Ο Saske μιλά για την ξεχωριστή εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Ο Saske επαναπροσδιορίζει διαρκώς την ελληνική ραπ σκηνή, με κάθε του κίνηση. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Tο STAGES A/LIVE, η σειρά συναυλιών του Ιδρύματος Ωνάση για την υποστήριξη της ανεξάρτητης ελληνικής μουσικής σκηνής, συνεχίζει τον δεύτερο κύκλο της. Στο νέο live στο Onassis Channel o Saske κάνει μια μοναδική και αναπάντεχη ζωντανή εμφάνιση μέσα από το Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας. 

Το συγκεκριμένο κατάστημα κράτησης βρίσκεται λίγο πιο έξω από τις Σέρρες. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010, ενώ σήμερα φιλοξενεί περισσότερους από 720 κρατούμενους από διαφορετικές χώρες.

Από το 2016, υπό τη διεύθυνσή του, λειτουργεί το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που δίνει τη δυνατότητα στους κρατουμένους, μέσα από σημαντικές δράσεις, να απασχοληθούν με κάτι δημιουργικό. Μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οι κρατούμενοι στη Νιγρίτα έχουν εκδώσει βιβλία, έχουν κάνει μια μικρού μήκους ταινία με τίτλο «Αύριο είναι Δευτέρα», η οποία συμμετείχε και σε διεθνή μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους, και έχουν ανεβάσει θεατρικές παραστάσεις.  

Δεν ήξερα πώς θα με δέχονταν οι κρατούμενοι στον χώρο τους. Σίγουρα δεν είναι το σπίτι τους, είναι όμως ο δικός τους χώρος. Χάρηκα που με δέχτηκαν με χαμόγελο, με κουβέντες, κανονικά. Μου έφυγε ένα τεράστιο άγχος. Σίγουρα είναι δύσκολα στη φυλακή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι μέσα είναι κακοί ανθρώποι.

Ο Saske, ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες ράπερ των τελευταίων ετών, κάνει την πρώτη μουσική εκδήλωση που έχει γίνει στον χώρο στο πλαίσιο του STAGES A/LIVE σε ένα event σκηνοθετημένο από τον Χρήστο Σαρρή με σκοπό να ενισχύσει την προσπάθεια ενός καταστήματος κράτησης να απασχολεί διαρκώς και δημιουργικά τους κρατουμένους του αλλά και να υπενθυμίσει ότι όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

Από την Καβάλα στο Mαϊάμι και από κει στην Αθήνα. Ο Saske επαναπροσδιορίζει διαρκώς την ελληνική ραπ σκηνή με κάθε του κίνηση. Απρόσμενα κομμάτια, δυναμικά flows και στίχοι που δεν μπορεί να γράψει αν πρώτα δεν έχει ζήσει αυτό για το οποίο μιλάει. Κι όλο αυτό σε απόλυτη αρμονία με τον χώρο που επέλεξε το Ίδρυμα Ωνάση για την κινηματογράφηση αυτή της απρόσμενης συναυλίας, το Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας. Η συναυλία της πρωτοβουλίας του, του STAGES A/LIVE, είναι η πρώτη μουσική εκδήλωση που έχει γίνει στον χώρο και σκοπό της είναι να φωτίσει όσα δημιουργικά γίνονται εκεί.

Κανείς, ούτε ο ίδιος ο Saske, δεν μπορούσε να προβλέψει ότι η ζωή του θα εξελισσόταν με έναν τρόπο που θα τον οδηγούσε στη φαντασμαγορία που βιώνει σήμερα ως ένας από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες ράπερ των τελευταίων ετών, και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε το ότι πέρασε την παιδική του ηλικία στο Mαϊάμι, όπου από πολύ μικρή ηλικία ήρθε σε επαφή με τον ήχο και την εικονογραφία του αμερικανικού χιπ-χοπ. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

Με αυτές τις αναφορές ο γεννημένος το 1998 στη Χρυσούπολη Καβάλας κατά κόσμον Οδυσσέας Ντζιμάνης επέστρεψε, έφηβος πια, στη γενέτειρά του, όπου τη σκυτάλη των επιρροών του πήρε η ελληνική σκηνή, από τους Active Member και τους FFC μέχρι τους TXC.

Το 2014, με την ανεπίσημη κυκλοφορία των πρώτων του tracks, ο Saske μπήκε στον χάρτη της ελληνικής ραπ σκηνής. Δύο χρόνια αργότερα ενηλικιώθηκε και μετακόμισε στην Αθήνα για να σπουδάσει ηχοληψία, όμως η μουσική ήταν o δημιουργικός μονόδρομος πάνω στον οποίο είχε αρχίσει, επίσημα πια, να κινείται με γοργά, στέρεα βήματα. Γρήγορα ενσωματώθηκε στη νεοσύστατη τότε ακόμη OffBeat Records και τον Νοέμβριο του 2017 έστρεψε όλα τα βλέμματα πάνω του με το single «Safari», το οποίο σήμερα μετρά 2 εκατομμύρια προβολές στο YouTube. 

Ήταν όμως η εκκωφαντική επιτυχία των διπλά πλατινένιων singles «Ξέρω Μάνα» και «Cyan» και το χρυσό ντεμπούτο του με τίτλο «Saskepticism Vol. 1» (2019) που τον εδραίωσαν στο τερέν της νέας ελληνικής ραπ σκηνής ως έναν από τους gamechangers του χώρου, ακριβώς γιατί δεν του αρκεί να γράφει και να παίζει σαν να στοχεύει σε έναν φόρο τιμής στο παρελθόν.

Σκέφτεται «έξω από το κουτί», πειραματίζεται με διαφορά genres, δοκιμάζεται ακόμη και σε πεδία που δεν θα περίμενε κανείς, όπως έκανε πέρσι, απαγγέλλοντας ποιήματα του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη για λογαριασμό του Ιδρύματος Ωνάση με αφορμή την επέτειο γέννησης και θανάτου του ποιητή. Τελικά, ο Saske ορίζει το παρόν του εγχώριου χιπ-χοπ με τη φόρα κάποιου που έχει το βλέμμα του από τώρα στραμμένο στο αύριο. Ο Saske είναι ήδη εκεί. 

Λίγο πριν από την προβολή του live, που θα μεταδοθεί από το Onassis Channel την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 21:00, ο Saske μας μιλάει για την εμπειρία της εμφάνισης σε έναν χώρο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που έχει συνηθίσει.   

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

— Γιατί είναι διαφορετικό αυτό το live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας απ' όσα έχεις κάνει μέχρι τώρα;  

Είναι διαφορετικό γιατί καταρχάς είμαστε σε μια φυλακή, κάτι το οποίο δεν έχω ξανακάνει. Περάσαμε όλη τη διαδικασία κανονικά. Αφήσαμε τα πράγματά μας, μπήκαμε μέσα. Εκεί γνώρισα αρκετούς κρατουμένους, επισκέφτηκα το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία για μένα ακόμα και το γεγονός ότι υπήρχαν πολλά τεχνικά προβλήματα λόγω του χιονιού. Πολλοί από τους συνεργάτες μου δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν λόγω κακοκαιρίας, οπότε έπρεπε να βρούμε λύση εκείνη τη στιγμή ώστε να γίνει το live. Στο τέλος βγήκε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα, με τη βοήθεια του Ιδρύματος Ωνάση που το διοργάνωσε.

Λόγω Covid οι κρατούμενοι δεν μπορούσαν να παρευρεθούν, όμως θα πάρουν το υλικό σε DVD και θα το δουν στην αίθουσα εκδηλώσεων. Παρ' όλα αυτά, μπόρεσα να μιλήσω με κάποιους που δουλεύουν στη συντήρηση του χώρου. Μάλιστα, ένας, που τον αποκαλούν «δάσκαλο», μου έδωσε ένα γράμμα που περιείχε ένα δικό τους ραπ κομμάτι και το τραγούδησα εκεί. 

— Πώς είναι η αίσθηση να κάνεις live μέσα στη φυλακή;  

Δεν ήξερα πώς θα με δέχονταν οι κρατούμενοι στον χώρο τους. Σίγουρα δεν είναι το σπίτι τους, είναι όμως ο δικός τους χώρος. Χάρηκα που με δέχτηκαν με χαμόγελο, με κουβέντες, κανονικά. Μου έφυγε ένα τεράστιο άγχος. Σίγουρα είναι δύσκολα στη φυλακή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι μέσα είναι κακοί άνθρωποι.

— Είμαστε όλοι άξιοι της μοίρας μας;  

Είμαστε όλοι επιλογές μας. Κάποτε είχα μια life coach η οποία μου έλεγε ότι οι επιλογές σου και οι πράξεις σου σε μια συγκεκριμένη στιγμή δεν σε καθορίζουν ως άνθρωπο και αυτό είναι μια αλήθεια. Γιατί κι εγώ για χίλιους δύο λόγους μπορεί να κάνω πράγματα που ποτέ δεν θα περίμενα, να φτάσω σε αυτή την ανάγκη, ακόμα και σε αυτό το θόλωμα. 

Ο Saske μιλάει για την μοναδική εμπειρία του live στο Κατάστημα Κράτησης Νιγρίτας Facebook Twitter
Θεωρώ πως όλοι άνθρωποι είναι ισότιμοι, απλά θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και ευχαριστώ τον θεό για ότι έχω. Παίρνω 5’ από την ημέρα και βλέπω τι έχω σήμερα. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης

— Το δελτίο Τύπου λέει ότι αυτή η μουσική εκδήλωση γίνεται ως μια υπενθύμιση ότι όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. Αξίζει σε όλους τους ανθρώπους, ό,τι και να έχουν κάνει, μια δεύτερη ευκαιρία;  

Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, δεν νομίζω ότι είμαι σε θέση να το κρίνω. Δεν ξέρω και γενικότερα θεωρώ ότι κανείς δεν θα έπρεπε να ξέρει.  

— Έχεις καταφέρει να εκπληρώσεις το όνειρό σου, έστω και εν μέρει; Πόσο σε έχει αλλάξει αυτό; Βλέπεις με τον ίδιο τρόπο τους ανθρώπους που υποφέρουν γύρω σου;  

Εν μέρει το έχω πετύχει, έχω κάνει κάποια από τα όνειρά μου πραγματικότητα. Στην αρχή ειδικά, όταν είσαι μικρός, θολώνεις, αλλά μεγαλώνοντας και αφού έχεις φάει στη μούρη όλη αυτό το «ούαου» που συμβαίνει, αρχίζεις να το απομυθοποιείς. Επανέρχεσαι στην πραγματικότητα. Πιστεύω πως όλοι οι άνθρωποι είναι ισότιμοι, απλώς θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και ευχαριστώ τον Θεό για ό,τι έχω. «Κλέβω» πέντε λεπτά κάθε μέρα για να αναλογιστώ όσα έχω. 

— Αν είχες τη δυνατότητα, θα έκανες εμφανίσεις και σε άλλες φυλακές της Ελλάδας;  

Ναι, φυσικά. Θα το προτιμούσα χωρίς Covid, βέβαια, γιατί η αλήθεια είναι ότι πήγα στις φυλακές, αλλά δεν μπόρεσα να νιώσω καλύτερα όλη την αίσθηση. 

Δείτε το τρέιλερ εδώ

Δείτε την πρεμιέρα εδώ

Το STAGES A/LIVE δημιουργήθηκε μέσα στο 2020 από το Ίδρυμα Ωνάση για την υποστήριξη των ανεξάρτητων ελληνικών μουσικών σκηνών της χώρας σε μια περίοδο που τα πάντα ήταν κλειστά. Έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2021 και γνώρισε τεράστια ανταπόκριση. Έναν χρόνο μετά το STAGES A/LIVE μεταμορφώνεται και επιστρέφει, αυτήν τη φορά στα πιο απρόσμενα μέρη, διοργανώνοντας συναυλίες με τους πιο απρόσμενους καλλιτέχνες, γιατί η μουσική και οι μουσικοί δεν σταματούν ποτέ να μας εμπνέουν, να μας ταξιδεύουν, να μας συγκινούν. 

Ο Saske στο κατάστημα κράτησης Νιγρίτας

STAGES A/LIVE

Onassis Channel

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 21:00 

Σύλληψη - επιμέλεια: Χρήστος Σαρρής 

Διεύθυνση παραγωγής: Έλενα Χωρέμη, Σμαράγδα Δογάνη 

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση   

Saske: vocals  

DJ Playboilaflame: DJ 

Management: OffBeat Records 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνικό ραπ 2021. Μια επεισοδιακή χρονιά σε 50 στιγμές

Μουσική / Ελληνικό ραπ 2021: Μια επεισοδιακή χρονιά σε 50 στιγμές

Όλα όσα μας άρεσαν πολύ, ξεχωρίσαμε, αλλά και όσα μας ενόχλησαν απ' όλα τα είδη του ελληνικού ραπ, τα καλά και τα άσχημα που το κάνουν συναρπαστικό και να αξίζει να ασχοληθείς μαζί του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: M. HULOT / ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΗ ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΕΒΙΤΑΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ