Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Η Dee Rees είναι η πρώτη Αφροαμερικανή υποψήφια.
0

Πλησιάζουν οι μέρες που το κόκκινο χαλί στο μακρινό μας λαμπερό Χόλιγουντ θα πάρει φωτιά.

Από τον προηγούμενο μήνα που ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, έχουν αρχίσει ήδη οι προβλέψεις, οι αναλύσεις και φυσικά οι αντιπαραθέσεις.

Οι προηγούμενες χρονιές όπως θα θυμάστε, χρωματίστηκαν με πολλές αποχρώσεις του γκρι, καθότι η Επιτροπή σαν να ευνόησε πάλι κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες δημιουργών όπως αυτή του λευκού Αμερικανού άνδρα, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων (λογικό...).

Στη φετινή λοιπόν γιορτή των 90 χρόνων θα δούμε πιο εναλλακτικούς συνδυασμούς υποψηφίων, ακόμα και στις μεγάλες-πιο δύσκολες κατηγορίες των βραβείων, πιο ανοικτούς προς την κοινωνία και με περισσότερο ενδιαφέρον.

Θυμάστε πέρσι τη δραματική ιστορία «Αφανείς Ηρωίδες»; Να θυμίσουμε ότι εκεί χάρηκε το μάτι μας γυναίκες ικανές που ήρθαν αντιμέτωπες με την ίδια την ιστορία.

Η ταινία κέρδισε διάφορα βραβεία, εκ των οποίων το σημαντικότερο το Βραβείο Σωματείου Ηθοποιών Καλύτερης ομαδικής ερμηνείας σε ταινία και ήταν υποψήφια για Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και BAFTA.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Αφανείς Ηρωίδες.

Στο παρόν άρθρο λοιπόν θα ασχοληθούμε με το «ασθενές» φύλο, που τον τελευταίο χρόνο έχει ορθώσει ανάστημα και φωνάζει πλέον για όλα τα κακώς κείμενα του ιντριγκαδόρικου χώρου του θεάματος.

Ας δούμε λοιπόν τις περιπτώσεις που σηματοδοτούν αλλαγές και βγάζουν μπροστά γυναίκες που τολμούν και σε παραδοσιακά ανδροκρατούμενους χώρους. Όχι ότι είμαστε μπροστά σε καμία μεγάλη ανατροπή της εικόνας των υποψηφίων βέβαια αλλά κάτι αρχίζει να αλλάζει.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία Best Cinematography (Διεύθυνση φωτογραφίας) βρίσκεται υποψήφια μια γυναίκα! Ο λόγος για την Rachel Morrison και την δουλειά της στην ταινία Mudbound.

Το έργο, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Hillary Jordan, λαμβάνει χώρα το 1940 στην αμερικανική ύπαιθρο όπου μία οικογένεια λευκών και μία αφροαμερικάνων που εργάζεται για αυτούς, βιώνουν μαζί όλες τις δυσκολίες της εποχής.

Το Mudbound όμως ανέδειξε και μία άλλη γυναικεία πρώτη, αυτή στην κατηγορία Best Adapted Screenplay με την Dee Rees να γίνεται η πρώτη Αφροαμερικάνα υποψήφια.

Στην ιστορία αυτή η Dee Rees είδε την ιστορία των παππούδων της και την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων τότε να αντιπαρέλθουν το ρατσισμό και να αναδείξουν την ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Για πρώτη φορά στην κατηγορία Best Cinematography (Διεύθυνση φωτογραφίας) βρίσκεται υποψήφια μια γυναίκα! Ο λόγος για την Rachel Morrison και την δουλειά της στην ταινία Mudbound.

Μάλιστα, η δηλωμένη ομοφυλόφιλη δημιουργός (είναι και σκηνοθέτιδα) έχει και στο παρελθόν ασχοληθεί με «ευαίσθητα» κοινωνικά θέματα, όπως με το (σχεδόν) αυτοβιογραφικό «Pariah» που βραβεύτηκε στο Sundance το 2011 και εξιστορεί τη ζωή της έφηβης λεσβίας Alike.

Συνεχίζουμε με το Mudbound που είναι μάλλον μία γυναικεία υπόθεση. Μια ακόμη πρωτιά σε αυτήν την ταινία, είναι και αυτή της μοναδικής Mary J. Blige.

Η Αφροαμερικάνα φωνάρα είναι το πρώτο άτομο που είναι υποψήφιο την ίδια χρονιά στην κατηγορία Β' Γυναικείου Ρόλου και Πρωτότυπου Τραγουδιού για το «Mighty river».

Αφήνοντας το Mudbound, θα βρούμε στη μεγάλη κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη μια γυναίκα και συγκεκριμένα την Greta Gerwig για την ταινία της «Lady Bird». Είναι η 5η μόλις που τα κατάφερε στην ιστορία αυτής της κατηγορίας.

Το έργο αναφέρεται στη ζωή μια έφηβης της Κριστίν –Lady bird- και μιας δύσκολης καθημερινότητας, από την οποία ονειρεύεται να ξεφύγει μπαίνοντας σε ένα πανεπιστήμιο έξω από το Σακραμέντο που ζει.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
H Greta Gerwig, σκηνοθέτις της ταινίας «Lady Bird, είναι υποψήφια στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη.

Η Octavia Spencer έφτασε φέτος με την τρίτη υποψηφιότητά της, στην κατηγορία Β' Γυναικείου Ρόλου στο «The shape of water», την Viola Davis ως η Αφροαμερικανή ηθοποιός με τις περισσότερες παρουσίες στα μεγάλα βραβεία.

Τα 90 χρόνια των Όσκαρ όμως θα βρουν και την -παραλίγο συνομήλικη των βραβείων- πιο ηλικιωμένη υποψήφιο σε διαγωνιστική κατηγορία. Πρόκειται για την σκηνοθέτιδα Agnès Varda, ετών 89 (!!!) που θα την βρούμε στην κατηγορία Best Documentary Feature για το Faces Places.

Τέλος, το μίνι αυτό αφιέρωμα στις γυναίκες των βραβείων θα κλείσει με τη μέγιστη Meryl Streep που φέτος μετράει την 21η υποψηφιότητά της, σπάζοντας το προηγούμενο δικό της ρεκόρ, ως η περφόρμερ με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία του θεσμού.

Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες Nova!
Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α' προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ