Ο Saske μιλά για την ξεχωριστή εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Ο Saske επαναπροσδιορίζει διαρκώς την ελληνική ραπ σκηνή, με κάθε του κίνηση. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Tο STAGES A/LIVE, η σειρά συναυλιών του Ιδρύματος Ωνάση για την υποστήριξη της ανεξάρτητης ελληνικής μουσικής σκηνής, συνεχίζει τον δεύτερο κύκλο της. Στο νέο live στο Onassis Channel o Saske κάνει μια μοναδική και αναπάντεχη ζωντανή εμφάνιση μέσα από το Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας. 

Το συγκεκριμένο κατάστημα κράτησης βρίσκεται λίγο πιο έξω από τις Σέρρες. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010, ενώ σήμερα φιλοξενεί περισσότερους από 720 κρατούμενους από διαφορετικές χώρες.

Από το 2016, υπό τη διεύθυνσή του, λειτουργεί το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που δίνει τη δυνατότητα στους κρατουμένους, μέσα από σημαντικές δράσεις, να απασχοληθούν με κάτι δημιουργικό. Μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οι κρατούμενοι στη Νιγρίτα έχουν εκδώσει βιβλία, έχουν κάνει μια μικρού μήκους ταινία με τίτλο «Αύριο είναι Δευτέρα», η οποία συμμετείχε και σε διεθνή μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους, και έχουν ανεβάσει θεατρικές παραστάσεις.  

Δεν ήξερα πώς θα με δέχονταν οι κρατούμενοι στον χώρο τους. Σίγουρα δεν είναι το σπίτι τους, είναι όμως ο δικός τους χώρος. Χάρηκα που με δέχτηκαν με χαμόγελο, με κουβέντες, κανονικά. Μου έφυγε ένα τεράστιο άγχος. Σίγουρα είναι δύσκολα στη φυλακή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι μέσα είναι κακοί ανθρώποι.

Ο Saske, ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες ράπερ των τελευταίων ετών, κάνει την πρώτη μουσική εκδήλωση που έχει γίνει στον χώρο στο πλαίσιο του STAGES A/LIVE σε ένα event σκηνοθετημένο από τον Χρήστο Σαρρή με σκοπό να ενισχύσει την προσπάθεια ενός καταστήματος κράτησης να απασχολεί διαρκώς και δημιουργικά τους κρατουμένους του αλλά και να υπενθυμίσει ότι όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

Από την Καβάλα στο Mαϊάμι και από κει στην Αθήνα. Ο Saske επαναπροσδιορίζει διαρκώς την ελληνική ραπ σκηνή με κάθε του κίνηση. Απρόσμενα κομμάτια, δυναμικά flows και στίχοι που δεν μπορεί να γράψει αν πρώτα δεν έχει ζήσει αυτό για το οποίο μιλάει. Κι όλο αυτό σε απόλυτη αρμονία με τον χώρο που επέλεξε το Ίδρυμα Ωνάση για την κινηματογράφηση αυτή της απρόσμενης συναυλίας, το Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας. Η συναυλία της πρωτοβουλίας του, του STAGES A/LIVE, είναι η πρώτη μουσική εκδήλωση που έχει γίνει στον χώρο και σκοπό της είναι να φωτίσει όσα δημιουργικά γίνονται εκεί.

Κανείς, ούτε ο ίδιος ο Saske, δεν μπορούσε να προβλέψει ότι η ζωή του θα εξελισσόταν με έναν τρόπο που θα τον οδηγούσε στη φαντασμαγορία που βιώνει σήμερα ως ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες ράπερ των τελευταίων ετών, και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε το ότι πέρασε την παιδική του ηλικία στο Mαϊάμι, όπου από πολύ μικρή ηλικία ήρθε σε επαφή με τον ήχο και την εικονογραφία του αμερικανικού χιπ-χοπ. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

Με αυτές τις αναφορές ο γεννημένος το 1998 στη Χρυσούπολη Καβάλας κατά κόσμον Οδυσσέας Ντζιμάνης επέστρεψε, έφηβος πια, στη γενέτειρά του, όπου τη σκυτάλη των επιρροών του πήρε η ελληνική σκηνή, από τους Active Member και τους FFC μέχρι τους TXC.

Το 2014, με την ανεπίσημη κυκλοφορία των πρώτων του tracks, ο Saske μπήκε στον χάρτη της ελληνικής ραπ σκηνής. Δύο χρόνια αργότερα ενηλικιώθηκε και μετακόμισε στην Αθήνα για να σπουδάσει ηχοληψία, όμως η μουσική ήταν o δημιουργικός μονόδρομος πάνω στον οποίο είχε αρχίσει, επίσημα πια, να κινείται με γοργά, στέρεα βήματα. Γρήγορα ενσωματώθηκε στη νεοσύστατη τότε ακόμη OffBeat Records και τον Νοέμβριο του 2017 έστρεψε όλα τα βλέμματα πάνω του με το single «Safari», το οποίο σήμερα μετρά 2 εκατομμύρια προβολές στο YouTube. 

Ήταν όμως η εκκωφαντική επιτυχία των διπλά πλατινένιων singles «Ξέρω Μάνα» και «Cyan» και το χρυσό ντεμπούτο του με τίτλο «Saskepticism Vol. 1» (2019) που τον εδραίωσαν στο τερέν της νέας ελληνικής ραπ σκηνής ως έναν από τους gamechangers του χώρου, ακριβώς γιατί δεν του αρκεί να γράφει και να παίζει σαν να στοχεύει σε έναν φόρο τιμής στο παρελθόν.

Σκέφτεται «έξω από το κουτί», πειραματίζεται με διαφορά genres, δοκιμάζεται ακόμη και σε πεδία που δεν θα περίμενε κανείς, όπως έκανε πέρσι, απαγγέλλοντας ποιήματα του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη για λογαριασμό του Ιδρύματος Ωνάση με αφορμή την επέτειο γέννησης και θανάτου του ποιητή. Τελικά, ο Saske ορίζει το παρόν του εγχώριου χιπ-χοπ με τη φόρα κάποιου που έχει το βλέμμα του από τώρα στραμμένο στο αύριο. Ο Saske είναι ήδη εκεί. 

Λίγο πριν από την προβολή του live, που θα μεταδοθεί από το Onassis Channel την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 21:00, ο Saske μας μιλάει για την εμπειρία της εμφάνισης σε έναν χώρο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που έχει συνηθίσει.   

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

— Γιατί είναι διαφορετικό αυτό το live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας απ' όσα έχεις κάνει μέχρι τώρα;  

Είναι διαφορετικό γιατί καταρχάς είμαστε σε μια φυλακή, κάτι το οποίο δεν έχω ξανακάνει. Περάσαμε όλη τη διαδικασία κανονικά. Αφήσαμε τα πράγματά μας, μπήκαμε μέσα. Εκεί γνώρισα αρκετούς κρατουμένους, επισκέφτηκα το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία για μένα ακόμα και το γεγονός ότι υπήρχαν πολλά τεχνικά προβλήματα λόγω του χιονιού. Πολλοί από τους συνεργάτες μου δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν λόγω κακοκαιρίας, οπότε έπρεπε να βρούμε λύση εκείνη τη στιγμή ώστε να γίνει το live. Στο τέλος βγήκε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα, με τη βοήθεια του Ιδρύματος Ωνάση που το διοργάνωσε.

Λόγω Covid οι κρατούμενοι δεν μπορούσαν να παρευρεθούν, όμως θα πάρουν το υλικό σε DVD και θα το δουν στην αίθουσα εκδηλώσεων. Παρ' όλα αυτά, μπόρεσα να μιλήσω με κάποιους που δουλεύουν στη συντήρηση του χώρου. Μάλιστα, ένας, που τον αποκαλούν «δάσκαλο», μου έδωσε ένα γράμμα που περιείχε ένα δικό τους ραπ κομμάτι και το τραγούδησα εκεί. 

— Πώς είναι η αίσθηση να κάνεις live μέσα στη φυλακή;  

Δεν ήξερα πώς θα με δέχονταν οι κρατούμενοι στον χώρο τους. Σίγουρα δεν είναι το σπίτι τους, είναι όμως ο δικός τους χώρος. Χάρηκα που με δέχτηκαν με χαμόγελο, με κουβέντες, κανονικά. Μου έφυγε ένα τεράστιο άγχος. Σίγουρα είναι δύσκολα στη φυλακή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι μέσα είναι κακοί άνθρωποι.

— Είμαστε όλοι άξιοι της μοίρας μας;  

Είμαστε όλοι επιλογές μας. Κάποτε είχα μια life coach η οποία μου έλεγε ότι οι επιλογές σου και οι πράξεις σου σε μια συγκεκριμένη στιγμή δεν σε καθορίζουν ως άνθρωπο και αυτό είναι μια αλήθεια. Γιατί κι εγώ για χίλιους δύο λόγους μπορεί να κάνω πράγματα που ποτέ δεν θα περίμενα, να φτάσω σε αυτή την ανάγκη, ακόμα και σε αυτό το θόλωμα. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Θεωρώ πως όλοι άνθρωποι είναι ισότιμοι, απλά θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και ευχαριστώ τον θεό για ότι έχω. Παίρνω 5’ από την ημέρα και βλέπω τι έχω σήμερα. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

— Το δελτίο Τύπου λέει ότι αυτή η μουσική εκδήλωση γίνεται ως μια υπενθύμιση ότι όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. Αξίζει σε όλους τους ανθρώπους, ό,τι και να έχουν κάνει, μια δεύτερη ευκαιρία;  

Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, δεν νομίζω ότι είμαι σε θέση να το κρίνω. Δεν ξέρω και γενικότερα θεωρώ ότι κανείς δεν θα έπρεπε να ξέρει.  

— Έχεις καταφέρει να εκπληρώσεις το όνειρό σου, έστω και εν μέρει; Πόσο σε έχει αλλάξει αυτό; Βλέπεις με τον ίδιο τρόπο τους ανθρώπους που υποφέρουν γύρω σου;  

Εν μέρει το έχω πετύχει, έχω κάνει κάποια από τα όνειρά μου πραγματικότητα. Στην αρχή ειδικά, όταν είσαι μικρός, θολώνεις, αλλά μεγαλώνοντας και αφού έχεις φάει στη μούρη όλη αυτό το «ούαου» που συμβαίνει, αρχίζεις να το απομυθοποιείς. Επανέρχεσαι στην πραγματικότητα. Πιστεύω πως όλοι οι άνθρωποι είναι ισότιμοι, απλώς θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και ευχαριστώ τον Θεό για ό,τι έχω. «Κλέβω» πέντε λεπτά κάθε μέρα για να αναλογιστώ όσα έχω. 

— Αν είχες τη δυνατότητα, θα έκανες εμφανίσεις και σε άλλες φυλακές της Ελλάδας;  

Ναι, φυσικά. Θα το προτιμούσα χωρίς Covid, βέβαια, γιατί η αλήθεια είναι ότι πήγα στις φυλακές, αλλά δεν μπόρεσα να νιώσω καλύτερα όλη την αίσθηση. 

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Δείτε την πρεμιέρα εδώ

Το STAGES A/LIVE δημιουργήθηκε μέσα στο 2020 από το Ίδρυμα Ωνάση για την υποστήριξη των ανεξάρτητων ελληνικών μουσικών σκηνών της χώρας σε μια περίοδο που τα πάντα ήταν κλειστά. Έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2021 και γνώρισε τεράστια ανταπόκριση. Έναν χρόνο μετά το STAGES A/LIVE μεταμορφώνεται και επιστρέφει, αυτήν τη φορά στα πιο απρόσμενα μέρη, διοργανώνοντας συναυλίες με τους πιο απρόσμενους καλλιτέχνες, γιατί η μουσική και οι μουσικοί δεν σταματούν ποτέ να μας εμπνέουν, να μας ταξιδεύουν, να μας συγκινούν. 

Ο Saske στο κατάστημα κράτησης Νιγρίτας

STAGES A/LIVE

Onassis Channel

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 21:00 

Σύλληψη - επιμέλεια: Χρήστος Σαρρής 

Διεύθυνση παραγωγής: Έλενα Χωρέμη, Σμαράγδα Δογάνη 

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση   

Saske: vocals  

DJ Playboilaflame: DJ 

Management: OffBeat Records 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνικό ραπ 2021. Μια επεισοδιακή χρονιά σε 50 στιγμές

Μουσική / Ελληνικό ραπ 2021: Μια επεισοδιακή χρονιά σε 50 στιγμές

Όλα όσα μας άρεσαν πολύ, ξεχωρίσαμε, αλλά και όσα μας ενόχλησαν απ' όλα τα είδη του ελληνικού ραπ, τα καλά και τα άσχημα που το κάνουν συναρπαστικό και να αξίζει να ασχοληθείς μαζί του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: M. HULOT / ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΗ ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΕΒΙΤΑΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ