Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Οι Dans Les Arbres δημιουργούν αυτοσχεδιαστική μουσική με στόχο να είναι τόσο πρωτότυπη ώστε να μη μοιάζει με τίποτε άλλο. ©Tyler-Olson
0

Οι Dans Les Arbres είναι η εξαιρετική μουσική συμμαχία του Γάλλου κλαρινετίστα Xavier Charles με τον Ingar Zach στα κρουστά και τον Christian Wallumrød και τον Ivar Grydeland στα έγχορδα, και οι τρεις Νορβηγοί.

Οι τέσσερίς τους, με το όνομα Dans Les Arbres, δημιουργούν αυτοσχεδιαστική μουσική με στόχο να είναι τόσο πρωτότυπη ώστε να μη μοιάζει με τίποτε άλλο.


Διαλέγουν το δύσκολο μονοπάτι του αυτοσχεδιασμού, αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε το 2015 να είναι ανάμεσα στους υποψήφιους για το Nordic Music Prize, ένα από τα σημαντικότερα μουσικά βραβεία της Νορβηγίας.

Την αυτοσχεδιαστική μουσική πρέπει να την ακούσεις από κοντά για να την εκτιμήσεις, γι' αυτό οι Dans Les Arbres έρχονται να κάνουν ζωντανές εμφανίσεις με αξιώσεις.

Για μένα το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοσχεδιασμού είναι η έρευνα. Το να ξεκινάς σε νέο μονοπάτι, να ψάχνεις για νέα μέρη και νέους τρόπους να συνδυάσεις τους ήχους. Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να κρίνεις αν είναι πιο δύσκολο από μια σύνθεση. Δεν θεωρώ αυτά τα δύο σχετικά, απλώς είναι δύο διαφορετικοί τρόποι να κάνεις μουσική.

Η μουσική τους εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης και δημιουργεί μια δική της, ξεχωριστή αφήγηση.

Και πρέπει να είναι και ωραίοι τύποι, με ιδιαίτερο χιούμορ, όπως φαίνεται από τις απαντήσεις του κιθαρίστα τους Ivar Grydeland, που μας αποκάλυψε ότι έχουν θυσιάσει πολλούς τελικούς ποδοσφαίρου στον βωμό της μεγάλης τους αγάπης, που δεν είναι άλλη από τον μουσικό αυτοσχεδιασμό.

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Ο κιθαρίστας τους Ivar Grydeland, μας αποκάλυψε ότι έχουν θυσιάσει πολλούς τελικούς ποδοσφαίρου στον βωμό της μεγάλης τους αγάπης, που δεν είναι άλλη από τον μουσικό αυτοσχεδιασμό.

— Πώς και πότε γνωριστήκατε μεταξύ σας;

Ο Ingar, o Christian κι εγώ γνωριζόμαστε χρόνια και συναντούσαμε τον Xavier σε διάφορα μουσικά φεστιβάλ στη Γαλλία και στη Νορβηγία γύρω στο 2003 με 2004. Μοιραζόμαστε το ίδιο ενδιαφέρον για τον συλλογικό μουσικό αυτοσχεδιασμό και αποφασίσαμε να συναντηθούμε για να παίξουμε.

Μάλιστα, ήταν στις αρχές του Ιουλίου του 2004, όταν η Ελλάδα κέρδισε στον τελικό ποδοσφαίρου την Πορτογαλία. Εκείνη την ημέρα αποφασίσαμε να συναντηθούμε και να παίξουμε μουσική, αντί να δούμε το παιχνίδι.


Ως κουαρτέτο ξανασυναντηθήκαμε 2 χρόνια μετά, πάλι την ίδια περίοδο με ένα σημαντικό ποδοσφαιρικό ματς. Αυτήν τη φορά ήταν ο τελικός του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου το 2006.

Ηχογραφήσαμε το πρώτο μας άλμπουμ την ημέρα που ο Zινεντίν Ζιντάν έδωσε κεφαλιά στον Materazzi στον τελικό. Το χάσαμε, βέβαια, επειδή παίζαμε μουσική. Πρώτα ηχογραφήσαμε το άλμπουμ και μετά αρχίσαμε να κάνουμε συναυλίες.

— Πώς προέκυψε το όνομα του συγκροτήματος;

Υπάρχει κάτι ξύλινο στον ήχο της πρώτης μας ηχογράφησης. Μας έδωσε την ιδέα να βρούμε ένα όνομα σχετικό με δέντρα. Σημαίνει «μέσα στα δέντρα».

— Έχετε κάποιο συγκεκριμένο concept κάθε φορά;

Να αυτοσχεδιάσουμε, να ακούσουμε και να περάσουμε καλά.


—Τι επιρροές έχετε;

Η λίστα είναι τεράστια, αλλά σίγουρα θα ξεχώριζα τους Edvard Grieg και Karlheinz Stockhausen.


— Υπάρχει κάποια διαδικασία που ακολουθείτε για κάθε άλμπουμ;

Προσπαθούμε να βρίσκουμε ενδιαφέρουσες τοποθεσίες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό επειδή η μουσική μας εξαρτάται από την ακουστική του εκάστοτε χώρου.

Όταν βρούμε τον κατάλληλο, παίζουμε μέχρι να βαρεθούμε και μετά ακούμε μέχρι αηδίας το υλικό μας για να διαλέξουμε τα αγαπημένα μας μέρη.

— Πότε ο ήχος γίνεται μουσική, κατά την άποψή σας;
Όποτε το θελήσεις.

Η μουσική των Dans Les Arbres εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης Facebook Twitter
Η μουσική τους εμπνέεται από τα στοιχεία της φύσης και δημιουργεί μια δική της, ξεχωριστή αφήγηση.

— Πιστεύετε ότι η μουσική σας είναι δύσκολή ή περίεργη για τον ακροατή; Πώς απαντάτε σε όσους ισχυρίζονται κάτι τέτοιο;

Πιστεύω γενικά ότι η μουσική δεν είναι τίποτε αν δεν το θελήσουν οι ακροατές. Νομίζω ότι η μουσική μας σχετίζεται με την αναζήτηση ήχων. Βοηθάει αν το περιγράψουμε έτσι;


— Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον αυτοσχεδιασμό; Ποιο στοιχείο σάς τράβηξε σε αυτόν;

Για μένα το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοσχεδιασμού είναι η έρευνα. Το να ξεκινάς σε νέο μονοπάτι, να ψάχνεις για νέα μέρη και νέους τρόπους να συνδυάσεις τους ήχους.

Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να κρίνεις αν είναι πιο δύσκολο από μια σύνθεση. Δεν θεωρώ αυτά τα δύο σχετικά, απλώς είναι δύο διαφορετικοί τρόποι να κάνεις μουσική.

— Τι να περιμένει κάποιος από τη συναυλία σας στην Αθήνα;

Αυτό εξαρτάται από τον κάθε ακροατή. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να ακουστούμε φρέσκοι, σαν κάτι που δεν έχει ακουστεί ακόμη. Αυτή η περιέργεια που μας διακατέχει περνάει στους ακροατές.

— Είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Ελλάδα;

Προσωπικά, είναι η τρίτη μου επίσκεψη. Τις τελευταίες δύο φορές έπαιξα σε ένα μικρό θέατρο, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομά του ‒ πιθανότατα ήταν το Μικρό Μουσικό Θέατρο.

Τη μία φορά ήταν για ένα εναλλακτικό κιθαριστικό φεστιβάλ και την άλλη για το φεστιβάλ 2:13 που διοργάνωνε ο Νίκος Βελιώτης. Δεν θυμάμαι αν ήταν το 2005 ή το 2007.

Info:

Οι Dans Les Arbres θα εμφανιστούν την Πέμπτη στις 15 Μαρτίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. www.sgt.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ