Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;

Πού είσαι Φρίντα Κάλο; Ποια ήσουν πραγματικά;  Facebook Twitter
Η Φρίντα Κάλο δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη.
0

ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕ Η ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ, λίγες μέρες αφού είχε κλείσει τα 47 της χρόνια, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ίσως ότι μια μέρα θα ήταν μία από τα πιο αναγνωρίσιμες μορφές στον πλανήτη – πανταχού παρούσα και ανεξίτηλα ραμμένη εδώ και πολλές δεκαετίες στο ύφασμα της μαζικής κουλτούρας. Ή μήπως θα μπορούσε;

Σε αυτό το νέο (ακόμα ένα) ντοκιμαντέρ για τη ζωή και την τέχνη της, που προβάλλεται στην πλατφόρμα Amazon Prime και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ημερολόγια, τις επιστολές  και τα σημειωματάριά της, την «ακούμε» να δηλώνει λίγο πριν από το τέλος: «Δεν φοβάμαι τον θάνατο. Πρέπει ωστόσο να αντιμετωπίσω το πικρό γεγονός ότι ακόμα κι αν είχα πολλές ζωές να ζήσω, και πάλι δεν θα ήταν αρκετές για να ζωγραφίσω όλα αυτά που θέλω… Τι είναι χαρά; Είναι η δημιουργία που γεννιέται από την ανακάλυψη. Πιστεύω ότι μετά τον θάνατό μου, θα γίνω το μεγαλύτερο "σκατό" [caca] στον κόσμο…». 

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά.

Η φωνή που ακούγεται σε όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ δεν ανήκει στη σπουδαία Μεξικάνα ζωγράφο αλλά στην ηθοποιό Φερνάντα Ετσεβαρία ντελ Ριβέρο και αποδίδει με συναισθηματική αμεσότητα τις χαρές, τις λύπες, τους καημούς, τους πόθους, την άγρια ευφυΐα και το αθυρόστομο πνεύμα της Κάλο, σε μια εξαιρετική δουλειά που συνδυάζει το πλούσιο, ασπρόμαυρο αρχειακό υλικό (η Φρίντα στην Αμερική, με ή χωρίς τον Ντιέγκο Ριβέρα, η Φρίντα με τον Τρότσκι, η Φρίντα στο Παρίσι, η Φρίντα στο εργαστήριό της, ένα με τα έργα της) με την πολύχρωμη φαντασμαγορία της ζωγραφικής της, η οποία εδώ ζωντανεύει με ευαισθησία και κομψότητα μέσα από τις τεχνικές του animation: η ουρά ενός τσιουάουα κουνιέται, τα φύλλα ενός φυτού ξεδιπλώνονται και λικνίζονται, η γη ραγίζει.

Καθ' όλη τη διάρκεια της ταινίας, υπάρχει μια ζωηρή αλληλεπίδραση μεταξύ των vintage ασπρόμαυρων πλάνων και της αιώνιας ακτινοβολίας της παλέτας της. 

Η αφήγηση είναι γραμμική και ξεκινά από την αρχή. Από τον άθεο, καλλιεργημένο πατέρα και την βαθιά θρησκευόμενη μητέρα, από την πολιομυελίτιδα που την χτύπησε μικρή, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο και από το σφοδρότατο ατύχημα που της συνέβη το 1925 και παραλίγο να την αποτελειώσει στα 18 της.

Το σώμα της θα αποτελούσε μια μόνιμη πηγή πόνου για όλη της την ζωή, αλλά το ελεύθερο πνεύμα και η ψυχή της παγιδεύτηκαν μόνο προσωρινά. Θα ακολουθούσε η αγάπη για τη ζωγραφική, η πολυκύμαντη σχέση με τον Ριβέρα, ο ακόρεστος ερωτικός της οίστρος, η επαναστατική φλόγα που δεν έσβησε ποτέ, οι μικροί θρίαμβοι, οι μεγάλες απογοητεύσεις, η βαθιά δυσανεξία προς τους πάσης φύσεως προνομιούχους έχοντες και κατέχοντες, από τους «πλούσιους και ηλίθιους gringos» μέχρι τους επαναστάτες της πολυθρόνας και την «παρακμιακή μπουρζουαζία» των πιο επιφανών εκπροσώπων του Σουρεαλισμού.

FRIDA - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ