Ενριέτα Χάουαρντ: Αποκαταστάθηκε η εντυπωσιακή βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β'

Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Η Μεγάλη Σάλα του Marble Hill. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage
0

Μια ιστορική αγγλική βίλα, το Marble Hill, που χτίστηκε από γυναίκα, μια βασιλική ερωμένη που αποφάσισε να ξεφύγει από τον τυραννικό και «βρομιάρη» σύζυγό της, ανοίγει μετά την αποκατάστασή της από τη φιλανθρωπική οργάνωση ιστορικών μνημείων English Heritage, που κράτησε τρία χρόνια.

Το Marble Hill χτίστηκε δίπλα στον ποταμό Τάμεση το 1724 ως καταφύγιο από έναν μέθυσο και βίαιο σύζυγο και τη γεωργιανή αυλή, για μια βασιλική ερωμένη που περιγράφηκε από τον ποιητή φίλο της Alexander Pope ως «μια λογική γυναίκα».

Το σωζόμενο αυτό δείγμα ενός σπιτιού που ήταν σπάνιο στην εποχή του, στο Twickenham, στο νοτιοδυτικό Λονδίνο, θα ανοίγει πλέον δωρεάν πέντε ημέρες την εβδομάδα για επτά μήνες τον χρόνο, με τους κομψούς χώρους του να έχουν συντηρηθεί από την υγρασία και τη φθορά.

Η Ενριέτα Χάουαρντ ξέφυγε από τα νύχια του μέθυσου, σπάταλου πρώτου συζύγου της και από τα καθήκοντά της ως ερωμένης του Γεωργίου Β', για να χτίσει ένα καταφύγιο μέσα σε ένα μικροσκοπικό κλασικό τοπίο που δημιούργησε ο διάσημος κηπουρός Charles Bridgeman. Το έργο της ανακαίνισης στοίχισε 8 εκατομμύρια λίρες.

Η Ενριέτα Χάουαρντ, που ζούσε σε συνθήκες φτώχιας στο Σόχο με ψευδώνυμο, αλλά έγινε αυλική και στη συνέχεια ερωμένη του μελλοντικού Γεωργίου Β', ο οποίος τελικά τη συνταξιοδότησε, εξασφάλισε ότι ο σύζυγός της δεν μπορούσε να βάλει χέρι στα χρήματα.

Η Ενριέτα Χάουαρντ ξέφυγε από τα νύχια του μέθυσου, σπάταλου πρώτου συζύγου της και από τα καθήκοντά της ως ερωμένης του Γεωργίου Β', για να χτίσει ένα καταφύγιο μέσα σε ένα μικροσκοπικό κλασικό τοπίο που δημιούργησε ο διάσημος κηπουρός Charles Bridgeman.

Η Ενριέτα ήταν μία από τις τρεις κόρες του Σερ Χένρι Χόμπαρτ, τέταρτου βαρονέτου, γαιοκτήμονα του Νόρφολκ. Ο πατέρας της πέθανε σε μονομαχία όταν ήταν οκτώ ετών και η μητέρα της πέθανε τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1701, αφήνοντάς την ορφανή στα δώδεκα της χρόνια. Στη συνέχεια έγινε προστατευόμενη του Χένρι Χάουαρντ, πέμπτου κόμη του Σάφολκ, και παντρεύτηκε τον νεότερο γιο του, Τσαρλς Χάουαρντ, μετέπειτα ένατο κόμη του Σάφολκ. Ο γάμος ήταν δυστυχισμένος· ο Τσαρλς ήταν γυναικάς και ψυχαναγκαστικός τζογαδόρος.

Το 1714, το ζευγάρι ταξίδεψε στο Ανόβερο και εκεί η Ενριέττα γνώρισε και έγινε ερωμένη του μελλοντικού βασιλιά Γεωργίου Β', και διορίστηκε κυρία επί των τιμών της συζύγου του, Καρολίνας του Άνσμπαχ. Το 1723, ο βασιλιάς προχώρησε σε οικονομικό διακανονισμό με τον σύζυγό της, ο οποίος ήταν επίσης μέλος του οίκου του, σε αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες της ως βασιλικής ερωμένης. Μάλιστα, η βασίλισσα Καρολίνα συμπαθούσε την Ενριέτα και ήταν ευτυχής που ο βασιλιάς είχε μια ερωμένη που θεωρούσε συμπαθή και εύστροφη.

Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Η συντηρήτρια συλλογών του Marble Hill καθαρίζει ένα πορτρέτο της Henrietta Howard, κόμισσας του Suffolk, στην αίθουσα Tetra του κτιρίου. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage

Όταν χώρισε με τον σύζυγό της, αν και δεν υπήρξε διαζύγιο –αυτό θα απαιτούσε την ψήφιση πράξης του Κοινοβουλίου– και αφού ο Γεώργιος Β' απέκτησε μια νέα ερωμένη, την Amalie von Wallmoden το 1734, η Ενριέτα αγόρασε γη στις όχθες του ποταμού Τάμεση, έχοντας λάβει ένα πολύ μεγάλο ποσό μετά από έναν οικονομικό διακανονισμό με τον βασιλιά. Ξαναπαντρεύτηκε όταν βγήκε επίσημα το διαζύγιό της και έχτισε το Marble Hill House  σε ένα ειδυλλιακό τότε αγροτικό καταφύγιο που είχε τόσα πολλά αριστοκρατικά σπίτια ανάμεσα στους οπωρώνες και τα χωράφια του, που η English Heritage το περιγράφει ως «το Χάμπτονς της εποχής του».

Δημιούργησε έναν πνευματικό κύκλο και στους πολλούς φίλους της περιλαμβάνονταν ποιητές και καλλιτέχνες.

Η γη που ανήκε μετά σε μια οικογένεια πλοιοκτητών έγινε ένα πολύ αγαπημένο δημόσιο πάρκο, το οποίο ανέλαβε το 1986 η English Heritage, τα σχέδια αποκατάστασης της οποίας αρχικά προκάλεσαν οργισμένες τοπικές διαμαρτυρίες. Η ανάπλαση των κήπων έκανε πολλούς από τους κατοίκους να γίνουν στη συνέχεια εθελοντές για τη διατήρηση του περιβάλλοντος που γλίτωσε από τα σχέδια ανάπλασης που θα το μετέτρεπαν σε ακόμα ένα οικιστικό σύμπλεγμα.

Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Γκραβούρα του Marble Hill από τον Augustin Heckell (1749), με τίτλο "The Countess of Suffolk's House". Εικόνα: Historic England 1990.
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Η τραπεζαρία στο Marble Hill. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Το πάρκο γύρω από το Marble Hill. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Η Μεγάλη Σάλα του Marble Hill. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Οι κήποι του Marble Hill. Φωτο: Christopher Ison © English Heritage
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Marble Hill.
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Marble Hill.
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Marble Hill.
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Οι κήποι του Marble Hill.
Ενριέτα Χάουαρντ: Η υπέροχη βίλα της ερωμένης του Γεωργίου Β' που άφησε τον δυνάστη σύζυγό της Facebook Twitter
Marble Hill.
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ