Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα γνωρίζουμε για τον μεγαλύτερο σταρ του κόσμου;

0

The Real Charlie Chaplin». Πόσο πολλά υποσχόμενο είναι ένα ντοκιμαντέρ με αυτό τον τίτλο; Η ζωή του πολυαγαπημένου κωμικού και ιδιοφυούς καλλιτέχνη έχει μπει πολλές φορές στο μικροσκόπιο. Το ντοκιμαντέρ του αμερικανικού δικτύου Showtime επιχειρεί να ρίξει μια βαθύτερη ματιά στην ιστορία του και τον άνθρωπο πίσω από την περσόνα που είχε κατασκευαστεί ως μέρος της διαφήμισης της καριέρας αλλά και της προσωπικής του ζωής.

Πολλά αλλάζουν όταν ένας κοινός θνητός ανεβαίνει τα ολόφωτα σκαλιά της δόξας και της φήμης. Η ταυτότητά του χωρίζεται στα δύο. Υπάρχει η δημόσια εικόνα, η οποία υπηρετείται και από έναν στρατό μάνατζερ και λοιπών αρμοδίων, και η ιδιωτική εικόνα, που εμπεριέχει και τον αληθινό χαρακτήρα του προσώπου.

Κι αν σήμερα, λόγω των σόσιαλ μίντια και της μεγαλύτερης έκθεσης, μένει ανοιχτή μια χαραμάδα, αυτό πριν έναν αιώνα ήταν σχεδόν αδύνατον να συμβεί. Ό,τι συνέβαινε ήταν ένα καλά σφραγισμένο μυστικό του Χόλιγουντ και της βιομηχανίας, που δεν διακινδύνευε τα πάθη κάθε ηθοποιού να δημιουργήσουν ζημιά στο ταμείο.

Ο Τσάπλιν, σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ, ήταν ο πρώτος σταρ τόσο μεγάλου διαμετρήματος που πήρε τα ηνία της προσωπικής του έκθεσης στα χέρια του και προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, εφευρίσκοντας έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε να προβάλει. Φυσικά πρόκειται για την καρικατούρα του Σαρλό, του μικροσκοπικού ανθρώπου με το χαρακτηριστικό μουστάκι, το μπαστούνι και το μπόουλερ καπέλο. Πίσω από αυτή την εικόνα δεν μπορούσε να δει κανένας το αληθινό πρόσωπο του άντρα που φορούσε με χάρη τα θεατρικά του αξεσουάρ.

Ο Τσάπλιν, σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ, ήταν ο πρώτος σταρ τόσο μεγάλου διαμετρήματος που πήρε τα ηνία της προσωπικής του έκθεσης στα χέρια του και προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, εφευρίσκοντας έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε να προβάλει. Φυσικά πρόκειται για την καρικατούρα του Σαρλό, του μικροσκοπικού ανθρώπου με το χαρακτηριστικό μουστάκι, το μπαστούνι και το μπόουλερ καπέλο.

Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Τζέιμς Σπίνεϊ λέει στον «Γκάρντιαν» ότι, βλέποντας τις ταινίες ως ενήλικας, αναγνωρίζει εντελώς διαφορετικά πράγματα από την καρικατούρα που έβλεπε όταν ήταν παιδί. «Εντυπωσιάστηκα από την αίσθηση του μοντέρνου και του ανατρεπτικού, τίποτα δεν φαίνεται απαρχαιωμένο. Όλοι έχουν μια ιδέα για τον Τσάρλι Τσάπλιν. Αλλά οι άνθρωποι που τον γνώριζαν καλύτερα ένιωθαν ότι ήταν δύσκολο να δημιουργηθεί ένας δεσμός μαζί του, ότι δεν τον ήξεραν πραγματικά, ότι έπαιζε πάντα» λέει.

Ο Τσάπλιν στη μακρά και περιπετειώδη ζωή του υποδύθηκε πολλούς ρόλους, από τον αλήτη μέχρι τον μεγάλο ουμανιστή, τον εκδικητικό εραστή, τον κυνηγημένο μετά την απόφαση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης να του πάρει τη βίζα στη διάρκεια του Ψυχρού πολέμου, τον απομονωμένο κάτοικο της Ελβετίας, του Βεβέ, όπου έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του, στις 25 Δεκεμβρίου 1977.

Μάλιστα, από το 1952 έως το τέλος της ζωής του ταξίδεψε στην Αμερική μόνο μία φορά, το 1972, προκειμένου να παραλάβει το ειδικό τιμητικό Όσκαρ για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κερδίζοντας το μεγαλύτερο σε διάρκεια χειροκρότημα της ιστορίας των βραβείων.

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ο Τσάρλι Τσάπλιν περιτριγυρισμένος από θαυμαστές του στη Βιέννη τον Μάρτιο του 1931.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
To 1972 παρέλαβε το ειδικό τιμητικό Όσκαρ για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κερδίζοντας το μεγαλύτερο σε διάρκεια χειροκρότημα της ιστορίας των βραβείων. Φωτο: AP

Ο Τσάπλιν αγαπούσε τους θαυμαστές του, απεχθανόταν τους δημοσιογράφους και τις συνεντεύξεις, αντιμετώπιζε το άγχος της διασημότητας, αλλά, όπως λένε οι δημιουργοί της ταινίας, ήταν «χαμαιλέοντας με τον τρόπο που αντανακλούσε στους ανθρώπους αυτό που ήθελαν».

Μια βασική πηγή του ντοκιμαντέρ είναι μια «αινιγματική» κασέτα που περιείχε ακατέργαστο ηχητικό υλικό από ένα τριήμερο αφιέρωμα του περιοδικού «Life», το οποίο έκανε ο Ρίτσαρντ Μέριμαν το 1966 στο σπίτι του Τσάπλιν στη λίμνη της Γενεύης. «Συνειδητοποιήσαμε ότι φτάσαμε στην κατάλληλη στιγμή της ιστορίας όπου μια αρχειακή πηγή όπως αυτή μπορεί να αποκατασταθεί», λέει ο παραγωγός της ταινίας. «Αρχίσαμε να το αναλύουμε και παρόλο που φαίνεται ότι έχουν γραφτεί 700 βιβλία για τον Τσάπλιν, σκεφτήκαμε ότι αυτός θα μπορούσε να είναι ο δρόμος μας για κάτι νέο».

Αυτά τα ηχητικά ντοκουμέντα είναι συμπυκνωμένα τα απομνημονεύματά του, καθώς ο Τσάπλιν θυμόταν τις πρώτες μέρες των δοκιμασιών και των κακουχιών του.

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
«Αυτός ο χαρακτήρας του Αλήτη, που είναι τόσο μέσα στην ψυχή του ίδιου του Τσάπλιν, διοχετεύει την παιδική του ηλικία και τις νευρώσεις του και τις ταπεινώσεις του και συνεχίζει να επαναλαμβάνει τα τραύματα που βίωσε στο Λονδίνο», εξηγεί ο Σπίνεϊ. Εδώ σε σκηνή της ταινίας «Ο Χρυσοθήρας», 1925.

Ο Τσάπλιν, που γεννήθηκε στις 16 Απριλίου 1889 στο Λονδίνο, από γονείς καλλιτέχνες του μιούζικ χολ, είχε αλκοολικό πατέρα, ο οποίος έναν χρόνο μετά τη γέννηση του Τσάρλι εγκατέλειψε τη σύζυγό του και τα δύο τους παιδιά, τον Τσάρλι και τον μεγαλύτερο αδερφό του, Σίντνεϊ, που είχε γεννηθεί εκτός γάμου.

Λίγο αργότερα, η μητέρα του αρρώστησε και άρχισε να δουλεύει ως ράφτρα και αργότερα μπήκε σε άσυλο φρενοβλαβών. Ζούσαν σε άθλιες συνθήκες και το 1895 ο Τσάπλιν μπήκε στο Λάμπεθ, ένα άσυλο για ορφανά και εγκατελελειμμένα παιδιά, από το οποίο είχε τις χειρότερες αναμνήσεις.

«Αυτός ο χαρακτήρας του Αλήτη, που είναι τόσο μέσα στην ψυχή του ίδιου του Τσάπλιν, διοχετεύει την παιδική του ηλικία και τις νευρώσεις του και τις ταπεινώσεις του και συνεχίζει να επαναλαμβάνει τα τραύματα που βίωσε στο Λονδίνο», εξηγεί ο Σπίνεϊ.

«Αυτός ο χαρακτήρας τον μετέτρεψε επίσης στον πιο ακριβοπληρωμένο ηθοποιό στον πλανήτη και σε έναν από τους πιο διάσημους ανθρώπους στην ιστορία. Είναι σχεδόν σαν παραμύθι, από ορισμένες απόψεις… Η αποφασιστικότητα του Τσάπλιν να συνεχίσει να ταξιδεύει βαθιά, ενδοσκοπώντας, το πώς ενέταξε τα κομμάτια της ζωής του στην τέχνη του – είναι αυτό που τον έκανε έναν μεγάλο καλλιτέχνη που δεν επαναπαύτηκε ποτέ στις δάφνες του».

Οι δυο σκηνοθέτες χρησιμοποιούν αυτόν τον βιογραφικό φακό για να επεξεργαστούν τις μεγαλύτερες επιτυχίες της φιλμογραφίας του Τσάπλιν ως επέκταση των εσωτερικών του συγκρούσεων.

«Ο εξαιρετικός καμβάς της ζωής του χαρτογραφείται πολύ όμορφα στις ταινίες του», λέει ο Μίντλετον. Στο "Χαμίνι" προβάλλεται το πληγωμένο παιδί, στον "Χρυσοθήρα" αναδεικνύεται η φαντασία του, στον "Μεγάλο Δικτάτορα" δείχνει την απέχθειά του στον φασισμό. Το κοινό είχε ερωτευθεί βαθιά τον Τσάπλιν και αυτό ήταν πολύ ισχυρό και πέρα από τη θέληση ή τις επιθυμίες ή τις φιλοδοξίες των στούντιο».

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Ο Μεγάλος Δικτάτωρ».

Το δεύτερο μισό του ντοκιμαντέρ μετατοπίζεται από το έργο του Τσάπλιν στην πολυτάραχη προσωπική του ζωή, στην οποία μερικές κρίσεις απείλησαν να αμαυρώσουν το προφίλ του. Δεν ήταν μόνο η εκστρατεία συκοφαντικής δυσφήμισης εναντίον του από την Επιτροπή Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων της Βουλής των Αντιπροσώπων, η οποία χαρακτήρισε τον Τσάπλιν υποστηρικτή του κομμουνισμού· πιο άσχημα ακόμα ήταν τα σκληρά, σκανδαλώδη διαζύγια.

Οι θαυμαστές του Τσάπλιν πρέπει να αντιμετωπίσουν την ασυμφωνία μεταξύ ενός καλλιτέχνη που κήρυττε την καλή θέληση και τη μεγαλοψυχία στην οθόνη με τα άβολα στοιχεία όπως η συνέντευξη που έδωσε η δεύτερη σύζυγός του Λίτα Γκρέι το 1965, πριν την κυκλοφορία της αυτοβιογραφίας της, στην οποία τον κατηγόρησε για άθλια συμπεριφορά. Ο Τύπος τής συμπεριφέρθηκε απαίσια, χαρακτηρίζοντάς τη χρυσοθήρα, επειδή το διαζύγιό της με τον Τσάπλιν ήταν το πιο ακριβό και συγκλονιστικό στην ιστορία του Χόλιγουντ.

Το έκτασης πενήντα σελίδων διαζύγιο με ημερομηνία έκδοσης 1927 βγήκε με τη συμφωνία ότι η Γκρέι, που ήταν δεκαπέντε ετών όταν τον παντρεύτηκε, θα κρατούσε το στόμα της κλειστό για τις σεξουαλικές προτιμήσεις του τριανταπεντάχρονου Τσάπλιν. Η Γκρέι πήρε το εξωπραγματικό για την εποχή ποσό των 825.000 δολαρίων.

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ο Τσάρλι Τσάπλιν και η οικογένειά του φωτογραφίζονται στη Villa Scoglietto στο Saint Jean της Γαλλικής Ριβιέρας στις 13 Ιουλίου 1957 κατά τη διάρκεια διακοπών. Από αριστερά: η σύζυγος του Τσάπλιν, Ούνα, η Τζεραλντίν, ο Τσάπλιν, ο Ευγένιος, ο Μάικλ, η Βικτόρια και η Ζοζεφίν. Φωτο: AP

Στο διαζύγιο, που βρέθηκε πριν μερικά χρόνια σε μια τραπεζική θυρίδα, αναφέρεται ότι οι σεξουαλικές απαιτήσεις του ηθοποιού από τη σύζυγό του ήταν «υποτιμητικές, προσβλητικές» και ότι ο Τσάπλιν την ανάγκαζε να κάνουν πράξεις που ήταν παράνομες στην Καλιφόρνια του 1920, τις είχε όμως, ξανακάνει «με πέντε επιφανείς γυναίκες ηθοποιούς του κινηματογράφου» πριν παντρευτούν.

Ο Τσάπλιν παντρεύτηκε τέσσερις φορές, ωστόσο είχε και πολλές άλλες σχέσεις, από τις οποίες απέκτησε συνολικά 11 παιδιά. Ο τελευταίος του γάμος ήταν με την Ούνα Ο' Νιλ το 1943. Ο Τσάπλιν ήταν πενήντα τεσσάρων και η Ούνα δεκαοχτώ ετών. Έκαναν οκτώ παιδιά και ο γάμος τους κράτησε τριάντα τέσσερα χρόνια, μέχρι τον θάνατό του Τσάπλιν.

Οι σκηνοθέτες της ταινίας φιλοδοξούν το κοινό να έχει μια πιο σφαιρική και πιο δίκαιη εικόνα για όλες τις πλευρές της ζωής του Τσάπλιν. Η εικόνα των σταρ καταρρέει συχνά όταν αποκαλύπτεται ένα μοτίβο καταχρηστικής συμπεριφοράς, ειδικά στις μέρες μας. Οι δημιουργοί πιστεύουν ότι το κοινό είναι αρκετά εξελιγμένο για να εξετάσει όλες τις εκδοχές που παρουσιάζονται.

Στη ζωή του Τσάπλιν υπήρχε μια ανησυχητική αντίφαση. Στο «The Real Charlie Chaplin» αποκαλύπτεται, όπως λέει η κόρη του Τζέιν, ότι πέτυχε το όνειρο της ζωής του. Στη δουλειά του ονειρευόταν τον πλούτο και τη φήμη, και τα κατάφερε. Αλλά αργότερα στη ζωή του θα παραδεχόταν ότι ένιωθε πάντα πολύ ανασφαλής για τον πλούτο του, σαν να μπορούσε να ξαναγίνει φτωχός ανά πάσα στιγμή και να τα χάσει όλα.

Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Με τη συζυγό του Ούνα Ο' Νιλ σε παράσταση στο Παρίσι το 1952.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Με τον Ουίνστον Τσόρτσιλ το 1931.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Με τον Μάρλον Μπράντο στα γυρίσματα της ταινίας «A Countess from Hong Kong», το 1966.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ο Τσάρλι Τσάπλιν ακροβατεί σε ψηλό συρματόσχοινο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας "The Circus", στην Αμερική, Νοέμβριος 1927.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ο Τσάρλι Τσάπλιν ως διαιτητής σε μια αναμέτρηση μεταξύ των συναδέλφων του Νταγκ Φέρμπανκς και Τζο Μπέντζαμιν που διεκδικούσαν το στέμμα ελαφρών βαρών του Μπένι Λέοναρντ στις 24 Ιανουαρίου 1922. Φωτο: AP
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ούνα Ο'Νιλ.
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Ο Τσάρλι Τσάπλιν το 1914, όταν συμμετείχε στον θίασο βαριετέ του Φρεντ Κάρνο. Φωτο: AP
Ο αληθινός Τσάρλι Τσάπλιν: Πόσα μπορούμε να γνωρίζουμε για τον αντιφατικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου σταρ του κόσμου; Facebook Twitter
Με την Πολίν Γκοντάρ σε σκηνή της ταινίας «Μοντέρνοι καιροί», 1936.

The Real Charlie Chaplin (2021) Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ