Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή Facebook Twitter
Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί...
0

ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΡΗ

 

Aenima-Tool

 

Μία τουλάχιστον εφιαλτική διαδικασία για έναν μουσικό είναι να πρέπει να αναλογιστεί τον αγαπημένο του δίσκο ή τους 5 αγαπημένους του κλπ. Δηλαδή καθώς εξελίσσεσαι και μεγαλώνεις είναι λογικό να σου τραβούν το ενδιαφέρον διαφορετικά ακούσματα ανά περιόδους και σίγουρα δεν αποτελώ εξαίρεση.Κομμάτια να γίνει όμως, αποφάσισα να γράψω για το «Aenima» των Tool που είναι σίγουρα ο δίσκος με τον οποίο αισθάνομαι περισσότερο συναισθηματικά συνδεδεμένη.

 

 Πρωτοάκουσα το «46 & 2» στην τρυφερή ηλικία των 12-13 ετών. Ήταν σε μια κασέτα (αυτές που γυρνάμε με τα μολύβια) που μου χάρισαν με διάφορες “rock” επιλογές. Θυμάμαι τον εγκέφαλο μου να εκρήγνυται και ένα τεράστιο WHAT THE FUCK να σχηματίζεται στην παιδική μουσική μου αντίληψη. Ένα περίεργο riff και ένας μυστήριος που ψιθυρίζει κάτι ακατάληπτα για μια σκιά. Και τέλος πάντως ξέρετε πώς πάει το κομμάτι.

 Προσπαθούσα να φανταστώ (όσα καταλάβαινα από τους στίχους) και έκανα εικόνες τις λέξεις "see my shadow changing/stretching up and over me/soften this old armour hoping I can clear the way/by stepping through my shadow, coming out the other side/step into the shadow/ 46&2 are just ahead of me". Και κάθε κομμάτι στο «Aenima», όταν τελικά κατάφερα να βρω και όλο τον δίσκο, αποτέλεσε για μένα μια βουτιά σε έναν παράλληλο κόσμο φαντασιώσεων, γεμάτο υπερβατικές εικόνες, με μια πρωτόγνωρα ωμή ενέργεια.

Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί. Η εισαγωγή στο «Eulogy», όλο το «Pushit», που με έκανε πραγματικά να τριπάρω καθισμένη πάνω στο γραφείο μου και ο στίχος “I’ll trade it all for just a little peace of mind” που έως τώρα παραμένει από τα βασικά μου μότο στη ζωή τη δόλια. Στο «Die Eier von Satan» πάντα ψιλοτρόμαζα ενώ οι στίχοι στο ομώνυμο «Aenima» “cause I'm praying for rain/I’m praying for tidal waves/I wanna see the ground give away/I wanna watch all go down…” συνόδεψαν όλη την ψυχολογία μου στην εφηβεία. Και τελοσπάντων η φωνή του Maynard που έσταζε χολή και μέλι συγχρόνως, τα τύμπανα, τα riff, ο ήχος της παραγωγής, τα ιντερλούδια, το απίστευτο artwork…όλα έδεναν με έναν ιδιοφυή τρόπο εντελώς αβίαστα.

Ίσως το μεγάλο ενδιαφέρον για εμένα είναι ότι το «Aenima» μου δημιουργεί τα ίδια ακριβώς συναισθήματα από όταν το πρωτοάκουσα, όντας τελείως άπειρη με τη μουσική, έως σήμερα και μπορώ να το απολαύσω αθώα ως ακροατής με τον ίδιο ενθουσιασμό. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι το «Aenima» είναι και θα είναι ένας από τους δίσκους που διεγείρουν όλες μου τις αισθήσεις. Βλέπω χρώματα ακούω φωνές, η καρδιά μου αλλάζει tempo και όλη η πεμπτουσία της τέχνης με αγκαλιάζει στοργικά.

 

 

Info

Το live της παρουσίασης του δίσκου θα γίνει στις 3 Φεβρουαρίου στο six d.o.g.s.. Το Euphoria κυκλοφορεί από την Inner Ear. Περισσότερα για την Σοφία Σαρρή στην σελίδα της στο Facebook

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο τον δίσκο της εδώ

Επιμέλεια στήλης: Βαγγέλης Μακρής

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ