Κάτι τρέχει με τον Jack Harlow Facebook Twitter
Να φανταστεί κανείς ότι δεν έχει ούτε ένα τατουάζ πάνω του, πράγμα εξωφρενικό από μόνο του για ράπερ, λευκό ή μη.

Jack Harlow: Είναι ο νέος Eminem της Gen Z;

0

Ο Jack Harlow είναι ο πιο πολυσυζητημένος ράπερ στην Αμερική αυτήν τη στιγμή. Και μπορεί κανείς να νομίζει ότι όλα αυτά γίνονται για λόγους προώθησης –σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το «Come Home the Kids Miss You», το δεύτερο άλμπουμ του– η αλήθεια, όμως, είναι ότι τον συζητάνε κυρίως επειδή είναι λευκός και τόσο σούσουρο για κάτι τέτοιο είχε να γίνει από την εποχή του Eminem. 

Διάφοροι τίτλοι τον αποκαλούν τον λευκό ράπερ της Gen Z, όπως ήταν ο Eminem της Gen Y. 

Εντάξει, τώρα το να το λες αυτό στην Ελλάδα, που οι περισσότεροι Έλληνες ράπερ είναι λευκοί, με τους Light, Νέγρο του Μοριά και Thug Slime να είναι οι εξαιρέσεις, υποθέτω ότι δεν έχει και τόση σημασία, τουλάχιστον για όσους είναι απ’ έξω από τη συγκεκριμένη κουλτούρα. 

Μέρος της γοητείας του Harlow είναι ότι ραπάρει γι’ αυτά που ξέρει κυρίως, από το μεσοαστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγάλωσε. Του δίνει μια αυθεντικότητα. Δεν το παίζει γκέτο.

Στην Αμερική, όμως, παίζουν ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι. Ή τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά παλιότερα. Σε ένα τόσο «μαύρο» μουσικό είδος όπως είναι το χιπ-χοπ, το να γίνει ένας λευκός αποδεκτός στη συγκεκριμένη σκηνή είναι επίτευγμα μέχρι και σήμερα. Δεν έχει να κάνει με την εμπορικότητα, αν πάρει κανείς την περίπτωση του υποτιμημένου Vanilla Ice, ο οποίος είχε τεράστια απήχηση όταν πρωτοβγήκε, αλλά δεν έχαιρε και τόσο μεγάλης εκτίμησης επειδή είχε μεγαλώσει στο Τέξας και ράπαρε για το Μαϊάμι – άσχετα αν ζούσε εκεί. Το σοβαρό rap game υποτίθεται παιζόταν τότε στη Νέα Υόρκη, οπότε δεν είχε να κάνει με αν ο Vanilla Ice ήταν χαρισματικός – που ήταν.

Η αυθεντικότητα για έναν λευκό ράπερ παίζει τεράστιο ρόλο στην πορεία που θα έχει και γι' αυτό πάντοτε οι λευκοί ράπερ αντιμετωπίζονταν με καχυποψία αν δεν έδειχναν τον απαραίτητο σεβασμό για το είδος και τους μαύρους συνάδελφους τους. Αν και με την εμφάνιση ονομάτων στο μέινστριμ όπως οι G-Eazy, Machine Gun Kelly, Mac Miller και Post Malone, πλέον αυτές οι απόψεις ίσως ακούγονται παρωχημένες και σκονισμένες. (σ.σ. προσοχή, μιλάμε για σόλο εμπορικούς ράπερ, όχι μέλος ενός γκρουπ, και όχι για ανεξάρτητους και όχι π.χ. τους Νεοϋορκέζους Beastie Boys οι οποίοι δεν αφορούν το θέμα μας εδώ).

Jack Harlow Facebook Twitter
O Jack Harlow πριν λίγες μέρες στο MET Gala. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Κι όμως, μια μερίδα του κοινού αδυνατεί να καταλάβει τη μεγάλη επιτυχία που γνωρίζει τελευταία ο Harlow και έτσι ξαναγυρνάμε στο φυλετικό ζήτημα. 

O συμπαθής 24χρονος έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από τη συνεργασία του με τον Lil Nas X στο «Industry Baby». Στο κομμάτι ξεχώριζε σαν κάτι φρέσκο, το ίδιο ακριβώς που συνέβη και στον Nas, τον πρώτο gay σουπερστάρ της γενιάς του – ναι, ακριβώς, της Gen Z πάλι. Το «Industry Baby» ήταν ένα κομμάτι που αρχικά τον είχαν συμβουλέψει να μην κάνει οι κοντινοί του άνθρωποι. Δεν τους άκουσε και δικαιώθηκε, μια και έγινε το πρώτο νούμερο 1 χιτ στα τσαρτ και προτάθηκε για βραβείο Grammy. 

Industry Baby

Σύμφωνα με τον Mickey Hess, καθηγητή στο πανεπιστήμιο Rider που έχει γράψει σχετικά με αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν τρεις προσεγγίσεις για να χαράξεις μια πορεία στο ραπ αν είσαι λευκός: πολιτισμικό βάπτισμα, μίμηση ή αντίθεση. Ο Harlow ανήκει στην πρώτη κατηγορία. 

Μέρος της γοητείας του είναι ότι ραπάρει γι’ αυτά που ξέρει κυρίως, από το μεσοαστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγάλωσε. Του δίνει μια αυθεντικότητα. Δεν το παίζει γκέτο. Είναι εμφανές στο κομμάτι του «Started From The Middle», όπου περιγράφει πώς μεγάλωσε: «Okay, raised out in Shelby County, livin' on the countryside/Lookin' out my window, see a couple horses running by/I ain't even joking man, that's true and for real». (Εντάξει, γέννημα θρέμα της Shelby County, ζώντας στην εξοχή/Βλέποντας έξω από το παράθυρο μου μερικά άλογα να τρέχουν/Δεν αστειεύομαι, φίλε, είναι αλήθεια πραγματικά).

Επιπλέον, φαίνεται να προβληματίζεται και ο ίδιος όσον αφορά αυτά τα θέματα. Θα μπορούσαν να τον ρωτήσουν αν έχει το δικαίωμα ως λευκός να ραπάρει; «Αλλά ο κόσμος βλέπει το ενδόμυχο πάθος που έχω για το ραπ, έτσι δεν μου κάνουν αυτή την ερώτηση. Υπάρχει μια ανταγωνιστική πλευρά σε αυτό, και τιμώντας αυτόν τον ανταγωνισμό με κάνει ακόμη περισσότερο ειλικρινή και χιπ-χοπ από το να πω: Δεν θα έπρεπε να το κερδίσω αυτό;» δηλώνει με ειλικρίνεια.

Γι’ αυτό ίσως έχει πάρει τις ευχές και του Drake και του Kanye West. Ο West είχε ενθουσιαστεί τόσο από το κομμάτι του Harlow, «Nail Tech», που τον συμπεριέλαβε στο «Donda 2» και συγκεκριμένα στο «Luis Bags». Είναι και οι δυο ράπερ που θαύμαζε όταν ήταν μικρός.

Nail Tech

Μεγάλωσε σε μια φάρμα αλόγων. Η μητέρα του ήταν επιχειρηματίας και έχει έναν ακόμη μικρότερο αδερφό. Αρκετά κάντρι ακούγεται σαν περιβάλλον, αλλά η μητέρα του τού έβαζε στο σπίτι Public Enemy και A Tribe Called Quest. Τα μικρά ήταν κολλημένα με το «Star Wars» μέχρι που είδαν το «8 Mile» με τον Eminem και η ζωή του Harlow άλλαξε.

Άρχισε να ραπάρει από την ηλικία των 11. Τις πρώτες του απόπειρες τις έκανε μαζί με τη μητέρα του στο αμάξι. Το πρώτο του mixtape το έβγαλε όταν πήγαινε ακόμη γυμνάσιο με το ψευδώνυμο Mr Harlow και το πουλούσε στους συμμαθητές του. Είχε τίτλο «Extra Credit» και υπάρχει ακόμη στο διαδίκτυο. Από τότε τον είχαν πάρει μυρωδιά τα γραφεία ταλέντων και οι ατζέντηδες που ήθελαν να τον εκμεταλλευτούν σαν παιδί-θαύμα. Δεν μάσησε, όμως, και αποφάσισε να ζήσει σαν κανονικός έφηβος. 

Γενικά, ο Harlow έχει διατηρήσει την εικόνα του καλού παιδιού από τότε που φορούσε κοκάλινα μυωπικά γυαλιά και σιδεράκια. Επίσης, είναι clean-cut όσο δεν πάει και μάλλον δεν χρειάζεται να φοβάται μήπως τον ακυρώσει κανείς σύντομα. Αν και έχει κάνει αταξίες. Έχει συνεργαστεί με τον DaBaby μετά τις ομοφοβικές του δηλώσεις και με τον Tory Lanez μετά το σκηνικό που πυροβόλησε στο πόδι τη Megan Thee Stallion. Ο Harlow λέει ότι δεν τον αφορά τι κάνουν οι άλλοι στις προσωπικές τους ζωές, ούτε θέλει να μπλεχτεί, απλά ξέρει ότι ο ίδιος είναι στο σωστό δρόμο. Η πιο viral στιγμή του ήταν όταν αντάλλαξε ένα λάγνο βλέμμα με τη ράπερ Saweetie στα βραβεία BET. 

saweetie jack harlow Facebook Twitter
Η πιο viral στιγμή του ήταν όταν αντάλλαξε ένα λάγνο βλέμμα με τη ράπερ Saweetie στα βραβεία BET.

Να φανταστεί κανείς ότι δεν έχει ούτε ένα τατουάζ πάνω του, πράγμα εξωφρενικό από μόνο του για ράπερ, λευκό ή μη. Πρόσφατα έκανε οντισιόν για ένα ριμέικ της κλασικής ταινίας του Σπάικ Λι «Οι λευκοί δεν μπορούν να πηδήξουν» για τον ρόλο που είχε ο Woody Harrelson.

Σε ένα τεράστιο –και ατελείωτο– cover story που του έκαναν στο «Rolling Stone», ο αρθρογράφος τονίζει ότι αν κάνεις παρέα μαζί του για μεγάλο χρονικό διάστημα στο Louisville, καταλήγεις να νιώθεις ότι ζεις μέσα σε ένα από τα τραγούδια του. Το πρόβλημα όμως, όπως δήλωσε στο «Variety» ο ίδιος ο Harlow είναι ότι «όταν γίνεις διάσημος, δεν έχει να κάνει ούτε κατά το ήμισυ με τη μουσική σου». Και έχει ένα δίκιο, συζητιέται πριν καλά καλά βγει το νέο του άλμπουμ και όχι απαραίτητα για τη μουσική του.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ