The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς

The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Οι υποβλητικές αποχρώσεις της παλέτας που χρησιμοποιεί η διευθύντρια φωτογραφίας της Ari Wegner συντελούν τα μέγιστα στην ονειρική υφή της ταινίας.
0



ΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ
(κουζίνα, τουαλέτα, κινητό) χάσει ο θεατής-συνδρομητής της πλατφόρμας το πρώτο λεπτό της πιο πρόσφατης απόπειρας κινηματογραφικού πρεστίζ του Netflix, ίσως γλιτώσει έναν κάποιον αποπροσανατολισμό, ενδεχομένως όμως θα χάσει και μία από τις ιδέες που επιθυμεί να περάσει η ταινία. Ότι η πίστη μπορεί να είναι όχι μόνο απαραίτητη όσο κι ο σκεπτικισμός (αγνωστικισμός) αλλά και υπερβατική. Αντί για την χειμωνιάτικη ερημιά, τα βαλτοτόπια και το μουντό και ασκητικό σκηνικό της επαρχιακής Ιρλανδίας του 1862 όπου εξελίσσεται η νέα ταινία του Σεμπαστιάν Λέλιο (Γκλόρια, Μια Φανταστική Γυναίκα, Ανυπακοή) βρισκόμαστε σ’ ένα σύγχρονο στούντιο εξοπλισμένο με το εσωτερικό σκηνικό που απαιτεί το γύρισμα ενός τέτοιου δράματος εποχής. 

Το «Θαύμα» δεν είναι του ίδιου ακριβώς επιπέδου με την οσκαρική «Εξουσία του Σκύλου», είναι όμως σίγουρα από τις καλύτερες ταινίες που έχει χρηματοδοτήσει η πλατφόρμα.    

Μπερδεμένος ο θεατής (μήπως πάτησα άλλη ταινία κατά λάθος; μήπως τρελάθηκε ο αλγόριθμος του Netflix, πήρε την εξουσία στα χέρια του και αποφάσισε να εκθέσει την πλατφόρμα προβάλλοντας αμοντάριστο υλικό από τα γυρίσματα;), ακούει ξαφνικά μια φωνή να του λέει καθησυχαστικά: «Γεια σας, αυτή είναι η αρχή μιας ταινίας με τίτλο ‘The Wonder’». Πάλι καλά. «Χωρίς ιστορίες δεν είμαστε τίποτα» συνεχίζει η φωνή που ανήκει σε χαρακτήρα της πλοκής όπως θα διαπιστώσουμε. «Σας καλούμε συνεπώς να πιστέψετε αυτήν εδώ». Και αφού υπογραμμίστηκε μέσω αυτού του μετα-μπρεχτικού / μεταμοντέρνου τρικ η διαχρονική και επίκαιρη διάσταση της πλοκής, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στοιχεία παιδικής κακοποίησης και θεοκρατικής πατριαρχίας, μεταφερόμαστε στο σκηνικό δράσης χωρίς άλλο μπρος-πίσω στον χρόνο, μέχρι και λίγο πριν το τέλος.  

The Wonder: Αναζητώντας ένα «Θαύμα» σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Πρόκειται για βραδείας καύσης δράμα "γοτθικού" μυστηρίου που δεν καταφεύγει σε πυροτεχνήματα και ανατροπές.

Ιρλανδία, μια δεκαπενταετία περίπου μετά τον Μεγάλο Λιμό του 1845-1850 που κόστισε την ζωή σε ενάμιση εκατομμύριο κατοίκους της χώρας. Σ’ ένα απομακρυσμένο χωριό ένα εννιάχρονο κορίτσι δεν έχει φάει τίποτα (όπως δηλώνουν οι γονείς του) παρά μόνο «μάννα εξ ουρανού» (όπως ισχυρίζεται η ίδια) εδώ και μήνες χωρίς συνέπειες για τον οργανισμό της. Θαύμα (θρησκευτικό ή επιστημονικό), εκκολαπτόμενη Αγία ή κάτι άλλο ακόμα πιο απίστευτο; Αυτό το αλλόκοτο συμβάν που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου αναλαμβάνει να εξιχνιάσει η Λιμπ, μια νοσοκόμα με προϋπηρεσία στον Κριμαϊκό πόλεμο που καταφτάνει από την Αγγλία με τα δικά της προσωπικά βάρη και θέματα, και την υποδύεται με αξιοθαύμαστο σφρίγος και προσήλωση (όταν η Λίμπ δεν καταφεύγει στη λήθη καταπίνοντας όπιο ή λάβδανο) η εξαιρετική Φλόρενς Πιού. Οτιδήποτε άλλο αποκαλύψουμε για την πλοκή, ίσως είναι spoiler, παρότι πρόκειται για βραδείας καύσης δράμα ‘γοτθικού’ μυστηρίου που δεν καταφεύγει σε πυροτεχνήματα και ανατροπές.

Τεχνικά τουλάχιστον, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η ηχητική υπόκρουση του Mathew Herbert (στοιχειωμένη από απόκοσμους ψιθύρους και βρυχηθμούς κρουστών) και οι υποβλητικές αποχρώσεις της παλέτας που χρησιμοποιεί η διευθύντρια φωτογραφίας της Ari Wegner συντελούν τα μέγιστα στην ονειρική υφή της ταινίας και στην αίσθηση ότι τους κεντρικούς χαρακτήρες συνοδεύουν διαρκώς τα φαντάσματα χαμένων ψυχών. Η Wegner ήταν η διευθύντρια φωτογραφίας και στο περσινό επιφανές δράμα εποχής Η Εξουσία του Σκύλου που χάρισε στην σκηνοθέτριά του (την Τζέιν Κάμπιον) αλλά και στο Netflix εμμέσως, το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Το «Θαύμα» δεν είναι του ίδιου ακριβώς επιπέδου, είναι όμως σίγουρα από τις καλύτερες ταινίες που έχει χρηματοδοτήσει η πλατφόρμα.    

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ