Sara Landry: Πολύ hype και λίγη ουσία

Sara Landry: Πολύ hype και λίγη ουσία. Facebook Twitter
Aυτό που σου έμενε στα αυτιά από το dj set της Sara Landry ήταν μια βαβούρα, ένα βουητό σε πολύ υψηλά BPMs δίχως να συνοδεύεται από ρυθμό ή δυναμισμό και με δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στα τραγούδια.
0


Η 32ΧΡΟΝΗ DJ Sara Landry έχει συγκεντρώσει όλα τα φώτα πάνω της τα τελευταία χρόνια, κι όχι μόνο για το fierce παρουσιαστικό της αλλά για τα δυναμικά, εκρηκτικά και κυρίως fun σετ της. Η πρώτη εμφάνιση της στην Αθήνα το Σάββατο 15 Μαρτίου ήταν ένα πολυαναμενόμενο γεγονός για τους fans της. Μεγαλύτερος ντόρος σε φετινό πάρτι δεν έχει γίνει, με αγοραπωλησίες εισιτηρίων να δίνουν και να παίρνουν, σε δυσθεώρητες τιμές, αφότου η βραδιά βγήκε sold out. Δεν ήμουν σίγουρος τι να περιμένω, οπότε δεν είχα τρομερά υψηλές προσδοκίες, ούτε απαραίτητα βλέψεις για συγκλονιστική μουσική, απλώς ανυπομονούσα για μία fun βραδιά.

Φτάνοντας περίπου είκοσι λεπτά πριν τη μία, αντικρύζουμε μια τεράστια ουρά που θύμιζε επικίνδυνα ένα event που θέλαμε όλοι να ξεχάσουμε, τα «9άρια» πέρσι τον Φλεβάρη και τη σχεδόν δίωρη αναμονή για μερικούς άτυχους. Οι πόρτες είχαν ανοίξει με σχεδόν μισή ώρα καθυστέρηση με αποτέλεσμα να συσσωρευτούν εκατοντάδες, να σπρώχνονται κάποιοι δίχως να περιμένουν τη σειρά τους στην ουρά κι άλλα ευτράπελα...

Κρίμα γιατί το Universe είχα αρχίσει να το συμπαθώ σαν χώρο. Μεγάλο αλλά όχι αχανές, με πολλές τουαλέτες, σχετικά καλό ήχο και σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο, όχι σαν το κλειστό του Ταεκβοντό ή το ΟΑΚΑ όπου χρειάζεσαι αμάξι, κάτι που είναι καλό να αποφεύγεται στην επιστροφή. Τα φώτα, επίσης, δε μου έκαναν ιδιαίτερα θετική εντύπωση.

Αν κάτι δεν περίμενα από το σετ της Sara Landry, ήταν να βαρεθώ. Κάθε είδους ηχόχρωμα έλαμπε δια της απουσίας του. Όταν πήρε τη σκυτάλη από τη Meltx, έμοιαζε σαν να μην άλλαξε ποτέ η DJ. Καμία εισαγωγή, κανένα δραματικό άνοιγμα, κανένα “ήρθα” και θα σας δώσω ένα show που δε θα ξεχάσετε.

Ο χώρος γεμίζει παραπάνω από ένα ανεκτό επίπεδο άνεσης, κάτι που περιμέναμε, αλλά παρά τους κακούς οιωνούς δε αφήνουμε ούτε αυτό μας επηρεάζει και αναμένουμε τα σετ με ανυπομονησία. Τη βραδιά ξεκίνησαν αυτή τη φορά οι Até & Salin αντί να την κλείνουν όπως κάνουν συνήθως κι ήταν ακριβώς ό,τι έπρεπε: ολόσωστες, χορευτικές και μελωδικές για να δώσουν τη σκυτάλη στη Meltx (Μέλ-τεξ).

@ravewithmichaela @Sara Landry #saralandry #techno #athens #greece #hardtechno #rave #ravegirl #technofamily #technoculture #dj #technodj #ravetok #foryou #foryoupage ♬ original sound - ravewithmichaela 🪭

Εδώ πραγματικά αντιμετωπίζω δυσκολία να βρω κάτι καλό στο σετ της, μιας και ακόμη κι όταν τα μάλλον τεχνικά, καθώς φαίνεται, πρόβληματα που αντιμετώπιζε λύθηκαν, συνέχιζε να μη μπορεί να βρει ροή το σετ της κι έδειχνε αρκετά αγχωμένη και πως δεν περνούσε καλά. Το σετ ήταν το τυπικό hardcore που ακούς αυτές τις μέρες με πολλές παύσεις, γέφυρες κτλ. Οι αλλαγές κι οι μεταβάσεις ήταν από τις πλέον ανεπαρκείς που έχω ακούσει τελευταία. Παρ’ όλα αυτά, κανείς μας μάλλον δεν πτοήθηκε γιατί αναμέναμε το μεγάλο όνομα αμέσως μετά.

Από τα πάρτι που έκανε curate η Sara Landry στο Austin του Τέξας, μια πόλη χωρίς ιδιαίτερο μουσικό αυτί για την τέκνο σκηνή, έως τα πρόσφατα της show “Eternalism” που έχουν συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα στη hard techno, δεν είναι τυχαίο που ψηφίστηκε πέρσι καλύτερη hard techno DJ από το  DJ Mag, με όση αξία τελοσπάντων έχει αυτή η διάκριση. Ο ήχος της είναι χαρακτηριστικός και σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητος ενώ αποδείχτηκε και εξαιρετική παραγωγός, με το πρώτο άλμπουμ της που κυκλοφόρησε το 2024 να γίνεται αμέσως  μεγάλη επιτυχία. Κατάφερε μάλιστα να διαφοροποιηθεί σε ένα χώρο ήδη αρκετά κορεσμένο.

Κανείς δεν μπορούσε να ξέρει πώς ακριβώς θα παίξει η Landry, όσα ηχογραφημένα σετ κι αν είχε ακούσει προηγουμένως. Άρα όσο προκαταβολικό «θάψιμο» κι αν είχε ακουστεί, έπρεπε κάποιος να τη δει ιδίοις όμμασι για να σχηματίσει άποψη. Ακόμη κι οι techno snobs έπρεπε να έρθουν, δηλαδή όσοι θεωρούν πως ό,τι δεν προσιδιάζει στον RØdhad είναι προσβολή στο είδος και θα έπρεπε να εκλείπει από τη σφαίρα της τέκνο. Φυσικά το αποτέλεσμα ήταν να έρθει ένα εξαιρετικά ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας από το κλασικό κοινό των techno parties που θα παρευρεθεί σε κάθε μεγάλο (ή και μικρό) event μέχρι εκείνους που συγχέουν το Universe με  λαϊκό πρόγραμμα. Και δεν έχω φυσικά κάτι με τη λαϊκή σκηνή, απλώς είναι άλλο το ύφος.

@djboothvibes @Sara Landry #magicmoment in the #djbooth last night. Still #buzzing with #techno #sounds! #vibes #hardtechno #saralandry #fyp @Blend Athens @Velocity__Collective ♬ original sound - DJboothVibes

Αν κάτι δεν περίμενα από το σετ της Sara Landry, ήταν να βαρεθώ. Κάθε είδους ηχόχρωμα έλαμπε δια της απουσίας του. Όταν πήρε τη σκυτάλη από τη Meltx, έμοιαζε σαν να μην άλλαξε ποτέ η DJ. Καμία εισαγωγή, κανένα δραματικό άνοιγμα, κανένα “ήρθα” και θα σας δώσω ένα show που δε θα ξεχάσετε. Ήταν κάτι που δεν το έχω δει ξανά σε εμφάνιση μεγάλου DJ. Άλλωστε αυτό που τους διαχωρίζει συνήθως από μικρότερα ονόματα είναι πώς, είτε σου αρέσουν είτε όχι, έχουν πολύ διακριτό ήχο ή μπάσο ή mixing style ή και όλα τα προηγούμενα. Ο Azyr, που τον βρήκα επίσης κάπως απογοητευτικό τις προάλλες, έπαιξε σαφώς ανώτερα, ενώ μάστερ της hard techno/ hardcore όπως ο Moreno κι ο Oguz βρίσκονται σε άλλη τάξη μεγέθους τελείως.

Καθώς προχωρούσε η βραδιά, σκεφτόσουν πως οκ το show θα βαρύνει αργότερα ή θα το χτίσει σταδιακά ή κάποια στιγμή τέλος πάντων θα σε ξαφνιάσει. Θα έπαιζε εξάλλου δυόμιση ώρες. Τελικά αυτό που σου έμενε στα αυτιά ήταν μια βαβούρα, ένα βουητό σε πολύ υψηλά BPMs δίχως να συνοδεύεται από ρυθμό ή δυναμισμό και με δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στα τραγούδια. Αν πρέπει να βρω κάτι θετικό, υπήρχαν κάποια διαλείμματα με όντως πολύ ωραία κομμάτια (για τα οποία δε σε προετοίμαζε, δεν «έχτιζε») κι οι αλλαγές ήταν οκ. Αλλά εν γένει το σετ ήταν τελείως επίπεδο χωρίς κανένα συναίσθημα ή προσπάθεια. Σαν μια έτοιμη playlist κι η Sara ανέλαβε να κάνει απλώς ομαλά τις μεταβάσεις. Όχι πως υπάρχει κάτι αρνητικό στο να ετοιμάζεις το σετ σου με αρκετή ακρίβεια από πριν, τουναντίον. Απλά αυτό έμοιαζε καταναγκαστικό και διεκπεραιωτικό.

@djboothvibes @Sara Landry played in #Athens in a relatively small venue that left a lot to be desired - certainly an evening to remember! @Blend Athens @Velocity__Collective #techno #hardtechno #saralandry #djbooth #vibes #fyp #technotok @Mimis Agkolli @Nefeli @ravewithmichaela 🪭 @Kelly Gr @themisg_lab @🪽Pullse🪽 ♬ original sound - DJboothVibes

Τελικά το πλήρωμα του χρόνου και βγαίνει και η τελευταία DJ της βραδιάς, η Aida Arko η οποία ήταν αναμφίβολα μια ευχάριστη έκπληξη. Έπαιξε πολύ καλύτερα από ότι τουλάχιστον εγώ περίμενα, με προσεγμένο tracklist και κυρίως όρεξη και νεύρο, μα ήταν κάπως δύσκολο να μπω ξανά σε mood για πάρτι, σχεδόν στις 6 το πρωί μετά από απογοήτευση τόσων ωρών.

Αντί επιλόγου, θα ήθελα να υπογραμμίσω ξανά δύο μεγάλα προβλήματα των techno parties: προφανώς κι αν ένας DJ έχει κάνει overbook όλο το σαββατοκύριακο του, θα είναι κουρασμένος και χωρίς δύναμη να αποδώσει (κι εδώ οι διοργανωτές προφανώς δε φέρουν ευθύνη), αλλά και η ενδελεχής και προσεκτική οργάνωση ενός πάρτι δεν θα έπρεπε να είναι κάτι το προαιρετικό, ειδικά με αυτό το αντίτιμο.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ