ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

TOMMY FOUR SEVEN INTERVIEW Facebook Twitter
Ο Tommy Four Seven πιστεύει πως δεν χρειάζεται να ξέρουμε το πραγματικό του όνομα, δεν μιλάει ποτέ για την προσωπική του ζωή και έτσι δίνει στο κοινό μια μοναδική επιλογή εστίασης: τη μουσική. Φωτ.: Vitali Gelwich

Tommy Four Seven: «Η techno είναι έννοια, όχι ήχος»

0

Ο Tommy Four Seven είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτέχνη και DJ. Έχει καταφέρει να ενσωματώσει στη σύγχρονη πραγματικότητα την κοσμοθεωρία, την ηθική της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής και τις αξίες που πρέσβευε όταν ξεκίνησε, χωρίς να ακούγεται προγονόπληκτος.

Δεν εξουθενώνει τον εαυτό του και την εικόνα του με αμέτρητες εμφανίσεις κάθε μήνα, επιλέγει αυτές που ταιριάζουν ακριβώς στο καλλιτεχνικό του προφίλ. Χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για να μοιραστεί απλά τα νέα για τη δουλειά του και όχι για να επιδείξει μια προνομιούχα στάση ζωής.

Ο Tommy Four Seven πιστεύει πως δεν χρειάζεται να ξέρουμε το πραγματικό του όνομα, δεν μιλάει ποτέ για την προσωπική του ζωή και έτσι δίνει στο κοινό μια μοναδική επιλογή εστίασης: τη μουσική.

Γεννημένος στη Βρετανία, στα 12 του χρόνια ανέπτυξε μεγάλο ενδιαφέρον για την ηλεκτρονική μουσική, το DJing και την παραγωγή. Μεγαλώνοντας εντρύφησε στα rave, χόρεψε μέχρι εξουθένωσης στα σωστά κλαμπ και events, μοιράστηκε με τους συμμαθητές του κασέτες με mix πραγματικών underground DJs της εποχής. Το 2008 και «before it was cool», μετακομίζει στο Βερολίνο γιατί νιώθει πως εκεί θα μπορέσει να αναπτύξει όλο το φάσμα της δημιουργικότητάς του. Και το καταφέρνει.

«Δεν μου αρέσει να ορίζω προορισμούς γιατί, όσο κλισέ κι αν ακούγεται, απολαμβάνω πραγματικά το δημιουργικό ταξίδι και υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που θέλω να μάθω και να ανακαλύψω, που δεν θα μπορούσαν ποτέ να καθοριστούν από προαποφασισμένα επιτεύγματα».

Ο Tommy Four Seven έχει ένα ειδικό βάρος και ένα πραγματικά original αποτύπωμα στη σκηνή. Ο ήχος του, ως DJ αλλά και ως παραγωγού, είναι η μετουσίωση της techno – industrial, φουτουριστικός, πολυεπίπεδος, πολυδιάστατος, βαθύς, τολμηρός και (στο δικό μου μυαλό) γεμάτος εικόνες: πατάς το play και μεταφέρεσαι αυτόματα κάπου αλλού, αλλά σίγουρα στο μέλλον. Τώρα, αν αυτό το μέλλον ακούγεται δυστοπικό ή ουτοπικό έχει να κάνει με τα παιχνίδια που παίζει το υποσυνείδητό σου.

TOMMY FOUR SEVEN INTERVIEW Facebook Twitter
Όσον αφορά τις βαθύτερες πτυχές της προσωπικότητάς μου που διοχετεύω μέσω της μουσικής και του ήχου, πάντα προσπαθούσα να εξελίσσομαι και να ξεπερνάω τα όρια της techno. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

— Φαίνεται ότι γεννήθηκες για να είσαι DJ/μουσικός και να μοιράζεσαι το ταλέντο σου με τον κόσμο. Εσύ νιώθεις έτσι, κι αν ναι, ποιες είναι οι βαθύτερες πτυχές της προσωπικότητάς σου που διοχετεύονται μέσω του ήχου;
Ναι, όταν το σκέφτομαι αυτό ακριβώς νιώθω κι εγώ. Όσον αφορά τις βαθύτερες πτυχές της προσωπικότητάς μου που διοχετεύω μέσω της μουσικής και του ήχου, πάντα προσπαθούσα να εξελίσσομαι και να ξεπερνάω τα όρια της techno – ειδικά με την εταιρεία μου, 47. Η μουσική είναι το απόλυτο μέσο μέσω του οποίου μπορώ να εκφραστώ καλύτερα.

Πέρα από το DJing και το curation της δισκογραφικής μου, η παραγωγή και η ακρόαση μουσικής μού επιτρέπουν να μπω σε μια κατάσταση δημιουργικής ροής. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να βρεις και να καλλιεργήσεις μια πρακτική που σου επιτρέπει να βυθιστείς σε μια κατάσταση όπως αυτή, και να συντονιστείς με τη διαδικασία της δημιουργίας και της απόλυτης παρουσίας.

— Είχες μια έλξη προς τον ηλεκτρονικό ήχο από πολύ μικρός. Μπορείς να προσδιορίσεις το συγκεκριμένο άλμπουμ ή τραγούδι που έπαιξε τον πιο καθοριστικό ρόλο σε αυτό σου το ταξίδι;
Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άλμπουμ ή τραγούδι που να έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο ταξίδι μου στην ηλεκτρονική μουσική. Από μικρός πήγαινα στα rave και σε κλαμπ στο Λονδίνο, αλλά αφιέρωνα και πολύ χρόνο ακούγοντας πειρατικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Ήμουν μεγάλος θαυμαστής των drum 'n' bass mixtapes που ηχογραφήθηκαν από live events, όπως τα One Nation και Innovation. Αυτά τα σετ είχαν την υπογραφή κάποιων DJs όπως οι Brockie, και Mampi Swift και μας θυμάμαι να ανταλλάσσουμε κασέτες μεταξύ μας στο σχολείο μου, μεγαλώνοντας. Όλα αυτά σίγουρα έθεσαν τις βάσεις για ένα σημαντικό κομμάτι του γούστου μου.

TOMMY FOUR SEVEN INTERVIEW Facebook Twitter
Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να βρεις και να καλλιεργήσεις μια πρακτική που σου επιτρέπει να βυθιστείς σε μια κατάσταση όπως αυτή, και να συντονιστείς με τη διαδικασία της δημιουργίας και της απόλυτης παρουσίας. Φωτ.: Vitali Gelwich

— Θα έλεγες πως έχεις πραγματοποιήσει όλους τους στόχους και τα όνειρά σου; Ποιο θεωρείς το μεγαλύτερό σου επίτευγμα;
Ήθελα να είμαι DJ και να κάνω παραγωγή μουσικής, ως μια δουλειά πλήρους απασχόλησης, από τότε που ήμουν 12 ή 13 ετών, οπότε είμαι πολύ ευγνώμων που εξακολουθώ να το κάνω και που βρίσκομαι εδώ που είμαι τώρα. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν έβαλα ποτέ στόχους. Αντίθετα, νομίζω ότι είχα ένα όραμα για το τι ήθελα να εξερευνήσω στη μουσική, και από αυτή την άποψη νομίζω ότι μπορώ άνετα να πω ότι έχω εκπληρώσει όλα όσα με ενδιέφεραν και είχα βάλει στο μυαλό μου.

Δεν μου αρέσει να ορίζω προορισμούς γιατί, όσο κλισέ κι αν ακούγεται, απολαμβάνω πραγματικά το δημιουργικό ταξίδι και υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που θέλω να μάθω και να ανακαλύψω, που δεν θα μπορούσαν ποτέ να καθοριστούν από προαποφασισμένα επιτεύγματα.

— Κατά τη διάρκεια της πορείας σου, αποφάσισες να χαράξεις μια πολύ διακριτή και σταθερή γραμμή μεταξύ της προσωπικής σου ζωής και της δημόσιας εικόνας σου. Ήταν μια συνειδητή στάση από την αρχή της καριέρας σου, ή συνέβη στην πορεία; Ποια είναι η μεγαλύτερη θυσία που έχεις κάνει για τη μουσική;
Όπως πολλοί άνθρωποι που δεν μεγάλωσαν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το να μοιράζομαι τη ζωή μου στο διαδίκτυο εξακολουθεί να μου φαίνεται λίγο περίεργο. Εκτιμώ, επίσης, τη διακριτικότητα και μου αρέσει να επικεντρώνομαι στην τέχνη μου, παρά στην εμπορική της προώθηση.

Η μεγαλύτερη θυσία που έπρεπε να κάνω για την καριέρα μου ήταν να χάσω χρόνο από την επαφή με την οικογένεια και τους στενούς φίλους μου, γιατί δυστυχώς δεν προλαβαίνω να τους βλέπω σε τακτική βάση με το πρόγραμμα των περιοδειών μου.

— Σε αγαπούν πολλοί για το ξεκάθαρο όραμα και την αυθεντικότητά που έχεις ως DJ και παραγωγός. Θεωρείσαι underground καλλιτέχνης. Πώς αντιλαμβάνεσαι το underground τού σήμερα σε σύγκριση με το παρελθόν;
Το εκτιμώ πολύ να ακούω από εσένα πως βλέπεις την τέχνη μου ως αυθεντική – πάντα είχα μια ξεκάθαρη ιδέα για το τι θέλω να κάνω με τη μουσική μου, οπότε είναι ωραίο να διαπιστώνω πως όλο αυτό «περνάει» στους ακροατές. Νομίζω ότι ο όρος «underground» έχει γίνει πιο «νεφελώδης», ασαφής στην εποχή μας, και νομίζω ότι έχει χάσει την αξία του, καθώς τόσοι πολλοί καλλιτέχνες έχουν κυνηγήσει τη δημοφιλία σε ένα μεγαλύτερο και πιο mainstream κοινό.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης αραιώσει τη σύσταση του αρχικού ήθους της σκηνής με πάρα πολλούς τρόπους, ενθαρρύνοντας τους μουσικούς να αλλάξουν την εικόνα ή την τέχνη τους για να πετύχουν τη μαζική απήχηση. Για μένα, το να είσαι underground σημαίνει απλά να μην αφήνεις το όραμά σου να αλλοιωθεί από τις τάσεις με οποιονδήποτε τρόπο.

TOMMY FOUR SEVEN INTERVIEW Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, όμως, δεν έβαλα ποτέ στόχους. Αντίθετα, νομίζω ότι είχα οράματα για το τι ήθελα να εξερευνήσω στη μουσική, κι από αυτή την άποψη νομίζω ότι μπορώ άνετα να πω ότι έχω εκπληρώσει όλα όσα με ενδιέφεραν και είχα βάλει στο μυαλό μου. Φωτ.: Αλέξανδρος Πετσάβας

— Θεωρώ ότι κάνεις μουσική για το μέλλον, αφού σκέφτηκα κάποια στιγμή ότι θα μπορούσες πολύ εύκολα να είσαι time traveller. Σκέφτεσαι το μέλλον ως αυτήν τη δυστοπική πραγματικότητα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ταινίες και σειρές;
Για μένα η techno είναι έννοια, όχι ήχος. Έχει να κάνει με την πρόοδο, την εξέλιξη και την εξερεύνηση. Λατρεύω τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, η πιο πρόσφατη είναι το «Dune». Η αισθητική της και η ηχητική σχεδίαση τροφοδότησαν την έμπνευσή μου με πάρα πολλούς τρόπους, ειδικά από τη στιγμή που μου αρέσει να δημιουργώ μια αίσθηση απόκοσμου στη μουσική μου και στην καλλιτεχνική κατεύθυνση της δισκογραφικής μου. Προσπαθώ να μεταφέρω τους ανθρώπους σε ένα διαφορετικό «βασίλειο» και να τους κρατώ σε αυτόν τον κόσμο.

— Για να πάω την ιδέα μου του ταξιδιώτη στον χρόνο στο επόμενο επίπεδο, όταν ο χτύπησε ο Covid σκεφτόμουν συνεχώς το «The Virus», το κομμάτι που συμπεριέλαβες στο άλμπουμ σου «Veer» (2019), μέσω του οποίου ήθελες να παραθέσεις ένα αφήγημα επιστημονικής φαντασίας για έναν φουτουριστικό κόσμο. Πες μου, σε παρακαλώ, ότι πέρασε και από το δικό σου μυαλό αυτό, όταν έσκασε η πανδημία…
Εντελώς, όμως! Ήταν δύσκολο να αγνοηθούν οι παραλληλισμοί μεταξύ αυτού του κομματιού και ορισμένων θεμάτων που εξερεύνησα στο «Veer», όταν «χτύπησε» η πανδημία ακριβώς μια χρονιά μετά την κυκλοφορία του. Αυτός ο δίσκος μιλούσε, ουσιαστικά, για τον θάνατο του πλανήτη μας λόγω συγκεκριμένων πρακτικών, όπως η βιομηχανική εκτροφή ζώων. Ως βίγκαν εδώ και πολλά χρόνια, ένιωθα ότι ο Covid ήταν αναπόφευκτος, όταν συνέβη.

Ελπίζω πραγματικά ότι τα τελευταία χρόνια χτύπησε ένα καμπανάκι κινδύνου στα αυτιά μας, αν και δυστυχώς φαίνεται ότι οι άνθρωποι έχουν επιστρέψει στο status quo και στην επιδίωξη του χρήματος και της φήμης με οποιοδήποτε κόστος.

Tommy Four Seven - The Virus [47F020]

— Πιστεύεις ότι η ανθρωπότητα είναι προορισμένη να βρεθεί υπό την κυριαρχία των «μηχανών» και ίσως να είναι αυτές που θα αποδώσουν δικαιοσύνη για την καταστροφή που έχουμε προκαλέσει στη Γη και σε όλα τα ζωντανά πλάσματα πάνω της;
Αυτό είναι ένα αρκετά περίπλοκο θέμα που θα έπρεπε να συζητήσουμε πολύ, δεν μπορώ να απαντήσω μέσω μόνο μιας ερώτησης. Το προαίσθημά μου λέει ότι, ενώ έχουμε επιστρέψει σε μερικές από τις ίδιες, κακές συνήθειές μας (και προς το χειρότερο) μετά τον Covid, γίναμε επίσης μάρτυρες μιας νέας φάσης, που λειτούργησε ως ένα νέο «σύστημα διαχείρισης» της κοινωνίας.

Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη διεισδύουν στην καθημερινότητά μας πολύ πιο γρήγορα από ό,τι φαντάζομαι πως θα περίμενε ο οποιοσδήποτε από εμάς. Καθώς η κλιματική κρίση φτάνει σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή, ελπίζω να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε όλα αυτά τα εργαλεία και να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας – να μετριάσουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και να κινηθούμε προς την καινοτομία και τις δημιουργικές λύσεις στις κρίσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι.

— Μιλώντας για «τις μηχανές», τι θέση παίρνεις στη συζήτηση που γίνεται αυτήν τη στιγμή για την τεχνητή νοημοσύνη στη μουσική; Θα ωφελήσει την καλλιτεχνική δημιουργία ή θα την υποβαθμίσει;
Νομίζω πως η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει μια σχετική αφέλεια στην καλλιτεχνική διαδικασία και μαζί με αυτήν έρχεται ένα επίπεδο δημιουργικότητας που οι άνθρωποι ίσως να μην είχαν φανταστεί, λόγω των προσδοκιών στις οποίες πιστεύουμε ότι πρέπει να ανταποκριθούμε, ή των κανόνων που πιστεύουμε ότι πρέπει να ακολουθήσουμε.

Έτσι, η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη –βραχυπρόθεσμα, τουλάχιστον– θα ωφελήσει την καλλιτεχνική δημιουργία. Μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως βοήθημα για να εξερευνήσουμε πιθανότητες που μπορεί να μην είχαμε σκεφτεί χωρίς αυτή, μόνο και μόνο λόγω των προκαταλήψεών μας.

— Τι θα γίνει όταν έρθεις στην Αθήνα και ποιο είναι το αγαπημένο σου πράγμα όταν βρίσκεσαι στην Ελλάδα;
Λατρεύω το φαγητό στην Ελλάδα και πάντα παραγγέλνω έναν βίγκαν μουσακά αμέσως μόλις φτάσω! Δυστυχώς αυτήν τη φορά θα είμαι στην Αθήνα για λιγότερο από 24 ώρες, αν και θα ήθελα πολύ να επιστρέψω για διακοπές, καθώς έχω βιώσει μόνο θετικές δονήσεις από την πόλη και τους ανθρώπους.

Να περιμένετε high-energy techno, αφού θα συνυπάρξω με μερικούς από τους πιο καλούς μου φίλους, τους Dax J, SNTS και Perc. Ανυπομονώ – είναι πάντα χαρά να παίζεις για το crew της COMA.

Tommy Four Seven | HÖR - Jul 21 / 2022

Ο Tommy Four Seven θα βρίσκεται στο CoMA XL 2023, το Σάββατο 8 Απριλίου στο EON Athens.

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Μουσική / EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Εναρμονισμένο με ένα πανευρωπαϊκό trend, καλύπτοντας την ανάγκη μιας μερίδας clubbers της πόλης για μέρη rough αισθητικής, ο χώρος-όραμα από την ομάδα του ADD Festival και του six d.o.g.s κάνει soft opening, παρουσιάζοντας το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1 «The Wall of Sound», που όμοιό του δεν έχει συμβεί στην πόλη.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ