Αξίζει το «Finch», η νέα ταινία του Τομ Χανκς που προβάλλεται στο Apple TV+;

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Το Finch ανήκει στην κατηγορία της μετα-αποκαλυπτικής φιλμογραφίας.
0

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τότε που το τέλος έφτασε κοντά, και κάθε φορά που το ρολόι του κόσμου φαινόταν ότι θα χτυπήσει μεσάνυχτα, το σινεμά αντλούσε έμπνευση από το κλίμα της εποχής και τη γενικευμένη εσχατολογία κι ερχόταν για να παραδώσει διαφορετικές εκδοχές αυτού του τέλους, συνήθως μέσω του είδους της επιστημονικής φαντασίας.

Καθώς συμπληρώσαμε τη δεύτερη χιλιετία και είδαμε ότι ο ιός του millennium δεν έφερε την καταστροφή του δυτικού πολιτισμού, το εσχατολογικό σινεμά αντί να κοπάσει, γνώρισε άνθιση, με τα μετα-αποκαλυπτικά οράματα των κινηματογραφιστών να πληθαίνουν και να συνθέτουν ένα υπο-είδος από μόνα τους.

Ταυτόχρονα, όμως, άρχισε να μετατίθεται και το ενδιαφέρον των δημιουργών από την παρασκευή μιας πιθανής εκδοχής του τέλους του κόσμου όπως τον ξέραμε στην απάντηση σε ένα ερώτημα που, υπό μια ευρεία έννοια, μας έχει απασχολήσει κατά καιρούς όλους: τι θα αφήσουμε πίσω μας, όταν αυτό έρθει;

Το σήμα της Amblin στην έναρξη προδιαθέτει για το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε. Οικογενειακή διασκέδαση καλής ποιότητας, καμωμένη από απλά υλικά, με μια μικρή δόση σασπένς και τρόμου –εδώ έχουμε μια καταδίωξη που παραπέμπει στο σπιλμπεργκικό Duel– και πινελιές συγκίνησης τοποθετημένες στο κατάλληλο σημείο.

Το Finch ανήκει σε αυτή την κατηγορία της μετα-αποκαλυπτικής φιλμογραφίας. Στην ταινία η ανθρωπότητα έχει εξαλειφθεί σχεδόν ολοσχερώς, οι καιρικές συνθήκες κάνουν τη ζωή στον πλανήτη από δυσχερή ως ακατόρθωτη, ενώ το όζον δεν μας προστατεύει πια από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Ο σκύλος έχει έτσι κι αλλιώς κερδίσει την καρδιά του ζωόφιλου κοινού από τα αποδυτήρια.

Σε αυτό το μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό ακολουθούμε τον Φιντς, έναν μηχανικό που αργοπεθαίνει λόγω της έκθεσης του στη ραδιενέργεια, τον σκύλο του και τον Τζεφ, ένα ρομπότ που ο Φιντς έφτιαξε για να προσέχει τον σκύλο, όταν θα φύγει από τη ζωή.

Το σήμα της Amblin στην έναρξη προδιαθέτει για το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε. Οικογενειακή διασκέδαση καλής ποιότητας, καμωμένη από απλά υλικά, με μια μικρή δόση σασπένς και τρόμου –εδώ έχουμε μια καταδίωξη που παραπέμπει στο σπιλμπεργκικό Duel– και πινελιές συγκίνησης τοποθετημένες στο κατάλληλο σημείο.

Ο Τζεφ, το ρομπότ, είναι μια φανταστική (και τρομερά ρεαλιστική) CGI δημιουργία, ένα παιδί που μαθαίνει τον κόσμο και κινείται με την ανάλογη σπασμωδικότητα μέχρι να βρει το δικό του «περπάτημα».

Ο σκύλος έχει έτσι κι αλλιώς κερδίσει την καρδιά του ζωόφιλου κοινού από τα αποδυτήρια και, βέβαια, ο καλός μας ο Τομ Χανκς, ο «άνθρωπός μας» στο πανί, είναι ο κατάλληλος ηθοποιός για να υποδυθεί τον τελευταίο (;) άνθρωπο επί γης και για να εκπροσωπήσει εκείνο που οι δημιουργοί του Finch εκτιμούν πως θα (έπρεπε να) αφήσουμε πίσω μας: την έγνοια για τον άλλο και την τρυφερότητα, ένα δομικό στοιχείο της υπόστασής μας που, αν εκλείψει, θα παύσει να είναι ανθρώπινη.

Αξίζει το Finch, η νέα ταινία του Τομ Χανκς, που προβάλλεται στο Apple TV+ ? (***) Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του Finch σε σκηνή της ταινίας.

Πρόκειται για μια απλή, καλόψυχη ταινία, που εκπροσωπεί ένα είδος διασκέδασης το οποίο τείνει να εξαφανιστεί από τη στουντιακή παραγωγή, επειδή δεν θεωρείται πια κερδοφόρο. Όχι τυχαία, αντί να προβληθεί στις αίθουσες, η ταινία πωλήθηκε από τη Universal στην πλατφόρμα του Apple TV+.

Από τη μία σημασία έχει να προβληθεί με κάποιο τρόπο το φιλμ και να βρει το κοινό του – ίσως, μάλιστα, ένα μέρος των νεαρών θεατών, παρθένο σε σχετικά θεάματα, να βρει στο Finch και μια ταινία που θα κουβαλά μαζί του στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Από την άλλη, οι ιθύνοντες των στούντιο και οι executives θα έπρεπε κάποια στιγμή να καθίσουν σε ένα τραπέζι και, αντί να σκέφτονται πώς θα αυξήσουν τα νούμερα του πρώτου τριημέρου στο box-office, να συλλογιστούν κι αυτοί τι θα αφήσουν πίσω.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

velvet underground

Daily / The Velvet Underground: Ένα έγκυρο ντοκιμαντέρ αλλά και μια μοναδική αισθητική εμπειρία

Η ταινία του Τοντ Χέινς είναι απολύτως αντάξια του μύθου, της αισθητικής και της αντίληψης όχι μόνο της θρυλικής μπάντας, αλλά και ολόκληρης της νεοϋορκέζικης πρωτοπορίας του ’60 απ’ όπου προήλθε, ως σαρξ εκ της σαρκός της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ