Αδυνατώντας να αποφασίσουν με πυγμή, oι κριτικοί του Λος Άντζελες έσπασαν στα δυο την καλύτερη ταινία, ανάμεσα στο Gravity και το Her, προτιμώντας ωστόσο τον Αλφόνσο Κουαρόν ως σκηνοθέτη, με επιλαχόντα τον Σπάικ Τζόνζ. Ο Τζονζ ήταν και πάλι πρώτος επιλαχών στο σενάριο, όπου κέρδισε η ελληνική περιπέτεια των Ντελπί-Χοκ-Λινκλέιτερ, Πριν Τα Μεσάνυχτα- μια ευχάριστη έκπληξη.
Ο Μπρους Ντερν από το Νεμπράσκα ήταν ο νικητής στους άνδρες, ενώ άλλη μια ισοπαλία συνέβη στην κατηγορία των γυναικών, όπου σφήνα στην επικράτηση της Κέιτ Μπλάνσετ ήρθε η Αντέλ Εξαρχόπουλος, επιβεβαιώνοντας τον θετικό θόρυβο γύρω από την αποδοχή της ερμηνείας της στην Αμερική.
Η Λουπίτα Νιόνγκο, καταπληκτική στο 12 Χρόνια Σκλάβος, κέρδισε άλλο ένα δεύτερο ρόλο, ενώ στους άνδρες και πάλι μια ισοπαλία μοίρασε το βραβείο ανάμεσα στον Τζάρεντ Λίτο για το ρόλο του τραβεστί στο Dallas Buyers' Club και τον Τζέιμς Φράνκο στο Spring Breakers.
Το Gravity βραβεύτηκε επίσης για τη φωτογραφία και το μοντάζ του και είμαι σίγουρος πως οι Χρυσές Σφαίρες θα το τιμήσουν δεόντως. Αλλά και το Her ανεβαίνει, και συζητείται επίσης αν γίνεται να συμπεριληφθεί η φωνητική ερμηνεία της Σκάρλετ Γιοχάνσον (υποδύεται το κομπιούτερ που ερωτεύεται ο Χοακίν Φίνιξ) στις φετινές υποψήφιες.
Χθες δόθηκαν και τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας στο Βερολίνο, όπου επικράτησε η Τέλεια Ομορφιά του Πάολο Σορεντίνο. Τιμητικές διακρίσεις απονεμήθηκαν στον Κεν Λόουτς, τον Πέδρο Αλμοδόβαρ και την Κατρίν Ντενέβ.
Το μόνο κοινό ανάμεσα στους κριτικούς του Λος Άντζελες και τα μέλη των Ευρωπαϊκών Βραβείων είναι η προτίμηση τους στο ντοκιμαντέρ του Τζόσουα Οπενχάιμερ, The Act of Killing, μια ευφάνταστη αναπαράσταση των σφαγών της Ινδονησίας, με πρωταγωνιστές τους ατιμώρητους δράστες. Πρόκειται για το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς, μια απίστευτη ταινία που είδαμε φέτος στο φεστιβάλ Βερολίνου, και παλεύει σώμα με σώμα με τη Σάρα Πόλεϊ για την επικράτηση σε όλες τις βραβεύσεις.