Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
O Τζον Άβιλντσεν με τον Σιλβέστερ Σταλόνε στα γυρίσματα του Ρόκι
0



Tα ξημερώματα του Σαββάτου έφυγε από την ζωή σε ηλικία 81 ετών ο σκηνοθέτης Τζoν Τζ. Άβιλντσεν (Kαράτε Κίντ, Σώστε τον Τίγρη). Σπουδαίος σκηνοθέτης ο Άβιλντσεν δεν ήταν, άφησε όμως πίσω του μια σπουδαία ταινία, τον θρυλικό Rocky, που στην χώρα μας είχε κυκλοφορήσει στις αίθουσες με τον τίτλο Ρόκι, τα Χρυσά Γάντια.


O Ρόκι Μπαλμπόα γεννήθηκε στο μυαλό του νεαρού Σιλβέστερ Σταλόνε, σε μια περίοδο που εκείνος προσπαθούσε να καθιερωθεί στην κινηματογραφική βιομηχανία, αλλά το καλύτερο που είχε πετύχει ήταν ένα πέρασμα δευτερολέπτων στις Μπανάνες του Γούντι Άλεν κι έναν μικρό ρόλο στο ριμέικ του Farewell my Lovely. Αντλώντας έμπνευση από τον προσωπικό του αγώνα, ο Σταλόνε έγραψε το σενάριο μέσα σε τρεις μέρες και έπειτα χτύπησε την πόρτα των στούντιο. Eνδιαφέρον από την πλευρά των στούντιο υπήρξε, όλες οι προτάσεις όμως συνοδεύονταν από τον όρο να υποδυθεί τον ήρωα ένας πιο αναγνωρίσιμος σταρ. Ο Σταλόνε ήταν αποφασισμένος να μην επιτρέψει σε κανέναν άλλο να ενσαρκώσει στην οθόνη έναν ήρωα τόσο δικό του και το πείσμα του τελικά απέδωσε καρπούς. Το project βρήκε στέγη στην United Artists και με την βοήθεια του παραγωγού Ίρβιν Γουίνκλερ, που υποθήκευσε το σπίτι του για να συγκεντρωθεί το σύνολο του απαραίτητου προϋπολογισμού, ξεκίνησε γυρίσματα υπό τις οδηγίες του Άβιλντσεν. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα υπόδειγμα λαϊκού σινεμά, που ενθουσίασε θεατές και κριτικούς, ενώ έφτασε μέχρι τα Όσκαρ εκείνης της χρονιάς, κατακτώντας, μεταξύ άλλων, το βραβείο Καλύτερης Ταινίας.

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
Ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του.


Μετά από έξι συνέχειες, ο Ρόκι θεωρείται πνευματικό τέκνο του Σταλόνε, ίσως όχι άδικα, καθώς κάθε νέα του κινηματογραφική εξόρμηση αντανακλά το στάδιο που βρίσκεται η ζωή και η καριέρα του αμερικανού σταρ. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζουμε την συμβολή του Άβιλντσεν στην πρώτη αυτή ταινία. Πιστός στις νεορεαλιστικές αρχές του αμερικανικού σινεμά της εποχής, ο Άβιλντσεν ακολουθεί τον ήρωα του με την κάμερα στο χέρι, ανάμεσα στις φτωχογειτονιές της Φιλαδέλφειας και συνθέτει μέσω αυτού το πορτρέτο μιας περιοχής και των ανθρώπων της σε μια συγκεκριμένη εποχή, ενώ παράλληλα συστήνει μια σειρά από στοιχεία και μοτίβα που θα καταστούν δομικά για την σειρά στο μέλλον, όπως το μοντάζ της προπόνησης. Αναδεικνύοντας το έξυπνο σενάριο του Σταλόνε, που θέλει τον ήρωα να απαντά με ανθρώπινες, συνεσταλμένες χειρονομίες στις καθημερινές δοκιμασίες, ο Άβιλντσεν φροντίζει πρώτα να συσφίξει τις σχέσεις σου με αυτό τον ελαφρώς αργόστροφο, μα ασύστολα καλοσυνάτο επίδοξο πυγμάχο, που φυτοζωεί σε έναν κόσμο που τιμωρεί τέτοια χαρακτηριστικά και ταλανίζεται από εκείνο το αβάσταχτο «γιατί» της ευκαιρίας που δεν ήρθε ποτέ, κι έπειτα τον πετάει στην αρένα του ρινγκ. Κάπως έτσι σαράντα ένα χρόνια μετά και άλλες τόσες επαναληπτικές προβολές, το Rocky έχει ακόμα την δύναμη να σε ξεσηκώσει στο κάθισμα σου, να σε κάνει να κουνάς χέρια και πόδια αγωνιώντας για την έκβαση του αγώνα, ακόμα κι αν την ξέρεις. Και είναι αυτή η έκβαση που απαντά εμφατικά στις επίμονες μέσα στα χρόνια κατηγορίες μερίδας της κριτικής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως το φιλμ είναι μια ωδή στο αμερικανικό όνειρο, την ίδια ώρα που ο αντίπαλός της την βραδιά των Όσκαρ, ο σκορσεζικός Ταξιτζής, ξεσκεπάζει την απατηλή του φύση και τις επιπτώσεις του στο Άτομο. Μα ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του. Αν ψάχνεις έναν βασικό λόγο που σήμαινε συναγερμός στη γειτονιά που μεγάλωνες όταν έπαιζε το Rocky στην τηλεόραση, σε αυτό το φινάλε θα τον βρεις.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ