Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
To Brigands είναι ένα graphic novel, ένα βαλκανικό γουέστερν που εκτυλίσσεται στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Mεσοπολέμου
0

Στο indiegogo μπορεί να πετύχει κάποιος μια καμπάνια για τη χρηματοδότηση του πρώτου μέρους του «Brigands», ενός καινούργιου κόμικ που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο δημιουργίας του. Το σενάριο είναι του Βασίλη Χειλά («Ύψιλον», «Λοκάρ») και η εικονογράφηση του Παναγιώτη Τσαούση («Απόδραση από τη Φλάνδρα», «Time Crack»). Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται.


Το «Brigands», «ληστής» στα ελληνικά, μπορεί να έχει αγγλικό τίτλο και να είναι γραμμένο στα αγγλικά, αλλά έχει ελληνικότατο θέμα. Διαδραματίζεται την περίοδο που υπήρχαν ακόμα λήσταρχοι στη χώρα και όργωναν την ελληνική επικράτεια, σπέρνοντας τον τρόμο.

Σχεδιάζαμε αρχικά να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό γουέστερν, με τη δράση να τοποθετείται στην Άγρια Δύση και πρωταγωνιστές τους "συνήθεις υπόπτους", δηλαδή καουμπόηδες, Ινδιάνους, παράνομους, ιππικό κ.λπ. Όταν, όμως, έπεσα πάνω σε φωτογραφίες διάσημων ληστών της ελληνικής υπαίθρου εντελώς τυχαία και διάβασα πράγματα γι' αυτούς συνειδητοποίησα ότι δεν υστερούσαν καθόλου σε αγριότητα, θράσος και γοητεία

«Συγκεκριμένα, τοποθετείται στο 1928, μετά το Διάταγμα του 1925 για απονομή χάριτος σε όποιον επικηρυγμένο ληστή συνελάμβανε ή εξόντωνε άλλον ληστή. Οι λίγοι εναπομείναντες συνεχίζουν έναν τρομερό αγώνα αλληλοεξόντωσης. Έχει να κάνει με πρώην συντρόφους, αδελφοποιτούς και συναγωνιστές που ξεθάβουν αρχαίες έριδες για να δικαιολογήσουν τη μεταστροφή τους. Είναι ένα graphic novel 120 σελίδων, χωρισμένο σε 5 κεφάλαια-books. Θα το χαρακτήριζα βαλκανικό γουέστερν που εκτυλίσσεται στον ελλαδικό χώρο την εποχή του Mεσοπολέμου» λέει ο Βασίλης.

Ένα βαλκανικό γουέστερν στην Ελλάδα ακούγεται αρκετά πρωτότυπη ιδέα και σίγουρα είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Τον ρωτάω πώς ακριβώς το σκέφτηκε και αν βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα.

«Σχεδιάζαμε αρχικά να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό γουέστερν, με τη δράση να τοποθετείται στην Άγρια Δύση και πρωταγωνιστές τους "συνήθεις υπόπτους", δηλαδή καουμπόηδες, Ινδιάνους, παράνομους, ιππικό κ.λπ. Όταν, όμως, έπεσα πάνω σε φωτογραφίες διάσημων ληστών της ελληνικής υπαίθρου εντελώς τυχαία και διάβασα πράγματα γι' αυτούς συνειδητοποίησα ότι δεν υστερούσαν καθόλου σε αγριότητα, θράσος και γοητεία συγκρινόμενοι με τους σκληρότερους ντεσπεράντο της αμερικανικής γουέστερν μυθολογίας.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Το να φτιάξουμε ένα κόμικ βασισμένο στους διάσημους ληστές της ελληνικής υπαίθρου μου φάνηκε μεγάλη πρόκληση.


Επιπλέον, κανείς δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά σε μυθοπλαστικό επίπεδο με αυτό το θέμα. Έτσι, το να φτιάξουμε ένα κόμικ βασισμένο σε αυτούς τους χαρακτήρες μου φάνηκε μεγάλη πρόκληση. Το πολιτικό περιβάλλον είναι ατόφιο. Τα ιστορικά γεγονότα επίσης. Μόνο οι πρωταγωνιστές μας είναι ένα αμάλγαμα αληθινών προσώπων της εποχής και τα ονόματά τους επινοημένα.


Καταλήξαμε σε αυτήν τη λύση και δεν κάναμε βιογραφία, επειδή δεν θέλαμε να μας περιορίσει το στενό πλαίσιο της ζωής ενός συγκεκριμένου προσώπου αλλά να εμβαθύνουμε κυρίως στην ουσία του χαρακτήρα, να κάνουμε πιο συναρπαστική την αφήγηση» αναφέρει.


Η έρευνα σχετικά με την ατμόσφαιρα της εποχής τούς πήρε πάνω από δύο μήνες και δεν σταματάει ποτέ, όπως μου λέει, αφού συνεχώς ανακαλύπτουν πράγματα.

— Γιατί, όμως, διαλέξατε να το κυκλοφορήσετε στα αγγλικά;

Η αγγλική γλώσσα επιλέχθηκε για να μπορεί η σειρά να στοχεύσει και σε ξένο κοινό, ειδικά αφού επιλέξαμε την αμερικανική πλατφόρμα χρηματοδότησης Indiegogo. Απευθυνόμαστε σε ενήλικο κοινό, αφού το «Brigands» έχει αρκετή αναπαραστατική βία αλλά και γυμνό. Βέβαια, αφορά και όποιον διαβάζει οτιδήποτε και θέλει να δοκιμάσει και ένα κόμικ ιστορικών αναφορών. Φυσικά, αφορά και όλους τους ενήλικους φαν των κόμικς παγκοσμίως.


— Είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα κόμικ στην Αθήνα σήμερα; Μπορείς να ζήσεις από αυτό;

Είναι το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου και γίνεται κατά κόρον. Το να αρέσει το δημιούργημά σου στο κοινό είναι το πιο δύσκολο. Από τα κόμικς μπορεί να ζήσει κάποιος αν είναι ο Αρκάς!


Σοβαρά τώρα, αν κάποιος επιλέξει αυτό για βιοπορισμό, θα πρέπει να γίνει τόσο καλός ώστε να τον απορροφήσει η τεράστια αμερικανική σκηνή. Είναι η μοναδική που μπορεί να προσφέρει αρκετή δουλειά για να ζει κάποιος από αυτό. Αλλιώς, θα πρέπει να κάνει τη σούπερ εμπορική επιτυχία, όπως το «Logicomix», που κι αυτή δεν θα τον εξασφαλίσει ισοβίως.


Οι περισσότεροι δημιουργοί τελικά απασχολούνται σε συναφή επαγγέλματα, π.χ. είναι γελοιογράφοι, και κάνουν κόμικς περιστασιακά.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Απευθυνόμαστε σε ενήλικο κοινό, αφού το «Brigands» έχει αρκετή αναπαραστατική βία αλλά και γυμνό.

— Τι πιστεύεις ότι λείπει από τη σκηνή σήμερα;

Ξεκάθαρα οι ήρωες, οι σωστά δομημένοι χαρακτήρες. Οι περισσότεροι ασχολούνται με εξεζητημένα ή ελλειπτικά σενάρια που αναδεικνύουν ένα κοινωνικό, πολιτικό, μεταφορικό ή άλλο σκηνικό εις βάρος της ανάπτυξης των χαρακτήρων που καταλήγουν να είναι ανύπαρκτοι. Όταν δεν θυμάσαι το όνομα του πρωταγωνιστή ενός κόμικ, τότε μάλλον το κόμικ αυτό έχει αποτύχει.

— Γιατί να διαβάσει κάποιος το «Brigands»;

Γιατί είναι ένα καλό κόμικ. Και γιατί διαθέτει εκπληκτικό σχέδιο, ενδιαφέροντες χαρακτήρες, όμορφες χωριατοπούλες (και αριστοκράτισσες) και αρκετή βία. Κυρίως επειδή μπορεί να μάθει σε αρκετούς το τραχύ πρόσωπο της ελληνικής υπαίθρου, από την οποία έχουμε αποξενωθεί εντελώς τα τελευταία χρόνια, αλλά από αυτήν καταγόμαστε σε συντριπτικό ποσοστό εμείς, ο ωραίος, καθαρός και εκλεπτυσμένος πληθυσμός των μεγαλουπόλεων.


— Τι περιμένετε από αυτό;

Θέλουμε να αρέσει στον κόσμο. Να πουλήσει, δηλαδή, καλά όταν φτάσει στα βιβλιοπωλεία. Αυτό θα μας δώσει τη δύναμη να συνεχίσουμε με κέφι και να τελειώσουμε τη σειρά σχετικά σύντομα με διάφορους τρόπους έκδοσης. Δεν σου κρύβω ότι πάντα με μάγευε το περίπτερο, που το θεωρώ τον φυσικό χώρο των κόμικς, και πιστεύω ότι η απομάκρυνσή τους από αυτό και η τοποθέτησή τους στα βιβλιοπωλεία σιγά-σιγά τα σκοτώνει. Θα ονειρευόμουν μια έκδοση των «Brigands» ως «Λήσταρχων» πλέον, κρεμασμένη στα περίπτερα.

Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Κανείς δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά σε μυθοπλαστικό επίπεδο με αυτό το θέμα
Ένα γουέστερν graphic novel με φόντο την Ελλάδα του Μεσοπολέμου Facebook Twitter
Είναι ένα καλό κόμικ. Διαθέτει εκπληκτικό σχέδιο, ενδιαφέροντες χαρακτήρες, όμορφες χωριατοπούλες (και αριστοκράτισσες) και αρκετή βία.

Αυτήν τη στιγμή η καμπάνια στο indiegogo συνεχίζεται στο: https://www.indiegogo.com/projects/brigands-adventure-fantasy

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.