Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

0

Μη σας μπερδεύει ο τίτλος. Η έκθεση «Γεωμετρίες» δεν έχει να κάνει με την ευκλείδεια γεωμετρία και τα μαθηματικά αλλά με το πώς αναμετριόμαστε με τη γη.

Στην ουσία πρόκειται για έναν πρωτότυπο περίπατο σύγχρονης τέχνης μέσα από τον οποίο θα επανασυστηθεί στους Αθηναίους το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, ένα από τα πρώτα ελληνικά πανεπιστήμια, ως ένα επίκαιρο και συναρπαστικό τοπόσημο.

Οι περισσότεροι από εμάς απλώς γνωρίζουμε την ύπαρξη του Γεωπονικού. Ξέρουμε ότι είναι κάπου στην Ιερά Οδό και αυτό είναι όλο. Όμως δεν γνωρίζουμε πολλά για την ιστορία του, την τεράστια έκταση που καλύπτει, το μουσείο που διαθέτει, την επιστημονική κατάρτιση που παρέχει στους φοιτητές του, τα πεδία έρευνας που απασχολούν τους ερευνητές του και πάνω απ' όλα τη δυνατότητα που δίνει στον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με τη φύση στην καρδιά της πόλης.

Συχνά λέμε ότι πρέπει να βγούμε από την Αθήνα για να έρθουμε σε επαφή με τη γη, ενώ τελικά βρισκόταν πάντα εδώ, δίπλα μας.

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο βρίσκεται στον Ελαιώνα, αρχαία ονομασία που οφείλεται στα ατελείωτα ελαιόδεντρα που ποτίζονταν από τον Κηφισό. Το πανεπιστήμιο σήμερα είναι το μόνο πράσινο στοιχείο σε μια ευρύτερη ζώνη, μεγάλο μέρος της οποίας είναι υποανάπτυκτο και μολυσμένο.

Μέσα στους τρεις μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί θα ενεργοποιήσει πολλά και διαφορετικά σημεία του πανεπιστημίου και θα απλωθεί σε επτά ενότητες (αλάτι, φωτιά, κήποι, σπόροι, νερό, γη και αέρας), στο πλαίσιο των οποίων θα πραγματοποιηθούν πολλές δράσεις.

«Ένας περίπατος στους κήπους του προσφέρει ένα νέο και ζωτικό όραμα για το πώς ήταν η Αθήνα και πώς θα μπορούσε να γίνει. Πολυεπίπεδες ιστορίες συνθέτουν μια ξεχωριστή στρωματογραφία ενός τοπίου πάνω στην Ιερά Οδό, καθ' οδόν για την Ελευσίνα, με την ελιά του Πλάτωνα τοποθετημένη στο κεντρικό κτίριο, με τα οθωμανικά υπολείμματα και την κρήνη του βοεβόδα Χασεκή, με τις γενιές των φοιτητών να θέτουν ερωτήματα και έναν πανύψηλο φοίνικα να υπερέχει όλων. Άραγε πόσα ακόμα να έχει δει αυτό το μέρος;» αναρωτιούνται οι Όλγα Χατζηδάκη και Μαρία-Θάλεια Καρρά της ομάδας locus athens.

Το Ίδρυμα Ωνάση έχει δείξει πως ενδιαφέρεται πάντα για την πόλη. Η Στέγη επέλεξε την locus Athens για την επιμέλεια των Γεωμετριών κι έτσι στήθηκε μια μεγάλη εικαστική έκθεση με νέες παραγωγές, πρόσφατα, παλιότερα και ιστορικά έργα αλλά και ένα πολύ ενδιαφέρον δημόσιο πρόγραμμα επτά θεματικών Κυριακών που θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, έναν μεγάλο περίπατο αφιερωμένο στο νερό, αγώνα κωπηλασίας μέσα στον Κηφισό και υπαίθριο φεστιβάλ ταινιών με θέμα το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή μέσα στους ελαιώνες του πανεπιστημίου.

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Carolina Caycedo, Water Portrait Series, Maligna, 2016. Water Portrait Series, 2015-16Εκτυπώσεις σε καμβά με την τεχνική εξάχνωση χρώματος. Μεταβλητές διαστάσεις.Με την ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και του Instituto de Visión (Bogotá)

Με αφορμή την έκθεση θα ανοίξει για πρώτη φορά και ο πρώτος όροφος του Γεωργικού Μουσείου που υπάρχει μέσα στο πανεπιστήμιο.

Αν και ο ισόγειος χώρος του μουσείου λειτουργεί κανονικά, έχοντας να επιδείξει εκθέματα όπως παραδοσιακά γεωργικά εργαλεία και μηχανήματα αλλά και πλούσιο αρχειακό υλικό, ο πρώτος όροφος παρέμενε κλειστός επί χρόνια. «Πρόκειται για 700 τ.μ. μέσα στα οποία θα στηθεί το μεγαλύτερο μέρος των εκθεμάτων των "Γεωμετριών"» ενημερώνει η κ. Χατζηδάκη.

«Οι Γεωμετρίες, πέρα από μια έκθεση, είναι ένα πλαίσιο σήμανσης ερωτημάτων για το πού οδεύουμε. Σας καλούμε να περπατήσετε, να ακούσετε, να αντικρίσετε και να γίνετε μέτοχοι, αντλώντας απόλαυση αλλά και διαμορφώνοντας οικολογική συνείδηση.

Μέσα στους τρεις μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί θα ενεργοποιήσει πολλά και διαφορετικά σημεία του πανεπιστημίου και θα απλωθεί σε επτά ενότητες (αλάτι, φωτιά, κήποι, σπόροι, νερό, γη και αέρας), στο πλαίσιο των οποίων θα πραγματοποιηθούν πολλές δράσεις: φαγητό, εργαστήρια, ομιλίες, ηχογραφήσεις, περφόρμανς, περιπλανήσεις, αναγνώσεις κ.ά.

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Πέτρος Μώρης, Alone (Tranquil Landscape), 2018. Μάρμαρο, σκυρόδεμα, ατσάλι, ακρυλικό χρώμα σπρέι, 230 x 150 x 4 εκ. Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

«Μέσα από τις δημόσιες δράσεις το κοινό θα γνωρίσει και θα απολαύσει διαφορετικές και άγνωστες όψεις του πανεπιστημίου ‒τον αμπελώνα, το δενδροκομείο, το ανθοκομείο‒ και θα μετάσχει βιωματικά στην ιστορία του τόπου από τα οθωμανικά χρόνια ως σήμερα.

»Θα αναμετρηθεί με νέες τεχνικές καλλιέργειας, με τη φιλοσοφία της φυσικής δόμησης, με την ιστορία των πετρωμάτων, με τρόπους παρασκευής της τροφής, με την εξελικτική ιστορία της ανθρωπότητας και το πέρασμα στη γεωργία, με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και πλήθος άλλων καίριων ζητημάτων γύρω από το περιβάλλον» λένε η κ. Χατζηδάκη και η κ. Καρρά.

Ένα από τα πολύ ωραία στοιχεία της έκθεσης θα είναι και η δυνατότητα ενός audio walk. To αρχιτεκτονικό γραφείο MoY Studio που σχεδίασε τον περίπατο προσπάθησε να συνδέσει την ιστορία του πανεπιστημίου και το ορατό με το μη ορατό.

Όποιος επιλέξει, λοιπόν, να ακούσει και να βιώσει το audio walk θα ακολουθήσει τις οδηγίες του εκφωνητή και κατ' αυτό τον τρόπο θα συνδεθεί καλύτερα με το μέρος.

Διοργάνωση/Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Επιμέλεια: locus athens

Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και σήμανση: AREA, Architecture Research Athens

Οργάνωση: Κωνσταντίνα Σουλιώτη

Καλλιτέχνες της έκθεσης

Πάκυ Βλασσοπούλου, Άγγελος N. Γουλανδρής, Cevdet Erek, Γιάννης Θεoδωρόπουλος, Αθηνά Ιωάννου, Vlassis Caniaris, Βαλεντίνα Κάργα, Kassandras, Carolina Caycedo, Céline Condorelli, Μίλτος Μανέτας, Νίκος Μάρκου, MoY Studio, Beatriz Santiago Muñoz, Yto Barrada, Michel Berthet, Νατάσα Μπιζά, Anna Boghiguian, Πέτρος Μώρης, Ντόρα Οικονόμου, Uriel Orlow, Χριστόδουλος Παναγιώτου, Μαρία Παπαδημητρίου, Βούλα Παπαϊωάννου, Ρένα Παπασπύρου, Ναυσικά Πάστρα, Didem Pekün, Marjetica Potrč, Standart Thinking, Hiroshi Sugimoto, Serkan Taycan, Mario García Torres, Θανάσης Τότσικας, Αλέκος Φασιανός, Inas Halabi, Peter Halley, Federico Herrero, Χρήστος Χρυσόπουλος

Δημόσιο Πρόγραμμα

Omar Amiralay, Ana Vaz, Επάρκεια, Metin Erksan, Dimitri Zenghelis, Φαίη Ζήκα, Ροίκος Θανόπουλος, Τάκης Κανελλόπουλος, Kassandras, David Leonard, Jumana Manna, Angela Melitopoulos, Γιάννης Μπαζιώτης, Πηνελόπη Μπεμπέλη, Will Benedict, Tristan Bera, Betty's Bakery, Νατάσα Μπιζά, Ursula Biemann, Wang Bing, Peter Nadin, Ίρις Νικολάου, Vittorio De Seta, Lav Diaz, Ντόρα Οικονόμου, Natsuko Uchino, Ανδριάνα Παπανικολάου, Verena Paravel, Artavazd Pelechian, Το Πελίτι, Filipa Ramos, Σταγόνες, Standart Thinking, Σχολείο Εδάφους, Lucien Castaign Taylor, Aimee Toledano, Troō Food Liberation, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Chouska, Jorge Furtado

Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. PVC prints from the series Muthi Portraits. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. Untitled, 2016-2017. PVC prints from the series Muthi Portraits, 200 x 200 cm. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Uriel Orlow - Untitled (Muthi Portrait), 2016-17. Untitled, 2016-2017. PVC prints from the series Muthi Portraits, 200 x 200 cm. Courtesy the artist, LaVeronica and Mor Charpentier
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Yto Barrada,La Serviette Rose (The Pink Towel), 2009.
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Θανάσης Τότσικας, Πράσινη Ενέργεια και Πράσσειν Άλογα. Ένα Μέτρο, 3 Μαίου 2014 - 31 Αυγούστου 2014. Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
Μια πρωτότυπη έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Facebook Twitter
Nατάσα Μπιζά, For all Party Occasions: Object Lessons, 2018. Με την ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
|article_no_max_width| |article_no_max_width|

Info:

Η έκθεση, σε διοργάνωση και παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, παρουσιάζεται στο Γεωργικό Μουσείο, στο κεντρικό κτίριο και στους κήπους του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών από τις 27/3 έως τις 15/6.

 

Εικαστικά
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ