι, αβάσταχτη για τους απαγορευμένους έρωτες. Ένας τέτοιος ήταν και η αφορμή για τον ίδιο τον συνθέτη: 


 

 

Και στην πραγματικότητα…


Την άνοιξη του 1993 δύο νέοι σκοτώθηκαν από ελεύθερους σκοπευτές καθώς προσπαθούσαν να δραπετεύσουν από το Σαράγιεβο. Τα πτώματα της μουσουλμάνας Admira Ismić και του ορθόδοξου Σέρβου Boško Brkić έμειναν αγκαλιασμένα σε μία γέφυρα για αρκετές μέρες και η φωτογραφία τους εμφανίστηκε στα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης.

Το ντοκιμαντέρ “Romeo and Juliet in Sarajevo” ακολουθεί τις ζωές αυτού του ζευγαριού από τη μέρα αποφοίτησής τους το 1986 μέχρι την η μέρα που ο Βosko πήρε την απόφαση να μείνει στο Σαράγιεβο την ώρα που πολλοί Σέρβοι εγκατέλειπαν την πόλη. Ακολουθεί η σύντομη εκδοχή αυτού του ντοκιμαντέρ:


Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Βιβλίο / Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Υπεύθυνη για τα πιο πολύτιμα αποκτήματα της ιδιωτικής συλλογής του διάσημου τραπεζίτη, η απέριττα κομψή βιβλιοθηκάριος Μπελ ντα Κόστα Γκριν ήταν μαύρη αλλά εμφανιζόταν ως λευκή στον αφρό της υψηλής κοινωνίας μέχρι και τον θάνατό της το 1950.
THE LIFO TEAM
Leslie Absher: «Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι» 

Βιβλίο / Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι, συγγραφέας

Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Leslie Absher μάς ξεναγεί στο «Σπίτι με τα μυστικά», εκθέτοντας ταυτόχρονα την προσωπική της πορεία προς την απελευθέρωση, την «ελληνική» της εμπειρία και τις εντυπώσεις της από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια»

Βιβλίο / Το Πολυτεχνείο έγινε κόμικ: Μια νέα έκδοση για μια μονίμως επίκαιρη εξέγερση

Παραμονές της φετινής επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκδόσεις Red ‘n’ Noir κυκλοφόρησαν ένα έξοχο κόμικ αφιερωμένο σε αυτή, που το υπογράφουν ο συγγραφέας Γιώργος Κτενάς και ο σκιτσογράφος John Antono.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μάλκολμ Λόουρι και το «Κάτω από το ηφαίστειο»

Βιβλίο / Το μεγαλόπνοο «Κάτω από το ηφαίστειο» του Μάλκολμ Λόουρι, μια προφητεία για την αποσύνθεση του κόσμου

Οι αναλογίες μεταξύ του μυθιστορηματικού βίου του Βρετανού συγγραφέα και του κορυφαίου έργου του είναι παραπάνω από δραματικές, όπως και αυτές μεταξύ της υπαρξιακής πτώσης του και του σημερινού, αδιέξοδου κόσμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Βιβλίο / Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Στο νέο του βιβλίο, «Ψέματα που μας έμαθαν για αλήθειες», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ο Νικόλας Σμυρνάκης καταρρίπτει 23 μύθους που μας καταπιέζουν, βοηθώντας μας να ζήσουμε ουσιαστικότερα.
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ