Βασίλης Ντοκάκης: «Αν δεν κάνεις μουσική για τον εαυτό σου, τι νόημα έχει;»

Βασίλης Ντοκάκης: «Αν δεν κάνεις μουσική για τον εαυτό σου, τι νόημα έχει;» Facebook Twitter
Ο τίτλος του άλμπουμ δηλώνει μια αναγέννηση, και πραγματικά το έκανα για την ψυχή μου. Δεν νομίζω ότι θα πάει κάπου ο δίσκος, δεν είναι εμπορικός, είναι η ψυχανάλυσή μου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Φαντάζομαι ότι όταν ο Βασίλης Ντοκάκης δίνει ραντεβού στο στούντιό του, οι οδηγίες που δίνει είναι «ελάτε στο Α’ Νεκροταφείο». Ακούγεται μακάβριο, αλλά το στούντιο είναι στο Μετς, την περιοχή όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, στα αριστερά της εισόδου του κοιμητηρίου.

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι όταν φτάνεις στη μαύρη σιδερένια πόρτα του είναι πόσο μεγάλη αντίθεση κάνει η μουσική που έχει γραφτεί μέσα σε αυτό το στούντιο τα τελευταία χρόνια με την απόλυτη σιωπή που επικρατεί πίσω από το τείχος, που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του.

Εκτός από μουσικός, ο Βασίλης είναι και παραγωγός, κάνοντας κυριολεκτική μια έννοια που είναι αρκετά παρεξηγημένη στην Ελλάδα: βοηθάει τους καλλιτέχνες της ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής να κάνουν τον ήχο τους διαφορετικό, πιο σύγχρονο. Ως παραγωγός έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τη Nalyssa Green, τον Φοίβο Δεληβοριά, τον Kristof, τον Jack Heart, τον Leon of Athens, τον Παύλο Παυλίδη, την Tango with Lions, τον Johnny Labelle, το Παιδί Τραύμα, τη Vassilina και τη Μαρία Παπαγεωργίου.

Το πιο μεγάλο μου όφελος από αυτό που κάνω είναι ότι θεραπεύομαι, για την ακρίβεια αυτοθεραπεύομαι. Χωρίς να το έχω συνειδητοποιήσει, γιατί η ζωή τρέχει πολύ γρήγορα, έχω βρεθεί σε ένα σημείο που νομίζω ήταν το όνειρό μου. 

Ο Βασίλης έχει ιστορία χρόνων στην ελληνική μουσική, από παιδάκι, ως μέλος των No Clear Mind, αργότερα στο σχήμα της Όλγας Κουκλάκη, του Theodore, αλλά μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ, το «Lotus», στην Inner Ear (που είναι προσωπικό με όλες τις έννοιες, βαθιά συναισθηματικό και μελαγχολικό) και με αυτή την αφορμή συναντηθήκαμε για να σχολιάσει όσα κάνει ως μουσικός και ως παραγωγός, μια ιδιότητα που τον έχει κάνει πολύ γνωστό τα τελευταία έξι-επτά χρόνια. Από το 2013 ασχολείται αποκλειστικά με τη μουσική.    

«Με τη φυσική ασχολήθηκες ποτέ;»

«Όχι, μόνο στο Λονδίνο, όταν πήγα για να γίνω καθηγητής, και ήταν μεγάλο σοκ, γιατί δίδασκα φυσική σε σχολεία, ως αναπληρωτής, αλλά στην ουσία μάς έβαζαν σε μια τάξη και απλώς φροντίζαμε να μην πάθουν τίποτα τα παιδιά, γιατί ήταν πολύ άγρια τα πράγματα. Ήταν πολύ εύκολο να βρεις τότε δουλειά ως καθηγητής, αρκούσε να έχεις ένα πτυχίο και σχέση με το αντικείμενο που ζητούσαν. Έψαχναν σαν τρελοί καθηγητές για τη μέση εκπαίδευση. Έτσι, είπαμε “φεύγουμε” ‒ είχε φύγει και ο Λευτέρης από τους No Clear Mind έναν χρόνο πριν.

Έβαζες, λοιπόν, ένα κοστούμι, πήγαινες σε ένα agency και αμέσως σου έβρισκαν δουλειά, είναι έτσι το σύστημα. Bέβαια, το agency παίρνει περισσότερα λεφτά από σένα που κάνεις τη δουλειά. Είναι παράξενη φάση τα σχολεία στην Αγγλία, δεν έχουν καμία στήριξη οι καθηγητές, ήταν πάρα πολύ ξεκάθαρο το ότι είσαι αναλώσιμος».

«Γιατί δεν έμεινες στην Αγγλία;»

«Κοίτα, είχα εγκλωβιστεί σε μια οικογενειακή δουλειά και έναν τρόπο ζωής που δεν μου έκανε. Έφτιαχνα software για πολλά χρόνια και, πηγαίνοντας στο Λονδίνο, κατάλαβα ότι μπορούσα να μην το κάνω πια αυτό. Σήμερα σχεδόν δεν τη θυμάμαι τη ζωή πριν από το Λονδίνο. Στο Λονδίνο πήγα με τον Theodore, που τότε ξεκινούσε, μπήκα στην μπάντα του και συνεργαστήκαμε για πέντε χρόνια. Εν τέλει αποφάσισε ότι ήθελε η βάση του να είναι στην Αθήνα, οπότε γύρισα κι εγώ».

80’ με τον Βασίλη Ντοκάκη Facebook Twitter
Το “Lotus” έχει πολύ προσωπικές στιγμές, κάποιες ερωτικές. Είναι πολύ ερωτικός δίσκος, ένα κομμάτι του περιέχει τέτοιου είδους εμπειρίες. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Μπήκες από πολύ νωρίς στον χώρο της μουσικής, από παιδί. Πριν από από τους No Clear Mind τι έκανες;»

«Έγραφα δίσκους που δεν τους άκουγε κανένας, ηλεκτρονικούς κυρίως. Ο Περικλής ο Πιλαβάς, που τότε είχε τη Low Impedance Recordings, τους είχε ακούσει και είχαμε φτάσει πολύ κοντά στο να κυκλοφορήσουμε κάποιους, αλλά κάτι έγινε και χώρισαν οι δρόμοι μας. Συνεργάστηκα με την Όλγα Κουκλάκη, που τότε ήταν στα high της. Έπαιζα ηλεκτρονικά στα live, αυτό ήταν το φόρτε μου τότε, τώρα τα έχω σχεδόν ξεχάσει τα ηλεκτρονικά, αλλά από δεκαοκτώ χρονών έγραφα μουσική κανονικά».

«Τι εννοείς έχεις ξεχάσει τα ηλεκτρονικά; Ο δίσκος σου είναι πολύ ηλεκτρονικός».

«Ναι, επιτέλους, θέλω να γυρίσω σε αυτό. Έγραφα ακραία ηλεκτρονικά, ήταν πολύ επηρεασμένα από Warp, Aphex Twin, Squarepusher, αυτά άκουγα όλη μέρα. Μετά ήρθε η συνάντηση με τον Λευτέρη (Βολάνη) των No Clear Mind στη σχολή, εκεί γνωριστήκαμε, και μπήκα ξανά στις κιθάρες. Γράφαμε τραγούδια. Πήρε πάρα πολλά χρόνια μέχρι να ευοδωθεί η κατάσταση, αλλά κάναμε κάποιους ωραίους δίσκους. Με τους No Clear Minds έγινε ένα μαγικό πράγμα, γιατί το δεύτερο live μας έγινε μπροστά σε 5.000 άτομα στη Νάπολη.

Στο πίσω μέρος του μυαλού μου, ωστόσο, είχα ότι δεν θα ασχοληθώ με τη μουσική, γιατί εκείνη την εποχή αντιμετώπιζα ένα πρόβλημα πολύ σοβαρό με τα αυτιά μου. Κι ενώ τα πήγαινα αρκετά καλά, έγραφα μουσική για διαφημιστικά και κινηματογράφο, για ντοκιμαντέρ, μπορούσα να ζήσω από αυτό, αποφάσισα να σταματήσω γιατί φαινόταν ότι μάλλον θα έχανα την ακοή μου. Έτσι έγραφα μουσική μόνο για να νιώθω εγώ καλύτερα, σαν ψυχοθεραπεία. Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι αυτό ήταν κάτι παροδικό, ένα πολύ παράξενο αυτοάνοσο που κληρονόμησα από τον πατέρα μου, το οποίο πλέον έχω θέσει υπό έλεγχο. Και ενώ είχα τρομοκρατηθεί και πέρασα ένα διάστημα που δεν έκανα πολλά πράγματα, είπα “θα κάνω αυτό που θέλω”.

Έτσι, το 2013 πήγα στο Λονδίνο για να κάνω μουσική. Ήταν αδιανόητα δύσκολα να ξεκινήσεις εκεί, είχαμε ένα στούντιο με τους Electric Litany, που ήμασταν φιλαράκια. Εκεί ολοκληρώσαμε και το “Makena” με τους No Clear Mind, αλλά ήρθα πίσω λόγω του Θοδωρή και αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό που μου αρέσει. Τότε ήρθε η συνεργασία με τη Βιολέτα (τη Nalyssa Green) και εκεί κατάλαβα ότι μπορώ να δουλέψω με άλλους μουσικούς.

Δεν το είχα ξανακάνει και δεν είναι απλό. Έπρεπε να μάθω πώς να αντιμετωπίζω τους καλλιτέχνες, τι πρέπει να πω, τι δεν πρέπει να πω, μέχρι πού να πουσάρω, γιατί το παίρνουν όλοι προσωπικά. Αν είχα μια ιδέα και δεν την αποδέχονταν, ένιωθα χάλια, αλλά τώρα πια είναι οk. Πάω μέχρι ενός σημείου, λέω “θέλεις να κάνουμε αυτό; Αν δεν θέλεις, ok”. Δεν πειράζει. Οι ιδέες μένουν, θα έρθει κάποια στιγμή που θα την κάνω κάτι αυτή την ιδέα.

Συνήθως μου προτείνουν συνεργασία. Έχω και την Inner Ear που μου στέλνει δουλειές. Όταν δουλεύω δεν είμαι φίλος του άλλου, προσπαθώ να κάνουμε τη μουσική λίγο πιο ενδιαφέρουσα, να δοκιμάσουμε πράγματα, να φύγει η πολλή εντεχνίλα, γιατί πολύς κόσμος έχει μέσα του αυτό το πράγμα. Δεν χρειάζεται να γνωρίζω τον άλλον, γιατί κατευθείαν μπαίνω στο ψητό. Επειδή είχα πάντα άπειρες ιδέες που δεν τις έχει ακούσει κανένας, έχω δίσκους και δίσκους με μουσικές, ο ρόλος του παραγωγού κάπου με απελευθέρωσε, γιατί όσα ήθελα να κάνω που δεν μπορούσα με το σχήμα No Clear Mind, κάτι ποπ, μπορούσα πλέον να τα προτείνω σε ανθρώπους που αναζητούν κάτι καινούργιο.

Είναι ωραίο που ζητάνε κάτι καινούργιο και δεν ακολουθούν την πεπατημένη. Ο ρόλος του παραγωγού είναι και αναγκαστικός, γιατί ως μουσικός δεν μπορούσα να επιβιώσω οικονομικά, είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα. Ήθελα να είμαι πολύ κοντά στη μουσική, αλλά δεν μου αρέσει η έκθεση πάρα πολύ. Μου αρέσει να βοηθάω, αλλά δεν μπορώ να κάνω κάθε μέρα live ή περιοδεία, δεν είναι το στυλ μου. Με ενδιαφέρει η δισκογραφία, να δημιουργήσεις κάτι που και 15 χρόνια μετά να λες ότι είναι οk. Είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρεις αυτό.

80’ με τον Βασίλη Ντοκάκη Facebook Twitter
Αυτό που έχω μάθει μετά από τόσες συνεργασίες είναι ότι πλέον είμαι πολύ χειρότερος μουσικός απ’ ό,τι νόμιζα, επειδή έχω αρχίσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους που δεν πίστευα ότι θα συνεργαζόμουν ποτέ και ότι θα τους έβλεπα να παίζουν μουσική και να δημιουργούν. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Αυτό που έχω μάθει μετά από τόσες συνεργασίες είναι ότι πλέον είμαι πολύ χειρότερος μουσικός απ’ ό,τι νόμιζα, επειδή έχω αρχίσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους που δεν πίστευα ότι θα συνεργαζόμουν ποτέ και ότι θα τους έβλεπα να παίζουν μουσική και να δημιουργούν. Έχω μάθει και λίγο management, σίγουρα ότι δεν πρέπει να παίρνεις προσωπικά τα πράγματα, ότι πρέπει να αφήνεις χώρο στον άλλον, να έχει ένα είδος ενσυναίσθησης, να καταλαβαίνεις τι θα αρέσει στον άλλο και να προσπαθείς να τον ικανοποιήσεις, να μη μένεις τόσο πολύ στο τι θέλεις εσύ να κάνεις.

Γι’ αυτό έκανα τον δίσκο μου, το “Lotus”, για να δείξω κι εγώ τι κάνω, γιατί μετά τη συνεργασία με τον Φοίβο είναι λίγο ζόρι για μένα το ότι ένα συγκεκριμένο κοινό επιλέγει να έρθει σε επαφή μαζί μου και όχι το κοινό που εγώ είχα στο μυαλό μου.

Κάποια κομμάτια του άλμπουμ είναι από το 2013. Ήθελα να κάνω έναν δίσκο μόνο τραγουδοποιία, δηλαδή singer-songwriter, κιθάρα-φωνή ή πιάνο-φωνή, κάτι απλό. Ήταν και μια περίοδος που ήθελα να πάρω λίγη απόσταση από την μπάντα. Έγραψα πάρα πολλά κομμάτια, ήρθε και ο Χρήστος ο Βίγκος με τα ντραμς, με τον οποίο είχαμε γνωριστεί από τη Melentini και είναι φανταστικός παίκτης, μου τα έκανε όλα μαντάρα και όλος ο δίσκος άρχισε να γίνεται πολύ ρυθμικός, δυνατός, τεράστια ντραμς και τεράστιες παραγωγές ‒ κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι είχα χάσει τον δρόμο μου εντελώς.

Οπότε πήρα πολλά πίσω και ξανάστησα τα κομμάτια από την αρχή, όπως ήταν το αρχικό πλάνο, για να είναι ένας προσωπικός, εντελώς χαμηλών τόνων δίσκος, με κάποιες δυνατές στιγμές. Ήθελα να δημιουργεί μια εμπειρία, γιατί μου αρέσουν τα άλμπουμ. Ο περισσότερος κόσμος δεν ακούει πλέον άλμπουμ. Με χαώνει λίγο αυτό που κάνει το Spotify, έναν αχταρμά από κομμάτια με ραδιοφωνική διάθεση».

Ο Βασίλης ήταν πάντα πολύ χαμηλών τόνων, δεν κάνει συχνά εμφανίσεις, δεν του αρέσει η δημοσιότητα. «Ζούμε και φτιάχνουμε μουσική στην Ελλάδα, όπου δεν είναι μεγάλα τα μεγέθη και αν δεν κάνεις μουσική για σένα και μόνο, τι νόημα έχει;» λέει. «Από αυτό ζω, ζω γι’ αυτό, αν δεν το είχα, δεν ξέρω τι θα έκανα, ίσως να χτυπούσα το κεφάλι μου στον τοίχο. Ξέρω πολλούς μουσικούς που κάνουν το ίδιο, φτιάχνουν άπειρες μουσικές που δεν κυκλοφορούν ποτέ, δεν τις ακούει κανένας. Αλλά ο δημιουργός δεν μπορεί να μην το κάνει αυτό, ακόμα και αν ακούει μόνο αυτός όσα φτιάχνει. It’s ok».

80’ με τον Βασίλη Ντοκάκη Facebook Twitter
Όταν δουλεύω δεν είμαι φίλος του άλλου, προσπαθώ να κάνουμε τη μουσική λίγο πιο ενδιαφέρουσα, να δοκιμάσουμε πράγματα, να φύγει η πολλή εντεχνίλα, γιατί πολύς κόσμος έχει μέσα του αυτό το πράγμα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τον ρωτάω γιατί δεν τραγουδάει στα ελληνικά, τη στιγμή που έχει βοηθήσει αρκετούς μουσικούς να κάνουν στροφή στον ελληνικό στίχο. «Έχω προσπαθήσει να τραγουδήσω ελληνικά, μάλιστα κάτι έχω ξεκινήσει να κάνω τώρα, αλλά είναι μια καινούργια διαδικασία. Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να μπορώ να τραγουδάω στοιχειωδώς καλά ‒ στην αρχή δεν τραγουδούσα καλά, είχα πρόβλημα. Έχω μάθει να τραγουδάω με έναν συγκεκριμένο τρόπο, μια συγκεκριμένη μάσκα, έτσι δεν το επιχειρώ διαφορετικά, κι ας θέλω να το κάνω. Θυμάμαι τη Βιολέτα να ζορίζεται πάρα πολύ να τραγουδήσει το άλμπουμ στα ελληνικά, γιατί είχε μάθε χρόνια με έναν άλλο τρόπο.

LOTUS
Το «Lotus» κυκλοφορεί σε δίσκο βινυλίου και σε ψηφιακή μορφή από την Inner Ear. 

Το “Lotus” έχει πολύ προσωπικές στιγμές, κάποιες ερωτικές. Είναι πολύ ερωτικός δίσκος, ένα κομμάτι του περιέχει τέτοιου είδους εμπειρίες. Το “Ocean”, ας πούμε, είναι μια εξομολόγηση που δεν έγινε ποτέ. Σημαίνουν πολλά πράγματα για μένα αυτά τα κομμάτια. Ο τίτλος του άλμπουμ δηλώνει μια αναγέννηση, και πραγματικά το έκανα για την ψυχή μου.

Δεν νομίζω ότι θα πάει κάπου ο δίσκος, δεν είναι εμπορικός, είναι η ψυχανάλυσή μου. Στο άλμπουμ συμμετέχουν τέσσερις μουσικοί, ο Σιώτας, ο Παγίδας από τους No Clear Mind, ο Βίγκος, ο Διονύσης Στρίτης. Είναι κάτι που μαθαίνω τώρα και μου φαίνεται τέλειο, δεν εμπιστευόμουν κόσμο, αλλά πλέον βλέπω ότι το επίπεδο είναι πολύ υψηλό και μπορείς να αφεθείς και στην αισθητική του άλλου. 

Γράφω πάρα πολύ εύκολα μουσική, αλλά πάρα πολύ δύσκολα στίχους. Δεν ήμουν ποτέ τραγουδοποιός, έγραφα μουσική instrumental, δεν είχα το song writing μέσα μου. Ο Φοίβος το κάνει αυτό εύκολα, μπορεί να κάνει τρία πράγματα μαζί και να γράφει κομμάτια, η Βιολέτα το ίδιο, εγώ είμαι άλλο πράγμα.

Νιώθω ότι εν τέλει η φωνή είναι το όργανο το οποίο μπορεί να μεταφέρει κάτι κι εγώ όντως θέλω να πω κάποια πράγματα, αλλά δεν μου είναι απλό το να γράφω στίχους, γι’ αυτό δεν τα έχω καταφέρει με τα ελληνικά. Με κρίνω πολύ αυστηρά, γιατί είναι η γλώσσα μας και δεν μπορείς να γράψεις βλακείες.

Το πιο μεγάλο μου όφελος από αυτό που κάνω είναι ότι θεραπεύομαι, για την ακρίβεια αυτοθεραπεύομαι. Χωρίς να το έχω συνειδητοποιήσει, γιατί η ζωή τρέχει πολύ γρήγορα, έχω βρεθεί σε ένα σημείο που νομίζω ήταν το όνειρό μου. Δεν ήταν ακριβώς αυτό που είχα στο μυαλό μου, αλλά είμαι πολύ ευγνώμων, γιατί μέσα από τη δουλειά μπορώ να εκφράζομαι. Αυτό είναι το πιο μεγάλο μου όφελος…»

Το «Lotus» κυκλοφορεί σε δίσκο βινυλίου και σε ψηφιακή μορφή από την Inner Ear.    

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

THE CALLAS

Portraits 2023 / The Callas: «Δύο πράγματα μάς φτιάχνουν σε αυτήν τη ζωή: η τέχνη και η μουσική»

Είκοσι δημιουργικά χρόνια σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο κλείνει φέτος το εκρηκτικό όσο και «ακανόνιστο» αυτό ντουέτο, με το πάθος, την τόλμη, τη γενναιοδωρία, τη συνέπεια και την ευρύτητα πνεύματος να εξακολουθεί να χαρακτηρίζει κάθε τους δουλειά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ