Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η «ισχυρή κυρία» της πλατφόρμας απαντά

Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η ‘ισχυρή κυρία’ της πλατφόρμας απαντά Facebook Twitter
Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική, η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970.
0

Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός περιεχομένου του Netflix για το 2023 είναι ο ίδιος με τον περσινό –  δεκαεπτά δισεκατομμύρια δολάρια, ένα κολοσσιαίο ποσό αναμφισβήτητα, σύμφωνα όμως με τα στρεβλά πρότυπα που έχει θέσει η ίδια η πλατφόρμα για τον εαυτό της, οτιδήποτε δεν αποτελεί ταχεία επέκταση, μοιάζει με στασιμότητα. Μια μεγάλη πρόκληση είναι ο φαινομενικός κορεσμός της αμερικανικής αγοράς streaming. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το Netflix ήταν ουσιαστικά αυτό που λένε «ο μοναδικός παίκτης στην πιάτσα». Σήμερα, με την άνοδο, μεταξύ άλλων, παικτών όπως το Prime Video, το Peacock, το Paramount+ και το τρομερό τριπλό "πακέτο" Disney+, ESPN+ και Hulu (για να μην αναφέρουμε τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το YouTube και το TikTok), είναι πολύ πιο δύσκολο να κρατήσει αποκλειστικά κανείς τους θεατές απασχολημένους. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ανάλυσης streaming, Antenna, μόνο το πενήντα πέντε τοις εκατό των συνδρομητών του Netflix στις ΗΠΑ που εγγράφηκαν τον περασμένο Ιανουάριο παρέμειναν για περισσότερους από έξι μήνες.

Η Bela Bajaria πάντως, η υπεύθυνη πρωτότυπου περιεχομένου τόσο για τις αγγλόφωνες όσο και για τις διεθνείς παραγωγές του Netflix – πόστο που κρατά από την «ένδοξη» για την πλατφόρμα περίοδο του lockdown – και θεματοφύλακας της επιθετικής προσέγγισης του γίγαντα του streaming, δηλώνει στο New Yorker, ότι η επιτυχία έχει να κάνει με το «να αναγνωρίζεις ότι οι άνθρωποι θέλουν όλο και πιο πολλά». Της αρέσει επίσης να επαναλαμβάνει την φράση που έχει γίνει το σύνθημα ενός παγκοσμιοποιημένου Netflix: «Πιστεύουμε πραγματικά ότι η καλή αφήγηση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και να αγαπηθεί παντού».

Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική (οι γονείς της γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν στην Κένυα) η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970. Μια εικοσαετία μετά, κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο Pepperdine, στο Μαλιμπού, δήλωσε συμμετοχή στα καλλιστεία για τον τίτλο της Μις Ινδία Καλιφόρνια, έναν διαγωνισμό για γυναίκες ινδικής καταγωγής, μετά από πρόταση ενός οικογενειακού φίλου. Όχι μόνο κέρδισε τον τίτλο, αλλά στη συνέχεια αναδείχτηκε Μις Ινδία ΗΠΑ και τελικά, Μις Ινδία Κόσμος. Δεν επεδίωξε πάντως κάποιου είδους καριέρα μπροστά από τις κάμερες, αντιθέτως βρέθηκε από νεαρή ηλικία να δουλεύει ως στέλεχος σε παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CBS και το NBC, πριν καταλήξει στο Netflix.

«Είμαι οπαδός της τηλεόρασης», λέει. «Δουλεύω στην τηλεόραση. Παρακολουθώ τα πάντα. Οι άνθρωποι έχουν πολύ διαφορετικά γούστα και δεν περιφρονώ τίποτα. Πού ακριβώς βρίσκεται η ποιότητα; Τι είναι καλό και τι όχι; Όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Θέλω απλώς να εξυπηρετήσω το κοινό».

Παραδέχεται όμως ότι δεν υπάρχει κάποια επιστημονική φόρμουλα για να κάνεις ένα παγκόσμιο σουξέ, όπως το "Squid Game", η τεράστια διεθνής επιτυχία του οποίου εξέπληξε τους πάντες στην πλατφόρμα. Στην αντίπερα όχθη, λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, οι υπεύθυνοι της σειράς φαντασίας του Netflix "1899" βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν «με βαριά καρδιά» ότι η σειρά ματαιώθηκε λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του πρώτου κύκλου.

Παραμένουν πάντως σχετικές φτηνές οι ‘ξένες΄ παραγωγές της πλατφόρμας. Ένα μόνο επεισόδιο της πιο πρόσφατης σεζόν του "Stranger Things" φημολογείται ότι κόστισε στο Netflix τριάντα εκατομμύρια δολάρια ενώ ολόκληρο το "Squid Game" φέρεται να κόστισε μόλις 21,4 εκατομμύρια δολάρια. Καθώς άλλοι μεγάλοι παίκτες στον λεγόμενο αμερικανικό πόλεμο του streaming αναζητούν νέες πηγές εσόδων, ακολουθούν όλο και περισσότερο την πορεία του Netflix στο εξωτερικό. Το Apple TV+ θα παρουσιάσει σύντομα την πρώτη του γαλλική παραγωγή, τη σειρά θρίλερ "Liaison", με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ, έναν από τους μεγαλύτερους σταρ της χώρας.

Σύμφωνα με την Bajaria, ωστόσο, λίγη υπομονή έχει πλέον το Netflix για προϊόντα που δεν αποδίδουν άμεσα. «Κάποια στιγμή σκέφτεσαι ότι είναι καλύτερα να ξοδευτούν λεφτά σε κάτι καινούριο», λέει. «Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε πάντα επικεντρωμένοι στο κοινό. Αν το κοινό αποδέχεται τις εναλλακτικές προτάσεις που του παρέχουμε, τότε ανεβαίνει και η μετοχή της πλατφόρμας». Πάντως, η τιμή της μετοχής του Netflix δεν φαίνεται να έχει ανακάμψει μετά την ανοιξιάτικη πτώση της. Η Bajaria όμως σπεύδει να μας υπενθυμίσει ότι τρεις πρόσφατες σειρές της πλατφόρμας – ο νέος κύκλος του "Stranger Things", το "Dahmer" και το "Wednesday" του Tim Burton, αναδείχτηκαν στο τέλος της χρονιάς ως οι επιτυχημένες αγγλόφωνες κυκλοφορίες όλων των εποχών. «Κοίτα το ποσοστό επιτυχίας», τονίζει. «Μόνο αυτό λέω».

Πηγή: The New Yorker

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ