Ενα αγόρι που το λένε ...γλυκιά μου

Ενα αγόρι που το λένε ...γλυκιά μου Facebook Twitter
0

«Η πρώτη μνήμη που έχω από τη μητέρα μου: είμαι τεσσάρων με πέντε ετών. Η μαμά καλεί τους αδελφούς μου και μένα να φάμε φωνάζοντας: 'Αγόρια και Γκιγιόμ! Τρώμε!'. Η τελευταία φορά που μίλησα στη μητέρα μου ήταν προχτές. Κλείνοντας το τηλέφωνο μου είπε: 'Φιλάκια γλυκιά μου!'. Ας πούμε λοιπόν ότι ανάμεσα σ' αυτές τις δύο φράσεις, υπήρξε κάποια παρεξήγηση...»

Αυτή ακριβώς η «παρεξήγηση» ώθησε τον κωμικό ηθοποιό και σκηνοθέτη Γκιγιόμ Γκαλιέν να γράψει έναν καθαρά αυτοβιογραφικό μονόλογο με αφοπλιστική ειλικρίνεια, τρελό χιούμορ και αυτοσαρκασμό. Επισημαίνει ότι δε θέλει να γκρινιάξει ή να δώσει εξηγήσεις για τη ζωή του, απλώς να λύσει αυτή την παρεξήγηση που τον οδήγησε σε μια σειρά από απίστευτες, κωμικοτραγικές περιπέτειες που πέρασε θέλοντας και μη, μέχρι να ανακαλύψει τι στ' αλήθεια επιθυμεί και ποιος πραγματικά είναι.
Κεντρικό θέμα της παράστασης που ανεβαίνει στο Ιδρυμα Μιχάλης κακογιάννης είναι η πορεία που διαγράφει κανείς προσπαθώντας να ορίσει την ερωτική του ταυτότητα και συμπεριφορά, αλλά και την ίδια τη ζωή που θέλει να ζήσει, εγκαταλείποντας τη σφαίρα επιρροής της οικογένειάς του – αν φυσικά τα καταφέρει...

Συναντήσαμε την Μαριάνα Κάλμπαρη η οποία σκηνοθετεί την παράσταση για να μιλήσει για έναν χαρακτήρα που έχει αγαπήσει πολύ, τον Γκιγιόμ.

"Το έργο ήρθε και με βρήκε με έναν τρόπο. Ηταν το μόνο κωμικό έργοπου υπήρχε στο "Low Budget μιλάει γαλλικά" και μου προτάθηκε πέρσι από το Γαλλικό Ινστιρτούτο να το σκηνοθετήσω.

Το έργο αυτό, είναι ένας αυτοβιογραφικός μονόλογος, του Γκιγιόμ Γκαλιέν, ενός ηθοποιού διάσημου στη Γαλλία, με σόου στην τηλεόραση και επιτυχίες στην Κομεντί Φρανσέζ. Μάλιστα, αυτό τον συγκεκριμένο μονόλογο τον έκανε ταινία, που πήγε φέτος στις Κάννες."

Ποια είναι η ιστορία του Γκιγιόμ;

Η ιστορία είναι η ιστορία της ζωής του. Πρόκειται για ένα αγόρι πολύ καταπιεσμένο από τη μαμά του, με μεγαλοαστική καταγωγή, και πολύ μπερδεμένο γιατί η μαμά του το μεγαλώνει ντύνοντάς το με κοριτσίστικα ρούχα και φωνάζοντάς το γλυκιά μου.

Ο Γκιγιόμ στην αρχή της ζωής του πιστεύει ότι είναι κορίτσι. Μεγαλώνοντας καταλαβαίνει ότι είναι αγόρι, αλλά δεν καταλαβαίνει αν του αρέσουν τα αγόρια ή τα κορίτσια και εκεί αρχίζουν οι περιπέτειές του, μέχρι να γνωρίσει τον αληθινό έρωτα και να καταλάβει ποιος είναι.

Ποιό είναι το πιο δύσκολο πράγμα που αντιμετωπίζει;

Παρότι καταλαβαίνει ποιος είναι, το πιο δύσκολο πράγμα είναι να το πει στη μαμά του. Ταλανίζεται συνεχώς και όταν φτάνει η στιγμή που ερωτεύεται, εκεί αρχίζουν οι μεγάλες δυσκολίες του. Και σε αυτό έχι πρόβλημα, γιατί δεν ξέρει ποιον να ερωτευθεί, αν είναι το σωστό. Το κύριο πρόβλημα είναι η μητέρα. Εχει πολύ χιούμορ στο πως είναι γραμμένο, και μεγάλο σαρκασμό και αυτοσαρκασμό.

Ο ίδιος ο συγγραφέας λέει, ότι , ήθελε ο κόσμος να γελάσει με τις απίστευτες περιπέτειές του.

Είναι ένας μονόλογος, τον οποίο εσείς παρουσιάζετε πως;

Εμείς στήσαμε την παράσταση σαν ένα σόου. Επειδή ο Γκιγιόμ δεν τολμά να μιλήσει αλλιώς στη μαμά του φτιάχνει ένα σόου με τη βοήθεια των ηθοποιών του, προκειμένου να αποκαλύψει τι τράβηξε και που βρίσκεται τώρα. Το έργο είναι γραμμένο σαν μονόλογος με στοιχεία σταντ απ κόμεντι.

Εμείς προσθέσαμε πολύ μουσική και εκμεταλλευτήκαμε τη δυνατότητα την οποία δίνει το κείμενο στον ηθοποιό που υποδύεται τον Γκιγιομ να το απογειώσει με τον τρόπο του. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, που τον υποδύεται έκανε το κείμενο ολόδικό του.

Σε ποια διαδικασία βάζει τον θεατή αυτό το έργο;

Το θέμα του και ο τρόπος που το χειρίζεται είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος -μέσα από την προσωπική του ιστορία - να σε βάλει σε μια διαδικασία να σκεφτείς ότι πρέπει να διεκδικήσεις αυτό που είσαι και όχι αυτό που σου λένε οι άλλοι ότι είσαι. Να μπορέσεις να το καταλάβεις και να το υπερασπιστείς. να μη ζήσεις όπως σου υπαγορεύουν οι άλλοι. Αυτό βεβαίως μπορεί να μη σου συμβεί και ποτέ.

Είναι ένα έργο που μιλάει κυρίως για τη σεξουαλικότητα;

Βέβαια ξεκινάει από τη σεξουαλικότητα και πάει σε όλα. Οτι λέει, ισχύει γενικότερα, είναι αυτό που σου λένε σήμερα, σου λένε είσαι αδύναμος, είσαι ένοχος, είσαι ένα μηδενικό και αυτό σε διαλύει.

Και αμέσως εσύ μπαίνεις σε μια θέση αποδοχής, ότι έτσι αξίζεις να ζεις. Αυτό που καταλαβαίνω και μέσω του έργου, είναι ότι ξεκινάμε από την εφηβεία και κάνουμε την πρώτη επανάσταση και αν δεν κάνουμε μια σειρά από τέτοιες, δεν είναι δυνατόν να ανοίξει ένας δρόμος μπροστά σου και να σε εκφράζει. Θα πηγαίνεις πάντα σαν πρόβατο.

Το αισιόδοξο μήνυμα του έργου;

Αφήνει ένα ερωτηματικό στο τέλος. Αλλά σου λέει μη φοβάσαι να επαναστατήσεις σε σχέση με την ταυτότητά σου και ξεκίνησε από την ερωτική σου ταυτότητα. Σου λέει ότι αξίζεις τον έρωτα, όποιος και αν είσαι. Αξίζεις να αγαπήσεις και να αγαπηθείς όπως θέλεις.

Οι συντελεστές της παράστασης:

Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική επιμέλεια: Νέστωρ Κοψιδάς
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Παίζουν ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα «Καταλάθος»: Φωτεινή Αθερίδου, Στέλιος Δημόπουλος,
Γιάννης Μπισμπικόπουλος, Κώστας Σιλβέστρος.

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ