LIVE!

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics Facebook Twitter
«Μια δικαιολογία για να παίρνουν Όσκαρ οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί» είχε χαρακτηρίσει το είδος προ ετών ο Ταραντίνο.
0

ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ (σε τέσσερα επεισόδια) βιογραφικής σειράς, που φέρει ως τίτλο το πραγματικό μικρό όνομα του ανθρώπου που γεννήθηκε ως Άρτσι Λιτς στις φτωχογειτονιές του Μπρίστολ για να μεταμορφωθεί, χρόνια αργότερα, στην επιτομή του κοσμοπολίτη τζέντλεμαν που τόσο ιδανικά ενσάρκωσε, μεταξύ άλλων, ο Κάρι Γκραντ, βλέπουμε σ’ ένα κινηματοθέατρο τον διάσημο ηθοποιό (με τη μορφή του Τζέισον Άιζακς) σε μεγάλη ηλικία, να απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.

«Πώς γίνεσαι κάποιος άλλος;» ακούγεται η ερώτηση από τα σκοτεινά βάθη της αίθουσας. «Θα σας εξομολογηθώ κάτι», απαντά εκείνος. «Ο Κάρι Γκραντ δεν υπάρχει, εγώ τον εφηύρα». 

Δεν είναι κακό το Archie, παρακολουθείται άνετα, παρότι είναι από τα πιο συμβατικά και επιδερμικά του είδους και επίσης όσο κι αν βάζει τα δυνατά του ο Τζέισον Άιζακς, είναι αδύνατον να παρασυρθείς και να πιστέψεις ότι βλέπεις μπροστά σου τον Κάρι Γκραντ, τον Άρτσι Λιτς ή κάποια «ουσία» του μεγάλου, και αιώνια αινιγματικού ως προσωπικότητα, κινηματογραφικού ηθοποιού.

Αυτό θα μπορούσε να είναι και μια αλληγορία για την ίδια την φύση του είδους της μυθοπλαστικής βιογραφίας (κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής) ή biopic, που είναι όσο παλιό όσο και η οθόνη, αλλά ποτέ δεν ήταν τόσο προβλέψιμο, πανταχού παρόν και καταναγκαστικό σχεδόν, όσο στην εποχή μας, που προσκυνά στον βωμό της νοσταλγίας και της αναπαράστασης εποχής.

«Μια δικαιολογία για να παίρνουν Όσκαρ οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί» είχε χαρακτηρίσει το είδος προ ετών ο Ταραντίνο και δεν είχε και τελείως άδικο εδώ που τα λέμε. Τα μισά Όσκαρ πρώτου ρόλου του 21ου αιώνα έχουν πάει σε ηθοποιούς που υποδύθηκαν διάφορες επιφανείς μορφές, αμφιλεγόμενες και μη, της πολιτικής ή της τέχνης – από τον Τσόρτσιλ και τη Θάτσερ ως τον Φρέντι Μέρκιουρι και την Τζούντι Γκάρλαντ.   

Ποιος Κάρι Γκραντ; Κάπου γκώσαμε με τα biopics Facebook Twitter
«Ο Κάρι Γκραντ δεν υπάρχει, εγώ τον εφηύρα». 

Δεν είναι κακό το Archie, παρακολουθείται άνετα, παρότι είναι από τα πιο συμβατικά και επιδερμικά του είδους και επίσης όσο κι αν βάζει τα δυνατά του ο Τζέισον Άιζακς, είναι αδύνατον να παρασυρθείς και να πιστέψεις ότι βλέπεις μπροστά σου τον Κάρι Γκραντ, τον Άρτσι Λιτς ή κάποια «ουσία» του μεγάλου, και αιώνια αινιγματικού ως προσωπικότητα, κινηματογραφικού ηθοποιού (και άμα βάλουμε κάτω τις ταινίες, του σημαντικότερου ίσως κινηματογραφικού ηθοποιού του παλιού Χόλιγουντ, τουλάχιστον).

Εξαίρεση ίσως αποτελεί η ευφάνταστη απεικόνιση ενός ιλιγγιώδους συνειδησιακά, ψυχεδελικού τριπ που βιώνει ο Κάρι Γκραντ την περίοδο που έκανε μια πρωτοποριακή θεραπεία με LSD. 

Για πρώτη φορά στη σειρά, μ’ αυτή την αυθαίρετη αναπαράσταση ενός ταξιδιού του μυαλού ανάμεσα στο παρόν και στο παρελθόν, εγγράφονται στον θεατή οι σύνθετες ευαισθησίες και η ευάλωτη και καταπιεσμένη φύση του ανδρός. Γι’ αυτό ίσως και τα πιο λειτουργικά biopics είναι εκείνα που ακολουθούν λοξές διαδρομές προς τον βαθύ πυρήνα μιας διάσημης προσωπικότητας ή εστιάζουν μόνο σε μια πτυχή, σε ένα γεγονός, σε μία ημέρα.

Archie Trailer

Daily
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μ. Τσαμπάνη - Π. Καλκόβαλης: Πώς γράφεται μια τηλεοπτική επιτυχία;

Οθόνες / «Είναι άδικο να συγκρίνουμε οτιδήποτε ελληνικό με το HBO»: Οι σεναριογράφοι της «Μάγισσας» μιλούν στη LiFO

Παρότι αληθινοί σταρ της εγχώριας τηλεοπτικής μυθοπλασίας, λίγα γνωρίζουμε για τους σεναριογράφους της «Μάγισσας», των «Άγριων Μελισσών» και του «Σιωπηλού Δρόμου». Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης, το συγγραφικό δίδυμο που δημιούργησε μερικές από τις πιο εθιστικές σειρές των τελευταίων ετών, μας ξεναγούν στο «writers’ room» τους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ