Το σινεμά των αυτοχθόνων στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
To μινιμαλιστικό «Samson and Delilah», από τις πιο γνωστές ταινίες του αφιερώματος, είχε κερδίσει Χρυσή Κάμερα στις Κάννες το 2009.
0

Υπάρχει ένα τμήμα του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που υπόσχεται μια διαφορετική εμπειρία στους φεστιβαλιστές και αυτό είναι το αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων.

Αν έπρεπε να συνοψίσουμε σε μερικές αράδες το σινεφιλικό ιδανικό, θα γράφαμε ότι συνίσταται στη γνωριμία μας με τον κόσμο που μας περιβάλλει, στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στην τοποθέτησή μας στη θέση του (όποιου) άλλου. Ε, οι ταινίες που απαρτίζουν το συγκεκριμένο αφιέρωμα δεδομένα πραγματώνουν το σινεφιλικό ιδανικό και με το παραπάνω.

Κάποιες έχουν γυριστεί από αυτόχθονες, κάποιες έχουν τέτοιους στο επίκεντρο της δράσης τους, όλες τους, όμως, φέρνουν τους αυτόχθονες στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας την ιδιοσυγκρασία τους μακριά από συνήθεις, στερεοτυπικές απεικονίσεις. Επίσης, οι περισσότερες είτε δεν έχουν προβληθεί ποτέ στις ελληνικές αίθουσες, είτε είχαν μεμονωμένες προβολές σε φεστιβάλ, είτε βρήκαν διανομή, μα πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες.

Σκεφτείτε ότι η πιο επιτυχημένη εισπρακτικά από όλες ήταν ο «Παγωμένος Δρομέας» (2001), ο οποίος, αν δεν μας απατά η μνήμη μας, είχε κόψει γύρω στα 6.000 εισιτήρια όταν είχε βγει στις αίθουσες, ένας αριθμός που σήμερα θα τον καθιστούσε sleeper hit, μα τότε ήταν ένα νούμερο στα όρια του ανεκτού για καλλιτεχνικούς τίτλους σαν αυτόν. 

Κάποιες έχουν γυριστεί από αυτόχθονες, κάποιες έχουν τέτοιους στο επίκεντρο της δράσης τους, όλες τους, όμως, φέρνουν τους αυτόχθονες στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας την ιδιοσυγκρασία τους μακριά από συνήθεις, στερεοτυπικές απεικονίσεις.

Στις πρώτες δεκαετίες του μέσου, το σινεμά προσέγγισε τους αυτόχθονες με έντονο το στοιχείο του εξωτισμού. Τους συναντούσαμε, άλλωστε, κυρίως μέσα από τις εξωτικές περιπέτειες, οι οποίες αποτελούσαν (και) μια σεβαστή μερίδα των κινηματογραφικών σίριαλ. Καθώς περνούσαν τα χρόνια, το βλέμμα του Δυτικού και το αποικιοκρατικό στοιχείο ήταν δομικά στοιχεία της απεικόνισής τους, με μικρές εξαιρέσεις. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
The Exiles

Μία χαρακτηριστική από αυτές είναι το ασπρόμαυρο «The Exiles» (1961) του Κεντ Μακένζι, το οποίο αφορά μια ομάδα Αμερικανών αυτοχθόνων από διαφορετικές φυλές που ζει στο Λος Άντζελες. Με σχεδόν ντοκιμαντερίστικη γραφή, ο ΜακΚένζι συλλαμβάνει στιγμές από την καθημερινότητα νεαρών ανθρώπων που βρίσκονται ανάμεσα σε δύο κόσμους και περιφέρονται στο αστικό τοπίο, κουβαλώντας ταυτόχρονα την κληρονομιά της καταγωγής τους. Το φιλμ παρέμενε χαμένο για χρόνια, για να αποκατασταθεί ψηφιακά και να προβληθεί στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2008. 

Μια άλλη είναι το «Ballad of Crοwfoot» (1968), ένα μικρού μήκους φιλμ που μέσα από ένα κολάζ φωτογραφιών τραβηγμένων τον 19ο αιώνα και με όχημα την ομώνυμη μπαλάντα του Γούιλι Νταν, την οποία μπορείτε να ακούσετε εδώ, αφηγείται την ιστορία του αρχηγού των Μαυροπόδαρων, του Crowfoot. Οι θεωρητικοί του Καναδά αναφέρουν το έργο συχνά ως το πρώτο βιντεοκλίπ που γυρίστηκε στη χώρα. 

Από τη δεκαετία του ’60, το αφιέρωμα μάς μεταφέρει στα ‘80s. To «Ngati» (1987) αποτελεί την πρώτη ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Μαορί δημιουργού, θεωρείται φιλμ-σταθμός στη Νέα Ζηλανδία, είχε προβληθεί δε και στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών. Μας μεταφέρει στη μετα-αποικιοκρατική Νέα Ζηλανδία του 1948, όταν ακόμα η συνύπαρξη ανάμεσα σε λευκούς και Μαορί κάθε άλλο παρά αρμονική ήταν, και τοποθετεί τη δράση του σε ένα φανταστικό παραθαλάσσιο χωριό, το οποίο επισκέπτεται ένας Αυστραλός γιατρός, για να διαπιστώσει ότι τον συνδέουν πολλά περισσότερα με τους Μαορί από όσα πίστευε. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Snow in paradise

To «Geronima» (1986), μια ανακάλυψη των προγραμματιστών του φεστιβάλ, μας ταξιδεύει στην παγωμένη έρημο της Παταγονίας, όπου η ομώνυμη ηρωίδα, που ανήκει στη φυλή Μαπούτσε, μεγαλώνει ολομόναχη τα τέσσερα παιδιά της, μέχρι που ένας κρατικός αξιωματούχος μεταφέρει όλη την οικογένεια σε δημόσιο νοσοκομείο, όπου η Χερόνιμα καταρρέει ψυχολογικά. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του φεστιβάλ, «η αυθεντική κόπια από την ηχογραφημένη κλινική διάγνωση της Χερόνιμα ακούγεται στο φόντο σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, ως αδιάψευστος μάρτυρας για τα αποτρόπαια ιστορικά γεγονότα στα οποία βασίστηκε το σενάριο».

Το αλαφροϊσκιωτο «Βe Devil» (1993) φέρει την υπογραφή της Τρέισι Μόφατ, μιας σημαίνουσας καλλιτεχνικής μορφής για τους Αβορίγινες. Αν και γνωστή κυρίως για τη δουλειά της ως φωτογράφου, η Μόφατ έχει γυρίσει και ταινίες. Η συγκεκριμένη είναι η πιο επιτυχημένη της, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών του 1993, απαρτίζεται από τρεις ιστορίες φαντασμάτων και λέγεται ότι αποτελεί μια υπνωτιστική κινηματογραφική εμπειρία. Το «Seven Songs of the Tundra» (2000) αποτελείται από 7 διαφορετικές ιστορίες, είναι γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη γλώσσα των ιθαγενών Νενέτς, κινείται ανάμεσα στη μυθοπλασία και στην τεκμηρίωση και συνδυάζει τους μύθους της φυλής με τις πραγματικές δοκιμασίες της από τον διωγμό που υπέστη η φυλή από τους Σοβιετικούς.

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Be Devil

Παραμένουμε σε παγωμένο κλίμα και μεταφερόμαστε στην Αρκτική, καθώς η επόμενη χρονολογικά ταινία του αφιερώματος είναι το «Atanarjuat: The Fast Runner» (2001), δηλαδή o «Παγωμένος Δρομέας», στον οποίο είχαμε αναφερθεί και στην εισαγωγή μας. Η ταινία επιστρέφει στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς είχε προβληθεί εκεί πριν δύο δεκαετίες, σε μια, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, επεισοδιακή προβολή – είχε γίνει ένα μπέρδεμα με τις μπομπίνες, το οποίο ευτυχώς έγινε αντιληπτό από τους παρευρισκόμενους και αποκαταστάθηκε έγκαιρα.

Bασισμένο σε έναν θρύλο των Ινουί που αφηγείται μια πολυετή σύγκρουση ανάμεσα σε δυο άντρες με αντικείμενο τον έρωτα της πανέμορφης Ανουάτ, το φιλμ είναι γραμμένο και γυρισμένο από έναν Ινουί δημιουργό, μιλά τη γλώσσα των Ινουκτιτούτ και παίζουν σε αυτό αποκλειστικά ερασιτέχνες ηθοποιοί.

Με γυρίσματα που κράτησαν για μήνες, ο «Παγωμένος Δρομέας» έχει εκθαμβωτική φωτογραφία, μας γνωρίζει την κουλτούρα των αυτοχθόνων της Αρκτικής και, παρά τη γενναία, τρίωρη διάρκειά του, μας αποζημιώνει, ανοίγοντας παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο. Αν καταφέρετε να συγχρονιστείτε με τους ρυθμούς του, μετά το πέρας της προβολής θα σας πάρει λίγη ώρα μέχρι να προσαρμοστείτε και να επανέλθετε στην πολύβουη πραγματικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Birdwatchers

Αλλάζουμε θερμοκρασίες και πηγαίνουμε στη Βραζιλία με το, όπως λέγεται, βραδύκαυστο «Birdwatchers» (2008), το οποίο απεικονίζει τον αγώνα των ιθαγενών Γκουαρανί να διατηρήσουν τη γη τους.

To μινιμαλιστικό «Samson and Delilah», από τις πιο γνωστές ταινίες του αφιερώματος, είχε κερδίσει Χρυσή Κάμερα στις Κάννες το 2009. Αφηγείται την ιστορία δύο ερωτευμένων έφηβων Αβοριγίνων που ξεκινούν την αναζήτηση της δικής τους θέσης σε αυτό τον κόσμο, μια θεματική ικανή να αγγίξει ευαίσθητες χορδές σε θεατές οποιωνδήποτε καταβολών και παραστάσεων. Φυσικά, η ταινία αποτελεί (και) μια από τις πιο αξιόλογες προσθήκες στη σχετική φιλμογραφία που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της αυστραλιανής κοινωνίας γύρω από το διαχρονικό ζήτημα της αντιμετώπισης του πληθυσμού των Αβοριγίνων.

Το «Heart of Time» (2009) του Αλμπέρτο Κορτές «διεισδύει στα άδυτα της Τσιάπας, στην καρδιά του αγώνα των Ζαπατίστας για αυτονομία», όπως μας ενημερώνει το φεστιβάλ, το «Quispe Girls» (2013) εξελίσσεται το 1974 σε ένα όρος στη Χιλή κι αφορά τρεις αδελφές που βόσκουν τα πρόβατά τους εκεί πιο κάτω, όταν μαθαίνουν για έναν νόμο που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζουν, ενώ το δράμα «The Orator» (2011) γυρίστηκε στο νησάκι Ουπόλου σε συμπαραγωγή Νέας Ζηλανδίας και Σαμόα, μιλά την τοπική γλώσσα, αποτέλεσε την πρώτη ταινία από τη Σαμόα που συμμετείχε στο φεστιβάλ της Βενετίας και, σύμφωνα με τις κριτικές, διαθέτει μια κορύφωση που δύσκολα αφήνει κάποιον ασυγκίνητο. Ήταν, μάλιστα, η πρώτη ταινία που υπέβαλε ποτέ η Νεα Ζηλανδία στην κατηγορία του Ξενόγλωσσου Όσκαρ, χωρίς να φτάσει στην τελική πεντάδα.  

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Heart of Time

Αντίθετα, μια ταινία που επίσης προβλήθηκε στo Φεστιβάλ Βενετίας, πήρε βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής και τελικά κατάφερε να βρεθεί υποψήφια για Ξενόγλωσσο Όσκαρ –ήταν η έκπληξη στην πεντάδα εκείνης της χρονιάς– είναι το «Tanna» (2015). Το φιλμ μάς τοποθετεί σε ένα νησί του νότιου Ειρηνικού, όπου φυλές ιθαγενών αρνούνται να ασπαστούν τον δυτικό πολιτισμό που έχει επεκταθεί μέχρι τα παράλια του νησιού τους.

Αυτό είναι το σκηνικό όπου οι σκηνοθέτες Μπέντλι Ντιν και Μάρτιν Μπάτλερ θα αφηγηθούν μια (πάρα πολύ) απλή ιστορία αγάπης, που δοκιμάζεται από τις συνθήκες. Το δράμα ίσως είναι τετριμμένο, μα το ηθογραφικό σκέλος της ταινίας είναι ανεκτίμητο. Οι σκηνοθέτες καταγράφουν πιστά τη ζωή και τις συνήθειες των ιθαγενών, δίχως ποτέ να (επι)κρίνουν τα πιστεύω τους.

Η αληθοφάνεια και η πληρότητα του πορτρέτου αυτής της ιδιαίτερης μικρής κοινότητας ήταν μάλλον το στοιχείο που λειτούργησε ως κινητήριος μοχλός για το απίθανο ταξίδι αυτής της ταπεινής σε φιλοδοξίες και μέγεθος ταινίας με τελικό προορισμό το κόκκινο χαλί του Dolby Theater.

H «Καταγωγή των Σάμι» («Sami’s Blood», 2016) της Αμάντα Κερνέλ, μια ταινία που επίσης είχαμε δει στις ελληνικές αίθουσες, είναι μια ιστορία δύσκολης ενηλικίωσης, καθώς αφορά την απόφαση μιας δεκατετράχρονης να απαρνηθεί τη λαπωνική παράδοση των Σάμι και να ζήσει στον κόσμο τον λευκών, μόνο που βρισκόμαστε στα ‘30s και ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία των δεύτερων θέτει εμπόδια στην απόφασή της.

Η ταινία είχε πάρει το βραβείο Lux εκείνης της χρονιάς και, πέρα από την ενηλικίωση, αφορά την ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό και τον ετεροπροσδιορισμό, κάτι που την καθιστά μία από τις πιο ιδιαίτερες επιλογές του αφιερώματος.

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
H Καταγωγή των Σάμι

Εκτός από το «Ballad of Crowfoot», στο οποίο αναφερθήκαμε ήδη, υπάρχουν τρεις ακόμα ταινίες μικρού μήκους. To «When the Leaves Are All Gone» (2010) έχει για κεντρική ηρωίδα τη μοναδική αυτόχθονα μαθήτρια σε ένα ολόκληρο σχολείο, η οποία, για να αντιμετωπίσει το διόλου φιλικό κλίμα απέναντί της, βρίσκει καταφύγιο στη φαντασία της.

Το «Snow in Paradise» (2011) αναφέρεται στο ζήτημα των πυρηνικών δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν κατά καιρούς στον Ειρηνικό Ωκεανό, χωρίς να λογαριάσουν τις φυλές που ζούσαν στα νησιά τριγύρω, ενώ το «Blackbird» (2015) αναδεικνύει ακόμα μια περίπτωση εκμετάλλευσης και κακοποίησης των αυτοχθόνων μέσα από την ιστορία δυο αδελφών από τα νησιά του Σολομώντα που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία στα τέλη του 19ου αιώνα και να δουλέψουν ως σκλάβοι σε φυτείες ζάχαρης. 

Όλες οι παραπάνω ταινίες συνθέτουν ένα ενδιαφέρον και, κατά περιπτώσεις, συναρπαστικό μωσαϊκό από ιστορίες φυλών και λαών προερχόμενων από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, ειπωμένων όχι μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη του δυτικού σινεμά, ούτε μέσα από τον εγκυκλοπαιδικό χαρακτήρα και την ινσταγκραμική καλλιγραφία του «National Geographic», αλλά μέσα από την αμεσότητα και την «απορροφητική» δύναμη του αγνού, αμόλυντου σινεμά, εκείνου που από «έναν εξώστη μας δείχνει μια άλλη ζωή». 

Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Tanna
Μεγάλο αφιέρωμα στο σινεμά των αυτοχθόνων από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
When all the leaves are gone
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ