Gravity

Gravity Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Αλφόνσο Κουαρόν

Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Μπούλοκ, Τζορτζ Κλούνεϊ

Βαθμολογία: 3,5/5

Μια δεξιοτεχνική, καθηλωτική εμπειρία σε χορταστικές τρεις διαστάσεις, το Gravity είναι μια θριαμβευτική επιστροφή του Αλφόνσο Κουαρόν μετά από πολλά χρόνια, και ταυτόχρονα, μια ασυνήθιστη περίπτωση στην κατηγορία των περιπετειών (εμφανώς) υψηλού προϋπολογισμού, κυρίως για έναν λόγο: είναι ένα υπαρξιακό θρίλερ στο διάστημα για ενάμιση ρόλο! Πρωταγωνιστεί η Σάντρα Μπούλοκ από την αρχή ως το τέλος και κάποιες στιγμές, της κρατάει παρέα ο Τζορτζ Κλούνι. Οι υπόλοιποι, χωρίς να έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία στην πλοκή, σκοτώνονται σχεδόν με το καλημέρα, όταν απόβλητα του διαστήματος συγκρούονται με τον σταθμό όπου οι αστροναύτες κάνουν εργασίες ρουτίνας, και έκτοτε η Μπούλοκ, αναλύτρια και όχι ιδιαίτερα περπατημένη στο κενό αέρος, προσπαθεί να γραπωθεί από ότι μπορεί για να επιβιώσει. Πράγμα εξαιρετικά δύσκολο, που ο Κουαρόν δουλεύει σε φουλ σασπένς, καθώς οι δυνατότητες πλοήγησης περιορίζονται, όπως και η μετάβαση της σε γειτονικούς δορυφόρους, βασικά ερημωμένους (ένεκα οι περικοπές, κι εκεί...).

Η τεχνική πλευρά της ταινίας προκαλεί δέος. Ο Κουαρόν κλείνει το μάτι στο 2001 και το ξεχασμένο Marooned, αλλά φτιάχνει ένα δικό του κλειστοφοβικό σύμπαν, με την πρωτοτυπία της κίνησης της κάμερας σε 360 μοίρες, με ανάλογο εφέ παραζάλης και τελειωτικής αγωνίας. Το έντονο vertigo διακόπτεται έντεχνα από τις στιγμές αναζήτησης, εσωτερικής και αναγκαστικής, της Μπούλοκ, ή οποία βρίσκεται συνεχώς στο δίλημμα του να τα παρατήσει, έχοντας χάσει και το παιδί της, ή να αντέξει και να τα επιστρέψει. Η Αμερικανίδα ηθοποιός κάνει κάτι πολύ δύσκολο, να μιλάει κανονικά και να κινείται αργά, για να προσομοιώσει την συμπεριφορά σε έλλειψη βαρύτητας. Και τα καταφέρνει σε μια ταινία, που θα ήταν πραγματικό αριστούργημα, αν δεν επέμενε, για τον προφανή σκοπό της ταύτισης του θεατή, να βάλει την επιστήμονα να αντιδρά, έστω και κάτω από επείγουσες συνθήκες, σαν τη Ρίπλεϊ από το Alien, δηλαδή σαν μια ειδικευμένη αστροναύτης με τη δύναμη της φανταστικής πολεμίστριας

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα μου έμαθε η καθηγήτρια Μακγκόναγκαλ

Οθόνες / Όλα όσα μου έμαθε η καθηγήτρια Μακγκόναγκαλ

Η Μάγκι Σμιθ πέρασε στην αιωνιότητα, αφήνοντας πίσω της ένα έργο μνημειώδες και μια κληρονομιά αδιασάλευτη, τόσο θεατρικά όσο και κινηματογραφικά. Ως φόρο τιμής, επιλέγω τρεις αγαπημένες στιγμές από τον ρόλο που με σύστησε σε αυτή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
MAGGIE SMITH

Απώλειες / Μάγκι Σμιθ (1934-2024): Μια ηθοποιός καθηλωτική στη διακριτική της διαδρομή

Οι κυρίες τη θαύμασαν στο «Downton Abbey», τα παιδιά τη λάτρεψαν στον Χάρι Πότερ, το θέατρο και το σινεμά έχασαν τη βασίλισσα της ένρινης ειρωνείας και έναν εθνικό θησαυρό της Αγγλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΩΣ ΤΙΣ 21:00 Νύχτες Πρεμιέρας: 20 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Οθόνες / Νύχτες Πρεμιέρας 2024: Είκοσι ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Ο νέος Αλμοδόβαρ, η ταινία τρόμου της χρονιάς, λιγότερο γνωστά αριστουργήματα του Κουροσάβα, κορυφαία βρετανικά φιλμ των '80s και πολλές ακόμα προτάσεις από το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η ανάσταση της καταστροφικής «κωμωδίας» που γύρισε ο Τζέρι Λιούις για το Ολοκαύτωμα

Οθόνες / Η ανάσταση της καταστροφικής «κωμωδίας» που γύρισε ο Τζέρι Λιούις για το Ολοκαύτωμα

Στο Φεστιβάλ Βενετίας έκανε πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την παράξενη ιστορία της ταινίας «Η μέρα που έκλαψε ο κλόουν», που ο διάσημος κωμικός ήθελε να θαφτεί για πάντα.
THE LIFO TEAM