Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
«Θέλω να παρέχω επιλογές και σε ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν έργα με υψηλές τιμές, γιατί εμπίπτω και εγώ σε αυτή την κατηγορία».

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

0

Από παιδί, η Δάφνη Χριστοφόρου θυμάται τη μητέρα της να ζωγραφίζει και να κάνει κολάζ. «Νομίζω ότι ταύτισα την αγάπη με την τέχνη», θα μου πει. Σπούδασε στο Λονδίνο και στο Royal College of Art, ενώ πολύ γρήγορα η δουλειά και η ματιά της ξεχώρισαν και βραβεύτηκε από σημαντικούς οργανισμούς και πρόσωπα: διακρίθηκε με το βραβείο «V&A Student Illustrator of the Year 2015» από το μουσείο V&A, έχει στο βιογραφικό της δύο Adobe Achievement Awards, μια διάκριση από την εταιρεία ζωγραφικών υλικών Daler Rowney, καθώς και από τον εικονογράφο Quentin Blake. «Στάθηκα τυχερή, όλα αυτά συνέβαλαν στο να εμπιστεύομαι την κρίση μου, ειδικά σε στιγμές που οι αμφιβολίες μου φούντωναν».

Είναι εικονογράφος αλλά η κεραμική τής κίνησε το ενδιαφέρον όσο σπούδαζε. Ξεκίνησε μαθήματα αλλά δεν είχε τις τεχνικές γνώσεις για να συνδέσει την εικονογράφηση με αυτή την αναλογική τέχνη. «Οι καθηγητές μου με συμβούλεψαν να αφήσω την κεραμική λόγω του ότι η δουλειά μου τότε ήταν κυρίως ψηφιακή. Θεωρούσαν ότι αυτή η κατεύθυνση σχετίζεται περισσότερο με την εποχή μας, παρά η κεραμική».

«Ένας επισκέπτης στο εργαστήρι μου παρατήρησε την αντίθεση του σχήματος των αγγείων –που θυμίζει θηλυκές καμπύλες– με τις αντρικές φιγούρες που τα κοσμούν συνήθως. Οι αφηγήσεις διαφέρουν από έργο σε έργο. Τον τελευταίο καιρό αφορούν επίκαιρα θέματα που όμως εκφράζονται μέσα από τους θεούς του Ολύμπου».

Έτσι και έκανε, ακολούθησε τότε τη συμβουλή τους. Ωστόσο, μετά από λίγα χρόνια άκουσε για την τεχνική διακόσμησης κεραμικών με χαλκομανίες. «Πιστεύω πως όσο περισσότερο χρόνο περνάμε στους υπολογιστές, τις ταμπλέτες, τα τηλέφωνα, τόσο περισσότερο χρειαζόμαστε ασχολίες που περιλαμβάνουν άλλες αισθήσεις, όπως η αφή, η επαφή με ένα φυσικό υλικό. Πολλοί νιώθουν την ανάγκη να δουλέψουν με τα χέρια, να κουραστούν σωματικά και να φτιάξουν κάτι τρισδιάστατο που υπάρχει και έξω από την οθόνη».

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter

Δοκίμασε να φτιάξει το πρώτο της αγγείο χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνική, με αναπαραστάσεις εμπνευσμένες από ένα ντοκιμαντέρ για τον Jeffrey Dahmer. «Ήταν επιτυχία, πωλήθηκε μέσω γκαλερί για ποσό που δεν είχα ξαναδεί μέχρι τότε». Τα έργα της διαφέρουν, το γεγονός ότι παντρεύει την εικονογράφηση και τη ζωγραφική με τον πηλό συμβάλλει στη διαφορετική της προσέγγιση στην κεραμική. Επισκέπτεται συχνά μουσεία, τη γεμίζουν με ιδέες.

«Υπάρχουν κάποιοι αρχαιοελληνικοί αμφορείς που είναι διακοσμημένοι με αξιοθαύμαστη λεπτότητα και προσοχή. Οι φιγούρες που τους κοσμούν υποδεικνύουν κίνηση, τα σανδάλια και τα δάχτυλα των ποδιών τους μοιάζουν τρισδιάστατα, οι μύες τους είναι κομψοί, οι κομμώσεις στυλιζαρισμένες, τα μοτίβα που πλαισιώνουν το θέμα είναι περίπλοκα, επιδέξια. Βλέποντας τέτοιου είδους αγγεία, η σκέψη μου πάει στον ταλαντούχο τεχνίτη που τα ζωγράφισε με όρεξη πριν τόσες χιλιάδες χρόνια». Αντλεί έμπνευση από τη μυθολογία αλλά και από τον αθλητισμό, από τα περιβαλλοντικά ζητήματα, από θέματα σύγχρονα και επίκαιρα.

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, διακοσμεί τα μεγάλης κλίμακας έργα της με χρώματα που εφαρμόζονται κάτω από το σμάλτο, καθώς και με χαλκομανίες μαζί με μπογιές που χρησιμοποιούνται πάνω από αυτό. Λόγω των πολλών στρωμάτων διακόσμησης, κάθε έργο ψήνεται στο καμίνι τρεις και τέσσερις φορές προκειμένου να διατηρηθούν η λεπτομέρεια και τα έντονα χρώματα των σχεδίων της πάνω στην τρισδιάστατη επιφάνεια του αγγείου.

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter

«Ένας επισκέπτης στο εργαστήρι μου παρατήρησε την αντίθεση του σχήματος των αγγείων –που θυμίζει θηλυκές καμπύλες– με τις αντρικές φιγούρες που τα κοσμούν συνήθως. Οι αφηγήσεις διαφέρουν από έργο σε έργο. Τον τελευταίο καιρό αφορούν επίκαιρα θέματα που όμως εκφράζονται μέσα από τους θεούς του Ολύμπου. Το δωδεκάθεο επιχειρεί να εγκλιματιστεί στη σημερινή εποχή, να κατανοήσει τη συμπεριφορά μας αλλά και τις μόδες που ακολουθούμε, ενώ αυτές εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς.

Ο λόγος που επιλέγω την εμπλοκή των μυθολογικών θεών είναι γιατί στη "Θεογονία" του Ησίοδου περιγράφονται με ανθρώπινες αδυναμίες, κάτι που με διασκεδάζει. Γι’ αυτό κι εγώ τους παρουσιάζω αφελείς, ευέξαπτους και ζηλιάρηδες. Τους έχουμε αφήσει ξεχασμένους, το νιώθουν αυτό και απογοητεύονται. Ταυτόχρονα όμως επιχειρούν να μας βοηθήσουν, αν και στο τελευταίο μου έργο παραιτήθηκαν από αυτή την προσπάθεια».

Τα μεγάλης κλίμακας έργα της συνήθως αγοράζονται από συλλέκτες στο εξωτερικό, αλλά συχνά φτιάχνει και πιο μικρά και προσιτά οικονομικά έργα. «Θέλω να παρέχω επιλογές και σε ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν έργα με υψηλές τιμές, γιατί εμπίπτω και εγώ σε αυτή την κατηγορία».

Σε δύο έργα της που ονομάζονται «Dear Mortals» οι θεοί του Ολύμπου γράφουν ένα γράμμα προς τους θνητούς, ανακοινώνοντας την αναχώρησή τους από τον Όλυμπο. «Ο θόρυβος και τα καυσαέρια τούς απαγορεύουν να ανοίξουν τα παράθυρα των παλατιών, η Άρτεμις δεν μπορεί πλέον να κυνηγήσει –αφού τα δάση έχουν πλέον αραιώσει δραματικά– και ο Δίας δεν είναι κατάλληλος για βασιλιάς των θεών λόγω του μάτσο προφίλ του. Έτσι, αποφασίζουν να μετακομίσουν στον πλανήτη Kepler-1628, που είναι 4.973 χρόνια φωτός μακριά από τη Γη. Χρειάζονται ένα διάλειμμα και απόσταση από εμάς».

Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
Σε δύο έργα της που ονομάζονται «Dear Mortals» οι θεοί του Ολύμπου γράφουν ένα γράμμα προς τους θνητούς, ανακοινώνοντας την αναχώρησή τους από τον Όλυμπο.
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου Facebook Twitter
«Ο λόγος που επιλέγω την εμπλοκή των μυθολογικών θεών είναι γιατί στη "Θεογονία" του Ησίοδου περιγράφονται με ανθρώπινες αδυναμίες, κάτι που με διασκεδάζει. Γι’ αυτό κι εγώ τους παρουσιάζω αφελείς, ευέξαπτους και ζηλιάρηδες».

www.feelondemand.com

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM