Η καλύτερη φωτογραφία μου: Γιάννης Κωσταρής

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Γιάννης Κωσταρής Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη φωτογραφία μου, είναι όμως η πρώτη που σκέφτηκα• την τράβηξα την άνοιξη του 2007 στην Τήνο. Δεν συνέβαινε κάτι ιδιαίτερο, για την ακρίβεια δεν συνέβαινε τίποτα. Στην Τήνο δεν είχα ξαναπάει και από αυτό το σημείο περνούσα πρώτη φορά. Σταμάτησα να φωτογραφίσω την ξερολιθιά, η διαμόρφωση του εδάφους ήταν τέτοια ώστε από πίσω δεν φαινόταν σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από τον συννεφιασμένο ουρανό. Μπροστά υπάρχει η γραμμή της ασφάλτου και το λίγο χορτάρι με ελάχιστα μικρά κίτρινα λουλούδια. Η ξερολιθιά είναι ένα όριο, αλλά πίσω δεν διακρίνεται τίποτα πέρα από τον ουρανό.

Επιστρέφω συνεχώς σε αυτήν τη φωτογραφία, η δομική της τάξη και λιτότητα λειτουργούν αποκαλυπτικά, χωρίς να αποκαλύπτεται τίποτα. Αφηγείται μερικά βασικά πράγματα για μένα• τη σιωπή, την αβεβαιότητα και την ομορφιά ενός κόσμου χωρίς σημασία. Στη σιωπή της αναγνωρίζω την εσωτερική μου αντιπαλότητα, τη φυσική τάξη, το άχρονο του παρόντος, το ατελές της ομορφιάς• καθώς και την προσπάθειά μου να αντιμετωπίσω το χάος και να το τακτοποιήσω σε ευγενή πραγματικότητα.

Δεν ξέρω αν οι φωτογραφίες αρκούν να εγείρουν συναισθήματα, η φωτογραφική διαδικασία είναι ένας μηχανικός τρόπος παραγωγής εικόνων που στηρίζονται στην πραγματικότητα. Το μεγαλύτερο μέρος των σκέψεων και των πράξεών μας αφορά συναισθήματα, τη σχέση μας δηλαδή με το παρελθόν. Το παρόν δεν υπάρχει παρά μέσα από το βλέμμα του παρελθόντος. Η φωτογραφική διαδικασία μπορεί να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε την πραγματικότητα και ίσως τον εαυτό μας απλώς σαν αυτό που είναι.

CV
ΚΩΣΤΑΡΗΣΓεννημένος: Χίος, 1970

Σπουδές: φωτογραφία, ΤΕΙ Αθήνας

Επιρροές: Π. Σεζάν, Α. Ταρκόφσκι, R. Frank, G.Pinkhassov, Δημήτρης Χατζής, Νίκος Παναγιωτόπουλος (ο φωτογράφος)
Καλύτερη στιγμή: μπερδεύομαι με το τι είναι καλό και τι κακό, πολλές φορές γυρίζουν ανάποδα ή γίνονται παγίδες.
Χειρότερη στιγμή: 
Top tip: δεν έχω συμβουλή να μοιραστώ.

To βιβλίο του Γιαννη Κωσταρή (με αφηγήσεις- φωτογραφίες) «Το χωριό» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Το Ροδακιό.
Στο βιβλιοπωλείο Φωταγωγός παρουσιάζεται η έκθεση φωτογραφίας του ως τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου (Στοά Κουρτάκη, Αθήνα).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ