ΚΙΝΗΣΗ

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter
0

Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί

Αυτό είναι το τελευταίο έργο του Ερρίκου Ίψεν. Ο Δημήτρης Καραντζάς αναλαμβάνει να το ανεβάσει στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης με μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών, σε μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή της Ρένης Πιττακή στο Υπόγειο του Koυν ύστερα από 15 χρόνια και τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την πρώτη της εμφάνιση στον ίδιο χώρο. «Ένας δραματικός επίλογος», όπως προφητικά τον χαρακτήρισε ο ίδιος. Σε έναν τόπο παραθερισμού πέντε άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με τον «θάνατο» και προσπαθούν να ξαναβγούν στη ζωή, απαλλαγμένοι από μεγάλες ιδέες, εμπόδια, τρόμους και αγκυλώσεις. Η παράσταση επιχειρεί, μέσα από πέντε διαφορετικές οπτικές και πέντε διαφορετικές γενιές ηθοποιών, να θέσει το ζήτημα της συνέχειας και της αποδοχής της φύσης της ανθρώπινης ύπαρξης και της απαλλαγής από εγκλωβιστικούς και εθελούσιους προσωπικούς θανάτους. Στην αιώνια μάχη ανάμεσα στην τέχνη και στη ζωή, ο Ίψεν θέτει ως σκοπό το θέμα της εκπλήρωσης, μιλώντας για τη σκληρή συνειδητοποίηση της στιγμής εκείνης που το «όταν» καθίσταται επείγον και κρίσιμο και το «κάποτε» γίνεται επιτακτικά «τώρα».
Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Μαρία Κεχαγιόγλου, Περικλής Μουστάκης, Ρένη Πιττακή, Μιχάλης Σαράντης, Μενέλαος Χαζαράκης

Θέατρο Τέχνης
Θέατρο Τέχνης - Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα, 210 3228706, Τετ. 20:00 & Πέμ.-Κυρ. 21:15, Πρεμιέρα 27/2

Ρωμαίος & Ιουλιέτα του Σαίξπηρ

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτό: Δήμητρα Τάμπαση


Στην επέτειο για τα 400 χρόνια από τον θάνατο και τα 450 χρόνια από τη γέννηση του Σαίξπηρ, ο Κωνσταντίνος Ρήγος σκηνοθετεί μια διαφορετική εκδοχή της κλασικής ιστορίας έρωτα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Πρόκειται για μια παράσταση με ζωντανή μουσική, στην οποία ο λυρισμός των συναισθημάτων απογειώνεται όταν συναντιούνται επί σκηνής επτά Ρωμαίοι, δύο Ιουλιέτες, μια μέτζο σοπράνο και ο πατήρ Λαυρέντιος.

Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Αχτάρ, Δανάη Επιθυμιάδη, Γιάννης Καραούλης, Αναστάσιος Καραχανίδης, Γιώργος Κατσής, Παναγιώτης Μπρατάκος, Κίττυ Παϊταζόγλου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Αντώνης Σταμόπουλος. Πατήρ Λαυρέντιος: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Παραμάνα: Άρτεμις Μπόγρη (μέτζο σοπράνο) / Λητώ Μεσσήνη (υψίφωνος)

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, 210 4143310-320, Τετ. & Κυρ. 18:30, Πέμ. & Παρ. 20:30, Σάβ. 17:00 και 21:00, Πρεμιέρα 19/2

Brave New World

στο Σύγχρονο Θέατρο

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτό: Βασίλης Βρεττός

Για πρώτη φορά στη σκηνή το έργο του Άλντους Χάξλεϋ ταυτόχρονα σε Λονδίνο και Αθήνα. Το εντυπωσιακό, προκλητικό, σπινθηροβόλο βιβλίο του Άλντους Χάξλεϋ, Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος, μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι και από τις 22 Φεβρουαρίου θα παίζεται ταυτόχρονα σε Αθήνα και Λονδίνο. Κάπου πολύ μακριά και πολύ κοντά υπάρχει ένας κόσμος όπου η απόλυτη ελευθερία «σκεπάζει» τον απόλυτο έλεγχο, όπου η απόλυτη ουτοπία συναντά τη δυστοπία. Ένας κόσμος δίχως ρωγμές, τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση των Αγρίων από το Νέο Μεξικό, εκεί όπου ακόμα οι άνθρωποι γεννιούνται, πιστεύουν στον Θεό και την αιώνια αγάπη. Ο κόσμος θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά τον ερχομό των Αγρίων, θα είναι όμως ίδιος; Στον Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο οι άνθρωποι ελέγχονται μέσω των ηδονών τους. Προκαθορίζονται να μην αισθάνονται, να απέχουν από τη μόρφωση, να λατρεύουν την τεχνολογία και, πάνω απ' όλα, την πανομοιότητα.
Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 39, Γκάζι, 210 3464380, Δευτ. & Τρ. 21:15

Περί Φύσεως

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Αυγουστιάτικο απόγευμα, παραμονή του Σωτήρος. Σε μια απόμερη ελληνική παραλία, λίγο πριν βγει το φεγγάρι, τρεις άνθρωποι παίρνουν το απογευματινό τους μπάνιο και μιλούν, σχολιάζουν, υπερθεματίζουν, αγανακτούν, εύχονται για όλα όσα απασχολούν τη ζωή τους στον τόπο αυτό. Κι ενώ έχουν αρχίσει ήδη να έρχονται ένας-ένας ο χορός των πανηγυριστών, το φεγγάρι ολόγιομο ξεπροβάλλει στον ορίζοντα.


Ο Λευτέρης Βογιατζής ήταν στο μυαλό του συγγραφέα του έργου, Μιχάλη Βιρβιδάκη, και η ευχή, να το ανεβάσει στο θέατρο την άνοιξη του 2012. Όμως η περιπέτεια υγείας του Λευτέρη Βογιατζή αποφάσισε διαφορετικά. Σε κάθε περίπτωση, ο συγγραφέας δηλώνει πως «μεταφέρει τη μαγική αύρα του Λευτέρη πίσω από τις λέξεις κι αυτό είναι κάτι που με συγκινεί και θα του το χρωστάω για πάντα».

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης & Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Ερμηνεύουν: Θάνος Σαμαράς, Κώστας Κουτσολέλος, Νάνσυ Μπούκλη

BIOS.TESLA Main, Πειραιώς 84, 210 3425335, Πέμ.-Κυρ. 20:30, πρεμιέρα 10/3

Τα ωραία χέρια μας

στο Θέατρο Ροές

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτό: Τάσος Βρεττός

Ο Άρης Σερβετάλης πρωταγωνιστεί στην παράσταση Τα ωραία χέρια μας, σε σκηνοθεσία Έφης Μπίρμπα και κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου, μια ποιητική αλληγορία για την απώλεια, τον φόβο και τη μνήμη θανάτου. Μια εικαστική, χορογραφική τελετουργία.

«Εδώ. Ένας άντρας με καστανά μαλλιά βρίσκεται σε μια γέφυρα πάνω, έχει αγκαλιά μια γυναίκα κι αυτός έχει σηκώσει το ένα του πόδι πάνω σε μια μεγάλη πέτρα έτσι ώστε στο γόνατό του να σχηματίζεται γωνία ενενήντα μοιρών. Το άλλο του χέρι είναι στην τσέπη του μπουφάν του. Εδώ. Ένας άλλος άντρας κάθεται στο γραφείο του και φοράει την ιατρική ποδιά του και πίσω είναι στον τοίχο το πτυχίο του και έχει σταυρώσει τα χέρια του. Στην τσέπη της ποδιάς διακρίνεται το πάνω μέρος ενός στυλό. Εδώ. Μια γυναίκα με ένα μπλε σκούρο ολόσωμο μαγιό στέκεται όρθια μέσα στη θάλασσα, το νερό φτάνει μέχρι την κοιλιά της και στον λαιμό της φοράει μια ασημένια καδένα. Εδώ. Ένας άλλος άντρας φοράει ένα πουλόβερ μάλλινο σκούρο και χαμογελάει. Τώρα τα μαλλιά είναι πλέον κίτρινα, ενώ ήταν καστανά. Τα χέρια είναι πλέον γαλάζια, ενώ ήταν ροζ. Η ιατρική ποδιά έχει γίνει κίτρινη, ενώ ήταν άσπρη. Το μαγιό έχει γίνει πράσινο ανοιχτό, ενώ ήταν μπλε. Το πουλόβερ είναι άσπρο, ενώ ήταν σκούρο. Και αν κάποιος πει πως ήξερε αυτό τον άντρα καλά και πως είναι πράγματι περίεργο που τα χέρια του είναι γαλάζια, ενώ παλιά ήταν ροζ, τότε θα του απαντούσα πως δεν είναι περίεργο και πως υπεύθυνος γι' αυτό είναι ο ήλιος. Κι άμα δεν με πίστευε, θα του έδειχνα τον πατέρα μου. Κοίτα, θα του έλεγα, κι εμένα ο πατέρας μου παλιά ήταν ροζ και τώρα είναι κίτρινος και καφέ και μαύρος και πράσινος».
*Το απόσπασμα αποτελεί μέρος του κειμένου της παράστασης.
Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Αθήνα, Γκάζι, 210 3479426. Σάβ. 18:30, Τετ.-Κυρ. 21:00, είσ.: €17, €12 (φοιτητικό, ανέργων)

Η Δεσποινίς Τζούλια

στο Βασιλάκου

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Το ψυχαναλυτικό κομψοτέχνημα του Αύγουστου Στρίντμπεργκ γύρω από την εξουσία, τον έρωτα και την αιώνια μάχη των δύο φύλων, τη Δεσποινίδα Τζούλια, σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ σε μια παραγωγή της εταιρείας Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, με έναν εκλεκτό θίασο. Πρωτ.: Μαρία Κίτσου, Ορέστης Τζιόβας, Αμαλία Αρσένη

Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, Προφήτη Δανιήλ 3-5 & Πλαταιών, Κεραμεικός, 211 0132002-5, 212 1042777, Τετ.-Πέμ.-Κυρ. 21:15, Σάβ. 19:00, εισ.: €16 (κανονικό), €12 (φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65)
www.facebook.com/events/910344545701990/

Χειρόγραφο

Η εξομολόγηση της Χαρούλας Αλεξίου στο θεατρικό σανίδι

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η Χάρις Αλεξίου ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή ενός θεάτρου και με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Νανούρη διηγείται και τραγουδά στιγμές από τη ζωή της. Μόνη στη σκηνή με ένα βιολοντσέλο, ένα ακορντεόν και μια κιθάρα, πιάνει το νήμα απ' τα παιδικά της χρόνια και μας αποκαλύπτει πώς η μικρή Χαρίκλεια έγινε η Χάρις Αλεξίου.

Νέο Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου», Προφήτου Δανιήλ 3 & Πλαταιών, Κεραμεικός, 211 013 2002-5. Από 19 Φεβρουαρίου, για 20 παραστάσεις. Τετ. & Κυρ. 19:00, Παρ. 21:00, Σάβ. 22:00, εισ.: €20, €15 (μειωμένο) www.facebook.com/events/1528425767451278/

Το Κουκλόσπιτο

στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η Αμαλία Μουτούση ψάχνει για ένα θαύμα ως Νόρα, πρωταγωνιστώντας στο αριστούργημα του Ερρίκου Ίψεν Το Κουκλόσπιτο, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα και παραγωγή της Λυκόφως του Γ. Λυκιαρδόπουλου. Μαζί της στη σκηνή ο Άρης Λεμπεσόπουλος, η Μαρία Ζορμπά, ο Γιώργος Συμεωνίδης και ο Νικόλας Παπαγιάννης.

Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» , Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, 210 8217877, εισ.: €16, €12 (μειωμένο), Τετ. 20:00, Πέμ. & Παρ. 20:30, Σάβ. 21:15, Κυρ. 19:00. *Στις 24/2 δεν θα πραγματοποιηθεί παράσταση. www.facebook.com/events/1668412890065562/


Η «Κατερίνα» επιστρέφει

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Μετά τη μεγάλη επιτυχία και αυτής της σεζόν, η Κατερίνα επιστρέφει για λίγες παραστάσεις από τις 29 Φεβρουαρίου. Ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί το Βιβλίο της Κατερίνας του Αύγουστου Κορτώ, βασισμένο στην αληθινή ιστορία της διπολικής μητέρας του συγγραφέα, η οποία έχει μόλις αυτοκτονήσει και αρχίζει να αφηγείται την καταραμένη ζωή της. Πρωταγωνιστεί η Λένα Παπαληγούρα, με τον Λόλεκ να τη συνοδεύει μουσικά επί σκηνής, ενώ συμμετέχει και ο σκηνοθέτης.

Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, Προφήτη Δανιήλ 3-5 & Πλαταιών, Κεραμεικός, 211 0132002-5, 212 1042777, Δευτ. & Τρ. 21:00, Εισ.: €15, €12 (μειωμένο). www.facebook.com/events/541912035971725/

Η αναγνώριση

στο Από Μηχανής Θέατρο

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Για επτά χρόνια μια γυναίκα περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα. Ξαφνικά την καλούν για αναγνώριση. Καλείται να αναγνωρίσει το σώμα που κάποτε αγάπησε. Καλείται να αφηγηθεί μια ερωτική ιστορία. Την ιστορία της. Μια ιστορία σαν αυτές που περνάνε πάνω από τις ζωές και τις σαρώνουν. Τις αφήνουν γυμνές και έρημες.
«Ντρέπομαι να σε θυμάμαι. Κυρίως την ευτυχία. Η ευτυχία με κανει να ντρέπομαι».
Του Άκη Δήμου, με τη Γιώτα Φέστα. Σκηνοθεσία: Φρόσω Μαστρόκαλου.
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210  5231131, Πέμ. 22:00, εισ.: €10, €5 (ατέλεια)

Contractions

στο Θέατρο Αλκμήνη

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Το άκρως επίκαιρο έργο Contractions του πολυβραβευμένου Μάικ Μπάρτλετ, με βασικό θέμα «τι κοινωνία κυοφορούμε;», που περιγράφει με έναν σχεδόν «χειρουργικό τρόπο» τη διαδικασία της απόλυτης σύνθλιψης της ανθρώπινης υπόστασης, σκηνοθετεί φέτος η Πέμη Ζούνη στη σκηνή του θεάτρου Αλκμήνη. Η Αγγελική Παρδαλίδου υποδύεται την Έμμα, τη δυναμική υπάλληλο μιας πολυεθνικής εταιρείας, και η Αναστασία Χαριτίδου τη, δίχως όνομα, απρόσωπη μάνατζερ. Μέσα από δεκατέσσερις εικόνες και χρόνο λίγων μηνών, έννοιες όπως το δικαίωμα, η ελευθερία και η επιλογή θα γίνουν εφιάλτης.
Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Γκάζι, 210 3428650, Τετ. 21:30, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, εισ.: €10, €8 (φοιτητές/άνεργοι), €5 (ατέλειες)

Εσύ, εγώ και τα σύννεφά μας

στο Θέατρο της Ημέρας

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Το συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ του Ερίκ Βεστφάλ, με επίκεντρο δύο αδελφές που ζουν απομονωμένες μετά τον θάνατο των γονιών τους, επιστρέφει από τις 18 Μαρτίου στο Θέατρο της Ημέρας. Ο μοναδικός άνθρωπος που τις επισκέπτεται είναι ο Ζομπρόβιτς, φίλος του πατέρα τους. Η αναπάντεχη επίσκεψη ενός πλασιέ δημιουργεί ιλαροτραγικά επεισόδια, με άφθονα στοιχεία γκόθικ και απρόσμενη, εφιαλτική εξέλιξη.
Ν. Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι (στάση μετρό Πανόρμου), 210 6929090, 210 6995777, Παρ. & Σάβ. 21:00, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Εισ.: €10, €8 (ομαδικό), €5 (ανέργων, ΑμεΑ, ατέλειες), Πέμ. 21:00, Κύπρου 91Α & Σικίνου, Κυψέλη, 213 0040496

Παραλήπτης Άγνωστος

στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

O Παραλήπτης Άγνωστος, αφού ψηφίστηκε Καλύτερη Short-term Παράσταση του 2015 στα θεατρικά βραβεία κοινού του All4fun.gr, ανεβαίνει για τρίτη χρονιά, σε σκηνοθεσία της Νάντιας Φώσκολου, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Μέσα από την αλληλογραφία δύο φίλων, επιτυχημένων μεταναστών στην Αμερική, ο ένας εκ των οποίων αποφασίζει να επιστρέψει στη Γερμανία της δεκαετίας του '30, το έργο αιχμαλωτίζει μια φιλία –και την ανθρωπότητα ολόκληρη– σε μια στιγμή ιστορικής μεταμόρφωσης. Βασισμένη σε μια κλασική ιστορία εκδίκησης, δομημένη με κινηματογραφικό σασπένς, η παράσταση διερευνά το ζήτημα της προσωπικής ευθύνης σε περιόδους κρίσεων.
Κύπρου 91Α & Σικίνου, Κυψέλη, 213 0040496, Πέμ. 21:00

Η γυναίκα της Γκουέρνικα

στην Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Η Πολύνα Γκιωνάκη υποδύεται τη γυναίκα της Γκουέρνικα, την πιο μυστηριώδη μούσα του Picasso, την Dora Maar, ζωντανεύοντας τον ερωτά της με τον μεγάλο ζωγράφο στα χρόνια της γερμανικής κατοχής. Ένας καλλιτεχνικός μονόλογος για το Παρίσι, τον Ισπανικό Εμφύλιο, τη Γερμανική Κατοχή, την Τέχνη, τον Έρωτα και τον Picasso σε σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια της Τζένης Αρσένη. Στη φωνή του Picasso ο Δημήτρης Κολλάτος.
Γκαλερί του ξενοδοχείου St. George Lycabettus, Κλεομένους 2, Αθήνα, 6977 865517 Κυρ. 20:00, εισ.: €10, €7 (μειωμένο, με κρασί)


Η Ασκητική συνεχίζεται

στο Τζένη Καρέζη

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η επιτυχημένη θεατρική παράσταση, βασισμένη στην Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη, συνεχίζει την πορεία της στο θέατρο Τζένη Καρέζη, σε σκηνοθεσία του Πάνου Αγγελόπουλου και μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Αυτήν τη φορά, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Νικήτας Τσακίρογλου και η Θάλεια Αργυρίου.

Θέατρο Τζένη Καρέζη, Ακαδημίας 3, 210 3636144, Παρ. & Σάβ. 21:15, Κυρ. 20:15, εισ.: €18, €15 (προπώληση), Παρασκευή €12, ειδικές ομάδες €12 


Συμβολαιογράφος

στο Τζένη Καρέζη

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η Υρώ Μανέ, στην πιο συγκλονιστική στιγμή της καριέρας της, επιστρέφει στη σκηνή του θεάτρου Τζένη Καρέζη, με έναν μονόλογο γραμμένο σε τρίτο πρόσωπο. Μια περιπτερού, χήρα και απεγνωσμένη, έλκεται από τα προσόντα του γαμπρού της και τον προκαλεί, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα αγαπημένα της κολοκυθάκια. Κι αυτός, γνωστός ως συμβολαιογράφος, διότι ο λόγος του είναι συμβόλαιο, κρατά τον λόγο του και την τιμωρεί αναλόγως.

Ακαδημίας 3, 210 3636144, 210 3644921, Σάβ. & Κυρ. 18:00

Εγώ, η Μάρθα Φρόυντ

στη Nέα σκηνή της Εταιρείας Θεάτρου Τέσσερις Εποχές - Γιάννης Μόρτζος

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Για τρίτη χρονιά παρουσιάζεται το θεατρικό έργο της Γιούλης Ζήκου Εγώ, η Μάρθα Φρόυτντ, βασισμένο στο ομότιτλο  μυθιστόρημα της Φωτεινής Τσαλίκογλου και σε σκηνοθεσία της ίδιας στο Θέατρο Τέσσερις Εποχές - Γιάννης Μόρτζος  στη νέα του στέγη, ένα νεοκλασικό στην πλατεία Αμερικής. Είναι μια παράσταση για τον έρωτα, την ψυχανάλυση, τη γυναικεία σεξουαλικότητα, την τρέλα, τον θάνατο, που αφηγείται την ιστορία μιας παράφορα ερωτευμένης γυναίκας, της γυναίκας του Σίγκμουντ Φρόυντ, και θα συνταράξει και θα προβληματίσει το κοινό. Πρωταγωνιστούν: Γιούλη Ζήκου, Πέτρος Αποστολόπουλος, Μανώλης Γεραπετρίτης, Αγησίλαος Σιούνας, Ελένη Κερολάρη. Από τις 14 Απριλίου τη σκυτάλη παίρνει το έργο Ελευθέριος Βενιζέλος του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόρτζου, με τον Γιάννη Μόρτζο.
Μοσχονησίων 36, πλατεία Αμερικής, 210 8812289, Πέμ.-Σάβ. 21:30, Κυρ. 19:30, εισ.: Πέμ. & Κυρ. €10, Παρ. & Σάβ. €15, http://theatrotesserisepoxes.gr/

Damiens
στο Ίδρυμα Κακογιάννη

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η Ομάδα Χρώμα και ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής παρουσιάζουν το έργο Damiens / Φουκώ - Χειμωνάς. Μια παράσταση για την εξέλιξη του ποινικού συστήματος όπως τη δίνει ο Μισέλ Φουκώ, με επίκεντρο την αποκάλυψη των πιο μύχιων και τρυφερών σκέψεων ενός άντρα που ζει τη σύγχρονη εποχή, όπως τη ζωγραφίζει ο Γιώργος Χειμωνάς.
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, 210 3418579. Από 24 Φεβρουαρίου έως 6 Μαρτίου, Τετ.-Κυρ. 21:30, εισ.: €12, €10 (προπώληση), €8 (φοιτητικό, ανέργων)


Δεσποινίς Τζούλια
στο θέατρο Άνεσις

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Με το αριστούργημα του Aύγουστου Στρίντμπεργκ, Δεσποινίς Τζούλια, επιστρέφει ο χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας, παρουσιάζοντας ξανά, από τις 7 Μαρτίου, στη σκηνή του θεάτρου Άνεσις την πρωτοφανή εκδοχή της δημοφιλέστερης ηρωίδας του Σουηδού συγγραφέα σε μια παράσταση Flamenco. Η υπόθεση εκτυλίσσεται γύρω από τη σχέση που αναπτύσσει η νεαρή κόρη του κόμη με τον υπηρέτη της και το πώς από θύτης γίνεται το θύμα, διεισδύοντας αριστοτεχνικά στο δίπολο «φόβος και εξουσία»
Θέατρο Άνεσις, λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπεκόληποι, 210 7488881-2, Δευτ. & Τρ. 21:00, εισ.: €14 (κανονικό), €10 (μειωμένο)


Έγκλημα και Τιμωρία

στο θέατρο Άνεσις

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Το αριστούργημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Έγκλημα και Τιμωρία, σε σκηνοθεσία του Λεβάν Τσουλάτζε συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του στο θέατρο Άνεσις. Το έργο, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, περιγράφει το διπλό φονικό που διαπράττει ένας φοιτητής της Νομικής στην Πετρούπολη με αρχικό κίνητρο τη ληστεία, ενώ κατά βάθος φαίνεται πως επιδίωξε να υπερβεί τα ηθικά και κοινωνικά όρια.
Πρωταγωνιστούν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης Τάσος Ιορδανίδης, Θάλεια Ματίκα, Σοφία Πανάγου, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Διακοσάββας, Θοδωρής Κατσαφάδος.

Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210 7488881-2, Τετ. & Κυρ. 19:30, Πέμ. 20:00, Παρ. & Σάβ. 20:30, εισ.: €16, €19, €14 (μειωμένο), €10 (άνεργοι)


Το γλυκό πουλί της νιότης
στo θέατρο Άλμα

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα έργα του Tενεσί Ουίλιαμς, το Γλυκό πουλί της νιότης, σκηνοθετεί στο θέατρο Άλμα η Αναστασία Ρεβή, με πρωταγωνιστές την Κατερίνα Μαραγκού και τον Όμηρο Πουλάκη. Σε μια πόλη του αμερικανικού Νότου τη δεκαετία του '60 συναντιούνται ο Τσανς Γουέιν και η Αλεξάντρα ντελ Λάγκο, δύο άνθρωποι μόνοι, κυριευμένοι απ' τους φόβους και τις παραισθήσεις τους.
θέατρο Άλμα, Αγίου Κωνσταντίνου & Ακομινάτου 15-17, 210 5220100, Τετ. (λαϊκή απογευματινή) & Κυρ. 19:00, Πέμ. 20:00, Παρ.-Σάβ. 21:00, Εισ.: €10-18


Δεσποινίς Μαργαρίτα
στην... τάξη του θεάτρου Χώρα

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η Έφη Μουρίκη υποδύεται τη Δεσποινίδα Μαργαρίτα στον συγκλονιστικό μονόλογο του Ρομπέρτο Ατάιντε, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια. Μια δασκάλα του Δημοτικού που στην αίθουσα διδασκαλίας ξετυλίγει τη διττή της ταυτότητα, της δασκάλας μα και της γυναίκας που εξουσιάζει. Μια αλληγορία πάνω στη δύναμη της εξουσίας, όπως τη συναντάμε στην κοινωνία, στην οικογένεια, στο σχολείο, στην Εκκλησία, στο κράτος...
Θέατρο Χώρα, Aμοργού 20, Κυψέλη, 210 8611200, Δευτ.-Τρ. 21:00, εισ.: €15, €10


Ισορροπιστής αεροσκαφών
στον Πολυχώρο Αθηναΐς

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter


Η απίστευτη πρόκληση με την οποία έρχεται αντιμέτωπος ο ήρωας που υποδύεται ο Δημήτρης Πιατάς, ένας άνθρωπος που ζει σε μια επαρχιακή πόλη, όταν αποφασίσει να ασχοληθεί με τα διοικητικά της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας συνιστά την υπόθεση της κωμωδίας του Θόδωρου Θεοδωρίδη, που το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας φέρνει και στην Αθήνα.
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης. Παίζουν: Αλέξανδρος Τούντας, Ανδρέας Ανδρέου
Πολυχώρος Αθηναΐς (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός), 210 3480000, Κυρ. 20:00, Δευτ.-Τρ. 21:00, έως 8 Μαρτίου, εισ.: €12, €10 (μειωμένο)


Προδοσία
στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

25 νέες παραστάσεις που αξίζει να προσέξετε στην Αθήνα Facebook Twitter

Η Προδοσία του Χάρολντ Πίντερ επιστρέφει από τις 7 Μαρτίου σε μια παράσταση-περιήγηση στον χώρο και στον χρόνο, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου. Η υπόθεση αφορά τη δεκαετή διαδρομή της ερωτικής σχέσης ενός άντρα με τη σύζυγο του καλύτερού του φίλου. Στη νέα αυτή σκηνική εκδοχή της Προδοσίας οι θεατές περιηγούνται μαζί με τους ηθοποιούς (Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Σκουλά, Νίκος Ψαρράς) σε διάφορους χώρους του θεάτρου (σκηνή, μπαρ, φουαγιέ, κλιμακοστάσια), όπου εξελίσσονται οι εννέα σκηνές του έργου.
Ηρώων Πολυτεχνείου 32 & Βασιλέως Γεωργίου, 210 4143310, 210 4143320, Σάβ. 18:00, Κυρ.-Τρ. 21:30, εισ.: €15, €10 (φοιτητικό), €8 (ΑμεΑ, άνεργοι)

Θέατρο σε καιρό κρίσης

Ο Αντώνης Κοκολάκης εξηγεί πώς διαμορφώνονται πλέον οι επιλογές του θεατρόφιλου κοινού.

Η κρίση πιστεύω ότι έκανε το εξής καλό στο θέατρο: το κοινό ψάχνεται περισσότερο, διαβάζει περισσότερο, ενημερώνεται περισσότερο και, γενικά, πηγαίνει προετοιμασμένο σε μια παράσταση. Θέλει να είναι σίγουρο για την απόφασή του όσον αφορά την επιλογή της θεατρικής παράστασης που θα παρακολουθήσει. Δεν το αφήνει στην τύχη και οι απαιτήσεις του έχουν μεγαλώσει. Είναι πιο συνειδητοποιημένο γι' αυτό που έχει επιλέξει.


Με λίγα λόγια, η κρίση ένωσε το θεατρόφιλο κοινό που βλέπει το θέατρο ως διέξοδο στα αδιέξοδά του.


Ευθύνη μεγάλη για τους καλλιτέχνες, να μην προδώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, γιατί πλέον ο πήχης των απαιτήσεων έχει ανέβει σημαντικά.

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ