Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν τα δυσάρεστα γεγονότα του 2008 στην Αθήνα , ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
2

Φωτιές, χαρακώματα, μάχες με μολότοφ και κυνηγητά, ένα δυσάρεστο déjà vu για όσους έχουν ζήσει μέρες (και νύχτες) επεισοδίων στην Αθήνα, τότε που καιγόταν το κέντρο.

Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν εκείνες τις στιγμές, ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Είναι κομπάρσοι και ηθοποιοί που γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα, τόσο ρεαλιστικά και πειστικά, που αν βρισκόσουν τυχαία εκεί κοντά ανυποψίαστος δύσκολα θα πίστευες ότι γυρίζεται ταινία.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Αθήνα, δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το γιο της. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα φτάσει τα όριά της στα άκρα και θα ανακαλύψει τελικά τον ίδιο της τον εαυτό.

Στο ρόλο της Παρί η βραβευμένη Ιρανο-Γερμανή ηθοποιός, Melika Foroutan. Στο ρόλο του συζύγου της ο Ιρανός, Shahbaz Noshir.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Στην ταινία κάποια στιγμή η Παρί, ξένη σε ένα άγνωστο περιβάλλον, βρίσκεται τυχαία μέσα στα επεισόδια, σε μια από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Βιογραφικό Σιαμάκ Ετεμαντί

Ο Σιαμάκ Ετεμαντί γεννήθηκε στην Τεχεράνη. Το 1995 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε κινηματογράφο στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Έχει επίσης παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, μοντάζ και φωτογραφίας. Το 2001 σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Βινιέτα», ως ταινία αποφοίτησης, και το 2003 τη δεύτερη, με τίτλο «Παραμυθάς», και χρηματοδότηση της ΕΡΤ. Και οι δύο ταινίες έλαβαν μέρος σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από το 2004 μέχρι το 2011 εργάστηκε εκτενώς ως Α' και Β' βοηθός σκηνοθέτη σε διάφορες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ντοκιμαντέρ. Ταυτόχρονα, εργαζόταν περιστασιακά ως ηθοποιός, τόσο στο σινεμά όσο και στο θέατρο.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Κομπάρσοι και ηθοποιοί γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Η τελευταία του ταινία μικρού μήκους «Cavo D' Oro» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους από την ΕΑΚ. Η ταινία βρήκε διανομή στις ελληνικές αίθουσες και είχε μια επιτυχημένη πορεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σιαμάκ. Το σενάριό της αναπτύχθηκε στο Torino Film Lab και στο L'atelier του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ βραβεύθηκε ως καλύτερο project στο Cinelink του Φεστιβάλ του Σαράγεβο.

Η ταινία έχει λάβει ήδη χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC), το Βουλγαρικό Κέντρο Κινηματογράφου (BNFC), το Ολλανδικό Κέντρο Κινηματογράφου (NFF), το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Eurimages.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Info:

Παραγωγή: Heretic (GR), Le Bureau (FR), Topkapi Films (NL), The Chouchkov (BG)

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Τζάμπα έξοδα έκανε η παραγωγή. Ας ζητούσε εικόνες αρχείου απο κάποιο δελτίο ειδήσεων η απλά ας έκαναν μια βόλτα με μια κάμερα ένα Σάββατο βράδυ...
Το ακριβώς αντίθετο θα γίνει. Όταν μελλοντικά τα ΜΜΕ (στο πλαίσιο της τακτικής τους "κάνουμε την τρίχα τριχιά και, ει δυνατόν, κάβο δεσίματος των πλοίων") θα χρειάζεται να μεγαλοποιήσουν ένα συμβάν και να περιγράψουν την "ανομία" και το "άβατο", θα καταφεύγουν συχνά στα πλάνα της ταινίας (fact checkers αγρυπνείτε! Σας περιμένει κάμποση δουλειά!)