Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Ναταλί Μπάι
0

Η Γυναίκα με τη Μερσεντές βασίζεται στο μυθιστόρημα "Moka" της Τατιάνα ντε Ρονέ και ακολουθεί μια γυναίκα (Εμμανουέλ Ντεβός) που ενώ αναρρώνει, προσπαθώντας να ξεχάσει τον πρόσφατο θάνατο του γιου της, ξεκινά μόνη της έρευνα για τον εντοπισμό του δράστη. Η αναζήτησή της την φέρνει κοντά σε μια εντυπωσιακή ώριμη ξανθιά γυναίκα που εκ πρώτης όψεως δε θυμίζει κάποια γνωστή γαλλίδα ηθοποιό. Παρατηρώντας την καλύτερα στις επόμενες σκηνές, βλέπουμε ότι πίσω από αυτή τη μεταμόρφωση κρύβεται η Ναταλί Μπάι, που τα τελευταία 40 χρόνια έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες της Γαλλίας.


Ξεκινώντας τη δεκαετία του '70 με συμμετοχές σε κάποιες από τις τελευταίες ταινίες του Φρανσουά Τρυφώ (Αμερικανική Νύχτα, Το Πράσινο Δωμάτιο), δούλεψε με τον Μορίς Πιαλά και τον Ζαν Λικ Γκοντάρ, βρέθηκε σε διεθνείς παραγωγές όπως το Πιάσε με Αν Μπορείς του Σπίλμπεργκ και στηρίζει πάντα νέα ονόματα κάθε γενιάς. Όσοι αγαπούν τον Ξαβιέ Ντολάν θα τη θυμούνται στο Λόρενς για Πάντα, αλλά και στο πρόσφατο Ακριβώς το τέλος του κόσμου, παλιότερα είχε συνεργαστεί με τον Γκιγιόμ Κανέ, τώρα τη βλέπουμε σε ταινία του Φρεντερίκ Μερμού (σκηνοθέτη αρκετών επεισοδίων της πετυχημένης σειράς Les Revenants). Λίγο πριν την έξοδο της Γυναίκας με τη Μερσεντές στους κινηματογράφους της χώρας μας, μας μιλά για τον διαφορετικό της ρόλο, αλλά και την ανάγκη της να συνεργάζεται με τους σκηνοθέτες που ορίζουν κάθε εποχή.

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου.

— Ποιο ήταν ο βασικό σας κίνητρο για να συμμετέχετε στην ταινία; Τι ήταν αυτό που σας κίνησε την περιέργεια στο σενάριο;

Ο ρόλος μου ήταν κάπως διαφορετικός από αυτούς που έχω συνήθως ενώ και η ιστορία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Βέβαια είναι και θέμα ανθρώπων. Ήθελα κάποια στιγμή να συνεργαστώ με τον Φρεντερίκ Μερμού, όπως φυσικά και με την Εμμανουέλ Ντεβός, μια από τις καλύτερες, για μένα, Γαλλίδες ηθοποιούς των τελευταίων χρόνων. Νομίζω πως ο συνδυασμός όλων αυτών ήταν αρκετός για μένα.


— Η Γυναίκα με τη Μερσεντές είναι πρωτίστως μια ιστορία εκδίκησης, ώστε να γιατρευτεί σταδιακά μια απώλεια. Πιστεύετε σε κάτι τέτοιο;

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου. Η ταινία όμως μιλά για μια ακραία περίπτωση, όπως είναι ο θάνατος ενός παιδιού, και πραγματικά δε γνωρίζω πως θα αντιδρούσα σε κάτι τόσο τραγικό.


— Επίσης το σχέδιο οργανώνεται μόνο από τη μητέρα – ο πατέρας μοιάζει απών. Είναι συνήθως πιο πιστευτό κάτι τέτοιο, ότι δηλαδή ο πόνος της μητέρας είναι μεγαλύτερος;

Δε νομίζω. Ο χαρακτήρας της Ντεβός κάνει όσα κάνει λόγω του πως σκέφτεται γενικά στη ζωή, όχι μόνο επειδή έχει το ρόλο της μητέρας που πρέπει να κάνει κάτι. Αντίστοιχα και ένας πατέρας θα μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά.

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο


— Αλλάξατε αρκετά την εξωτερική σας εμφάνισή για τους σκοπούς της ταινίας. Πως αντιδράσατε όταν σας πρότειναν αυτές τις αλλαγές;

Η ιδέα της μεταμόρφωσής ήταν δική μου. Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο. Όταν βρίσκομαι στην επαρχία, πολλές φορές μου αρέσει να παρατηρώ γυναίκες σε κομμωτήρια και κέντρα ομορφιάς, έχουν αυτή την υπερβολή που βγάζει και ο χαρακτήρας μου, ειδικά αυτές που βρίσκονται σε ηλικία παρόμοια με τη δική μου.

— Μοιράζεστε αρκετές και έντονες σκηνές με τη Ντεβός μέσα στην ταινία. Πως ήταν η συνεργασία σας.

Λειτουργούμε και οι 2 σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, γι' αυτό ήταν όλα απλά και διασκεδαστικά. Βρεθήκαμε όντως σε αρκετές σκηνές μαζί, αλλά είχαμε από την αρχή την τέλεια αρμονία και η όλη εμπειρία ήταν πολύ ευχάριστη.


— Έχετε μια μεγάλη πορεία στο γαλλικό σινεμά και εδώ και χρόνια σας βλέπουμε συχνά σε ταινίες νεότερων σκηνοθετών. Πιστεύετε πως αυτή η νέα γενιά είναι ικανή να κρατήσει την παράδοση του σινεμά της χώρας σας;

Από τότε που ξεκίνησα να συμμετέχω σε ταινίες, αλλά και πριν από αυτό, στη Γαλλία κάθε γενιά είχε σημαντικούς σκηνοθέτες, δε νομίζω να έχει υπάρξει ποτέ κενό. Και επίσης σε κάθε γενιά υπάρχουν και λιγότερο ικανοί σκηνοθέτες, δεν είναι μόνο τωρινό το φαινόμενο. Εγώ κάποια στιγμή αποφάσισα πως είναι στο χέρι μου να επιλέξω αν θα συνεργάζομαι με τους καλύτερους ή όχι και αυτό ισχύει για όλους τους ηθοποιούς. Εφόσον δουλεύεις σε αυτή την κατεύθυνση και τα καταφέρεις, είναι μεγάλη τύχη κάτι τέτοιο, να μπορείς να επιλέγεις τους συνεργάτες σου από ένα σημείο και έπειτα.


— Μιλώντας για σημαντικούς σκηνοθέτες, διάβασα πως ο επόμενος ρόλος σας θα είναι σε ταινία του Ξαβιέ Μποβουά (Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων). Μπορείτε να μας πείτε κάποιες λεπτομέρειες για τον ρόλο και την ταινία.

Είναι μια πολύ δυνατή οικογενειακή ιστορία, βασισμένη στο βιβλίο του Ερνέστ Περοσόν, Οι Φύλακες. Συμβαίνει κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν όλοι οι άνδρες μιας οικογένειας φεύγουν για να πολεμήσουν και οι γυναίκες μένουν πίσω για να συντηρήσουν την οικογενειακή φάρμα. Εγώ έχω τον ρόλο της μητέρας, της αρχηγού δηλαδή που μένει πίσω και πρέπει να προσέχει τις υπόλοιπες γυναίκες.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ