Η Lou και οι κάγκουρες Facebook Twitter
Η Lou άλλαξε εντελώς τον ήχο της και βούτηξε στα βαθιά της καγκούρικης υποκουλτούρας.

Η LOU και οι κάγκουρες

0

Χάρη στο μεταπτυχιακό που έκανε στη μουσική έρευνα, η LOU - aka Ελένη Παπαλίτσα- άλλαξε εντελώς τον ήχο της και βούτηξε στα βαθιά της καγκούρικης υποκουλτούρας. Το πρώτο ομώνυμο άλμπουμ της, που κυκλοφόρησε το 2019, ήταν ένας synth-pop φόρος τιμής στις γυναίκες της ηλεκτρονικής σκηνής που θαύμαζε, όπως η Grimes. Για ένα διάστημα είχες την εντύπωση ότι θα το γυρίσει στη hyperpop, με το «Am I cutie», αλλά όχι, τελικά οι κάγκουρες νίκησαν ή, καλύτερα, η δική της queer εκδοχή πάνω στην συγκεκριμένη υποκουλτούρα που είχε ανθήσει τέλη ’90s με αρχές ’00s.

Τα νέο της προτζεκτ έχει τον τίτλο «Invitation to Kagouration». Στο πλαίσιό του θα κυκλοφορήσει μια σειρά από τραγούδια που καθένα θα εξετάζει και μια διαφορετική πλευρά του κάγκουρα με σκοπό να επανακαθορίσει τον όρο και να τον εξυγιάνει, όπως μου τονίζει. Παράλληλα, δουλεύει και μια περφόρμανς που θα παρουσιάσει την άνοιξη στην Αθήνα. Από τη συζήτησή μας καταλαβαίνω ότι είναι ένα πρότζεκτ εντελώς αυτοβιογραφικό.

«Θέλω να βγάλω όλη αυτήν τη ματσίλα από την λέξη “κάγκουρας”. Έχω βαρεθεί να ακούω στα τραγούδια για την ετεροκανονική αγάπη – αυτό προσπαθώ να σπάσω. Είμαι μια τύπισσα που θα μιλήσει για μια άλλη τύπισσα, δεν θα μιλήσω άσχημα για την κοπέλα που μου αρέσει, ούτε χυδαία».

Το πρώτο, ομώνυμο κομμάτι με το οποίο μας επανασυστήνεται ξεκινά με ψαλμωδίες από τις μοναχές της Μονής Κλειστών στη Χασιά. «Εκεί όπου βαφτίστηκα», όπως μου αναφέρει. Δεν συνεχίζει, βέβαια, με προσευχές. Πατάει σε πιο τραπ φόρμες –αν και δεν μπορείς να το πεις ακριβώς τραπ– και, αντί να τραγουδάει, όπως παλιά, υμνεί τον γυναικείο έρωτα, ραπάροντας σουρεάλ καψούρικους στίχους όπως «We only fucked once και με λέει μωρό / Θέλει έρωτα no fake love / Σπάει όλα τα πιάτα ξωτικό λουλουδικό / Το σώμα της το θέλω πάνω μου σαν τον σταυρό» και φιλώντας βλάσφημα ένα άσπρο άγαλμα μιας Αφροδίτης του Μποτιτσέλι, λουσμένο στο αίμα!

LOU - Invitation to "KAGOURATION"

Αυτό το διάστημα η Lou μένει στο Βερολίνο λόγω των σπουδών της. Όταν ανακοίνωσε το μεταπτυχιακό της, συμφοιτητές της από διάφορα μέρη του κόσμου αναγνώρισαν τους κάγκουρες και στη δική τους κουλτούρα.

«Για μένα κάγκουρας είναι ο cis άνδρας που ζει στα προάστια και έχει έρωτα με τα αμάξια και τις μηχανές. Φοράει μούφα Adidas και μούφα Nike επειδή θέλει να δώσει την εντύπωση ότι είναι πλούσιος, προσπαθεί να φανεί stylish και ότι δεν έχει σχέση με την εργατική τάξη στην οποία ανήκει. Είναι ένας περίεργος συνδυασμός. Οικειοποιούμαι τον όρο επειδή μεγάλωσα στο Μενίδι από Αρβανίτες γονείς. Η οικογένειά μου ανήκει στην εργατική τάξη. Θυμάμαι ότι στο Μενίδι άρχισε το “smartaki, καπελάκι, καγκουριά”. Πήγα σε μουσικό σχολείο στο Ίλιον και θυμάμαι στο διάλειμμα να πιάνουμε τα τουμπερλέκια και να παίζουμε Πανταζή και Μελά – είχε πλάκα».

Αναφέρει τους δύο λαϊκούς τραγουδιστές και η κουβέντα πάει αυτόματα σε διάφορους άλλους διάσημους ερμηνευτές που άνετα θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις ως κάγκουρες. Θυμαμαι, και της το αναφέρω, το ντεμπούτο άλμπουμ του Sin Boy, το οποίο είχε τιτλο «KA GU RAS». «Η επιτομή του καγκουρα στην Ελλάδα για μένα είναι ο Sin Boy», μου απαντάει. «Δεν έχει τόσο το toxic masculinity, είναι ο τύπος του κάγκουρα που μου αρέσει. Τώρα, ποιος έχει τα ηνία στην καγκουρίαση; Εντάξει, ο Σνικ τι είναι; Τραπ κάγκουρας δεν είναι; Πέρα από αυτήν τη σκηνή, από το λαϊκό ρεπερτόριο θα έλεγα τον Πλούταρχο που σε αγάπησε πολύ και είναι το καλύτερο παιδί και κάγκουρας, και τον Μαζωνάκη και το Gucci φόρεμα».

Η Lou και οι κάγκουρες Facebook Twitter
Αν κάτσω και σκεφτώ ποια είμαι και από πού προέρχομαι, θα πω ότι είμαι είναι ένας εντελώς queer κάγκουρας. Ακόμη και το Lou είναι συντόμευση του “τζιβιτζιλού”.

Ο κάγκουρας, όμως, είναι μια φιγούρα που συνδέεται άμεσα με την τοξική αρρενωπότητα και την ομοφοβία, στοιχεία που τη χαλάνε και θέλει να τα επαναπροσδιόρισει. Υπάρχουν ωστόσο άλλα, με τα οποία ταυτίζεται απόλυτα, όπως η μεγάλη της αγάπη για το αυτοκίνητό της, όπως μου εξομολογείται.

«Έχω μεγάλη πώρωση με το αυτοκίνητό μου. Έχω ένα Fiat Cinquecento το οποίο αγαπώ πάρα πολύ και στο καπό έχω βάλει και ένα badge σκορπιός επειδή ειμαι Σκορπιός. Λατρεύω το αμάξι μου, όπως κάθε κάγκουρας – γι’ αυτό συνήθως οι κάγκουρες έχουν φτηνά αμάξια που προσπαθούν κάθε μήνα να τα φτιάχνουν. Ο θείος μου έχει μάντρα στο Μενίδι, όπου τα ανακυκλώνει. Γενικά, στην οικογένειά μου μιλούσαμε πολύ για αμάξια. Αν κάτσω και σκεφτώ ποια είμαι και από πού προέρχομαι, θα πω ότι είμαι είναι ένας εντελώς queer κάγκουρας. Ακόμη και το Lou είναι συντόμευση του “τζιβιτζιλού”».

«Όμως τι θέλεις να αλλάξεις στην ουσία;»

«Θέλω να βγάλω όλη αυτήν τη ματσίλα από την λέξη “κάγκουρας”. Έχω βαρεθεί να ακούω στα τραγούδια για την ετεροκανονική αγάπη – αυτό προσπαθώ να σπάσω. Είμαι μια τύπισσα που θα μιλήσει για μια άλλη τύπισσα, δεν θα μιλήσω άσχημα για την κοπέλα που μου αρέσει, ούτε χυδαία. Όταν έκανα το “Κagouration” γέλαγα λίγο επειδή αισθανόμουν σαν να την έλεγα στη ματσίλα της τραπ και της χιπ-χοπ σκηνής.

Μου τη σπάει τελευταία που πολλοί καλλιτέχνες οικειοποιούνται καταστάσεις και lifestyle χωρίς να τους ανήκουν. Αν οικειοποιείσαι αυτά που είναι δικά μου βιώματα, τότε εγώ τι να κάνω; Να αρχίσω να μιλάω για την Κηφισιά; Μου έχει τύχει να έχω αισθανθεί άσχημα που είμαι από το Μενίδι, που δίπλα μου είναι το Ζεφύρι και που σπούδαζα στο Ίλιον.

Μου την έχουν πέσει που είμαι Μενιδιάτισσα και μου την έχουν πει επειδή η μαμά μου μιλάει αρβανίτικα. Επίσης, μου τη σπάει που το queer έχει γίνει mainstream, που το υιοθετούν διάφοροι καλλιτέχνες σαν να είναι μόδα, χωρίς να είναι queer οι ίδιοι. Τα έχουμε μπερδέψει όλα. Κάπως πρέπει να βγαίνουμε και να τα λέμε, μπας και εκπαιδεύσουμε το κοινό μας και καταλάβει τη διαφορά».

LOU - Am I Cutie

YouTube 

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT