Πώς να μειώσετε δραματικά τη σπατάλη φαγητού - με μερικές απλές κινήσεις

Πώς να μειώσετε δραματικά τη σπατάλη φαγητού - με μερικές απλές κινήσεις Facebook Twitter
0



 

Η σημερινή υπερκατανάλωση των ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών έχει ως αποτέλεσμα την τεράστια σπατάλη φαγητού που αντιστοιχεί σε 1,3 δισεκατομμύριο τόνους σκουπιδιών, ετησίως σε όλο τον κόσμο.

Σε μία προσπάθεια να μειώσει αυτό το φαινόμενο αυτό, η καμπάνια «Think, Eat, Save» του ΟΗΕ δίνει μερικές πρακτικές συμβουλές στους καταναλωτές.

Όπως αναφέρει η Guardian, η ζήτηση μικρότερων μερίδων στα εστιατόρια, η κατάψυξη των υπολειμάτων και η δωρέα σε φιλανθρωπικά ιδρύματα είναι λίγες από τις λύσεις που μπορούν να επιβραδύνουν το φαινόμενο αυτό.

Υπολογίζεται ότι το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής φαγητού καταλήγει στα σκουπίδια. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 1 τρισεκατομμύριο δολάρια. Το βρετανικό ινστιτούτο μηχανολόγων μηχανικών εκτιμά ότι η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί στην πραγματικότητα σε δύο δισεκατομμύρια τόνους.

Ο José Graziano da Silva, γενικός διευθυντής του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας υποστηρίζει ότι είναι εφικτό να αντιστρέψουμε την απαράδεκτη τάση και να βελτιώσουμε τη ζωή μας. Στις βιομηχανικές περιοχές  τουλάχιστον η μισή ποσότητα του φαγητού καταλήγει στα σκουπίδια, την ίδια ώρα που η τροφή δεν έχει ακόμα χαλάσει.

Στις αναπτυσσόμενες χώρες το 95% της σπατάλης φαγητού γίνεται άσκοπα λόγω της έλλειψης οικονομικής, διαχειριστικής και τεχνικής υποδομής για τη συγκομιδή, αποθήκευση και συντήρηση της τροφής.

Στις ανεπτυγμένες χώρες η σπατάλη φαγητού οφείλεται στην υπερκατανάλωση που έχει ως αποτέλεσμα το μαγείρεμα υπερβολικών ποσοτήτων ή τη λάθος συντήρηση.

Σύμφωνα με το βρετανικό οργανισμό Wwap, η μέση βρετανική οικογένεια μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 680 λίρες ετησίως αν προσέχει τις αγορές και τις παραγγελίες φαγητού. 

Μία online συζήτηση για την κατανάλωση φαγητού:

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ