Captain Phillips

Captain Phillips Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Πολ Γκρίνγκρας

Πρωταγωνιστούν: Τομ Χανκς, Κάθριν Κίνερ, Μπάρκαντ Αμπντί

Βαθμολογία: 3,5/5

Πραγματική ιστορία, η πρώτη πειρατεία αμερικανικού πλοίου τα τελευταία 200 χρόνια, η ταινία Captain Phillips επιτρέπει στον Πολ Γκρίνγκρας να επιδείξει τη μαεστρική του επίθεση, που τον έκανε γνωστό με το Τελεσίγραφο του Μπορν και την Πτήση 93. Δεν αργεί να μεταφέρει τον Ρίτσαρντ Φίλιπς, καπετάνιο του φορτηγού πλοίου «Αλαμπάμα Μάερσκ», στο κατάστρωμα, στην επίβλεψη, στα καθήκοντά του. Δείχνει σοβαρός, θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του και με επαγγελματική ευγένεια προς τους υφισταμένους του, τους συμμαζεύει και τους διευθύνει, σαν να έχει καρφωμένο στο μυαλό του το εγχειρίδιο με τις οδηγίες προς ναυτιλλομένους. Θα ακολουθήσει πιστά το πρωτόκολλο, ακόμα κι όταν οι Σομαλοί πειρατές καταλαμβάνουν το πλοίο. Δείχνουν κι αυτοί σοβαροί – they mean business. Μόνο που κρατάνε όπλα και, τουλάχιστον την εποχή που διαδραματίζεται η ταινία (τα τελευταία χρόνια, όλα τα πλοία που περνούν από εκεί προσλαμβάνουν ένοπλη ασφάλεια), η αντιπαράθεση ήταν άνιση και οι συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες για το πλήρωμα.

Αυτές οι επικίνδυνες συνθήκες ξύπνησαν τον Τομ Χανκς από τον πρόσφατο λήθαργό του και ως Captain Phillips δίνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες της μεγάλης και μερικές φορές ελαφρά αξιολογημένης καριέρας του. Ο ρόλος του είναι σπουδαίος και ο ίδιος μαχητικός. Στην αρχή αποχαιρετά τη σύζυγό του στο αεροδρόμιο, αναφέροντας τα παιδιά τους, και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού επικοινωνεί με το κομπιούτερ του, φανερώνοντας την προσκόλλησή του στη γη και όχι τη θάλασσα. Η αποστολή αυτή θα μπορούσε να είναι σαν όλες τις άλλες – και γιατί όχι, δεν πάει στον πόλεμο. Αλλά, ακόμα κι αν κάτι του προέκυπτε, θα το αντιμετώπιζε με όπλο τη θεωρητική του κατάρτιση. Στη φωτιά, ωστόσο, επιστρατεύει την πείρα και τα αντανακλαστικά του. Ο Τομ Χανκς μετατρέπει τη δεδομένη φυσικότητά του σε ένα συμπυκνωμένο, σχεδόν ενστικτώδες πινγκ πονγκ αυτοματισμού με αποφασιστικότητα, χωρίς να χάνει την ανθρωπιά του. Πολλοί ηθοποιοί μπορούν να παίξουν νατουραλιστικά. Ο Χανκς, στις καλές του μέρες, ενσωματώνει την άνεσή του σε μία σειρά από επιλογές που ξαφνιάζουν, μένοντας πάντα στο πλαίσιο του χαρακτήρα του. Δεν ξεχνά πως ο Φίλιπς δεν γεννήθηκε ήρωας, δεν μασάει τις σφαίρες, φοβάται και κινδυνεύει πραγματικά.

Η κόντρα του με τον Σομαλό ομόλογό του Muse (αποκάλυψη ο Μπάρκαντ Αμπντί) είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, ειδικά στα σημεία που ζυγιάζονται με τα βλέμματα, σαν να προσπαθούν να διαπιστώσουν ποιος θα κερδίσει στην μπλόφα. Μεταδίδει απόλυτα την αγωνία και τον έλεγχο, μαζί με την ευθύνη και το ενδεχόμενο του άδικου θανάτου. Υπολογίζει τις πιθανότητες, ρισκάρει, αλλά σκέφτεται και ποιους αφήνει πίσω. Η τελική του σκηνή είναι συγκλονιστική, ένα ακόμα συν στη φιλμογραφία του. Σηκώνει επάξια μια ταινία που διαφέρει σημαντικά σε δομή και στόχο από την πρόσφατη Πειρατεία στον Ωκεανό του Τομπίας Λίντχολμ. Εδώ ο ρυθμός τεντώνει, το κέντρο βάρους είναι στην εξέλιξη και στα γεγονότα και όχι στην κατάσταση, και η δύναμη του φιλμ εστιάζεται στον ελάχιστο ενδιάμεσο χρόνο, στα μικρά σημεία όπου η πλάστιγγα γέρνει προς τη μία ή την άλλη μεριά: οι καλοί είναι υποψιασμένα θύματα, οι κακοί οι αδικημένοι της κοινωνίας και οι Navy Seals βάζουν τα πράγματα στη θέση τους. Σε αυτό το είδος, ο Γκρίνγκρας είναι άπιαστος.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ