O Mark Knight είναι καλλιτέχνης παλιάς κοπής

O Mark Knight είναι καλλιτέχνης παλιάς κοπής Facebook Twitter
Στο τέλος θα μείνουν οι δίσκοι που έφτιαξα, αυτοί θα είναι, ελπίζω, η υστεροφημία μου. Μου αρέσει να φτιάχνω μουσική με στοιχεία από τα οποία μπορεί να ‘αγκιστρωθεί’ το αυτί: δίσκους που μένουν στο μυαλό σου περισσότερο από τη στιγμή που θα τους ακούσεις στο club.
0

Ο Mark Knight. Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Toolroom, τελεία. Και κάπως έτσι θα μπορούσαμε να κλείσουμε την παρουσίαση στον συγκεκριμένο κύριο, αφού δεν χρειάζεται και πολλές συστάσεις... Κι επίσης, το άλλο πρόβλημα που εγείρεται είναι ότι δεν έχεις από πού να αρχίσεις, πού να τελειώσεις, τι να συμπεριλάβεις και τι να αφήσεις απ’ έξω ως περιττό. Στα 28 του, ήδη ανήκει στην κατηγορία βαρέων βαρών του χώρου. Στα 28 του έχει όλο τον κόσμο στα πόδια του. Στα 28 του, ο Mark Knight αντιμετωπίζει τη μουσική, τη βιομηχανία της, τη δημιουργία, την έκφραση ως καλλιτέχνης παλιάς κοπής, με αξίες και standards που τείνουν να εξαφανιστούν από το προσκήνιο. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος της τεράστιας επιτυχίας του... Γιατί πάνω απ’ όλα ο Mark Knight δε φτιάχνει, απλά, ‘κομμάτια’. Γράφει μουσική.

— Ποια ήταν "εκείνη η στιγμή" που σε έκανε να καταλάβεις ότι η μουσική είναι το πεπρωμένο σου σε αυτή τη ζωή;

Δεν ήταν μια συγκεκριμένη στιγμή που το καθόρισε αυτό. Πάντα ήξερα πως ήθελα να γίνω μουσικός και να δουλέψω σε αυτή τη βιομηχανία. Δούλεψα πάρα πολύ σκληρά για να τα καταφέρω κι αν και είμαι εξαιρετικά ευγνώμων και τυχερός που μπορώ να ζω από αυτό που αγαπώ, η διαδρομή δεν ήταν πάντα εύκολη... αφιέρωσα πολύ χρόνο και πολλή προσπάθεια, ώστε να μπορέσω να γίνω επιτυχημένος.

Το να παίζω στην Ελλάδα ήταν πάντα μεγάλη ευχαρίστηση για μένα και η ενέργεια του κόσμου σε πάει σε άλλο επίπεδο. Έχω τόσα πολλά να θυμηθώ... αλλά μια συγκεκριμένη βραδιά στο Cavo Paradiso θα μείνει σίγουρα για πάντα στη μνήμη μου.

— Κοιτώντας πίσω, θα μπορούσες να πιστέψεις ότι θα έφτανες στη θέση στην οποία βρίσκεσαι σήμερα; Ποια ήταν, ή είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που καλείσαι να αντιμετωπίσεις;

Πάντα σκεφτόμουν και ήθελα να πετύχω πραγματικά: η λογική ήταν  ‘ή θα κολυμπήσω, ή θα βουλιάξω’ από την αρχή και, τελικά, ποτέ δε σταμάτησα να αξιολογώ και να αποτιμώ το πώς τα πήγαινα. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις προκλήσεις, όταν φτάσεις σε ένα επίπεδο (επιτυχίας), η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να το διατηρήσεις. Το να βάζεις τον πήχη ψηλά είναι αυτό που πάντα πρέπει να κάνεις, αλλά αυξάνει πολύ τη δυσκολία του να ‘χτυπάς’ συνεχώς αυτό τον στόχο.

— Πάντα προσφέρεις στο κοινό ποιοτική μουσική, ποιοτικά remixes, ποιοτικά DJ sets. Αντικατοπτρίζουν, τελικά, όλα αυτά το μουσικό σου όραμα; Νιώθεις ποτέ ότι μπορείς να δώσεις ακόμα περισσότερα, ή ότι υπάρχουν ‘περιοχές’ τις οποίες δεν έχεις εξερευνήσει;

Θέλω πάρα πολύ να ξεκινήσω να δουλεύω πάνω σε ένα album που δε θα απευθύνεται τόσο πολύ στη μουσική ενός club, να επιστρέψω στις soulful ρίζες μου και να δημιουργήσω κάτι πολύ πιο μελωδικό από αυτό που ίσως ο κόσμος έχει συνηθίσει να ακούει από μένα. Νομίζω πως δεν έχω κάτι παραπάνω να αποδείξω σε σχέση με τη μουσική που μπορεί να παιχτεί σε ένα club κι ενώ συνεχίζω, φυσικά, να το απολαμβάνω όλο αυτό, έχω μια αυξανόμενη ανάγκη να κάνω ένα βήμα πίσω και να κάνω κάτι που θα ευχαριστήσει εμένα περισσότερο. Ελπίζω να καταφέρω να φτάσω εκεί σύντομα, πρέπει να βρω το χρόνο!

O Mark Knight είναι καλλιτέχνης παλιάς κοπής Facebook Twitter
Προσωπικά, πιστεύω πως δεν είναι και τίποτα το ιδιαίτερο και δε θα το ενέκρινα ποτέ για την Toolroom. Δε βρίσκω το λόγο. Υποτίθεται πως το να φτιάχνεις μουσική είναι ευχαρίστηση – δουλεύεις, εξασκείσαι συνεχώς πρακτικά και γίνεσαι καλύτερος.

— Η Toolroom και η Toolroom Trax είναι συνώνυμες με την επιτυχία. Πολλοί αγοράζουν αυτά που κυκλοφορείτε βλέποντας απλά το λογότυπό σας σε ένα κομμάτι, μην μπαίνοντας καν στη διαδικασία να το ακούσουν, οι DJs λατρεύουν τη μουσική σας. Πόσο δύσκολο είναι να βρείτε υλικό στο οποίο θα βάλετε τη σφραγίδα σας;

Τώρα που έχουμε μια συμπαγή βάση από ταλαντούχους παραγωγούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε μόνιμα, δεν είναι απαραίτητα δύσκολο να βρούμε μουσική να κυκλοφορήσουμε, απλά διαλέγουμε προσεκτικά. Προφανώς, όταν ξεκινάς, αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες, αφού δεν έχεις κάποια φήμη ακόμα, ή χρόνια εμπειρίας στα οποία μπορείς να βασιστείς. Τότε είναι που πρέπει να έχεις πεντακάθαρη εικόνα αυτού που θέλεις να κάνεις. Εμείς το κάναμε αυτό κι έτσι σήμερα έχουμε πιστό κοινό και δουλεύουμε με απίστευτα ταλέντα. Ναι, υπάρχει "ο ήχος της Toolroom" και δουλέψαμε πολύ σκληρά ώστε να τον χτίσουμε.

— Το ghost producing είναι μια πραγματικότητα στη χορευτική μουσική σήμερα. Ποιά είναι η άποψή σου πάνω στο θέμα? Ποιά είναι η πολιτική της εταιρίας σχετικά με αυτό;

Προσωπικά, πιστεύω πως δεν είναι και τίποτα το ιδιαίτερο και δε θα το ενέκρινα ποτέ για την Toolroom. Δε βρίσκω το λόγο. Υποτίθεται πως το να φτιάχνεις μουσική είναι ευχαρίστηση – δουλεύεις, εξασκείσαι συνεχώς πρακτικά και γίνεσαι καλύτερος. Από την άλλη, πιστεύω πως με το τεράστιο προφίλ που έχει η χορευτική μουσική σήμερα κι από την πιθανότητα της αμοιβής που μπορεί να σου αποφέρει μία ζωντανή εμφάνιση, το καθιστά αναπόφευκτο. Είναι πολύ ενδιαφέρον το ότι οι μεγαλύτεροι pop stars στον πλανήτη πολύ σπάνια γράφουν τη δική τους μουσική – είναι απλά η εικόνα της – αλλά δεν τους κατακρίνουν για αυτό, πολύ απλά είναι ο τρόπος που δουλεύει η βιομηχανία. Πιστεύω, λοιπόν, πως επειδή είναι μια σχετικά καινούρια πρακτική για τους ανθρώπους της house και της techno, δεν το έχουν συνηθίσει. Αν είσαι μέλος ενός ντουέτου, όπου ο ένας κάνει τις παραγωγές και ο άλλος αναλαμβάνει τις εμφανίσεις είναι επίσης μια άλλη ιστορία. Πάραυτα, δεν πρέπει να παίρνει κάποιος τα εύσημα για τη δουλειά κάποιου άλλου.

— Είναι κοινός τόπος στη συνείδηση των clubbers και κάτι που συζητιέται, πλέον, ευρέως πως υπάρχουν άνθρωποι με καλές κυκλοφορίες, αλλά τα DJ sets τους απέχουν πολύ από το να είναι επιτυχημένα. Πιστεύεις πως όλη αυτή η ιστορία του ‘ο/η DJ ΠΡΕΠΕΙ να είναι και παραγωγός’ έχει αγγίξει ένα πολύ περίεργο σημείο;

Ναι, αναμφίβολα. Ουσιαστικά, μιλάμε για δύο πολύ διαφορετικές επιδεξιότητες που περιπλέκονται όλο και περισσότερο μέσα στα χρόνια. Σήμερα – με ελάχιστες εξαιρέσεις – πρέπει οπωσδήποτε να καταπιαστείς με το DJing για να ζήσεις και για να γίνεις επιτυχημένος DJ πρέπει να έχεις κάποιες πολύ επιτυχημένες παραγωγές, άρα το θέμα γίνεται πολύ περίεργο. Αυτό που γίνεται συνήθως είναι το ότι οι άνθρωποι σπαταλούν πάρα πολύ χρόνο ώστε να γράψουν εκείνη τη μεγάλη ‘επιτυχία’ και μετά ξαφνικά τους κλείνουν να παίξουν σε άπειρα parties, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα του πώς πρέπει να παίξεις μουσική σωστά ως DJ. Στην άλλη πλευρά, έχεις τεράστια ονόματα του DJing που δεν έχουν κάνει ένα κομμάτι για πολλά χρόνια και κάνουν ‘συμπαραγωγές’ με άλλους, ώστε να καταφέρουν να διατηρήσουν το όνομά τους και να συμβαδίσουν με την εποχή. Άρα, ναι, έχεις δίκιο όταν λες ότι είναι περίεργοι οι καιροί μας. Πιστεύω πως η απομάκρυνση των εμποδίων σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή έχει αποδειχθεί ευεργετική, αφού επέτρεψε σε παραγωγούς που δε θα μπορούσαν να αντέξουν το κόστος του να πληρώσουν και να μπουν σε ένα στούντιο να κάνουν μουσική, όμως η ποιότητα σε συγκεκριμένα πεδία έχει πέσει δραστικά, ως αποτέλεσμα όλου αυτού.

— Η πορεία, η προσωπική ιστορία και η δουλειά ενός καλλιτέχνη συντελούν στην ευρύτερη Ιστορία και εξέλιξη της (ηλεκτρονικής) μουσικής. Ποιά θα ήθελες να είναι η παρακαταθήκη σου, για ποιό πράγμα θα ήθελες να σε μνημονεύουν μελλοντικά;

Στο τέλος θα μείνουν οι δίσκοι που έφτιαξα, αυτοί θα είναι, ελπίζω, η υστεροφημία μου. Μου αρέσει να φτιάχνω μουσική με στοιχεία από τα οποία μπορεί να ‘αγκιστρωθεί’ το αυτί: δίσκους που μένουν στο μυαλό σου περισσότερο από τη στιγμή που θα τους ακούσεις στο club. Αυτό δεν είναι η συνήθης πρακτική σήμερα, όχι πια, όμως όταν έκανα τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της house, το μοναδικό μέρος στο οποίο μπορούσες να αγοράσεις δίσκους ήταν ένα δισκάδικο που πουλούσε φυσικό προϊόν. Πήγαιναν, λοιπόν, εκεί όλα τα παιδιά μετά το Σαββατοκύριακο και έλεγαν ‘έχεις εκείνον το δίσκο που πάει έτσι?’ και προσπαθούσαν να αναπαράγουν και να τραγουδήσουν τα φωνητικά, τη μελωδία, ό,τι μπορούσαν να θυμηθούν. Αυτό προσπαθώ να κάνω κάθε φορά που κάθομαι στο στούντιο, να φτιάξω κάτι που θα ‘κολλήσει’ στο μυαλό των ανθρώπων, να έχει μια μακροβιότητα σε σχέση με το μέσο δίσκο που κυκλοφορεί. Στο τέλος της ημέρας, οι δίσκοι μου είναι η παρακαταθήκη μου, έτσι προσπαθώ και είμαι περήφανος για ό,τι κάνω.

O Mark Knight είναι καλλιτέχνης παλιάς κοπής Facebook Twitter
Πιστεύω πως αυτοί που ψήφισαν υπέρ της αποχώρησης της Βρετανίας από την Ευρώπη εξαπατήθηκαν, ώστε να πιστέψουν πως ψήφιζαν για το θέμα της μετανάστευσης, αλλά ακόμη κι αυτό αποδείχτηκε πως μεγαλοποιήθηκε εξαιρετικά. Είναι μια πραγματικά θλιβερή εποχή για τη χώρα.

— Διατηρείς ένα χαμηλό προφίλ, όμως δε γινόταν να μην παρατηρήσω από κάποιες αναρτήσεις σου στα social media ότι σου λείπει πολύ η οικογένειά σου όταν ταξιδεύεις κι ανυπομονείς να γυρίσεις πίσω σε αυτή. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις την προσωπική σου ζωή με όλη αυτή τη δουλειά και τα ταξίδια;

Είναι πάρα πολύ δύσκολο, μάλλον το πιο δύσκολο απ’ όλα σε αυτά που καταπιάνομαι. Είναι η μεγάλη θυσία που καλούμαι να κάνω και η οικογένειά μου δείχνει τεράστια κατανόηση. Είναι, όμως, μια ισορροπία που πρέπει οπωσδήποτε να επαναπροσδιορίσω τα επόμενα χρόνια.

— Οι περισσότεροι Βρετανοί καλλιτέχνες από όλους σχεδόν τους χώρους ήταν αντίθετοι με το Brexit, όμως να που φτάσαμε και σ’ αυτό... Ποια είναι η δική σου άποψη; Πιστεύεις πως θα επηρεάσει την επαγγελματική σου ζωή;

Πιστεύω, πραγματικά, πως είναι ολέθριο, αυτοκτονικό. Σίγουρα, τις μακροχρόνιες επιδράσεις έχουμε καιρό μπροστά μας για να τις δούμε, όμως ήδη παρατηρούμε πολύ σοβαρά αποτελέσματα: η χώρα έχει χωριστεί στα δύο, οικονομικά όλα έχουν πάρει τον λάθος δρόμο και σχεδόν όλοι όσοι αναμείχθηκαν στην καμπάνια της αποχώρησης έχουν παραιτηθεί, ή έχουν ‘νίψει τας χείρας τους’. Είναι μια κωμωδία, μια φάρσα. Πιστεύω πως αυτοί που ψήφισαν υπέρ της αποχώρησης εξαπατήθηκαν, ώστε να πιστέψουν πως ψήφιζαν για το θέμα της μετανάστευσης, αλλά ακόμη κι αυτό αποδείχτηκε πως μεγαλοποιήθηκε εξαιρετικά. Είναι μια πραγματικά θλιβερή εποχή για τη χώρα. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη μουσική, ίσως να δημιουργηθούν κάποια θέματα που θα έχουν να κάνουν με το business κομμάτι, αλλά ξέχωρα από αυτό πιστεύω πως δε θα μας επηρεάσει ιδιαίτερα.

— Είσαι ένας από τους πιο αγαπημένους DJs και παραγωγούς του Ελληνικού κοινού. Τι θυμάσαι με νοσταλγία από τις επισκέψεις σου εδώ;

Το να παίζω στην Ελλάδα ήταν πάντα μεγάλη ευχαρίστηση για μένα και η ενέργεια του κόσμου σε πάει σε άλλο επίπεδο. Έχω τόσα πολλά να θυμηθώ... αλλά μια συγκεκριμένη βραδιά στο Cavo Paradiso θα μείνει σίγουρα για πάντα στη μνήμη μου.

— Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Εκτός από τις εμφανίσεις μου εκεί έξω, ανυπομονώ να κυκλοφορήσω καινούρια μουσική, η οποία θα δείξει στον κόσμο την κατεύθυνση που έχω αποφασίσει να ακολουθήσω στο άμεσο μέλλον. Τις προηγούμενες εβδομάδες παροπλίστηκα στο στούντιο και έχω έτοιμα τρία με τέσσερα διαφορετικά projects. Και οι δύο δίσκοι που κυκλοφόρησα μέχρι στιγμής φέτος, μέσω της Toolroom, έχουν σκαρφαλώσει στο Top 10 του Beatport και θέλω να επαναλάβω αυτή την επιτυχία με κυκλοφορίες σε άλλες δισκογραφικές. Δουλεύω, επίσης, πάνω σε ένα άλλο μεγάλο project που θα δει το φως της δημοσιότητας του χρόνου, άρα... να έχετε το νου σας εδώ!   

    

Ο Mark Knight θα βρίσκεται στο Kalua Mykonos την Παρασκευή 5 Αυγούστου.

 

http://www.djmarkknight.com/

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ