6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Τρεις βραδιές γεμάτες τζαζ, πρωτοτυπία, εξωστρέφεια και αυτοσχεδιασμό

6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Τρεις βραδιές γεμάτες τζαζ, πρωτοτυπία, εξωστρέφεια και αυτοσχεδιασμό Facebook Twitter
Ο Φλώρος Φλωρίδης ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη τη δεκαετία του '70 και σήμερα θεωρείται από τους κορυφαίους αυτοσχεδιαστές στην Ελλάδα.
0

Το Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ επιστρέφει για έκτη χρονιά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης. Η φετινή διοργάνωση θα επιχειρήσει κάτι αρκετά τολμηρό, με την πρωτοτυπία, την εξωστρέφεια και τον αυτοσχεδιασμό να είναι οι λέξεις που τη χαρακτηρίζουν.


Για τρεις βραδιές θα ενώσει για πρώτη φορά Έλληνες και ξένους μουσικούς δημιουργούς, με στόχο αυτές οι μουσικές συνευρέσεις να δώσουν αφορμή για τη δημιουργία νέων έργων που θα αφήσουν το στίγμα τους, ανοίγοντας τον δρόμο για μελλοντικές συνεργασίες.


Αρχικά, την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου τρεις αναγνωρισμένοι πιανίστες που έχουν καταξιωθεί σε διεθνές επίπεδο θα δώσουν ένα ρεσιτάλ τζαζ αυτοσχεδιασμού επί σκηνής, με σκοπό  να καταγραφεί. Ο Γιώργος Κοντραφούρης θα συμπράξει μουσικά με τον Aki Rissanen και τον 25χρονο Νίκο Αναδολή. Ο Γιώργος Κοντραφούρης δεν είναι ένα τυχαίο όνομα στον χώρο της ελληνικής τζαζ. Δεξιοτέχνης στο πιάνο και καθηγητής Τζαζ στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου, είναι γνωστός από τα τζαζ σχήματά του, Baby Trio και Timo Lassy. Δεν είναι η πρώτη φορά που συναντάει τον Νίκο Αναδολή. Μικρότερος ηλικιακά από τους τρεις, ο Νίκος Αναδολής, στα 25 του, θεωρείται ένα από τα πιο ανερχόμενα ταλέντα που έχουν ξεπηδήσει από τη διεθνή σκηνή τον τελευταίο καιρό. Αν και μόλις 19 χρονών, έχει τιμηθεί με το μεγάλο βραβείο στον σημαντικό γαλλικό διαγωνισμό «Martial Solal» για τις ικανότητές του στο πιάνο, ενώ από τότε έχει ταξιδέψει και εμφανιστεί σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Κορέα και η Νέα Υόρκη. Με τον Κοντραφούρη έπαιξαν ξανά μαζί σε τρίο στο πλαίσιο του φεστιβάλ Lost in Jazz, στην Τσαγκαράδα του Πηλίου το 2015. Είναι η πρώτη φορά που συναντιούνται με τον Aki Rissanen στο πλαίσιο ενός τέτοιου πρότζεκτ.

6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Τρεις βραδιές γεμάτες τζαζ, πρωτοτυπία, εξωστρέφεια και αυτοσχεδιασμό Facebook Twitter
Aki Rissanen


Ο Aki Rissanen θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς πιανίστες της γενιάς του στη σκανδιναβική και ευρύτερα ευρωπαϊκή τζαζ σκηνή. Με καταγωγή από τη Φινλανδία, οι επιρροές του προέρχονται από τον μινιμαλισμό και έχει στο βιογραφικό του σπουδαίες συνεργασίες με διάσημους μουσικούς, όπως ο Dave Liebman και ο τρομπετίστας Verneri Pohjola.


Την επόμενη μέρα, το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου, τη σκηνή καταλαμβάνουν οι Grix. Οι Grix είναι ένα αυτοσχεδιαστικό τζαζ τρίο που σχηματίστηκε από τους Φλώρο Φλωρίδη (reeds, πνευστά), Γιώργο Δημητριάδη (τύμπανα) και Αντώνη Ανισέγκο (πιάνο). Το σχήμα έχει την έδρα του στο Βερολίνο. Ο Φλώρος Φλωρίδης, όπως και ο Γιώργος Δημητριάδης, έχουν συνδέσει το όνομά τους με τη free jazz. O Φλωρίδης ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη τη δεκαετία του '70 και σήμερα θεωρείται από τους κορυφαίους αυτοσχεδιαστές στην Ελλάδα, ενώ ο Γιώργος Δημητριάδης σπούδασε στη Βοστώνη με μορφές του είδους, όπως ο Alan Dawson και ο Bob Moses, και έχει αναπτύξει ένα ιδιαίτερο στυλ παιξίματος. Ιδιαίτερο στυλ παιξίματος έχει όμως και ο νεότερος της παρέας, ο Αντώνης Ανισέγκος, που παίζει λες και το σώμα του είναι προέκταση του πιάνου. Από νωρίς έδειξε την έφεσή του στη μουσική περφόμανς, ενώ το ενδιαφέρον του ξεπερνάει τα όρια της τζαζ, μια και παράλληλα ασχολείται με την ορχηστρική μουσική, τη μουσική δωματίου και τη μουσική για το θέατρο. Για τη συγκεκριμένη εμφάνισή τους, οι Grix προσκαλούν τη Λουκία Παλαιολόγου να αναλάβει τα φωνητικά, με αρκετή διάθεση για πειραματισμό.

6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Τρεις βραδιές γεμάτες τζαζ, πρωτοτυπία, εξωστρέφεια και αυτοσχεδιασμό Facebook Twitter
Spyros Manesis Trio


Τέλος, το Πανόραμα κλείνει με το τρίο του Σπύρου Μάνεση, ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα τζαζ σχήματα διεθνώς, που έχει ξεχωρίσει λόγω του συνδυασμού της μελωδικότητας, της δεξιοτεχνίας και της συνθετικής ικανότητας των μελών του. Ο Σπύρος Μάνεσης (πιάνο) γνώρισε τον Πορτογάλο João Hasselberg (κοντραμπάσο) και τον Λετονό Kaspars Kurdeko (ντραμς) στο Άμστερνταμ όταν φοιτούσαν στην ίδια μουσική ακαδημία. Μαζί δημιούργησαν το 2010 ένα αρκετά δεμένο σχήμα που προσπαθεί να ενώσει τον mainstream αυτοσχεδιασμό με τις επιρροές τους από την κλασική και ρομαντική παράδοση, με αρκετά εντυπωσιακά αποτελέσματα. Οι εμφανίσεις τους φημίζονται για τη δυναμική τους, τη μοναδική χημεία που αναπτύσσεται μεταξύ των μουσικών και το ατόφιο αυτοσχεδιαστικό τους πνεύμα.


Info:

2-4/12, 6o Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, λεωφ. Συγγρού 107, είσοδος: €5-15

www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ