Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις Facebook Twitter
Το συγκρότημα που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους δηλώνει ότι παρά τα «καταθλιπτικά» νέα από τη Μέση Ανατολή, η φιλία τους όχι μόνο επέζησε, αλλά τους επέτρεψε να αισθάνονται «πιο δυνατοί, πιο ενωμένοι από ποτέ».
0

«ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ μια ιστορία με happy end», λέει αναστενάζοντας ο 22χρονος Ohad Attia του boyband συγκροτήματος as1one. «Έξι νέα παιδιά έρχονται στο Λος Άντζελες για να ηχογραφήσουν το πρώτο άλμπουμ που έγινε ποτέ από ένα ισραηλινο-παλαιστινιακό γκρουπ. Ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι. Φτάσαμε όμως στην Αμερική στις 6 Οκτωβρίου. Πριν περάσουν 24 ώρες τα τηλέφωνά μας άρχισαν να χτυπούν διαρκώς με φρικτές ειδήσεις για τα γεγονότα στην περιοχή μας. Σκεφτήκαμε ότι το όνειρό μας θα τελείωνε πριν καν αρχίσει... Ο μάνατζερ μας είπε ότι μπορούσαμε να γυρίσουμε σπίτι μας αν το θέλαμε, οπότε έπρεπε να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση».

Ωστόσο, πάνω από έναν χρόνο αργότερα, το συγκρότημα που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους δηλώνει ότι παρά τα «καταθλιπτικά» νέα από τη Μέση Ανατολή, η φιλία τους όχι μόνο επέζησε, αλλά τους επέτρεψε να αισθάνονται «πιο δυνατοί, πιο ενωμένοι από ποτέ». Τον περασμένο μήνα, οι as1one κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο single τους All Eyes on Us: ένα αισιόδοξο ποπ κομμάτι (με λαμπερή funk κιθάρα από τον θρύλο των Chic, Nile Rodgers) στο οποίο ορκίζονται να χορεύουν «σαν να μας παρακολουθεί όλος ο κόσμος, σαν να είμαστε σε αποστολή... γράφουμε ιστορία!».

Το βίντεο που συνοδεύει το τραγούδι τούς δείχνει σε μια απόλυτη ενεργητική αρμονία καθώς ποζάρουν σε παραλίες της Καλιφόρνια. Κάποιος μπορεί να χαρακτηρίσει αβάσταχτα αφελές το όλο πνεύμα του τραγουδιού, άλλος μπορεί να θεωρήσει ότι μπορεί να αποτελέσει μια όαση στον όλεθρο.

Στο διαδίκτυο πάντως το συγκρότημα έχει δεχτεί πολλές επικρίσεις. Κάποιοι τους έχουν αποκαλέσει «Wrong Direction» (παραφράζοντας το όνομα του διάσημου boyband One Direction), άλλοι τους κατακεραύνωνουν ως μια «αηδιαστική» ισραηλινή απόπειρα «να αποσπαστεί η προσοχή του κόσμου από τη γενοκτονία».

Όταν τους επισημαίνουμε ότι σίγουρα ένα πιο αντιπροσωπευτικό γκρουπ θα αποτελούνταν ιδανικά από τρεις Ισραηλινούς και τρεις Παλαιστίνιους και όχι από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους, μας απαντούν ότι «η τελική σύνθεση αποφασίστηκε με βάση τη μουσική χημεία και όχι την ακριβή αντιπροσώπευση».

Τα μέλη του συγκροτήματος είναι ο Ισραηλινός κιθαρίστας Ohad Attia (22 χρονών), ο επίσης Ισραηλινός Nadav Philips (22), πρώην τραγουδιστής γάμων, ο (χριστιανός) Παλαιστίνιος ράπερ και ποιητής Aseel Farah (22), ο Ισραηλινός πρώην φοιτητής πληροφορικής Neta Rozenblat (22), που έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στο X Factor, ο (μουσουλμάνος) Παλαιστίνιος Sadik Abu-Dogosh (21), που προέρχεται από το μουσικό θέατρο, και ο Ισραηλινός πιανίστας Niv Lin (23), ο οποίος μεγάλωσε ως ενθουσιώδης παίκτης του μπάσκετ στην πόλη Σαπίρ του νότιου Ισραήλ, κοντά στον χώρο του μουσικού φεστιβάλ Supernova, στο οποίο 364 άνθρωποι σκοτώθηκαν, 40 κρατήθηκαν όμηροι και πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν κατά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

as1one - All Eyes On Us ft. Nile Rodgers

Ουσιαστικά, οι as1one δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο των Αμερικανών παραγωγών Ken Levitan και James Diener – οι οποίοι καλλιέργησαν τον ήχο γνωστών ροκ συγκροτημάτων όπως οι Kings of Leon και οι Maroon 5. Με την ιδέα της δημιουργίας ενός πολιτισμικά ενωτικού σχήματος που θα λειτουργούσε ως μια μεσανατολική εκδοχή των BTS, το δίδυμο πέρασε από ακρόαση πάνω από 1.000 νεαρούς σε όλη την επικράτεια του Ισραήλ, καταλήγοντας σε είκοσι από αυτούς, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν για την τελική επιλογή σε μια κατασκήνωση στο Neve Shalom, ένα ισραηλινό χωριό που ιδρύθηκε το 1969 από Ισραηλινούς Εβραίους και Άραβες για να δείξει στον κόσμο ότι οι δύο ομάδες μπορούν να ζήσουν ειρηνικά μαζί.

Όταν τους επισημαίνουμε ότι σίγουρα ένα πιο αντιπροσωπευτικό γκρουπ θα αποτελούνταν ιδανικά από τρεις Ισραηλινούς και τρεις Παλαιστίνιους και όχι από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους, μας απαντούν ότι «η τελική σύνθεση αποφασίστηκε με βάση τη μουσική χημεία και όχι την ακριβή αντιπροσώπευση». Υποστηρίζουν επίσης ότι τέσσερις από αυτούς δεν είναι ενεργά θρησκευόμενοι. Μόνο ο Abu-Dogosh και ο Philips είναι θρήσκοι. «Προσευχόμαστε ξεχωριστά», λέει ο Philips, «αλλά νομίζω ότι προσευχόμαστε με διαφορετικούς τρόπους στον ίδιο Θεό. Υπάρχουν πολλά κοινά, οπότε σεβόμαστε ο ένας την πίστη του άλλου και τις ώρες προσευχής».

Τους ρωτάμε αν αισθάνονται κάποιες ενοχές ως επιζώντες. «Πιθανότατα θα ήμουν στο φεστιβάλ αν η πτήση μας για το Λος Άντζελες δεν είχε φύγει κανονικά στις 5 Οκτωβρίου», λέει ο Lin με κλειστά μάτια. «Έχασα φίλους σε εκείνο το φεστιβάλ». Ένας από αυτούς ήταν μια κοπέλα με την οποία μόλις είχε αρχίσει να βγαίνει, αν και δεν θέλει να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. «Όλοι έχουμε χάσει ανθρώπους σε αυτόν τον πόλεμο», λέει ο Rozenblat. «Όλοι μας. Έχω χάσει φίλους. Είναι πραγματικά σκληρό να βλέπεις αθώους ανθρώπους και από τις δύο πλευρές να παρασύρονται σ’ αυτή τη φρίκη». Υπόσχονται πάντως ότι θα μάθουμε περισσότερα για τα προσωπικά τους πένθη, τις αμφιβολίες και τις διαφωνίες τους στην άτιτλη ακόμη σειρά ντοκιμαντέρ της Paramount+ για τις ζωές τους, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο.

Όταν τους λέμε ότι πολλοί άνθρωποι στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν κόψει την καλημέρα στους φίλους τους λόγω της σύγκρουσης, γνέφουν ελαφρώς ζαλισμένοι. «Κάτι που μας εξέπληξε όταν ταξιδεύαμε στην Αμερική είναι ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν επενδύσει ψυχολογικά και ιδεολογικά τόσο πολύ σε αυτή τη σύγκρουση εξ αποστάσεως όμως και χωρίς να εμπλέκονται σωματικά», σημειώνει ο Philips κουνώντας το κεφάλι του. «Συναντήσαμε ανθρώπους χωρίς καμία σχέση με το Ισραήλ, χωρίς καμία σχέση με την Παλαιστίνη, χωρίς καμία σχέση με τη Μέση Ανατολή, οι οποίοι νομίζουν ότι έχουν περισσότερες λύσεις από εμάς!». Και παίρνοντας τον λόγο, καταλήγει ο Rozenblat: «Ως συγκρότημα μιλάμε τρεις γλώσσες. Έχουμε όλων των ειδών τις διαφωνίες. Είμαστε νέοι άνθρωποι και μερικές φορές μας πιέζουν να γίνουμε πρεσβευτές των χωρών μας, των θρησκειών μας, της περιοχής μας, ενώ όλοι μας θα προτιμούσαμε απλά να τραγουδάμε».

Με στοιχεία από The Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ