Electabaz: «Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου»

Electabaz: Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου Facebook Twitter
Τρία φθινόπωρα μετά, ο Electabaz (κατά κόσμον Παναγιώτης Μπαζάνης) είναι ένα από τα πιο hot ονόματα στο ελληνικό beatmaking community. Φωτ.: @merlinx_o
0

Ανήκει στη φουρνιά καλλιτεχνών που ανακαλύψαμε εν μέσω πανδημίας. Μας συστήθηκε για πρώτη φορά μέσα από το «Wonderkid» του Wang, που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο της πρώτης καραντίνας.

Τρία φθινόπωρα μετά, ο Electabaz (κατά κόσμον Παναγιώτης Μπαζάνης), αποτελεί ένα από τα πιο hot ονόματα στο ελληνικό beatmaking community.

Κομμάτια που φέρουν την υπογραφή του, όπως το «Atlanta» και το «Takeshi», έκαναν εκατομμύρια streams και views, κατατάσσοντάς τον στους πλέον αναγνωρίσιμους producers της χώρας.

Παιδί της ελληνικής επαρχίας, γεννημένος το 1996 στην Καρδίτσα, μετακόμισε το 2014 στη Θεσσαλονίκη λόγω σπουδών. Το 2017 ξεκίνησε τους πρώτους μουσικούς του πειραματισμούς, δίνοντας έμφαση στη rap, το drill και το εναλλακτικό hip hop.

«Θυμάμαι ότι είχα κατεβάσει Photoshop και FL Studio με την προοπτική να μάθω κάποιο εντελώς random. Διάλεξα το FL και κόλλησα. Στην αρχή με βοήθησε αρκετά ένας φίλος μου, ο GAN, ο οποίος ασχολούνταν ήδη αρκετό καιρό με beats».

Τα πειράματα πέτυχαν και ο ήχος του ταξίδεψε σε ολόκληρη την Ελλάδα, με τις συνεργασίες του χρονιά με τη χρονιά να πληθαίνουν. Wang, Π.Ι.Ε.Β., Κάτοχος, Χαρά, Λοιμός, ΜΒΨ, Raptim, Grizzle και Lunar είναι μόνο μερικά από τα ονόματα με τα οποία έχει συνεργαστεί.

WANG - WONDERKID (Prod. by Electabaz)

— Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με το hip hop;
Ως ακροατής, θυμάμαι ότι στο δημοτικό είχα ακούσει κάποια μεμονωμένα κομμάτια Goin’ Through και ZN, χωρίς όμως να καταλαβαίνω πολλά. H πρώτη πιο έντονη ανάμνηση που έχω είναι γύρω στα 13 μου να γυρνάω από το σχολείο με έναν φίλο μου και να ακούμε Ladose. Μετά ψαχνόμουν με τις ώρες να βρω νέα μουσική και έτσι κατάλαβα ότι είχε μπει για τα καλά το μικρόβιο.

— Πόσο hip hop ήταν η Καρδίτσα των '90s;
Στην Καρδίτσα τότε υπήρχε έντονα το hip hop. Ειδικά το γκραφίτι. Υπήρχε ένα φεστιβάλ που διοργάνωναν οι UMC’s (γκραφίτι-hip hop γκρουπ της πόλης), στο οποίο έρχονταν γκραφιτάδες και ράπερς απ’ όλη την Ελλάδα και αυτό έπαιξε σίγουρα μεγάλο ρόλο στο να έρθουμε σε πιο άμεση επαφή με το είδος.

— Πότε έφτιαξες το πρώτο σου beat;
Νομίζω το 2016-2017, κάπου εκεί, και προφανώς δεν ακουγόταν (γέλια). Τότε ήμουν γύρω στα 20, στο δεύτερο ή τρίτο έτος στη σχολή, και έψαχνα να κάνω κάτι δημιουργικό. Θυμάμαι ότι είχα κατεβάσει Photoshop και FL Studio με την προοπτική να μάθω κάποιο εντελώς random. Διάλεξα το FL και κόλλησα. Στην αρχή με βοήθησε αρκετά ένας φίλος μου, ο GAN, ο οποίος ασχολούνταν ήδη αρκετό καιρό με beats.

— Τα πρώτα σου beats ήταν ραπ/drill ήχος; Με τι εξοπλισμό ξεκίνησες;
Τα πρώτα beats ήταν απλώς πειραματισμοί από ό,τι υπήρχε στο FL. Από εξοπλισμό λίγο πολύ όπως όλοι, ένα pc και κάτι ηχεία Logitech χωρίς μπάσα.

— Όταν κατάλαβες ότι σου αρέσει το producing, αποφάσισες να κάνεις σπουδές σχετικές με τη μουσική;
Όχι, όχι. Aκόμα δεν έχω σπουδάσει κάτι σχετικό με μουσική. Ίσως στο μέλλον.

Electabaz: Όσα δε μπορώ να πω, τα λέω με την μουσική μου Facebook Twitter
Πειραματίζομαι με διάφορα γενικά, έχω κάνει κάποιες απόπειρες και για ηλεκτρονική, αλλά δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι. Φωτ.: @merlinx_o

— Πες μου λίγα λόγια για τη γνωριμία-συνεργασία σου με τον Wang. Πώς ένιωσες όταν το «Wonderkid» άρχισε να κάνει τέτοια νούμερα;
Θυμάμαι ήταν στην πρώτη καραντίνα, είχα ανεβασμένα κάποια beats στο soundcloud και μου είχε στείλει για ένα από αυτά. Δεν γνωριζόμασταν τότε. Μου έστειλε το κουπλέ που είχε γράψει πάνω στο beat μου και έπαθα πλάκα. Ξεκινήσαμε να μιλάμε και να του στέλνω και άλλα beats και μετά απλώς δέσαμε. Αρχικά δεν μπορούσα να το συνειδητοποιήσω, ήταν πολύ απότομο το μπαμ σε μια περίοδο που ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια μας, αλλά τον πίστευα full και το άξιζε γιατί έχει ρίξει πολλή δουλειά για να φτάσει εκεί.

— Πότε πιστεύεις ότι ξεκίνησε ο κόσμος να αναγνωρίζει το όνομά σου στον χώρο;
Μάλλον από το «Takeshi» και μετά, όταν είχε μπει και το tag στο κομμάτι. Μετά βγήκαν συνεχόμενα «Atlanta» και «Low Profile» τα οποία ήταν και video clip, οπότε κάπου εκεί, πιστεύω.

— Πλέον το tag «αυτό είναι Electabaz μ@λ@κες» έχει γίνει iconic και το υιοθέτησες και εσύ σε όλα σου τα κομμάτια. Πες μου την ιστορία πίσω από αυτό.
Ο Wang ηχογραφούσε το «Takeshi» τότε και όταν μου έστειλε το demo πίσω μού είπε «έχει και ένα δωράκι μέσα» και ήταν το tag. Είχαμε πει μεταξύ σοβαρού και αστείου να βγάλουμε κάποιο tag, αλλά δεν είχαμε καταλήξει σε κάποιο. Σκέψου, στην αρχή δεν μου άρεσε και τόσο, με τον καιρό όμως άλλαξα γνώμη.

WANG - ATLANTA (prod. Electabaz) | Raps On The Run #1

— Αντλείς από κάπου έμπνευση όταν φτιάχνεις ένα beat;
Ναι, από το πώς νιώθω εκείνη τη στιγμή. Τις περισσότερες φορές είναι ο τρόπος μου να εκφραστώ. Να πω αυτά που δεν μπορώ να πω αλλιώς.

— Πες μου μερικούς από τους producers που θαυμάζεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Είναι πολλοί που μου αρέσουν, αλλά θα πω Dof Twogee, Smuggler, Eversor. Από εξωτερικό, Metro Boomin’ και Scott Storch.

— Προτιμάς το sampling ή τη δημιουργία κομματιού από κάποιο preset;
Στα περισσότερα beats θα γράψω εγώ τις μελωδίες. Έχω προφανώς αρκετά beats με samples, αλλά με γεμίζει περισσότερο να στήνω ένα beat από το 0. 

— Έχεις συνεργαστεί με πολλούς αξιοσημείωτους καλλιτέχνες. Ξεχωρίζεις κάποια συνεργασία;
Αν μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια, ίσως να ήταν αυτή με τον ΠΙΕΒ (The Bad Poetry Social Club), γιατί ήταν η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με το spoken word. Έχω πολύ ευχάριστες αναμνήσεις από όταν έφτιαχνα το beat.

— Αγαπημένο κομμάτι;
Αν εννοείς δικό μου, αν έπρεπε να διαλέξω ένα, θα έλεγα το «Interrail».

— Τι να περιμένουμε στο κοντινό μέλλον;
Σίγουρα ένα single με Λοιμό και ΚΞ πολύ σύντομα. Γενικά έχω αρκετά singles με διάφορα άτομα που θα βγουν φέτος. Επίσης, κάποια στιγμή θέλω να βγάλω έναν προσωπικό δίσκο. Είχα ξεκινήσει να το δουλεύω, αλλά προς το παρόν έχει παγώσει.

— Πώς βλέπεις την εξέλιξη της ραπ στην Ελλάδα;
Το επίπεδο ανεβαίνει συνεχώς, τόσο σε παραγωγές όσο και σε video clip και κοντράρει στα ίσα την υπόλοιπη ευρωπαϊκή σκηνή. Τώρα σε raps, προσωπικά, θα ήθελα παραπάνω πρωτοτυπία, αλλά και πάλι νομίζω ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλό επίπεδο.

— Γιατί στη Θεσσαλονίκη, και γενικότερα στον Βορρά, το drill γνωρίζει τέτοια άνθιση;
Δεν ξέρω, πιστεύω απλώς ότι όταν βγει ένας «νέος» ήχος θα τον δεχτούν πιο εύκολα στη Θεσσαλονίκη, αλλά αυτό δεν είναι και απόλυτο.

Electabaz: Όσα δε μπορώ να πω, τα λέω με την μουσική μου Facebook Twitter
Το επίπεδο ανεβαίνει συνεχώς, τόσο σε παραγωγές όσο και σε video clip, και κοντράρει στα ίσια την υπόλοιπη ευρωπαϊκή σκηνή. Φωτ.: @merlinx_o

— Συνεργάζεσαι με κάποια δισκογραφική εταιρεία αυτήν τη στιγμή;
Αυτήν τη στιγμή συνεργάζομαι με τη Stay Independent για το digital distribution της μουσικής μου.

— Θα δοκίμαζες να πειραματιστείς και σε άλλα είδη μουσικής;
Πειραματίζομαι με διάφορα γενικά, έχω κάνει κάποιες απόπειρες και για ηλεκτρονική, αλλά δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι.

— Τι θα συμβούλευες έναν producer που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα;
Σίγουρα να ακούσει πολλή μουσική και να κάνει πολύ practice μέχρι να βρει τον ήχο του. Ιδανικά, να βρει έναν rapper να γράφουν μαζί, γιατί έτσι βοηθάει ο ένας τον άλλον.

Βρείτε τον Electabaz στο Instagram: @electabaz_

Βρείτε τον Electabaz στο Spotify.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Σπηλιόπουλος: Σκανάροντας τον urban ήχο της Αθήνας

Μουσική / Junior SP: Σκανάροντας τον urban ήχο της Αθήνας

Από τα θρυλικά Infinity πάρτι στο Άλσος ως την drum ‘n’ bass και στον χιπ-χοπ ήχο του σήμερα, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, aka Junior SP., διοργανωτής συναυλιών, μουσικός παραγωγός και DJ τα τελευταία τριάντα χρόνια, μιλάει στη LiFO για την urban κουλτούρα της πόλης, τον Οδυσσέα των Razastarr και μια τυχαία συνάντηση σε ένα pet shop με τον Ταφ Λάθος.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM