«Run rabbit run» & «The deep house»: Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Η ερμηνεία της μικρής Λίλι ΛαΤόρρε είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, μία από τις πιο ανατριχιαστικές ερμηνείες ανηλίκου που έχουμε δει σε ταινία τρόμου.
0

Φτωχαίνει η κατηγορία «horror» στην πλατφόρμα όσο άλλα στούντιο αποσύρουν τις ταινίες τους για να τις αξιοποιήσουν στις δικές του πλατφόρμες και το Netflix δεν τις αντικαθιστά. Με αυτό ως δεδομένο, κάθε νέα προσθήκη είναι ευπρόσδεκτη, αρκεί να περνάει τη βάση. Στην περίπτωση των «Run rabbit run» και «The deep house» έχουμε δυο ταινίες που έχουν κάτι να δώσουν στον φαν του είδους, τουλάχιστον σε επίπεδο κατασκευής, κι ας καταλήγουν να προδίδονται από το σενάριό τους.

Το «Run rabbit run» μάς έρχεται από την Αυστραλία: προβλήθηκε στο περασμένο Φεστιβάλ Σάντανς και αγοράστηκε από το Netflix. Η Σάρα Σνουκ, το πρόσωπο της οποίας έγινε γνωστό σε όλους από το «Succession», πρωταγωνιστεί στον ρόλο μιας διαζευγμένης μάνας που έχασε πρόσφατα τον πατέρα της, έχει τη μητέρα τη νοσηλευόμενη σε ψυχιατρική κλινική και μια ανήσυχη κόρη, τη Μία, που αναπτύσσει στενή σχέση με ένα κουνέλι, το οποίο εμφανίζεται απρόσμενα στο κατώφλι του σπιτιού τους. «Μου λείπουν συνέχεια άνθρωποι που δεν έχω γνωρίσει», λέει η Μία, και έτσι αντιδημοφιλής που φαίνεται να είναι στο σχολείο –σκεφτείτε ότι στο πάρτι γενεθλιών της έρχεται μόνο ο πατέρας της με τη νέα του σύντροφο και το παιδί της– και έτσι απομονωμένη που είναι η μάνα φαντάζεσαι ότι όλη η ταινία συνοψίζεται σε αυτήν τη φράση και ότι θα δεις μια πολύ ωραία, μελαγχολική δημιουργία τρόμου γύρω από τη μοναξιά και την αποξένωση. 

Η Ντέινα Ριντ γνωρίζει πώς να χτίσει ατμόσφαιρα και πώς να αξιοποιήσει το σύνολο του κάδρου για την παραγωγή τρόμου –μακάριοι(;) οι θεατές που εστιάζουν μόνο στο κέντρο του ή απλώς διαβάζουν υπότιτλους–, επιλέγει, όμως, την οδό της μυστικοπάθειας, τη δομή και την ανάπτυξη μιας ταινίας μυστηρίου, και δεν της βγαίνει σε καλό.

Μπα, πρόκειται απλώς για προοικονομία, για μια creepy ατάκα που είθισται να φορούν οι σεναριογράφοι ταινιών τρόμου σε απειλητικά πιτσιρίκια. Η Ντέινα Ριντ γνωρίζει πώς να χτίσει ατμόσφαιρα και πώς να αξιοποιήσει το σύνολο του κάδρου για την παραγωγή τρόμου –μακάριοι(;) οι θεατές που εστιάζουν μόνο στο κέντρο του ή απλώς διαβάζουν υπότιτλους–, επιλέγει όμως την οδό της μυστικοπάθειας, τη δομή και την ανάπτυξη μιας ταινίας μυστηρίου, και δεν της βγαίνει σε καλό.

Μια δραματουργικά αδικαιολόγητη μετακόμιση στο πατρικό σπίτι συμβαίνει αποκλειστικά ώστε μάνα και κόρη να βρεθούν στον τόπο όπου πραγματοποιήθηκε το δράμα το οποίο εμφανώς βασανίζει την πρώτη, ίσως και επειδή τα παλιά σπίτια είναι πιο τρομακτικά από τα μοντέρνα για τη Ριντ –εμείς δεν συμφωνούμε απαραίτητα–, μόνο που οι απαντήσεις και οι εξηγήσεις αργούν να έρθουν. Όσον αφορά την τελευταία σκηνή της ταινίας, αν συμβαίνει κυριολεκτικά, πρόκειται για μια κακόβουλη κατακλείδα, της σχολής «Tales from the Crypt», που δεν υποστηρίζεται ούτε από το είδος του τρόμου που εκπροσωπεί το έργο ούτε από τον τόνο του – αν εξελίσσεται στο μυαλό της ηρωίδας, δεν το λες και πολύ ευγενές από τη στιγμή που έχει προηγηθεί μια εξομολόγηση στον άνθρωπο που πρέπει. 

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Aτού της ταινίας αποτελεί το πρωταγωνιστικό της δίδυμο.

Πλην της ατμόσφαιρας, ατού της ταινίας αποτελεί το πρωταγωνιστικό της δίδυμο, η Σάρα Σνουκ, που βουτά στην κλιμακούμενη παράνοια με… τρομακτική επιβολή εντός του κάδρου, χωρίς να καταφεύγει σε υστερικούς μανιερισμούς, όπως π.χ. η Έσι Ντέιβις στο (πολύ ανώτερο, κατά τα άλλα) «Babadook», και, κυρίως, η μικρή Λίλι ΛαΤόρρε. Πρόκειται, χωρίς ίχνος υπερβολής, για μία από τις πιο ανατριχιαστικές ερμηνείες ανηλίκου που έχουμε δει σε ταινία τρόμου. Σε κάποιες παρατεταμένες παύσεις της καταλήγεις να τρως τις παρανυχίδες σου –αξίζουν τα εύσημα και στη διεύθυνση της Ριντ γι’ αυτό–, πρόκειται μάλιστα για κανονικότατη ερμηνεία, δεν την «κλέβει» η Ριντ με reaction shots και με το μοντάζ. Κρίμα που δεν ήρθε σε καλύτερη ταινία, ευχόμαστε στη νεαρή ηθοποιό να αποκτήσει την καριέρα που φαίνεται να της αξίζει, αν κρίνουμε από την εμφάνισή της εδώ.

«Run rabbit run» | Official Trailer | Netflix

Το «Deep House», από την άλλη, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Πρόκειται για αγγλόφωνη γαλλική παραγωγή, σκηνοθετημένη από το δίδυμο που είχε υπογράψει έναν από τους βασικούς εκπροσώπους του επονομαζόμενου New French Extremity ρεύματος, το «Inside». Δεν κυκλοφόρησε ποτέ στις αίθουσες, στις ΗΠΑ αγοράστηκε από τη Blumhouse Television, στη χώρα μας το πήρε το μάτι μας κάποια στιγμή ως επιλογή στις VOD λίστες των εγχώριων συνδρομητικών καναλιών –τα ψηφιακά βιντεοκλάμπ, σαν να λέμε–, συνεπώς λογαριάζεται κι αυτό για πρεμιέρα. Το ελκυστικό στοιχείο του «Deep House» είναι το concept του. Νεαρός και νεαρά σουλατσάρουν σε εγκαταλελειμμένα (και ενδεχομένως στοιχειωμένα) σπίτια και έπειτα ανεβάζουν τα βίντεο που γυρίζουν στον λογαριασμό του πρώτου, αποσπώντας χιλιάδες views. Έχοντας λάβει την πληροφορία για ένα τέτοιο σπίτι που βρίσκεται κάτω από το νερό, ετοιμάζονται για κατάδυση, με στόχο η σειρά αυτοσχέδιων εκπομπών τους να πολλαπλασιάσει τα views της.

Δύο νέες ταινίες τρόμου στο Netflix Facebook Twitter
Στοιχειωμένα πλοία και υποβρύχια έχουμε δει, στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας όμως όχι και αυτό από μόνο του είναι ικανό για να μας κινήσει την περιέργεια.

Στοιχειωμένα πλοία και υποβρύχια έχουμε δει, στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας όμως όχι και αυτό από μόνο του είναι ικανό για να μας κινήσει την περιέργεια. Με την πρώτη σκηνή να μας δείχνει την πρωταγωνίστρια να αδυνατεί να κρατήσει την ανάσα της αρκετά ώστε να αναδυθεί στην επιφάνεια σε περίπτωση που εξαντληθεί το οξυγόνο στη φιάλη, έχει μπει και ο πρώτος σπόρος του σασπένς. H υβριδική προσέγγιση παραδοσιακού και found footage τρόμου έχει αποτέλεσμα, ενώ το υδάτινο οικιακό περιβάλλον, με τα έπιπλα και τα αντικείμενα να αιωρούνται, δίνει στην εικόνα μια φαντασματική όψη ικανή να σου σηκώσει την τρίχα χωρίς να χρειαστεί καν η κατάδειξη του μεταφυσικού στοιχείου.

Δυστυχώς, οι εκπλήξεις σταματούν μετά από περίπου πενήντα λεπτά, όταν το σενάριο καταφεύγει σε τετριμμένες λύσεις, χωρίς να υπάρχει και κάποιο άλλο θέμα πέρα από αυτό της επιβίωσης –η σοσιαλμιντιακή ματαιοδοξία έχει παραμεριστεί προ πολλού–, αφήστε που οι «τρομάρες» στην τρίτη πράξη καταλήγουν να επαναλαμβάνονται. Για πέταμα, πάντως, δεν είναι σε καμία περίπτωση, υποθέτουμε δε ότι αρκετοί από εσάς σταματήσατε να διαβάζετε το κείμενο και έχετε ήδη πατήσει το play, όταν γράψαμε για «στοιχειωμένο σπίτι στον βυθό της θάλασσας», και καθόλου δεν σας αδικούμε.

«The Deep House» | Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ