«The Last of Us»: Προμήνυμα μεγάλης σειράς

The Last of Us: Προμήνυμα μεγάλης σειράς Facebook Twitter
Ο Τζόελ είναι ένας κλονισμένος και κυνικός 55άρης, η μοίρα όμως τα φέρνει έτσι που θα πρέπει να είναι εκείνος που θα συνοδέψει κατά μήκος της χώρας μια 14χρονη που ως εκ θαύματος δεν μπορεί να μολυνθεί, με τον θάνατο να παραμονεύει σε κάθε βήμα.
0

ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΕΧΩ καμιά σχεδόν επαφή με την κουλτούρα των video games ούτε και πεθαίνω γενικά με το υποπρολεταριάτο των ζόμπι (πιο πολύ τα λυπάμαι) στην οθόνη. Συνεπώς, πολύ δύσκολα θα με έψηνε θεωρητικά μια σειρά όπως το The Last of Us (Οι τελευταίοι από μας) που είναι «βασισμένη στο ομώνυμο PlayStation video game» και αποτελεί σε ένα πρώτο επίπεδο μια ακόμη εκδοχή του είδους zombie apocalypse. Όχι άλλο Walking Dead, έλεος. 

Όσοι πάντως τρέφουν ανάλογες προκαταλήψεις, θα ήταν καλή ιδέα να τις βάλουν περιστασιακά έστω στην άκρη καθόσον πρόκειται πραγματικά για μια εντυπωσιακά καλοφτιαγμένη σειρά που υπερβαίνει τη λογική του μέσου απ’ όπου προέρχεται.

Αναρωτιέμαι πάντως πώς μπορεί να φαίνεται σε κάποιον που έχει εξοικειωθεί ως παίκτης με το ομώνυμο game, μια μεταφορά του interactive κόσμου στον χώρο της μυθοπλασίας όπου δεν μπορεί να παρέμβει. Ούτε να αποδεκατίσει τους ζωντανούς νεκρούς της Αποκάλυψης που ευτυχώς ανήκουν στο «γρήγορο» είδος των ζόμπι, δεν σέρνονται ματαίως. Και σε κάθε περίπτωση, αποτελούν ένα μόνο στοιχείο μιας αφήγησης που έχει να κάνει με την επιβίωση αλλά και με την ύπαρξη την ίδια.  

Έχοντας δει μόνο ένα από τα εννέα επεισόδια του πρώτου κύκλου της σειράς, ο οποίος φημολογείται ότι κόστισε στο HBO πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, δεν μπορούμε να βάλουμε και το χέρι στη φωτιά, ήταν όμως αρκούντως συναρπαστικό και υπερβατικό ώστε να περιμένουμε τα καλύτερα.

Η πρώτη σκηνή του πρώτου επεισοδίου που κρατά ογδόντα χορταστικά λεπτά είναι μια φλασιά πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Σ’ ένα τηλεοπτικό talk show προσκεκλημένοι είναι δύο επιστήμονες από τους οποίους ο παρουσιαστής ζητά να αποκαλύψουν ποια πιστεύουν ότι είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα.

Ο ένας κάνει λόγο για μια πανδημία σαν αυτή που έχουμε ζήσει τα τελευταία τρία χρόνια, ο άλλος όμως διαφωνεί. Η καταστροφή θα έρθει από κάποιον μύκητα που άπαξ και εποικήσει τον ανθρώπινο οργανισμό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με κανένα τρόπο και με κανένα εμβόλιο.

Και πράγματι, όπως παρακολουθούμε σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά εικοσάλεπτα που έχουμε δει ποτέ σε σειρά, αυτό συνέβη (στο σύμπαν του The Last of Us), το 2003, επί Τζορτζ Μπους του νεότερου. Τότε είναι που συναντιόμαστε με τον πρωταγωνιστή της ιστορίας, τον Τζόελ (Πέντρο Πασκάλ) καθώς περνά την πιο αγωνιώδη και πιο τραυματική μέρα της ζωής του, αλλά και του πλανήτη συνολικά.

Είκοσι χρόνια αργότερα, στην παράλληλη πραγματικότητα της σειράς, ο κόσμος το 2023 είναι μια ατέλειωτη δυστοπία όπου κυριαρχεί η καταστολή, η ανέχεια και ο τρόμος. Ο Τζόελ είναι πλέον ένας κλονισμένος και κυνικός 55άρης, η μοίρα όμως τα φέρνει έτσι που θα πρέπει να είναι εκείνος που θα συνοδέψει κατά μήκος της χώρας μια 14χρονη που ως εκ θαύματος δεν μπορεί να μολυνθεί, με τον θάνατο να παραμονεύει σε κάθε βήμα.

Έχοντας δει μόνο ένα (κι ας είχε διάρκεια ταινίας μεγάλου μήκους) από τα εννέα επεισόδια του πρώτου κύκλου της σειράς, ο οποίος φημολογείται ότι κόστισε στο HBO πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, δεν μπορούμε να βάλουμε και το χέρι στη φωτιά, ήταν όμως αρκούντως συναρπαστικό και υπερβατικό (συγχρόνως άγριο και ζεστό, τρομακτικό και όμορφο) ώστε να περιμένουμε τα καλύτερα.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ