H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης

0

Για τη Γερμανία, τα χρόνια ανάμεσα στον Πρώτο και στον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο συνοδεύτηκαν από μια πολιτιστική άνθηση που την επίδρασή της βλέπουμε ακόμα σε πολλούς τομείς. Με το Βερολίνο στο επίκεντρο, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης ήταν γεμάτη με πρωτοποριακή λογοτεχνία, φιλοσοφία και τέχνη. Στο επίκεντρο αυτής της πνευματικής και δημιουργικής διαδικασίας κομβικό σημείο ήταν και η γραφιστική. Πιο συγκεκριμένα τα εξώφυλλα βιβλίων που άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τον σχεδιασμό ενός εξωφύλλου και επηρεάζουν μέχρι τις μέρες μας τους γραφίστες. Οι εκδόσεις Taschen κυκλοφόρησαν ένα πλήρες βιβλίο που συγκεντρώνει περίπου 1000 τέτοια εκδοτικά παραδείγματα από τη συγκεκριμένη περίοδο. Από εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων σε εξώφυλλα για μυθιστορήματα, εντυπωσιακά σχέδια για πολιτικά δοκίμια, σε μινιμαλιστικές μονογραφίες καλλιτεχνών , αυτό το βιβλίο είναι μια εκθαμβωτική συλλογή από θαύματα της τυπογραφίας και της γραφιστικής. Ένα βιβλίο αναφοράς για τη δημιουργία μιας φωτεινής περιόδου που έκλεισε με τον πιο σκοτεινό τρόπο.

www.taschen.com

H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erste russische Kunstausstellung, Berlin 1922.Galerie van Diemen & Co.,Berlin: Verlag Internationale Arbeiterhilfe, 1922.Jacket illustration by El Lissitzky
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Stefan Lorant. Wir vom Film. Berlin: Theater und Film Verlagsgesellschaft (1928). Cover drawing by Dugo (András Szenes).
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Ignatz Straßnoff. Ich, der Hochstapler Ignatz Strassnoff. Berlin: Verlag Die Schmiede, 1926.Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Polyphem. Mit dem rechten Auge. Berlin: “Der Deutschenspiegel” (1925).Cover illustration by Garvens
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Alfred Döblin. Berlin Alexanderplatz. Die Geschichte vom Franz Biberkopf. Print run: 41–45,000. Berlin: S. Fischer, 1931. Cover by Georg Salter
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Sacco und Vanzetti. Berlin: Mopr-Verlag, 1928.Cover by Pewas
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
G. Zeitschrift für elementare Gestaltung. Edited by Hans Richter. No. 5/6: Film. Berlin (independently published, 1926). Cover by Paul Leni.
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Um uns die Stadt. Edited by Robert Seitz and Heinz Zucker Berlin: Sieben Stäbe-Verlag, 1931. Cover by Martin Weinberg
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Otto Mänchen-Helfen. Drittel der Menschheit.Berlin: Der Bücherkreis, 1932. Cover by JanTschichold
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Erich Kästner. Emil und die Detektive. Ein Roman für Kinder. Berlin: Williams & Co. (1931). Cover illustration by Walter Trier
H τρομερή γραφιστική παράδοση που άφησε η Δημοκρατία της Βαϊμάρης Facebook Twitter
Egon Erwin Kisch. Klassischer Journalismus. Berlin: Rudolf Kaemmerer, 1923. Cover illustration by George G. Kobbe
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ