«Ανάδυση»: Tο νέο φεστιβάλ του Φοίβου Δεληβοριά με την αναδυόμενη ελληνική σκηνή

Φεστιβάλ Ανάδυση: το νέο φεστιβάλ με την αναδυόμενη ελληνική σκηνή του Φοίβου Δεληβοριά Facebook Twitter
O ανατολίτης Μπάκουλης, ο ντιλανικός Πετρόπουλος, ο cantautore Παπαγεωργίου και ο αναγεννησιακός Γεράσιμος Παπαδόπουλος. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Ο χώρος στον Βοτανικό (η αυλή του βιομηχανικού πάρκου ΠΛ.ΥΦ.Α.) που θα φιλοξενήσει για δυο βραδιές τραγουδοποιούς της νέας αναδυόμενης ελληνικής σκηνής είναι όμορφος και λειτουργικός.

Ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο καλλιτεχνικός επιμελητής και παρουσιαστής του νέου φεστιβάλ που το ονομάζει «Ανάδυση», έχει μαζέψει μερικούς από τους πιο αξιόλογους νέους μουσικούς, δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ένα κοινό ετερόκλητο που, αν δεν τους γνωρίζει, αξίζει να τους γνωρίσει. 

«Το να φτιάχνει κανείς μουσική σήμερα, ενώ είναι νέος και δεν θέλει να ανήκει σε συγκεκριμένο είδος, είναι ακόμα πιο δύσκολο απ’ ό,τι ήταν πάντα» λέει ο Φοίβος. «Ο κόσμος ρέπει προς τη σύμβαση και το αναμάσημα, οι δισκογραφικές με αξιώσεις είναι ελάχιστες, έσκασε και η βόμβα της πανδημίας και συνέθλιψε τα μικρά live.

Και όμως: ακούς καινούργια πράγματα και δεν πιστεύεις στ’ αυτιά σου. Την εκπληκτική ραπ πλευρά της Σεμέλης, τον αυτοαναφλεγόμενο κόσμο της Sophie Lies, τις μαγικές πολαρόιντ της Τρίχρωμης, τη θεατρική ρίμα της Penny. Και κιθαρωδούς ολοκληρωμένους, πολύ μακριά απ’ το γκράγκα γκρούγκα: τον ανατολίτη Μπάκουλη, τον ντιλανικό Πετρόπουλο, τον cantautore Παπαγεωργίου, τον αναγεννησιακό Γεράσιμο Παπαδόπουλο. Και ξέρεις πως ο ήλιος είναι η μοίρα τους.

Μαζί με τους αγαπητούς String Theory κάνουμε το ελάχιστο. Το συγκρότημα του Γιώργου Πατεράκη έφτιαξε έναν χώρο για να υποδέχεται ανθρώπους σαν κι αυτούς. Εγώ διάλεξα μια πρώτη οκτάδα (τους παραπάνω) και σας καλούμε στο πρώτο φεστιβάλ Ανάδυση. Αν σπάσει λίγο το κέλυφος, θα το κάνουμε και του χρόνου. Και ο χώρος στο Γκάζι θα γίνει μέρος συνάντησης και συναυλιών γι’ αυτήν τη γενιά που άνθισε στα δύσκολα. Ευχόμαστε να γίνει χαμός».

Ο κόσμος ρέπει προς τη σύμβαση και το αναμάσημα, οι δισκογραφικές με αξιώσεις είναι ελάχιστες, έσκασε και η βόμβα της πανδημίας και συνέθλιψε τα μικρά live. Και όμως: ακούς καινούργια πράγματα και δεν πιστεύεις στ’ αυτιά σου.

Το διήμερο ανοίγει την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου με ήχους ηλεκτρονικής, pop και rap μουσικής και κλείνει την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου με pop/rock, blues, country, νέες παραδοσιακές και λαϊκές προτάσεις.

Την Πέμπτη εμφανίζονται η Sophie Lies με τον Στέφανο Μουρούτσο και τον Ορέστη Πετράκη, η Δεσποινίς Τρίχρωμη μαζί με τις Nalyssa Green και Tango with Lions και οι Σεμέλη Χ Penny.

Την Παρασκευή ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος σε acoustic set μαζί με τον Γιώργο Παπουτσή, οι Δημήτρης Μπάκουλης & Γεράσιμος Παπαδόπουλος και ο Γιάννης Παπαγεωργίου μαζί με τον Γιάννης Κονταράτο και τον Λάμπρο Παπανικολάου

PENDING Φεστιβάλ Ανάδυση: Tο νέο φεστιβάλ του Φοίβου Δεληβοριά με την αναδυόμενη ελληνική σκηνή Facebook Twitter
Την Πέμπτη εμφανίζονται η Sophie Lies με τον Στέφανο Μουρούτσο και τον Ορέστη Πετράκη, η Δεσποινίς Τρίχρωμη μαζί με τις Nalyssa Green και Tango with Lions και οι Σεμέλη Χ Penny.

Τα περισσότερα από τα πρόσωπα που εμφανίζονται την πρώτη βραδιά έχουν παρουσιαστεί από τη LiFΟ, έτσι στο ραντεβού μας έχουν έρθει να φωτογραφηθούν και να μιλήσουν μόνο μουσικοί της δεύτερης βραδιάς.

Δημήτρης Μπάκουλης

Δημήτρης Μπακούλης Facebook Twitter
Όσο κυνικό κι αν ακουστεί, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας μουσικός θα είναι πάντα τα λεφτά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Είμαι 30 χρονών, τα μισά εκ των οποίων τα έχω ζήσει ως τραγουδοποιός» λέει ο Δημήτρης Μπάκουλης. «Έχω εκδώσει δύο προσωπικές δισκογραφικές δουλειές ως τώρα, κι έχω στο συρτάρι άλλες τρεις, που περιμένουν τον Covid-19 να περάσει την εφηβεία του και να ξεκουμπιστεί από το τσαρδί μας.

Όσο κυνικό κι αν ακουστεί, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας μουσικός θα είναι πάντα τα λεφτά. Απλά καταλήγεις με διαφορετικούς τρόπους στην αφραγκία για να μη βαριέσαι. Αν ασχολείσαι με τη δημιουργία, για παράδειγμα, επενδύεις μονίμως για να έχεις προσεγμένες παραγωγές και δεν κάνεις απόσβεση ποτέ. Αν ασχολείσαι με τη διδασκαλία, καις άπειρες εργατοώρες για να βγάλεις εν τέλει όσα θα έβγαζες σε ένα δίωρο gig. Αν παίζεις gigs, παλεύεις να μην είναι τόσα πολλά ώστε να κουράζεις τον κόσμο, ούτε τόσα λίγα ώστε να πεινάς. Εγώ τα κάνω όλα μαζί γιατί μ’ αρέσει η ποικιλία στη φτώχεια!

Υπάρχουν άπειρες ευκαιρίες για να παρουσιάσει ένας μουσικός τη δουλειά του στην Αθήνα, απλά εξαρτάται από τις προσδοκίες του και το υλικό του. Αυτό που νομίζω ότι συμφέρει περισσότερο αυτόν τον καιρό είναι να έχεις ένα μικρό έως μεσαίο αλλά σταθερό κοινό, και να παρουσιάζεις original συνθέσεις. Έτσι έχεις μια συνέχεια στον χώρο μέσα στα χρόνια και επιβιώνεις.

Το να διοργανώνει ένα φεστιβάλ για νέους τραγουδοποιούς ένας άνθρωπος όπως ο Φοίβος, με τόσα χιλιόμετρα τραγουδοποιίας στο κοντέρ του, και να διαλέγει εσένα, μόνο τιμή και μάλιστα μεγάλη το λες. Αυτό το φεστιβάλ είναι κατά τη γνώμη μου ένα σημαντικό σφηνάκι αυτοπεποίθησης για κάθε δημιουργό που συμμετέχει!». 

YouTube Channel

Spotify

Γεράσιμος Παπαδόπουλος

Γεράσιμος Παπαδόπουλος Facebook Twitter
Μου λείπουν σύγχρονα τραγούδια γλεντιού και επιχειρώ να γράψω για να τα παίζω στα live. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Η αβεβαιότητα των καιρών ταίριαξε με το αεικίνητο των ενδιαφερόντων μου ώστε να έχω καταλήξει πελαγωμένος σ' έναν αχταρμά ιδιοτήτων: ερμηνευτής και συνθέτης ανατολίτικης (και όχι μόνο) μουσικής, καλούτσικος ουτίστας, δάσκαλος των μακάμ και των βυζαντινών ήχων, γλωσσολόγος, μουσικολόγος, κειμενογράφος εκπομπής, ενίοτε και σκιτσογράφος, μεταγραφέας και μεταφραστής» λέει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος.

«Ως μουσικός, ενδιαφέρομαι ιδιαιτέρως για την έκκριση της μερακλωματίνης, αλλά και την ανάδυση των γλυκών, πολύχρωμων αισθημάτων που έχει κανείς όταν γαληνεύει και πηγαία ενώνει το μέσα του με το γύρω του. Το επίσημο κανάλι μου στο YouTube είναι ένας χώρος δημοσίευσης των μουσικών (και παραμουσικών) μου δραστηριοτήτων. Ο μουσικός του σήμερα δύσκολα μπορεί να επιβιώσει αν είναι μόνο μουσικός. Το άγχος της άδειας τσέπης μπορεί να λειτουργήσει διασπαστικά ως προς την καλλιτεχνική εμβάθυνση ή και μοιραία διευρυντικά για τη συνολική προσωπικότητα του μουσικού - άρα και της μουσικής του.

Για μένα που αισθάνομαι περισσότερο δημιουργός παρά εκτελεστής, η μουσική ημιαπασχόληση θα ήταν έτσι κι αλλιώς επιλογή μου. Για όσους δεν θα ήταν επιλογή, αλλά επιβάλλεται λόγω συνθηκών, είναι σίγουρα δικαιολογημένα εξωφρενικό. Οι υπάρχουσες ευκαιρίες κατά κάποιον τρόπο καθορίζουν και τη δουλειά μου. Συνειδητά επιδιώκω να συντονίζω τις προσωπικές μου καλλιτεχνικές ανησυχίες με ό,τι νιώθω πως απουσιάζει από τον μικρο- ή μακρο-κύκλο μου. Μου λείπουν σύγχρονα τραγούδια γλεντιού και επιχειρώ να γράψω για να τα παίζω στα live (μου λείπει η εξωστρέφεια της βυζαντινής μουσικής γι' αυτό και οργανώνω αγγλόγλωσσα σεμινάρια και συνθέτω στη βάση μεσαιωνικών παρα-υμνογραφημάτων κ.ο.κ).

Οι δισκογραφικές βρίσκονται σε γενικότερο αποσυντονισμό και παρακμή, αλλά δεν μου λείπουν καθόλου. Το διαδίκτυο είναι μια μεγάλη κοιλιά που μας χωράει όλους κι αν έχουμε κάτι χρήσιμο να προσφέρουμε θα μας αφομοιώσει γόνιμα ο συλλογικός πνευματικός οργανισμός. Αν όχι, θα καταλήξουμε ξέρετε πού. Και μπορεί απλά να σημαίνει ότι βρεθήκαμε στο λάθος "σώμα".

Ο Φοίβος είναι πνεύμα ανήσυχο και διαρκώς εξελισσόμενο. Ξεκίνησε τη μουσική του παρουσία σ' αυτό τον τόπο σχεδόν από παιδί κι έχει αποδείξει ότι ξέρει να αφουγκράζεται τον σφυγμό της πόλης του και των ανθρώπων της, χωρίς καν να του περνά απ' το μυαλό να γίνει καρικατούρα του παρελθόντος του. Το ότι γέρνει το αυτί του στη νέα γενιά μουσικών είναι πολύ σημαντικό για εμάς (είναι κάτι που -άλλωστε- το βίωσε κι ο ίδιος με τον Χατζιδάκι) και πολύ σοφό για τη δική του αστείρευτη νιότη».

YouTube Channel

Κωνσταντίνος Πετρόπουλος

Κωνσταντίνος Πετρόπουλος Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν όλοι οι μουσικοί είναι ο Covid, πόσο μάλλον όταν είσαι νέος στον χώρο και πρέπει να αποδείξεις και πράγματα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Γράφω σαρκαστικά τραγουδάκια (ερωτικά και κοινωνικά ενίοτε) με λαϊκό στίχο πάνω σε Rock, Country και Blues μελωδίες» λέει ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος.

«Γράφω για απλά καθημερινά θέματα που παρατηρώ ή με απασχολούν και ίσως απασχολούν και άλλους σαν εμένα. Το 2017 ηχογράφησα τον πρώτο δίσκο μου με τίτλο "Λαθραναγνώστης", σε παραγωγή του George Gaudy και με τη συμμετοχή των ΧατζηΦραγκέτα. Το 2019 έκανα το EP "Tα καβεράκια" με διασκευές/μεταφράσεις σε 4 ξένα, αγαπημένα μου κομμάτια και φέτος κυκλοφόρησα τον δεύτερο, ολοκληρωμένο, προσωπικό μου δίσκο με τίτλο "Το Μπουρμπουάρ", σε παραγωγή του Παντελή Πέτρου και συμμετοχή του Γρηγόρη Κλιούμη από τα Υπόγεια Ρεύματα.

Αυτήν τη στιγμή η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν όλοι οι μουσικοί είναι ο Covid, πόσο μάλλον όταν είσαι νέος στον χώρο και πρέπει να αποδείξεις και πράγματα. Εμείς συνήθως παίζαμε σε μικρά μαγαζιά/μπαράκια όπου τωρα αυτό δεν είναι εφικτό. Οι ευκαιρίες να κάνεις live στην Αθήνα δεν είναι πολλές, είναι η αλήθεια, αλλά υπάρχουν. Για να μην είμαστε αχάριστοι, υπάρχουν 2-3 άτομα σε ραδιόφωνα που στηρίζουν τους νέους δημιουργούς και παίζουν τραγούδια μας. Υπάρχουν 1-2 μαγαζιά και μερικοί καλλιτέχνες που μας καλούν να παίξουμε. Τώρα, σε τι κοινό θα παίξεις, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες... πάντα ευχόμαστε να παίζουμε σε όσο μεγαλύτερο κοινό είναι δυνατόν.

Ο Φοίβος, ανάμεσα στα χιλιάδες πράγματα που καταπιάνεται, πάντα βρίσκει χρόνο για να μας θυμάται και να μας δίνει χώρο και βήμα. Είναι τιμή και χαρά μας που μας κάλεσε σ' αυτό το πρώτο φεστιβάλ Ανάδυση. Σίγουρα σημαίνει πολλά γιατί θα μας δουν και θα μας ακούσουν άνθρωποι που δεν είχαν ιδέα ότι υπάρχουμε ή που, πολύ απλά, δεν μας έπαιρναν στα σοβαρά μέχρι τώρα. Μακάρι να συνεχιστεί και να παίξουν πολλοί νέοι τραγουδοποιοί ακόμα.

Instagram

Facebook Page

YouTube Channel

Γιάννης Παπαγεωργίου

Γιάννης Παπαγεωργίου Facebook Twitter
Οι μουσικές μου καταβολές προέρχονται από κάθε είδος μουσικής που μπορεί να με έχει κάποια στιγμή συγκινήσει, μπορεί όμως να διακρίνει κανείς μια μεγαλύτερη συνάφεια με το λαϊκό τραγούδι και τις προεκτάσεις του. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Μουσικός, τραγουδοποιός, κιθαρίστας είναι τρεις ιδιότητες που θα ταίριαζαν στο να περιγράψω τη σχέση μου με τον κόσμο της μουσικής» λέει ο Γιάννης Παπαγεωργίου.

«Γεννήθηκα το 1989, και από 15 χρονών ξεκίνησα να γράφω τα πρώτα μου τραγούδια. Αυτό το διάστημα ηχογραφώ τον δεύτερο προσωπικό μου δίσκο με τραγούδια δικής μου σύνθεσης, στίχου και ερμηνείας. Οι μουσικές μου καταβολές προέρχονται από κάθε είδος μουσικής που μπορεί να με έχει κάποια στιγμή συγκινήσει, μπορεί όμως να διακρίνει κανείς μια μεγαλύτερη συνάφεια με το λαϊκό τραγούδι και τις προεκτάσεις του.

Οι συνεχόμενες κρίσεις (οικονομικές, υγειονομικές), η ολοένα και αυξανόμενη fast food κατανάλωση αγαθών και ιδεών, όπως και η "αχρείαστη" δαπάνη στον τομέα του πολιτισμού μέσα σε ένα κλίμα έκτακτης ανάγκης, οδηγεί τις περισσότερες φορές έναν νέο μουσικό να ψάξει για παράλληλες εργασίες, πέραν του έργου του. Η δυσκολία αυτή της αφοσίωσης σε ένα και μόνο πράγμα, δηλαδή στο έργο το οποίο ετοιμάζει ο εκάστοτε μουσικός, μειώνει τη δυνατότητα να βιοποριστεί από την ίδια του τη μουσική. Οι χώροι που μπορούν να φιλοξενήσουν νέους μουσικούς και συγκροτήματα δεν είναι ιδιαίτερα πολλοί.

Παρ' όλα αυτά, έχοντας παίξει ο ίδιος σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, παρατηρώ πως αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ένα δίκτυο ανθρώπων που δίνουν βήμα σε νέους μουσικους να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Το φεστιβάλ Ανάδυση που διοργανώνεται αυτή την εβδομάδα υπό την επιμέλεια του Φοίβου είναι μια φωτεινή εξαίρεση στα δρώμενα της πόλης, καθώς δίνει χώρο και φωνή σε νεότερους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, απρόσκοπτα και χωρίς απαραίτητα τον μανδύα μιας επιτυχημένης συνταγής».

Facebook

YouTube Channel

Το φεστιβάλ «Ανάδυση» θα γίνει στην αυλή του βιομηχανικού πάρκου ΠΛ.ΥΦ.Α (Κορυτσάς 39, Αθήνα 10447), στις 7 και στις 8/10.

Οργανώνει και παρουσιάζει ο Φοίβος Δεληβοριάς.

Προπώληση: VIVA.GR.

Εισιτήρια από 8€

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μουσική

Fall Preview 2021 / Τα μουσικά live και οι νέες κυκλοφορίες του φθινοπώρου

Η δυναμική επιστροφή των μουσικών events σε ανοιχτούς (για όσο το επιτρέπει ο καιρός) και σε κλειστούς (με όλα τα μέτρα ασφαλείας) χώρους και μερικές από τις κυκλοφορίες που περιμένουμε αυτό το φθινόπωρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ