Αντουάν: Ένας σπουδαίος Γάλλος τραγουδοποιός από τα '60s και η σχέση του με την Ελλάδα

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
O Antoine στην Ακρόπολη το 1967, από το γαλλικό περιοδικό “Salut Les Copains” (Φωτο: Alexis Stroukoff)
0

Όταν το άστρο του Bob Dylan έπιανε κορφή, εκεί στα μέσα των σίξτις, θα εμφανίζονταν παντού στον κόσμο τραγουδοποιοί, που θα επιχειρούσαν να φτιάξουν τραγούδια όπως εκείνος.

Πολλοί προσπάθησαν για το καλύτερο, αλλά λίγοι απ’ αυτούς θα κατόρθωναν να ξεχωρίσουν, όχι ως κόπιες του Dylan –όπως ο Έλληνας Πάνος «Λέννον» Ζαχαρίου ας πούμε, που δεν τον θυμάται κανείς σήμερα–, αλλά ως αληθινοί δημιουργοί, με προσωπική άποψη για το στίχο, τη μουσική και το τραγούδι συνολικότερα.

Στην Μεγάλη Βρετανία ήταν ο Donovan, o Bert Jansch και ο Meic Stevens, στην Ισπανία ήταν ο Joan Manuel Serrat, στις Γερμανίες ήταν ο Wolf Biermann και ο Perry Friedman, στην Τσεχοσλοβακία ο Karel Kryl, στην Ουγγαρία ο Tamás Cseh, στην Σουηδία ο Mikael Wiehe, στην Ελλάδα ήταν ο Διονύσης Σαββόπουλος, στην Ιαπωνία ο Nobuyasu Okabayashi και στην Γαλλία με τη μεγάλη παράδοση στο κοινωνικό και αγωνιστικό τραγούδι, ο Bob Dylan θα επηρέαζε πάμπολλους τραγουδοποιούς, με ξεχωριστή πορεία στα πράγματα. Μερικοί απ’ αυτούς ήταν ο Hugues Aufray, o Michel Polnareff, o Jacques Dutronc, ο Benjamin, o Maxime Le Forrestier και βεβαίως ο Antoine

Και κάπως έτσι, στις αρχές του 1966 θα κυκλοφορήσει και το πρώτο LP τού Antoine (Disques Vogue), που είχε σαν τίτλο το όνομά του και το οποίο περιλάμβανε τραγούδια του από τα 45άρια, μα και νεότερα, προκαλώντας αίσθηση. Το λέμε, γιατί ο δίσκος θα κυκλοφορούσε στη νότια Ευρώπη (Ιταλία και Ισπανία), στη Λατινική Αμερική, μα ακόμη και στη Μεγάλη Βρετανία (κάτι όχι αναμενόμενο, για έναν γάλλο τραγουδιστή).

Αυτός ο τελευταίος είχε γεννηθεί στην Μαδαγασκάρη το 1944 (γαλλική αποικία τότε) και ως παιδί θα ζούσε σε διάφορα μέρη, κάτι που, στην πορεία, θα αποδεικνυόταν καθοριστικό για τα γενικότερα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες του.

Το 1964 ο Antoine θα βρισκόταν για λίγο καιρό στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκεί όπου θα τον συνέπαιρνε η folk music, που τότε βρισκόταν ακόμη στα πάνω της – πριν ηλεκτροποιηθεί, δηλαδή, στην δισκογραφία και τις συναυλίες (επισήμως από τον Bob Dylan, την επόμενη χρονιά) και μετατραπεί σε folk-rock.

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
Γαλλικοί δίσκοι του Antoine από το 1965-66

Από την μια μεριά το folk και από την άλλη τα βρετανικά συγκροτήματα (οι Animals, οι Rolling Stones, οι Manfred Mann, οι Them, οι Kinks κ.ά.) επηρεάζουν σφόδρα των νεαρό Antoine, ο οποίος την επόμενη χρονιά (1965) κυκλοφορεί το πρώτο 45άρι του, με τα τραγούδια “Autoroute européenne N°4 / Un jour c'est longtemps pour nous deux” [Disques Vogue]. Καταπληκτικά κομμάτια, που καταπιάνονται με νεανικά θέματα, εμφανίζοντας μία κάπως hobo διάθεση, σφόδρα επηρεασμένα απ’ όλα αυτά τα ονόματα που προαναφέραμε

ANTOINE - AUTOROUTE EUROPEENNE N°4 - 1965

Ακολουθούν κι άλλα δυνατά τραγούδια, όπως το κοινωνικό / αντιπολεμικό “La guerre” (1965) ή το “Les elucubrations D'Antoine” (1966), στο οποίο ο γάλλος τραγουδοποιός θίγει διάφορα θέματα, που προκαλούν είτε τους πιο συντηρητικούς (όπως εκείνο των μακριών μαλλιών) είτε αυτή καθ’ αυτή τη «μουσική βιομηχανία», που επενδύει, σαν να μην υπάρχει αύριο, στα ποπ-είδωλα. Τον ακούμε να τραγουδά:

«Η μητέρα μου μού είπε “Αντουάν, κούρεψε τα μαλλιά σου” / Της είπα “μαμά μου, σε 20 χρόνια αν θες / Δεν τα έχω για να με προσέξουν / ούτε επειδή το βρίσκω να ’ναι ωραίο, αλλά γιατί μ’ αρέσει”». Και λίγο πιο κάτω: «Όλα πρέπει να αλλάζουν συνεχώς / έτσι ο κόσμος θα ήταν πολύ πιο διασκεδαστικός / Θα βλέπαμε αεροπλάνα στις γραμμές του μετρό / και τον Johnny Hallyday σε ένα κλουβί του τσίρκο Médrano».

ANTOINE - LES ELUCUBRATIONS - SCOPITONE

Και κάπως έτσι, στις αρχές του 1966 θα κυκλοφορήσει και το πρώτο LP τού Antoine (Disques Vogue), που είχε σαν τίτλο το όνομά του και το οποίο περιλάμβανε τραγούδια του από τα 45άρια, μα και νεότερα, προκαλώντας αίσθηση. Το λέμε, γιατί ο δίσκος θα κυκλοφορούσε στη νότια Ευρώπη (Ιταλία και Ισπανία), στη Λατινική Αμερική, μα ακόμη και στη Μεγάλη Βρετανία (κάτι όχι αναμενόμενο, για έναν γάλλο τραγουδιστή).

Είναι η εποχή όπου ο Antoine θα έχει πλέον κι ένα συγκρότημα δίπλα του, τους Les Problèmes, μαζί με τους οποίους θα δώσει το άλμπουμ “Antoine Rencontre Les Problèmes” [Disques Vogue, Απρίλιος 1966], που επίσης περιέχει θαυμάσια κομμάτια (από τις 45 στροφές ή όχι). Κομμάτια, που αποδίδονται είτε από τον Antoine, είτε από το συγκρότημα (κυρίως), είτε και από τους δυο μαζί.

Το τραγούδι που ξεχωρίζει από ’δω είναι το “Je dis ce que je pense et je vis comme je veux” (Λέω αυτό που σκέφτομαι και ζω όπως θέλω), που είναι ένα αυθάδες garage-punk, όχι μόνο στη μουσική, μα ακόμη και στα λόγια, και που συντηρεί, ανάμεσα σε άλλα, και την κόντρα με τον ποπ-αστέρα Johnny Hallyday (ο οποίος παραμένει στο... κλουβί τού τσίρκο Médrano).

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
Antoine, 1968

Ο Hallyday θα απαντούσε βεβαίως σε όλες αυτές τις προκλήσεις του Antoine με το τραγούδι του “Cheveux longs et idées courtes” (Μακριά μαλλιά και κοντές ιδέες), που θα κυκλοφορούσε στις 10 Μαΐου του 1966. (Ο Hallyday είχε δανειστεί τη μουσική από το “My crucified Jesus”, του πολύ σπουδαίου βέλγου τροβαδούρου Ferre Grignard, που και αυτός, ως φαίνεται, την είχε δανειστεί, προηγουμένως, από κάποιο αμερικάνικο παραδοσιακό).

Ουσιαστικά ο Johnny Hallyday ασκούσε κριτική μέσω του τραγουδιού του στους beatniks και στα πιστεύω τους, στο αντιπολεμικό κίνημα κ.λπ., ειρωνευόμενος τις πρακτικές τους. Τα «σκάγια» θα έπαιρναν, βεβαίως, και τον Antoine.

Ο Antoine στην Ελλάδα

Ήδη από το 1966 ο Antoine γίνεται γνωστός και στην Ελλάδα. Εδώ δεν φαίνεται να κυκλοφόρησε κάποιο από τα LP του, αλλά τα 45άρια έβγαιναν κανονικά από την Music-box (σε ετικέτα Disques Vogue) και τα άκουγε ο κόσμος. Μέχρι το 1969 θα κόβονταν τουλάχιστον έξι δισκάκια του Antoine στη χώρα μας, με τα τραγούδια...

1. Les elucubrations D'Antoine / Pourquoi ces canons [Discques Vogue V 45, 1966]

2. Un éléphant me regarde / Je dis ce que je pense et je vis comme je veux [Discques Vogue V 46, 1966]

3. Pietre / La felicitá [Discques Vogue V 59, 1967]

4. Tititne achète moi un camion / Le marchand de temps [Discques Vogue V 67, 1968]

5. La tramontana / Madame Becassine [Discques Vogue V 73, 1968]

6. Cosa hai messo nel caffè? / Venite con noi [Discques Vogue V 80, 1969]

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
O Antoine ντυμένος τσολιάς στο περιοδικό «Μοντέρνοι Ρυθμοί», τον Ιούνιο του 1967

Το 1967, άνοιξη προς καλοκαίρι, στην αρχή της δικτατορίας, ο Antoine έρχεται στην Ελλάδα για λίγες ημέρες και η παρουσία του, εδώ, δεν περνάει απαρατήρητη. Και κάπως έτσι το περιοδικό «Μοντέρνοι Ρυθμοί» τον κάνει «θέμα», στο τεύχος #83 (21 Ιουνίου 1967), με τον Antoine να ποζάρει ντυμένος τσολιάς(!), υπογράφοντας κιόλας φωτογραφία του, αφιερώνοντας την στο περιοδικό και τους αναγνώστες του.

Η επίσκεψη του Antoine στην Ελλάδα δεν θα περνούσε, όμως, απαρατήρητη ούτε στην Γαλλία, καθώς το ποπ περιοδικό “Salut Les Copains” θα δημοσίευε την ίδια εποχή κι άλλες ωραίες φωτογραφίες τού Antoine από την χώρα μας. Όπως αυτή με φόντο τον Παρθενώνα (τραβηγμένη από τον Alexis Stroukoff), μα και την άλλη, στην οποία διαβάζει (υποτίθεται) την εφημερίδα «Αθλητική Ηχώ», που είχε για «πρώτο θέμα» τον θρυλικό Γιουγκοσλάβο (Κροάτης) Στέφαν Μπόμπεκ, τότε προπονητή του Παναθηναϊκού!

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
O Antoine κρατάει την «Αθλητική Ηχώ» (από το γαλλικό περιοδικό “Salut Les Copains”)

Η πορεία, όμως, για τον Antoine στα μουσικά πράγματα δεν ήταν ανάλογη, αφού σταδιακά ο τροβαδούρος αυτός θα προσχωρούσε στην mainstream pop, κυρίως λόγω της επιτυχίας που θα γνώριζε στην Ιταλία, από το 1967 και μετά.

Και το λέμε τούτο παρά το γεγονός πως και στην «ιταλική» διαδρομή του ο Antoine θα απέδιδε μερικά πολύ ενδιαφέροντα τραγούδια σαν το “Pietre” ας πούμε, που ήταν γραμμένο από τους Gian Pieretti και Ricky Gianco. Το “Pietre” θα ακουγόταν από τους Pieretti και Antoine στο φεστιβάλ του Sanremo του 1967, ενώ χρωστούσε πολλά (και στιχουργικά) στο “Rainy day women #12 & 35” του Bob Dylan (από το οποίο θα επηρεαζόταν και «Ο απόκληρος» του Βαγγέλη Γερμανού, κάποια χρόνια αργότερα).

Το 1968 είναι η εποχή όπου ο Antoine γίνεται ακόμη πιο γνωστός στην Ελλάδα. Κατ’ αρχάς θα συμμετάσχει ξανά στο φεστιβάλ του Sanremo (1-3 Φεβρουαρίου 1968), με το “La tramontana” (στον διαγωνισμό αποδίδεται από τους Antoine και Gianni Pettenati), με το τραγούδι να καταλαμβάνει την πολύ αξιοπρεπή 5η θέση και να γίνεται επιτυχία – όχι μόνο στην Ιταλία, μα και στην Ελλάδα, όταν θα το έλεγε η Ζωίτσα Κουρούκλη (με τους ελληνικούς στίχους του Θανάση Τσόγκα) σ’ ένα δισκάκι της Pan-Vox.

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
O Antoine στο εξώφυλλο του περιοδικού «Καλλιτεχνικές Επικαιρότητες» [τεύχος #3, 10 Απριλίου 1968]

«Η τραμοντάνα» τον Οκτώβριο του ’68 μπαίνει κατ’ ευθείαν στην θέση #18 του ελληνικού Top-50, που δημοσιεύουν οι «Μοντέρνοι Ρυθμοί» (τεύχος #110) και λογικά θα ανέβηκε ακόμη πιο ψηλά στους επόμενους μήνες –λέμε «λογικά», γιατί υπάρχει ένα εκδοτικό κενό εκεί, που κρατάει μέχρι τον Φλεβάρη του ’69–, ενώ πρέπει να πούμε πως ο Antoine είχε γίνει ήδη εξώφυλλο στο περιοδικό «Καλλιτεχνικές Επικαιρότητες» [τεύχος #3, 10 Απριλίου 1968], που κατά βάση ήταν η συνέχεια των «Μοντέρνων Ρυθμών», μετά το τεύχος #100 (άρα το τεύχος #103).

Ένα άλλο τραγούδι, που θα έλεγε τότε ο Antoine και που θα γνώριζε επιτυχία ήταν και το “Cosa hai messo nel caffè?”, ξανά από το φεστιβάλ του Sanremo (του 1969 αυτή τη φορά). Και αυτό το κομμάτι θα διασκευαζόταν στα ελληνικά (στίχοι Νότης Κύτταρης) για το συγκρότημα Up-Tight ως «Τι μούχεις βάλει στον καφέ!» [Pan-Vox, 1969] και θ’ ακουγόταν και αυτό από τα πικάπ των μοντέρνων νέων.

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
O Antoine φωτογραφίζεται με την «Γυναίκα» στα χέρια του (Απρίλιος 1970)

Πώς γίνεται τώρα και φωτογραφίζεται ο Antoine με την «Γυναίκα» στα χέρια του είναι ένα μυστήριο. Η φωτογραφία αυτή προέρχεται από το 1970, μετά από το φεστιβάλ του Sanremo εκείνης της χρονιάς, όταν ο Antoine θα απέδιδε το “Taxi” (τραγούδι, που θα κοβόταν σε 45άρι και στην Ελλάδα), και θα δημοσιευόταν τον Απρίλιο του 1970 στο ελληνικό περιοδικό.

Είναι η εποχή όπου αυτός ο πολύ φουριόζος (στο ξεκίνημά του) γάλλος τραγουδοποιός έχει κάπως «ξεφουσκώσει», για να μετατραπεί σταδιακά σ’ έναν τυπικό ποπίστα τού γαλλικού chanson – αν και ποτέ αδιάφορο.

Τα ταξίδια του Antoine στις πέρα θάλασσες

Παρότι δεν θα σταματήσει να ασχολείται με την μουσική, ο Antoine, από το 1974 και μετά, θα δώσει στη ζωή του μια τελείως διαφορετική τροπή, καθώς θα καταπιαστεί, με πάθος, με τα θαλασσινά ταξίδια.

Άγριος θαλασσοπόρος, θα μάθει τα μυστικά της θάλασσας και της πλοήγησης από νωρίς, ούτως ώστε στα μέσα του ’70 να μπορεί να ξεκινήσει μόνος του τις περιπλανήσεις του στις θάλασσες του κόσμου με τα δικά του σκαριά, που θα τον πήγαιναν παντού.

Και σε παραθαλάσσιες πόλεις του Ατλαντικού, όπως στο Rio de Janeiro και στην Cayenne της Γαλλικής Γουιάνας (στην βόρεια Λατινική Αμερική), αλλά και σε τελείως απομακρυσμένες περιοχές, όπως στο νησί της Αγίας Ελένης και στο αφιλόξενο Tristan da Cunha, μια εσχατιά στον νότιο Ατλαντικό – ένα από τα πιο απομονωμένα, αν όχι το πιο απομονωμένο, κατοικήσιμο σημείο της Γης, που κείται απίστευτα μακριά από οποιαδήποτε στεριά.

Αντουάν: ένας σπουδαίος γάλλος τραγουδοποιός από τα σίξτις και η σχέση του με την Ελλάδα Facebook Twitter
Antoine. Πηγή: Wikipedia

Θα ταξιδέψει και στον Ειρηνικό ο Antoine, θα ταξιδέψει παντού, τόσο σε δυσπρόσιτα, όσο και σε πολυσύχναστα μέρη, και κάπως έτσι θα ξαναέρθει (και) στην Ελλάδα, το φθινόπωρο του 1987, πάντα με το σκαρί του – καθώς θα περιπλανηθεί στην Σαντορίνη, για τις ανάγκες μιας κλασικής εκπομπής της γαλλικής τηλεόρασης, της “Thalassa”, που ξεκίνησε το 1975 και που υπάρχει ακόμη και σήμερα!

Και δεν θα είναι μόνον οι γαλλικές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, που θα φιλοξενούν τακτικά τον Antoine, ο οποίος θα μιλάει για τις περιπλανήσεις του στις... επτά θάλασσες, αλλά θα είναι και τα πάμπολλα βιβλία του (καμιά εικοσαριά!), από το 1977 έως και τα πιο πρόσφατα χρόνια, που επίσης θα καταπιάνονται με τις εμπειρίες από τα θαλασσινά ταξίδια του (φυσικά γράφει και για τις εξωτικές κουζίνες ανάμεσα), μα και με την ενδιαφέρουσα πορεία του στην καλλιτεχνία.

Ας κλείσουμε λοιπόν μ’ ένα πιο καινούριο τραγούδι του Antoine, από το 2012, που τον δείχνει σ’ αυτήν την κάπως... μυθική ζωή του.

Να ’σαι καλά φίλε μου και σήμερα, στα 78 σου, γερός και δυνατός στους χαμένους παραδείσους σου...

Antoine - Demain Cayenne

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ