Κώδικας κινδύνου: Πώς τα πήγε η Ζόι Κράβιτς στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο;

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn.
0


ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ η Ζόι Κράβιτς θέλει να τινάξει τη ρετσινιά του προνομιούχου nepo baby από τους καλοσχηματισμένους ώμους της. Δεν έχει αρκεστεί στις δυνατές τηλεοπτικές της εμφανίσεις, στο «Big Little Lies» και το «High Fidelity», αλλά έκλεψε την παράσταση ως Catwoman, μια cool και πιο αγριεμένη εκδοχή της Μισέλ Φάιφερ, που νομίζαμε ότι ήταν αναντικατάστατη μέχρι τη Σελίνα όπως την οραματίστηκε ο Ματ Ριβς.

Τώρα, με τον Κώδικα Kινδύνου έχει στον νου της μια εφιαλτική παιδική χαρά για αγόρια που θέλουν να έχουν υποταγμένες ανήμπορες σκλάβες διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή· τον σκηνοθετεί σαν κανονικό πεδίο μάχης με μια in your face επιθετικότητα που μόνο ο Λι Ντάνιελς θα μπορούσε να εκτελέσει, αν δεν είχε σπαταληθεί στους ακροβατικούς, αθυρόστομους εξορκισμούς του πρόσφατου Deliverance.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του.

Η ταινία, που πριν ονομασθεί επίσημα Blink Twice είχε τον προσωρινό τίτλο Pussy Island, ξεκινά με τη μίζερη καθημερινότητα της σερβιτόρας Φρίντα (Ναόμι Άκι) που σκρολάρει στο ΤikΤok και τυχαία πέφτει πάνω σε έναν δισεκατομμυριούχο, συγκινητικά μετανιωμένο για τη δημόσια κακή συμπεριφορά του, μέχρι τη στιγμή που σε ένα γκαλά όπου εργάζεται συναντά τον εν λόγω μεγιστάνα της τεχνολογίας, Σλέιτερ Κινγκ (ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, αρραβωνιαστικός της Κράβιτς), που προτείνει αυθόρμητα, σ’ εκείνη και τη συνάδελφο και κολλητή της φίλη, να τον ακολουθήσουν μαζί με τους φίλους και συνεργάτες του (ένα άτυπο pussy posse, αντιλαμβανόμαστε από τα συμφραζόμενα) στο ιδιωτικό του νησί για ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο, και όσο πάει.

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο.

Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο. Κοιμάται σε μεταξωτά σεντόνια σε μια εξωτική σουίτα, την περιμένει ένα υπέροχο λευκό φόρεμα, ξεκουράζεται, κολυμπά στην πισίνα και πίνει κοκτέιλ με τις άλλες καλεσμένες (μερικά άγρια βλέμματα προδίδουν ανταγωνισμό), επιτέλους χαμογελά και σιγά σιγά ερωτεύεται τον ταλαντούχο ακροατή-τέλειο άνδρα, ο οποίος δεν βιάζεται, παρά μόνο τη ρωτά ξανά και ξανά αν νιώθει καλά με αυτή την ψιθυριστή αυτοπεποίθηση που προσιδιάζει σε Νο1 ύποπτο.

Οι γεμάτες υπόνοια για καυτές βραδιές ματιές των εργαζομένων και η φοβιστική επανάληψη της ατάκας «red rabbit» από μια καμαριέρα που δεν μιλά καθόλου αγγλικά και καταναλώνει ένα αγνώστου προέλευσης ποτό όποτε αντικρίζει τη Φρίντα αποτελούν ανησυχητικά σημάδια σε μια μικρή, απομονωμένη ζούγκλα που εγκυμονεί κινδύνους.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησαν δυο σχετικά πρόσφατες σάτιρες γυναικών, το Υποσχόμενη Nέα Γυναίκα της Έμεραλντ Φένελ και το Μην ανησυχείς, αγάπη μου της Ολίβια Γουάιλντ.

Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn: ενσωματώνει την τρέχουσα και ακόμα υπό διαμόρφωση ευαισθησία της εκμετάλλευσης στο είδος του θρίλερ και δεν διστάζει να δοκιμάσει την κωμική φρίκη για να κάνει το point πιο επιτακτικό αλλά και κολακευτικά διασκεδαστικό για όσους έχουν αλλεργία στην σοβαρότητα. Ωστόσο, η Κράβιτς παίρνει το θέμα πιο σοβαρά απ’ όσο το χειρίζεται κι ενώ φαίνεται να ελέγχει αισθητικά το αποτέλεσμα, ο τόνος δεν ισορροπεί ποτέ πραγματικά και το σενάριο δεν στέκει στο ύψος των (ακραίων) περιστάσεων.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Blink Twice)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ