Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του!

Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του! Facebook Twitter
Με τον Κέισι είχαμε συζητήσει στ' αστεία πώς θα ήταν αν δεν ξαναπαίζαμε σε ταινίες. Βρήκαμε κωμική την ιδέα να αποσυρθεί ένας ηθοποιός στα 35 του χρόνια...
2

Χαίρομαι πολύ που σας γνωρίζω, επιτέλους!

Κι εγώ, αν και λυπάμαι που η γνωριμία μας γίνεται κάτω από τέτοιες περιστάσεις.


Γιατί το λέτε;

Μα, διότι θα ήταν καλύτερα να συναντιόμασταν κάπου αλλού να συζητήσουμε, παρά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.

Αυτό που με ξετρελαίνει στην ταινία είναι πως εξαρτάται κυρίως από το πώς τη «διαβάζει» κάθε θεατής ξεχωριστά. Έχω ακούσει τελείως διαφορετικές εκδοχές μέχρι στιγμής, από διαφορετικούς ανθρώπους.


Έχετε δίκιο, αν και η αφορμή είναι θαυμάσια. Μου άρεσε πολύ το «Έμφυτο Ελάττωμα», αν και δεν θα τολμούσα εύκολα να περιγράψω την πλοκή της ταινίας σε κάποιον που θα με ρωτούσε περί τίνος πρόκειται. Εσείς μπορείτε;

Όχι, αλλά αυτό που με ξετρελαίνει στην ταινία είναι πως εξαρτάται κυρίως από το πώς τη «διαβάζει» κάθε θεατής ξεχωριστά. Έχω ακούσει τελείως διαφορετικές εκδοχές μέχρι στιγμής, από διαφορετικούς ανθρώπους. Προσωπικά, δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα ταινίες που μπορείς να περιγράψεις πολύ άνετα. Πρόκειται για μια εμπειρία. Αν την παρακολουθήσεις όπως τη βιώνει ο Ντοκ, θα τη χαρείς. Αν προσπαθείς συνεχώς να την αποκωδικοποιήσεις, μπορεί και να σε τρελάνει.


Η χρονιά κατά την οποία εκτυλίσσεται η ταινία, δηλαδή το 1970, ήταν κρίσιμη για την ποπ κουλτούρα, και όχι μόνο: οι Beatles είχαν διαλυθεί, το Γούντστοκ αποτελούσε παρελθόν, το όνειρο έδινε τη θέση του στην παράνοια. Αυτό που λέω είναι αλήθεια, τελικά, ή μια εξιδανίκευση της πραγματικότητας;

Τι να πω, δεν ξέρω!


Δεν ήμασταν εκεί, αλλά τι υποθέτετε;

Από τη σκοπιά του φιλμ, ο συλλογισμός είναι αρκετά ακριβής. Το 1970 αποτέλεσε καμπή για πολλά ζητήματα. Επίσης, στα τέλη του '60 συνέβησαν πολιτικές δολοφονίες που προκάλεσαν σοκ και φόβο. Οι καιροί ήταν στ' αλήθεια ταραχώδεις. Και όλα αυτά, καθώς ο κόσμος έβγαινε από μια δεκαετία που αν ντυνόσουν με έναν συγκεκριμένο τρόπο και μιλούσες με μια συγκεκριμένη διάλεκτο, ήσουν αδελφός με τον συμπολίτη σου, ήσουν cool και μαζί θα αλλάζατε τον κόσμο. Τα βαριά ναρκωτικά, η κοκαΐνη και η ηρωίνη, προσγειώθηκαν απότομα στα νέα παιδιά και έμπαινες φυλακή αν σε έπιαναν με μια μικροποσότητα μαριχουάνας. Συνεπώς, ο ένας ρουφιάνευε τον άλλο για να σώσει το τομάρι του. Η παράνοια κυριάρχησε, αμέσως μετά την αδελφοσύνη. Κανείς δεν εμπιστευόταν τον διπλανό του, με τον οποίο μέχρι πρότινος συμφωνούσε στα συνθήματα της αγάπης και της ειρήνης. Αλλά, ειλικρινά, δεν ξέρω, δεν είμαι λόγιος ή πανεπιστημιακός και δεν ήμουν εκεί.

Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του! Facebook Twitter
Κανείς άλλος εκτός από τον Πολ δεν μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στη στιγμή. Αν παρατηρήσει μια χειρονομία ή μια κίνηση που τον ενδιαφέρει, θα επικεντρωθεί εκεί, σε αντίθεση με τον διάλογο, που βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνής. Ψάχνει πάντα να βρει κάτι που συναισθάνεται ως αυθεντικό...


Παρακολουθώντας το «I 'm still here» στο Φεστιβάλ Βενετίας, μου πέρασε από το μυαλό πως η καλλιτεχνική παγίδα που στήσατε με τον σκηνοθέτη της ταινίας, τον Κέισι Άφλεκ, ότι δηλαδή θα εγκαταλείπατε το σινεμά, μπορεί και να ίσχυε. Εσείς το σκεφτήκατε ποτέ σοβαρά; Εννοώ, να μην ξαναπαίξετε ποτέ στον κινηματογράφο;

Όχι. Με τον Κέισι είχαμε συζητήσει στ' αστεία πώς θα ήταν αν δεν ξαναπαίζαμε σε ταινίες. Βρήκαμε κωμική την ιδέα να αποσυρθεί ένας ηθοποιός στα 35 του χρόνια. Στα σπορ είναι κοινή πρακτική, γιατί το σώμα δεν αντέχει άλλο στην καταπόνηση. Ενώ αντιθέτως, ένας ηθοποιός «τραβάει» μέχρι να πεθάνει. Θεωρήσαμε πως έχει πλάκα το όλο θέμα...


Στον Πολ Τόμας Άντερσον έχετε δώσει τον εαυτό σας, την ψυχή σας, τώρα στο «Έμφυτο Ελάττωμα» αλλά και στο καταπληκτικό «The Master». Με δεδομένο πως είστε πιστός συνεργάτης κινηματογραφιστών που προφανώς θαυμάζετε, όπως ο Τζέιμς Γκρέι, τι το ιδιαίτερο επιφυλάσσει για σας η συνεργασία με τον Π.Τ. Άντερσον σε αυτά τα επικά φιλμ που σκηνοθετεί;

Θεέ μου, είναι τόσο πολλά. Μάλλον είναι θέμα της προσωπικότητάς του. Συμφωνώ με τα γούστα του στη μουσική και στην αισθητική. Επίσης, ο Πολ είναι ένας εξερευνητής. Τον ενδιαφέρουν ο κόσμος και οι άνθρωποι. Δεν εμφανίζεται με παγιωμένες απόψεις για το τι θέλει να κάνει, αλλά είναι περίεργος ως προς το τι μπορεί να βγει και να μεταδοθεί από την ομάδα ανθρώπων που συνιστούν τις ταινίες του.


Επομένως, είναι οργανωμένος, αλλά αφήνει χώρο να αναπνεύσει ο ηθοποιός, ως οργανικός συνεργάτης στις ταινίες του.

Ναι. Έχει αυτοπεποίθηση σε τέτοιο βαθμό, που αν και δεν γνωρίζει τι ακριβώς θα συμβεί μετά, μπορεί να προσαρμοστεί σε καταστάσεις που άλλοι σκηνοθέτες θα φοβόντουσαν. Κανείς άλλος εκτός από τον Πολ δεν μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στη στιγμή. Αν παρατηρήσει μια χειρονομία ή μια κίνηση που τον ενδιαφέρει, θα επικεντρωθεί εκεί, σε αντίθεση με τον διάλογο, που βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνής. Ψάχνει πάντα να βρει κάτι που συναισθάνεται ως αυθεντικό. Ειδικά στο Master κυνηγούσε συνεχώς το καινούργιο, το ειλικρινές, το μοναδικό από τους χαρακτήρες. Αυτό δεν το έχω ξαναβρεί. Γι' αυτό και επιδιώκω να δουλεύω συχνά μαζί του.

Η ταινία Έμφυτο Ελάττωμα (Inherent Vice), σε σκηνοθεσία Πολ Τόμας Άντερσον, κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τα 2 όχι που μάλλον θα αυξηθούν ειναι γιατί θεωρείτε πως ο Φινιξ δεν ειναι μεγάλος ηθοποιός? Γιατί ειναι τουλάχιστο καταπληκτικος! Η γιατί είπα "αν όχι ο μεγαλύτερος "? Και για να το ξεκαθαρισω, ΟΧΙ! Δεν ανήκει στην ίδια γενια με το D.D. LEWIS αν νομιζατε ότι τον θεωρώ καλύτερο από τον D.D.L. .
Από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς τους. Αν όχι ο μεγαλύτερος(ειναι και ο Ντι Καπριο μέσα σε αυτούς )! Και ακόμα δεν έχει βραβευτεί με Όσκα! Αλλα ας μην πάω εκεί.