ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Η Άννα Λεμονάκη στο «G.O.L.D.». Φωτο: Yuri Tavares
0

Όταν ήταν 9 ετών. η Άννα Λεμονάκη, σκηνοθέτιδα και περφόρμερ που ζει και εργάζεται στη Γενεύη, παρακολουθώντας τα Όσκαρ στην τηλεόραση, άκουσε τη Γούπι Γκόλντμπεργκ να δηλώνει ότι ο καθένας μπορεί να γίνει σταρ. Το πίστεψε και είναι κάτι που ανακαλεί σήμερα, τη δόξα των μικρών ονείρων, στην καινούργια της δουλειά «G.O.L.D.», που μετά το Φεστιβάλ του Μπατί ετοιμάζεται να ανεβάσει στο Βεβέ.

Το «G.O.L.D.» είναι εμπνευσμένο από την αίγλη και τα «φανταχτερά» συστήματα αναπαράστασης του κόσμου της ψυχαγωγίας και μιλά για μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός διαχωρίζει και δομεί την κοινωνία μεταξύ θριαμβευτών νικητών και ασήμαντων ηττημένων.

Η Άννα Λεμονάκη, κοινωνιολόγος, ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτιδα, έφτασε στην Ελβετία αφού σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στη Νομική, δημοσιογραφία και κοινωνιολογία. Όταν ξεκίνησε το μεταπτυχιακό της στη Γενεύη, μπήκε στη θεατρική ομάδα του πανεπιστημίου, γιατί ένιωθε μόνη και ξένη, για να κάνει φίλους. Εκεί έμαθε για τη Σχολή Θεάτρου Serge Martin, από την οποία αποφοίτησε το 2013 και συνέχισε με σπουδές δραματουργίας και περφόρμανς στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης.

Στην Ελλάδα έχουμε δει τις παραστάσεις της «Μπλε» και «Tequila Bye-bye» και το «G.O.L.D.» θα παρουσιαστεί ως αναλόγιο στην Πειραματική του Εθνικού τον Φεβρουάριο του 2023 και έπειτα, επίσης ως αναλόγιο, στο θέατρο Οberhausen στη Γερμανία. 

Το «G.O.L.D.» είναι το τέταρτο μέρος μιας πενταλογίας. Στο «Μπλε» μιλούσε για τη θάλασσα και τη νηνεμία και τη φουρτούνα και πώς σε δευτερόλεπτα μπορεί να αλλάξει ο κόσμος και ό,τι γνωρίζουμε. Στο «Φούξια που αιμορραγεί» μιλούσε για τις σχέσεις ενός ζευγαριού, στο «Λευκό» για την απώλεια, ενώ το «Μαύρο», η παράσταση που σχεδιάζει μετά το «G.O.L.D.», μιλά για την επερχόμενη καταστροφή, την καταρρευσιολογία.

Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Χρησιμοποιεί την αίγλη ενός «φανταχτερού» συστήματος για να μιλήσει για όλα τα επίπεδα και τα ζητήματα γύρω από τον κόσμο της εργασίας και την επιτακτική ανάγκη σταδιοδρομίας.

Η ίδια γράφει και σκηνοθετεί τα έργα της, αλλά η διαδικασία που τη χαροποιεί είναι η δεύτερη, να μπορεί να συνθέτει τις παραστάσεις της συλλογικά και επί σκηνής. Είναι η μόνη Ελληνίδα που δραστηριοποιείται στο θέατρο σε αυτή την πλευρά της Ελβετίας και ζητώ να μάθω τι σημαίνει αυτό για έναν ξένο, πώς προσεγγίζει το σύστημα.

«Από τη μια πλευρά δεν έχεις καμία απολύτως γνωριμία, είναι απολύτως μηδενικές οι σχέσεις σου, από την άλλη πλευρά, όταν θέλω να παρουσιάσω μια ιδέα, η πόρτα για να κάνεις το ραντεβού για να σε δεχτούν είναι ανοιχτή και τα τελευταία χρόνια συμβαίνει όλο και περισσότερο, είναι το σύστημα όλο και πιο ανοιχτό.

Αν σε εμπιστευτούν την πρώτη φορά, η επόμενη θα είναι πιο εύκολη και όλα χτίζονται μέσα από τις σχέσεις. Θέλει πολλή υπομονή, επιμονή, ενθουσιασμό για να δημιουργηθεί μια σχέση. Η πόλη της Γενεύης μάς στηρίζει. Οι Ελβετοί, όταν αρχίζουν να στηρίζουν κάποιον καλλιτέχνη, θέλουν να τον στηρίξουν με έναν τρόπο διαχρονικό, υπάρχει μια συνέχεια που βοηθά και στην εξέλιξη της δουλειάς. Το θετικό είναι πώς όταν γίνεται μια παραγωγή στην Ελβετία το ένα θέατρο με το άλλο συνεργάζονται ακόμα και σε τεχνικό επίπεδο, υπάρχει ένα συνεργατικό πλαίσιο που εξοικονομεί και πόρους και φυσικά υπάρχει αλληλοϋποστήριξη», λέει.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Φωτο: Yuri Tavares

Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Χρησιμοποιεί την αίγλη ενός «φανταχτερού» συστήματος για να μιλήσει για όλα τα επίπεδα και τα ζητήματα γύρω από τον κόσμο της εργασίας και την επιτακτική ανάγκη σταδιοδρομίας.

Πολλές είναι οι πιθανές αντιδράσεις: φυγή, αυτοκριτική, αναπροσανατολισμός, πανικός, αδιαφορία, μαστίγωμα, αδράνεια, αμείλικτη αυτοκριτική, άρνηση ή μια αποκάλυψη που επιτρέπει να αντιληφθεί κανείς τη ματαιότητα και το κενό των προηγούμενων φιλοδοξιών του, αλλά και τις ανησυχητικές διαστάσεις που έχει πάρει η αποτυχία τα τελευταία χρόνια.

«Το θέμα της επαγγελματικής  επιτυχίας στην Ελβετία είναι φλέγον, ο κόσμος αυτοπροσδιορίζεται με βάση το επάγγελμά του. Αντλώ έμπνευση από αληθινές ιστορίες, μαρτυρίες, προσωπικές αφηγήσεις καλλιτεχνών και απλών ανθρώπων, προκειμένου να δημιουργήσω εύθραυστους και αξιαγάπητους χαρακτήρες που λάμπουν μέσα από τις απογοητεύσεις τους, μας κάνουν να γελάμε μέσα από την αδεξιότητά τους, μας συγκινούν μέσα από τις αποτυχίες τους και τελικά αγκαλιάζουν την αποτυχία ως επιτυχία. Με όλη την ομάδα δουλέψαμε πάνω σε αποτυχίες και στιγμές δόξας, μεταξύ αυτών των δύο όρων.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
«Η άνοδος σημαίνει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης», λέει η Άννα Λεμονάκη. «Γιατί οι νόμοι της φυσικής είναι άκαμπτοι, σε αντίθεση με το σώμα». Φωτο: Yuri Tavares

Το χρυσό χρώμα αντιπροσωπεύει το κύρος, τον πλούτο και τη δύναμη. Ωστόσο, ο χρυσός είναι επίσης ένα χρώμα πίσω από το οποίο κρύβεται πολλή ανομία, πόνος και δυστυχία. Για μένα είναι ένα μυθικό χρώμα που δεν παύει ποτέ να προκαλεί αντιδράσεις, ένα βερνίκι που κρύβει –συχνά λιγότερο αποτελεσματικά από ό,τι θα ήθελε κανείς– το συνηθισμένο, χονδροειδές, μερικές φορές ντροπιαστικό υλικό πάνω στο οποίο είναι επικαλυμμένο. Είναι το χρώμα που με κάνει να σκέφτομαι περισσότερο την αδικία, τον σημερινό κόσμο της εργασίας, που χαρακτηρίζεται από τη νεωτερικότητα και την ταχύτητα στο όνομα της προόδου, την εκ διαμέτρου αντίθετη εμφάνιση και ουσία του», λέει.

Περφόρμερ, χορευτές, ηθοποιοί, μια ανομοιογενής ορχήστρα (τσέλο, ηλεκτρική κιθάρα, τύμπανα), ένας στύλος για pole dance, ιστορίες που είναι είτε πραγματικές είτε επινοημένες, ή λίγο και από τα δύο. Ένα παράξενο τεχνητό πουλί, χτυπώντας τα φτερά του, πετάει πάνω από το δωμάτιο και πέφτει στο έδαφος.

«Η άνοδος σημαίνει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης», λέει η Άννα Λεμονάκη. «Γιατί οι νόμοι της φυσικής είναι άκαμπτοι, σε αντίθεση με το σώμα».

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Ένα παράξενο τεχνητό πουλί χτυπάει τα φτερά του. Φωτο: Yuri Tavares

Υπάρχουν μικρές καθημερινές αποτυχίες που μας επηρεάζουν ελάχιστα, καυστικές και αξιολύπητες αποτυχίες, μεγαλύτερες, λαμπρές, ακόμη και μεγαλειώδεις αποτυχίες, τρομακτικά ανώτερες από τις δυνάμεις μας, που μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά, που μας στέλνουν πίσω στις αδυναμίες μας και στην ίδια μας την ευθραυστότητα. Νιώθουμε χωρίς κίνητρο, συντετριμμένοι, διαλυμένοι, στο χείλος της αβύσσου, αλλά τι συμβαίνει όταν ανακάμπτουμε, όταν αναστηθούμε;

«Τι μπορεί να συμβεί αν παραιτηθούμε από την πίεση που δημιουργεί η επιταγή της επιτυχίας; Όλοι μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αποτυχία σε τακτική βάση, αλλά έχουμε την τάση να την αρνούμαστε, να αποφεύγουμε το θέμα, επειδή έχουμε μάθει να κρατάμε τα ελαττώματα κρυφά. Η εκθαμβωτική επιτυχία, η μεθυστική δόξα, η ανάγκη για αναγνώριση εξιδανικεύονται. Η αποτυχία δεν αποτελεί καν επιλογή και συνδέεται πάντα με ντροπή.

Κατ' αρχήν, εστιάζουμε στις ιστορίες της ζωής μας που σχετίζονται με την επιτυχία. Τι θα συμβεί αν δώσουμε φωνή και χώρο και στις ατέλειες και σε ό,τι αυτές περιέχουν; Από την πολυτέλεια στη φτώχεια, από τη στιγμή της απόλυτης χαράς στην τραγωδία, είναι ακριβώς σε αυτές τις στιγμές μετάβασης και τα υπερβολικά "τοπία" τους στα οποία βλέπω υλικό για να εξερευνήσω, να ζυμώσω και να επαναδιατυπώσω», λέει.

Στα όρια μεταξύ του γκροτέσκου και του μεγαλειώδους, η παράσταση μεταφέρει την αισθητική των τηλεοπτικών διαγωνισμών ή των τελετών απονομής βραβείων, με λάμψη, καπνό, χρυσά φώτα και χρυσά χαλιά, πρόσωπα που κατατρώγονται από την αμφιβολία, αφηγείται κωμικοτραγικές περιπλανήσεις του πώς κάθε αποτυχία μάς διαμορφώνει και μας δυναμώνει.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Φωτο: Yuri Tavares

Ζητώ από την Άννα να μου περιγράψει το περιβάλλον του θεάτρου στην Ελβετία. Υπάρχουν πολλά θέατρα, τα περισσότερα επιχορηγούνται από την πόλη ή το καντόνι και τα έργα είναι συμπαραγωγές με τα προηγούμενα ή ιδιωτικούς φορείς. Το όλο σκηνικό είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν τόσα ανεξάρτητα θέατρα και παραστάσεις όπως στην Αθήνα. Κανένας δεν σκέφτεται να ανεβάσει παράσταση αν δεν την έχει σχεδιάσει και δεν έχει εξασφαλίσει τους πόρους της, τα συνδικάτα είναι πολύ ισχυρά και δεν υπάρχει η έννοια του απλήρωτου ηθοποιού.

Όσο για το περιεχόμενο, «επειδή η Ελβετία δεν έχει το βάρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως έχει η Γαλλία ή η Αγγλία ή η Ελλάδα με το αρχαίο δράμα, αυτό βοηθά ώστε να είναι πολύ πιο "απελευθερωμένη" ως προς τη λειτουργία ενός σύγχρονου θεάτρου», λέει.

«Στην Ελβετία έχουν ξεκινήσει από πολύ νωρίς να ανεβάζουν έργα χωρίς κείμενα, που πηγαίνουν πιο πολύ στον χώρο της περφόρμανς, μπορεί ακόμα να δεις βιογραφίες, documentary theatre, ο Μίλο Ράου κάνει σπουδαία δουλειά, βλέπεις μια μεγάλη θεματική έργων, το ελβετικό όπως και το βέλγικο θέατρο έχουν φύγει από το κλασικό ρεπερτόριο».

To «G.O.L.D.», που σημαίνει glory of little dreams (η δόξα των μικρών ονείρων), και θα παιχτεί στο θέατρο Oriental στο Βεβέ, είναι ένα στοίχημα, η τρυφερή ματιά πάνω στον μηχανισμό της ανθρώπινης επιβίωσης, να πετάς, να πέφτεις και να σηκώνεσαι ξανά, μια ελεγεία για το θάμπωμα ενός χρώματος, ενός μετάλλου που η αξία του έχει καθορίσει τη θέση και την ιστορία της χώρας στην οποία ανεβαίνει η παράσταση.


 

G.O.L.D. Trailer

Θέατρο
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Solaris: Μια ιστορία για έναν πλανήτη με «νοημοσύνη» στο Άσυλο Ανιάτων

Θέατρο / Solaris: Μια ιστορία για έναν πλανήτη με «νοημοσύνη» στο Άσυλο Ανιάτων

Το μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ, που έδωσε υλικό στον Αντρέι Ταρκόφσκι για μια από τις σπουδαιότερες ταινίες του, ανεβαίνει με τη μορφή σκηνικής σύνθεσης-παράστασης στο Άσυλο Ανιάτων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Ράντου: «Η μητέρα μου, που έχει άνοια, με αναγνωρίζει πιο πολύ στο "Κωνσταντίνου και Ελένης"»

Θέατρο / Ελένη Ράντου: «Η μητέρα μου, που έχει άνοια, με αναγνωρίζει πιο πολύ στο "Κωνσταντίνου και Ελένης"»

Έτοιμη για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της στο θέατρο, η αγαπημένη ηθοποιός συνειδητοποιεί ότι «μέσα σε αυτό το ταξίδι δεν μπορείς να κατηγορείς κανέναν, είσαι συμμέτοχος σε ό,τι συνέβη».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Πολιτισμός / Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, ο «Αφανισμός» του Μπέρχαρντ σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου, η «Αντιγόνη» και η «Αφιέρωση» σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Σφενδόνης για τη νέα σεζόν.
LIFO NEWSROOM
Νίκος Κουρής

Θέατρο / Nίκος Κουρής: Κάνοντας θέατρο στην εποχή του Netflix

Το έργο του εξαιρετικά δημοφιλούς και στη χώρα μας Μάρτιν ΜακΝτόνα «H μοναξιά της Δύσης» επέλεξε ο αγαπητός ηθοποιός ως πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα σε μία από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της νέας σεζόν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ