ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Φρούριο της Φυλής.

«Lamda 3»: Η επόμενη φάση στα ταξιδιωτικά περιοδικά

0

«Η ιδέα για τη δημιουργία του "λ3" ξεκίνησε τον Μάιο του 2015» λέει ο Χρήστος Τζούτης, εκδότης και ιδρυτής του "Lamda 3", και ο άνθρωπος που επιλέγει τη βασική κατεύθυνση του περιοδικού και των εξορμήσεων που θα πραγματοποιηθούν. «Αρχικά ήταν μια προσπάθεια επικοινωνίας της αγάπης για την ύπαιθρο με τη μορφή blog, η οποία συνεχίστηκε από τον Δεκέμβριο του 2016 με τη διοργάνωση εκδρομών. Κατά τη διάρκεια όμως της καραντίνας η ανάγκη για δημιουργία και νέα αρχή έφερε την έντυπη έκδοση, βάζοντάς μας σε νέα μονοπάτια μοιρασιάς».

Το «λ3» είναι ένα ταξιδιωτικό περιοδικό που σε κάθε τεύχος (που είναι μονοθεματικό) σε μεταφέρει σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας – κυρίως της Ελλάδας. Μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει τεύχη με κύριο θέμα «Βουνά»,  «Outdoor Activities», «Νησιά», «Χωριά», ενώ την επόμενη εβδομάδα κυκλοφορεί το πέμπτο τεύχος με θέμα «Λίμνες».  

«Η αλήθεια είναι πως, πέραν της σαφούς δήλωσης που αφορά το περιεχόμενο, το να υπάρχει ένα κεντρικό θέμα μας βοηθάει στην παραγωγή, καθώς και στο να περιορίζουμε τα κόστη» εξηγεί ο Χρήστος. «Βέβαια, δεν μπορούμε ούτε και θέλουμε να δεσμευτούμε για πάντα στη λογική του μονοθεματικού τεύχους, γι’ αυτό και σιγά σιγά ανοίγουμε τη βεντάλια μας σε ποικίλες συνεργασίες και θέματα».

Η τέχνη του ταξιδιού και οι συγκινήσεις που προσφέρουν η ανακάλυψη του τόπου, η ενατένιση των τοπίων και η γνωριμία με εκείνους που τα κατοικούν δεν αποτελεί κάποιου είδους καινοτομία. Είναι πιστός συνοδοιπόρος της ανθρώπινης φύσης και εξακολουθεί, ενώ όλα διαρκώς αλλάζουν, να μας γοητεύει βαθιά.

Την ομάδα, εκτός από τον Χρήστο (ΤΖ) αποτελούν η Μαρία Π. Καντάνη (ΜΚ), που είναι η ψυχή των περισσότερων ταξιδιωτικών κειμένων και των συνεντεύξεων, ο Γιάννης Παρασκευάς (ΓΠ), που είναι ο διευθυντής φωτογραφίας, ο Βασίλης Γεωργίου, που σχεδιάζει το έντυπο, και η Μαργαρίτα Κωτσίνη (ΜΑΚ), που έχει τη γενικότερη επιμέλεια του εντύπου.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Τεύχη του «Lamda 3».

— Πώς πήρατε το ρίσκο να φτιάξετε ένα έντυπο τη στιγμή που τα παραδοσιακά έντυπα περνάνε μεγάλη κρίση; Και γιατί έντυπο;                                      
Χρήστος Τζούτης: Η μυρωδιά και το άγγιγμα του χαρτιού αποτελούν για μένα το χειροπιαστό αποτέλεσμα μιας διαρκούς αναζήτησης κινήτρων που αντέχουν στον χρόνο. Όπως οι αξίες που αξίζει να ακολουθούμε παραμένουν ατόφιες στο πέρασμα του χρόνου, έτσι θέλουμε να παραμένουν και τα τεύχη μας συνοδοιπόροι στις ζωές των αναγνωστών μας. Να γίνουν ένας χάρτινος φίλος που θα τραβήξεις από το ράφι στη βιβλιοθήκη και θα σε ταξιδέψει νοερά, μέσα από τη φωτογραφία και τα κείμενά του.

Μαρία Π. Καντάνη: Η τέχνη του ταξιδιού και οι συγκινήσεις που προσφέρουν η ανακάλυψη του τόπου, η ενατένιση των τοπίων και η γνωριμία με εκείνους που τα κατοικούν δεν αποτελεί κάποιου είδους καινοτομία. Είναι πιστός συνοδοιπόρος της ανθρώπινης φύσης και εξακολουθεί, ενώ όλα διαρκώς αλλάζουν, να μας γοητεύει βαθιά. Το ίδιο ισχύει και για το χαρτί, για το έντυπο. Η σταθερότητα με την οποία γαντζώνονται ιστορίες και στιγμιότυπα στις σελίδες, έτοιμα να πολεμήσουν τη λήθη με μια πανοπλία από μελάνι, ίσως έχει κάτι το δονκιχωτικό. Το έντυπο μπορεί να σε περιορίζει, αλλά ταυτόχρονα σε κάνει πολύ προσεκτικό και γόνιμα επιλεκτικό ως προς το τι θα συμπεριληφθεί σε μια έκδοση. Μοιράζεις τον χώρο με πολύ μεγαλύτερη προσοχή, γιατί θέλεις να είναι πραγματικά σημαντικό το περιεχόμενο για το οποίο θα χυθεί μελάνι και θα δεσμευτεί χαρτί.

— Είναι απλά ένα περιοδικό ή κάτι περισσότερο; Τι είναι το Excursions και το Lamda 3 Creative Studio;
MK: Οι έντυπες εκδόσεις και το digital storytelling (site, Instagram, filming projects) αποτελούν έναν από τους τρεις «τομείς δράσης» του «λ3». Ο δεύτερος είναι, σταθερά, η διοργάνωση εξορμήσεων (λ3 Excursions) σε αγαπημένους προορισμούς, με στόχο τη μύηση των συμμετεχόντων στην ασφαλή περιήγηση στη φύση, στην απόλαυση της ανόθευτης ομορφιάς και στο μοίρασμα στιγμών δράσης αλλά και χαλάρωσης. Και ο τρίτος (λ3 Creative Studio) αφορά την παραγωγή υλικού σε συνεργασία με οργανισμούς και brands που μοιράζονται το ίδιο όραμα, αυτό της αγάπης για το σπίτι μας, τη Γη, και την κάθε γειτονιά-τόπο της, ενώ βρίσκουν στα ελληνικά τοπία, ανθρωπογενή και φυσικά, το ιδανικό σκηνικό για να συστήσουν το προϊόν τους στο κοινό.

Γιάννης Παρασκευάς: Το λ3 Excursions είναι η πιο άμεση έκφραση αυτού που θέλουμε να πετύχουμε ως Lamda3, να βγει ο κόσμος έξω και να ανακαλύψει τη φύση. Πολλους ανθρώπους τους φοβίζει η ιδέα να μείνουν σε σκηνή μακριά απο τον πολιτισμό, να περπατήσουν για ώρες, ακόμα και να κάνουν οικονομία στο νερό και την τροφή τους, κι εμείς φροντίζουμε να είμαστε δίπλα τους σε ό,τι χρειαστούν ώστε να ξεπεράσουν αυτή την τροχοπέδη. Ως προς το Creative Studio, η αγάπη μας για τη φύση και η ενασχόλησή μας με τη φωτογραφία και το βίντεο αποτελούν τον τέλειο συνδυασμό για όποιον θέλει να διαφημίσει το προϊόν του μακριά από την άνεση της πόλης ή ενός studio.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Δόξα.

— Ποια ήταν η πιο μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίσατε και αντιμετωπίζετε;
ΤΖ: Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των εκδρομών, η μεγαλύτερη δυσκολία αφορά αφενός τις καιρικές συνθήκες και αφετέρου το να προβλέψουμε, με προσεκτικό σχεδιασμό και εμμονή στη λεπτομέρεια, λύσεις για όλα εκείνα που μπορεί να προκύψουν και που οφείλουμε να προσέχουμε σε κάθε μας εξόρμηση στη φύση. Θέλουμε πάντα οι συμμετέχοντες να το απολαμβάνουν και επειδή απευθυνόμαστε και σε κοινό που ενδεχομένως να έχει μικρότερη εμπειρία στην ύπαιθρο, αισθανόμαστε την ευθύνη να παραμείνουν ασφαλείς και να επιστρέψουν με ένα θετικό πρόσημο, ικανό να τους δημιουργήσει τις βάσεις για να χτίσουν τη δική τους σχέση με τη φύση. Όσον αφορά την έντυπη έκδοση, η μεγαλύτερη δυσκολία είναι οι πόροι που θα μας δώσουν έδαφος να δημιουργήσουμε κάθε φορά κάτι όμορφο. 

ΓΠ: Η μεγαλύτερη δυσκολία σχετικά με τις έντυπες εκδόσεις είναι να μάθουμε στο κοινό μας, που ολοένα και περισσότερο ζει μέσα σε έναν κόσμο ψηφιακό, να εκτιμά ένα έντυπο περιοδικό ως μέσο ψυχαγωγίας. Να ξεφύγει από τον εφήμερο χαρακτήρα μιας ανάρτησης στα social media και να αφιερώσει χρόνο (και χρήμα) σε ένα μέσο αναλογικό και διαχρονικό. Όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στις παραγωγές μας, ο μεγαλύτερος αστάθμητος παράγοντας ήταν και θα είναι ο καιρός. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα για το γύρισμα ενός διαφημιστικού με καλοκαιρινό mood και έχουμε συναντήσει βροχή και ομίχλη. Και αντιθέτως, πολλές φορές φωτογραφίζουμε τους χειμερινούς μήνες ψάχνοντας χιόνια και βρίσκουμε καλοκαίρι. Η λύσεις σε αυτό είναι δύο: πρώτον, να κοιτάμε συνεχώς το δελτίο καιρού και να κυνηγάμε τον καιρό που επιθυμούμε, σε όποιο μέρος της Ελλάδας είναι αυτός, και δεύτερον, να αφιερώνουμε όσο πιο πολύ χρόνο μπορούμε στη φύση και να περιμένουμε πότε θα μας προσφέρει η φύση τις συνθήκες που αναζητούμε.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Αστερούσια, Κρήτη.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Στο χωριό Juta της Γεωργίας.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Ελάτη Τρικάλων.

— Τι ανταπόκριση υπάρχει; Ενδιαφέρει ένα έντυπο τον νέο κόσμο;
ΤΖ: Το κοινό μας το αποτελούν κυρίως νέοι μεταξύ 28 και 45 ετών, ενώ υπερτερούν αριθμητικά οι θηλυκοί αναγνώστες. Η ανταπόκριση είναι ενθαρρυντική και διαρκής – κυρίως μας προσεγγίζει και μας παρακολουθεί κόσμος που του αρέσει η επαφή με τη φύση, τη σέβεται και θέλει να την ανακαλύψει και να την προστατέψει.

— Γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας;
Μαργαρίτα Κωτσίνη: Θα έλεγα πως το «λ3» απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν να ταξιδέψουν με έναν όχι συμβατικό τρόπο.

— Πώς φτιάχνετε το κάθε τεύχος; Πόσο καιρό το δουλεύετε;
ΜΑΚ: Αρχικά αποφασίζουμε το κύριο θέμα του κάθε τεύχους και έπειτα συζητάμε τους προορισμούς και τις δυνατότητές τους. Έπειτα ψάχνουμε και τα δευτερεύοντα θέματα, όπως συνεντεύξεις, προβολή μικρών εναλλακτικών επιχειρήσεων κ.λπ. Έξι μήνες είναι περίπου ο χρόνος που μας παίρνει για να ολοκληρώσουμε το κάθε τεύχος. Μόλις κλείσει η ύλη, αμέσως ξεκινάμε τις συζητήσεις και τα ταξίδια για το επόμενο.

ΜΚ: Θα έλεγα πως η όλη υπόθεση έχει ως εξής: Ξεκινάμε έχοντας ως κεντρικό κορμό τη θεματική του τεύχους και μπολιάζουμε σταδιακά με μια ποικιλία από κλαδιά και παρακλάδια. Άλλα από αυτά προκύπτουν οργανικά και άλλα ως αποτέλεσμα έρευνας και αναζήτησης. Πρόκληση πάντα παραμένει το να πετύχουμε δύο ειδών ισορροπίες: την πρώτη με το καλεντάρι όλων μας, που πρέπει να το συμφιλιώσουμε με τις εκτός έδρας παραγωγές, και τη δεύτερη με τις φωνές που θα φιλοξενήσουμε. Τόσο οι συνεντεύξεις όσο και το υλικό που δημιουργούν ή μας παραχωρούν φίλοι και συνεργάτες πρέπει να «δεθεί» με τρόπο ταιριαστό, ώστε να ακουστεί κάθε φωνή ξεχωριστά, αλλά να δημιουργείται στο σύνολο μια αρμονία. Σε αυτό το «δέσιμο» η συμβολή όλων είναι ανεκτίμητη: του Χρήστου που θα οργανώσει επικοινωνίες και εξορμήσεις, της Μαργαρίτας που έχει τη γενική επίβλεψη και συμβουλεύει κι εμένα καθ’ όλη τη διαδικασία της επιμέλειας, του Γιάννη που θα ντύσει τα κείμενα με την αφρόκρεμα του φωτογραφικού υλικού, αλλά και του Βασίλη που με την αισθητική του σοφία θα «ράψει» τη ραχοκοκαλιά της έκδοσης, δίνοντάς της την τελική ταυτότητα, την απόλυτα μοναδική της μορφή.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Μικρό Πάπιγκο.

— Ένα περιοδικό σήμερα είναι δύσκολο να βγάλει τα έξοδά του, πόσο μάλλον να σου δώσει λεφτά για να ζήσεις, γιατί το κάνετε; Αξίζει τον κόπο;
ΤΖ: Αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω. Η ανταπόκριση του κόσμου και τα σχόλια που παίρνουμε είναι η κινητήριος δύναμή μας. Η αλήθεια είναι πως τα έξοδά της μια έντυπη έκδοση με τα χαρακτηριστικά της δικής μας τα βγάζει οριακά. Γι’ αυτόν τον λόγο προσπαθούμε να συμπληρώνουμε τα έσοδα του «λ3» από τις άλλες δραστηριότητες: τις εξορμήσεις και τα πρότζεκτ του Creative Studio, για να μπορούμε να συνεχίζουμε υπηρετώντας τον στόχο και το όραμά μας. Η αλήθεια βέβαια είναι πως κάθε χρόνο υπάρχει εξέλιξη και βελτιωνόμαστε και στο κομμάτι του εμπορικού. Όσο μας αγαπάει ο κόσμος και μας αγκαλιάζει περισσότερο κοινό, τόσο έρχονται και ωραίες νέες συνεργασίες για δημιουργικά πρότζεκτ.

— Γιατί έχει πιο μεγάλο ενδιαφέρον το θεματικό τεύχος;
ΓΠ: Το θεματικό τεύχος αποτελεί τόσο για εμάς όσο και για τον αναγνώστη μια μοναδική πρόκληση. Να προσεγγίσουμε έναν φαινομενικά απλό όρο από όσο περισσότερες σκοπιές μπορούμε. Ας πάρουμε για παράδειγμα μια λίμνη: η λίμνη είναι μια μάζα νερού περικυκλωμένη από στεριά. Είναι όμως και ο τόπος όπου ένας ψαράς ταΐζει την οικογένεια του. Είναι και το μέρος όπου μια παρέα φίλων θα περάσει όμορφα ένα Σαββατοκύριακο μακριά από την πόλη ή ένα πτηνό θα αποκαλέσει σπίτι κατά τους ζεστούς μήνες του χρόνου. Κάνοντας λοιπόν θεματικά τεύχη, κάνουμε ένα βήμα πίσω και αφήνουμε το θέμα μας να μας δείξει όλες του τις όψεις.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Μονεμβασιά.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Κηρέας.

— Ποιο τεύχος ήταν το πιο δύσκολο να πραγματοποιηθεί; Ποιο είχε την πιο μεγάλη ανταπόκριση;
Νομίζω το πιο δύσκολο ήταν το τεύχος «Νησιά», γιατί αφορούσε μια θεματική ενότητα που θέλαμε να προσεγγίσουμε αποφεύγοντας τον τουριστικό χαρακτήρα των προορισμών και να τους αναδείξουμε για τον 12μηνο χαρακτήρα τους. Το αγαπημένο του κοινού είναι ξεκάθαρα το τεύχος «Χωριά». Και δεν νομίζω πως είναι τυχαίο: στο τεύχος αυτό είμαστε και εμείς περήφανοι πως κάναμε παραγωγή και παρουσίαση που είχε αντλήσει από όλη την εμπειρία των προηγούμενων τευχών.

ΜΚ: Νομίζω δεν μπορούμε να αφήσουμε απέξω και το πιο πρόσφατο παιδί της ομάδας, του οποίου τα γεννητούρια πλησιάζουν και θα γιορταστούν, όπως κάθε φορά, με τον δέοντα τρόπο! Tο τεύχος «Λίμνες» θα κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου και είναι για μένα σίγουρα τεύχος-πρόκληση, καθώς αφορά μια εκδοχή του υγρού στοιχείου την οποία η χώρα μας διαθέτει σε ποικιλία μορφών, που πολύς κόσμος όμως δεν έχει ακόμα ανακαλύψει.

— Τι περιέχει κάθε τεύχος;
ΜΑΚ: Κάθε τεύχος περιέχει τις εντυπώσεις μας από τους προορισμούς στους οποίους έχουμε πάει. Παρουσιάζει τους ανθρώπους που έχουμε γνωρίσει και θέλουμε να τους γνωρίσει και ο υπόλοιπος κόσμος.

ΤΖ: Επίσης, μέσα από προσωπικές εμπειρίες θέλουμε να μεταφέρουμε κίνητρα και πληροφορίες για να βγει ο κόσμος έξω και να ανακαλύψει νέα μέρη.

ΜΚ: Περιέχει επίσης την αγάπη και τον μόχθο όλων αυτών που φωτογράφισαν, έγραψαν και γενικότερα συνέβαλαν στο αποτέλεσμα που μοιραζόμαστε με τον αναγνώστη.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Σιάδι Μύγας.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Ταΰγετος.

— Πώς επιλέγετε τα μέρη που θα καλύψετε; Πώς επιλέγετε τι θα παρουσιάσετε από κάθε μέρος;
ΜΑΚ: Αυτό γίνεται μέσα από συζήτηση. Πέφτουν ιδέες για προορισμούς στους οποίους δεν έχουμε πάει ή για προορισμούς στους οποίους έχουμε πάει παλαιότερα και θέλουμε να ξαναπάμε μαζί ως παρέα.

ΜΚ.: Πέρα, ωστόσο, από τη δική μας πρόθεση και προεργασία, υπάρχει κάτι μαγικό που συμβαίνει πάντα όταν αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι ενός τόπου: οι ιστορίες έρχονται και μας βρίσκουν. Οι άνθρωποι, όταν νιώσουν ότι υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον να τους ακούσεις, απολαμβάνουν να αφηγούνται. Και εμείς είμαστε πάντα ιδιαίτερα ευγνώμονες που μας δίνουν την ευκαιρία να καταγράφουμε.

— Πόσα τεύχη τυπώνετε;
ΜΑΚ: Για κάθε τεύχος τυπώνονται περίπου 1.500 αντίτυπα. 

— Υπάρχουν περιοδικά που έχετε ως σημεία αναφοράς ή σας αρέσουν πολύ;
ΜΑΚ: Σχεδιαστικά η δική μου αγάπη ακουμπά στο «Frame» magazine, στο «Flow» mag και πάντα στο «National Geographic».

ΤΖ: «Suitcase», «Kinfolk», «The Pill Outdoor», «Cereal», Yatzer.com.

— Γιατί το ονομάσατε «Lamda 3»;
ΤΖ: Η δημιουργία του ήρθε μέσα από την αγάπη για το ταξίδι ως τρόπο ζωής. Πας μέχρι εκεί που μπορείς να πας, μέχρι εκεί που προλαβαίνεις να πας και το ζεις, το απολαμβάνεις. Ζήσε και Αγάπησε τη Ζωή λοιπόν, τα 3 λάμδα του «live 'n' love life».

— Ποιο είναι το καλύτερο σχόλιο που έχετε ακούσει για το περιοδικό;
ΜΑΚ: Προσωπικά το καλύτερο σχόλιο που έχω ακούσει ήταν από συνάδελφο ο οποίος είπε ότι «το "Lamda 3" είναι αψεγάδιαστο στο σύνολό του».

ΜΚ: Νομίζω το καλύτερο «κομπλιμέντο» που έχουμε δεχθεί είναι οι δύο βραβεύσεις μας στα ελληνικά Tourism Awards, στην πρώτη κιόλας συμμετοχή μας το 2022 (αργυρό βραβείο στην κατηγορία Ταξιδιωτικό Περιοδικό και χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Τουρισμός Υπαίθρου). Και οι δύο κατηγορίες στις οποίες βραβευτήκαμε είχαν δυνατές συμμετοχές – και αυτό από μόνο του για εμάς επισφραγίζει τη βαρύτητά τους. Η προσήλωση και το πάθος μας για τη βιωσιμότητα, τη λειτουργικότητα και την αισθητική αρτιότητα είναι βασικά χαρακτηριστικά σε ό,τι κάνουμε και τα βραβεία αυτά αποτελούν σαφή ένδειξη ότι βαδίζουμε σωστά.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Όλυμπος.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Γεωργία.

— Έχετε συνδρομές;
ΤΖ: Δεν έχουμε προς το παρόν, αλλά είναι κάτι που θέλουμε να εντάξουμε στο άμεσο μέλλον.

— Πόσο από το υλικό του κάθε τεύχους ανεβάζετε online;
ΤΖ: Προς το παρόν λίγο, σταδιακά όμως το ποσοστό σίγουρα θα αυξηθεί. Πέρα από αυτό, στόχος μας για τη νέα χρονιά είναι να αναπτύξουμε και το digital λ3 magazine, φιλοξενώντας στο site μας άρθρα που θα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά εκεί.

— Πόσο σημαντική είναι η φωτογραφία και η αισθητική για το κάθε τεύχος;
ΤΖ: Είναι η βάση του περιοδικού μας: η αγάπη για τη φύση και το ταξίδι ξεκίνησε να αποτυπώνεται πρώτα στη φωτογραφία και στη συνέχεια η αφήγηση εμπλουτίστηκε από τα κείμενα. Θεωρούμε το σύνολο της αισθητικής και της εικόνας, μαζί με το κείμενο, τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του «λ3». Και η ομάδα είναι η ψυχή τους.

ΓΠ: Η φωτογραφία είναι το Α και το Ω για ένα τεύχος. Από το εξώφυλλο, που θα κάνει τον αναγνώστη να το πάρει στα χέρια του, μέχρι το περιεχόμενο το οποίο θα συνοδεύσει την αφήγησή μας για τον κάθε τόπο όπου θέλουμε να τον ταξιδέψουμε.

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Τζουμέρκα.

— Πόσο παρθένο μέρος είναι η Ελλάδα για να την καλύψει ένα ταξιδιωτικό περιοδικό;
ΤΖ: Έχουμε πολλά μέρη αυθεντικά και κυρίως τοπία. Μπορεί να είμαστε μικρή χώρα, αλλά έχουμε ακόμα πολλά να δείξουμε με αυθεντικότητα και ομορφιά.

ΜΚ: Define «παρθένο». Για εμένα, για ένα έντυπο σαν το «λ3», το οποίο καλύπτει προορισμούς με «μη τυπικό» τρόπο (τουτέστιν εστιάζοντας ισόποσα στο να κινητοποιήσει τον ταξιδιώτη προς μια μοναδική εμπειρία και στο να αναδείξει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του εκάστοτε τόπου και τον ανθρώπων του), το μόνο πρόβλημα είναι η έλλειψη χρόνου και πόρων που απαιτούνται για να αποτυπώσεις και να καταγράψεις ένα φυσικό και ανθρωπογενές τοπίο τόσο ποικιλόμορφο όσο το ελληνικό. Και παρά το ότι δεν περιοριζόμαστε αυστηρά εντός των συνόρων της χώρας – όπως άλλωστε αποδεικνύει η ύλη των τευχών–, ο κεντρικός μας άξονας παραμένει το «εδώ», πολύ συνειδητά, ακριβώς για τον λόγο που προανέφερα.

— Ποια θα ήταν μια ιδανική συνέχεια για το «Lamda 3»;
ΜΑΚ: Θα θέλαμε σίγουρα να μεγαλώσει η ομάδα μας, να παρασύρουμε και άλλους μαζί μας και προσωπικά θα ήθελα να προχωρήσουμε στον σχεδιασμό και άλλων εκδόσεων.

ΤΖ: Συμφωνώ με τη Μαργαρίτα. Να συμπληρώσω πως ναι, θέλουμε να μεγαλώσουμε το κοινό μας, αλλά θέλουμε αυτό να γίνει με τρόπο ουσιαστικό και όχι επιφανειακό. Τολμάμε να ονειρευόμαστε ότι μπορούμε με τον τρόπο μας να βελτιώσουμε και εμείς τον κόσμο, συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίηση προς το περιβάλλον, αλλά και επανασυστήνοντας τη φύση ως παράγοντα ψυχικής ισορροπίας. Μόνο φροντίζοντας τον πλανήτη, τον εαυτό μας και ο ένας τον άλλο μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο.

Δείτε ακόμα 13 φωτογραφίες

«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Μονεμβασιά.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Σαντορίνη.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Πλαστήρα.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Φρυγάνι.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Κερκίνη.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Δόξα.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Γεωργία.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Γεωργία.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Στεφανιάδα.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Δρακόλιμνη Τύμφης.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Σιάδι.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Λίμνη Πλαστήρα.
«Lamda3»: Ένα περιοδικό φτιαγμένο από ταξιδιώτες για ανθρώπους που τους αρέσει η περιπέτεια Facebook Twitter
Νησιά.
|article_full|

https://www.instagram.com/lamda3/
https://lamda3.com/

Ταξίδια
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουμε σήμερα

Βιβλία και Συγγραφείς / Πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουμε σήμερα

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με τον καθηγητή Τουριστικής Ανάπτυξης Πάρι Τσάρτα για τα ταξίδια, τον τουρισμό και τον υπερτουρισμό με αφορμή το βιβλίο του «Τα ταξίδια της ζωής μας».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στην απόκοσμη Ισλανδία του πάγου, της φωτιάς και του ατελείωτου φωτός

Ταξίδια / Στην απόκοσμη Ισλανδία του πάγου, της φωτιάς και του ατελείωτου φωτός

Ονειρικές γεωθερμικές λιμνοθάλασσες, αλλόκοτα φυσικά πάρκα βγαλμένα από το σύμπαν του Τόλκιν, και ένας προορισμός όπου η παράδοση συναντά την άνεση και την εξωπραγματική φυσική ομορφιά.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πέτρος Κέλλας βρήκε τον παράδεισό του στο Περιβόλι Γρεβενών

Γειτονιές της Ελλάδας / Ο Πέτρος βρήκε τον παράδεισό του σε ένα από τα μεγαλύτερα Βλαχοχώρια

Μαζί με τη σύζυγό του μετακόμισαν στην καρδιά της Βάλια Κάλντα, στο Περιβόλι Γρεβενών, που τον χειμώνα μετρά μόλις δέκα μόνιμους κατοίκους – και δεν το μετανιώνουν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Δοτσικό Γρεβενών

Γειτονιές της Ελλάδας / Πήρε μόλις 5 δευτερόλεπτα στην Εύα για να αποφασίσει να αναλάβει το καφενείο στο Δοτσικό

Μια τριαντάχρονη διοργανώνει τέκνο πάρτι σε ένα καφενείο, σε ένα κυριολεκτικά «αγγελοπουλικό» σκηνικό με έξι μόνιμους κατοίκους στη Βόρεια Πίνδο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Στον Σίβα της Κρήτης βρίσκεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα καφενεία της Ελλάδας

Ταξίδια / Στον Σίβα της Κρήτης βρίσκεται ένα από τα πιο ιδιαίτερα καφενεία της Ελλάδας

Στο προπολεμικό στέκι του Κώστα Αργυράκη, στην πεδιάδα της Μεσαράς, θα συζητήσεις για τον Νίτσε και τον Καζαντζάκη και θα θαυμάσεις έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Διακοπές από την κόλαση

Ταξίδια / Διακοπές από την κόλαση

Παρέες-καταστροφή, αστεία και σοβαρότερα ευτράπελα, αναποδιές, τσακωμοί, προορισμοί και καταλύματα που αποδείχθηκαν λιγότερο θελκτικά από αυτό που υπόσχονταν: oι συντάκτες της LiFO θυμούνται τις χειρότερες διακοπές της ζωής τους, με την ευχή το φετινό καλοκαίρι να είναι ανέφελο και χωρίς απρόοπτες εκπλήξεις.
THE LIFO TEAM