LIVE!

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: η τριβή με το ωραίο

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: η τριβή με το ωραίο Facebook Twitter
84


________________
1.

Θαυμάζω πάρα πάρα πολύ τη συγκροτημένη σκέψη σου. Η ερώτησή μου είναι η εξής: μιλούσα πρόσφατα με τους γονείς και τους θείους μου που είναι καλόκαρδοι (που τη θυμήθηκα αυτη τη λέξη) άνθρωποι , αλλά σε συζητήσεις περί ομοφυλοφιλίας ή μετανάστευσης π.χ. οι απόψεις τους κυμαίνονται ανάμεσα στο "είναι κακιά φάρα οι Αλβανοί, μην τους εμπιστεύεσαι" και στο "αυτά είναι ανώμαλα πράγματα, τουλάχιστον να μην προκαλούν". Μετά από πολλή προσπάθεια και νεύρα κατάλαβα πως κανένα επιχείρημα (δικό μου, κάποιος άλλος ίσως τα κατάφερνε κάπως καλύτερα) δεν θα είχε αποτέλεσμα. Κανείς τους δε θα μιλήσει άσχημα ή υποτιμιτικά σε κάποιον Αλβανό ας πούμε , απλά έχουν άμυνες και καμία διάθεση να τις ρίξουν. Έχει νόημα να προσπαθώ ή είναι μη ρεαλιστικό να νομίζω πως μπορώ να αλλάξω την άποψη ενός 60άρη; Επίσης ρατσιστής και ο μπαμπάς μου , αλλά το ίδιο ρατσιστής με κάποιον συνομήλικό μου(24); Θέλω να πω, δικαιολογείται ως ένα βαθμό πιστεύω σε παλιότερες γενιές , επειδή η τριβή και άρα η ανοχή τους στο διαφορετικό είναι πολύ πιο περιορισμένη από της δικιάς μας γενιάς. Συμφωνείς ή το θεωρείς εξίσου κατακριτέο;- Περί ρατσισμού

Δεν είναι ρεαλιστικό να προσπαθείς να αλλάξεις την άποψη ενός εξηντάρη. Γενικά δεν είναι ρεαλιστικό να προσπαθείς να αλλάξεις τη γνώμη οποιουδήποτε. Αν κάποιος προσπαθούσε να σε πείσει να γίνεις ρατσίστρια, τι θα κατάφερνε; Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι συζητήσεις είναι χωρίς νόημα, αλλά οι περισσότερες που έχουν κάποιο νόημα γίνεται μεταξύ ανθρώπων που τουλάχιστον, συμφωνούν στα βασικά.


Η ηλικία είναι λιγότερο σημαντική από τη γενιά και το περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε ο καθένας μας. Ένα παιδί που έχει μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που δεν ανέχεται τον ρατσισμό θα έχει λιγότερο μέσα του, από μικρή ηλικία. Η ηλικία σου δίνει χρόνο να αναθεωρήσεις, αλλά αν δεν τον έχεις χρησιμοποιήσει ή δεν είχες την ευκαιρία να τον χρησιμοποιήσεις, δεν αλλάζεις μυαλά. Οι σημερινοί 24χρονοι στην Ελλάδα πάντως έχουν μεγαλώσει σε μια σχεδόν δεκαετία μεγάλης τρομοκρατίας, τεράστιας ανασφάλειας οικονομικής και μιας κρίσης που έχει ενεργοποιήσει όλα τα κατώτερα ένστικτα της κοινωνίας. Είμαστε λίγο αστείοι αν σχολιάζουμε με έκπληξη ότι οι σημερινοί νέοι είναι ρατσιστές όσο οι εξηντάρηδες. Το περίεργο είναι που δεν είναι ακόμη περισσότερο.


________________
2.


Ποια είναι η γνώμη σου για μια κοπέλα που κάνει σχέση με παντρεμένο; Βασικά , ακόμα και για κοπέλα που κάνει κάτι με δεσμευμένο , δεν έχει τόση διαφορά για μένα , απλά θεωρείται πιο σοβαρό το πρώτο. Πιστεύω ότι είναι ελεύθερη να κάνει ό,τι θέλει και ότι δεν έχει κάποια υποχρέωση να "σεβαστεί" την άλλη κοπέλα και τη σχέση των άλλων δυο. Δε θέλω να πω το τετριμμενο για να βρήκε να χωθεί , κάποιο ρήγμα είχε η σχέση, αλλά προς τα κει κλίνω. Δε συμφωνείς ότι εκείνος είναι που πρέπει να σεβαστεί την όποια σχέση του και να είναι ειλικρινής; Γιατί πέφτει συχνά το βάρος και οι κατηγορίες στο τρίτο πρόσωπο; Ο καθένας δεν είναι ελεύθερος να κάνει αυτό που του αρέσει αν δεν εξαπατά τους γύρω του; Και γιατί να νοείται σαν εξαπάτηση προς την επίσημη κοπέλα η συμπεριφορά της "ανεπίσημης" αφού όχι μόνο δεν γνωρίζονται αλλα ουσιαστικά δεν είναι αυτή που πληγώνει τα συναισθήματά της αλλά η προδοσία του φίλου της. Εξαιρω φυσικά τις περιπτώσεις που είναι όλοι μια παρέα. –αμπακι

Αυτή τη συζήτηση την έχω ακούσει τόσες φορές και πάντα αναρωτιέμαι. Γιατί μας ενδιαφέρει τόσο πολύ να μοιράσουμε τις ευθύνες σα να είναι όοοολες οι περιπτώσεις αυτές, μόνο μία; Εσύ το πας και ένα βήμα παραπέρα – είτε παντρεμένος ο άλλος είτε σε σχέση, το ίδιο σου φαίνεται. Είναι το ίδιο; Και είναι το ίδιο, άσχετα με πόσο χρόνια υπάρχει ένας γάμος, υπό ποιες συνθήκες, αν υπάρχουν παιδιά ή όχι, ή αν ένα ζευγάρι τα έχει και δεν σκοπεύει να παντρευτεί; Και όοολες οι παράνομες σχέσεις είναι ίδιες; Όλοι οι γάμοι το ίδιο, η προδοσία είναι μόνο μια και θα την καταμερίσουμε σε ποσοστά εδώ και τώρα, με λαϊκό δικαστήριο;


Και γιατί αυτό γίνεται με τόση μανία μεταξύ γυναικών, όταν το τρίτο πρόσωπο είναι μια γυναίκα; Έχεις δει ποτέ άντρες να συζητάνε τόσο πυρετωδώς κατά πόσο φταίει ένας άντρας όταν είναι το τρίτο πρόσωπο; Τι μοχθηρή ευχαρίστηση έχουμε να τεμαχίζουμε και να μοιράζουμε μερίδες ανηθικότητας; Νιώθουμε πιο ηθικές εμείς και χαιρόμαστε που δεν είμαστε «από αυτές»;
Δεν μας αρκεί να κουτσομπολέψουμε κατά περίπτωση; Δεν μας αρκεί να πούμε ότι κατά πάσα πιθανότητα, σε γενικές γραμμές, όλοι έχουν ένα μερίδιο ευθύνης; Προφανώς, όχι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Δηλαδή μπορώ, αλλά δεν θέλω να το εξηγήσω τώρα, στενοχωριέμαι.

________________
3.

Πόσος ανταγωνισμός επιτρέπεται σε μια φιλία; Με έχει κουράσει πολύ και εαυτός μου και η σχέση μου με την πιο κοντινή μου φίλη. Νιώθω ότι ο ανταγωνισμός μας είναι τεράστιος , σίγουρα από τη μεριά μου, αλλά τελικά ίσως όχι μόνο . Και δεν ξέρω αν προκάλεσα εγώ και τη δική της παρόμοια αντίδραση ή αν υπήρχε απλά έβλεπα μόνο το δικό μου πρόβλημα. Λύνεται; Νομίζω ότι η ζήλεια, η ανασφάλεια και ο ανταγωνισμός με ακολουθούν πάντα, ξέρω να τα κουμαντάρω ή απλά δυστυχώς να τα καμουφλάρω , αλλά σε μια πολύ στενή σχέση δεν είναι εφικτό, βγαίνουν όλα στη φόρα. Δεν ξέρω αλήθεια πως να το χειριστώ, προσπαθώ να μην επιτρέπω στις κακές μου σκέψεις να γίνουν ποτέ λόγια, δηλαδή να πω αυτό που θα έλεγα αν δεν ζήλευα, να δώσω τη σωστή συμβουλή , τη σωστή γνώμη. Δεν ξέρω πόσο το πετυχαίνω αλλά προσπαθώ. Όμως , όσο κι αν είμαι η καλύτερη με τις φίλες μου με την πιο φίλη μου που έχει περάσει το όριο δυσκολεύομαι. Κάνω συγκρίσεις , την ανταγωνίζομαι στα πάντα, έχω ανάγκη την εκτίμηση , την παραδοχή της , αλλά και να με προτιμούν οι άλλοι από κείνη. Ή έστω εξίσου. Όχι μόνο γκομενικά , στα πάντα. Σου χει τύχει; Το χεις κάνει; Στο χουν κάνει; -καλημέρα!!

Έχεις επικεντρωθεί σε λάθος σημείο, νομίζω. Στην καλύτερη σου φίλη, ενώ φανερά είναι ένα πρόβλημα που έχεις γενικά. Στη φίλη σου είναι πιο έντονο, επειδή ακριβώς είναι φίλη σου. Με τους πιο κοντινούς συγκρινόμαστε πάντα, γιατί τόσο μας κόβει. Ξέρουμε ότι στον κόσμο, στη χώρα μας, στην πόλη μας, στο δρόμο που ζούμε, ίσως στο διπλανό διαμέρισμα, υπάρχουν πολύ πιο πετυχημένοι, πιο αγαπητοί, πιο όμορφοι ή δεν ξέρω τι άνθρωποι, αλλά εμείς σκάμε για τον κολλητό, για τον συνάδελφο, για την ξαδέλφη.


Οπότε μην αναλύεις άλλο τη σχέση σου με τη φίλη. Ασχολήσου με το γιατί σε ακολουθούν ο ανταγωνισμός και η ζήλεια και η ανασφάλεια, όπου πας.

________________
4.

Θέλω να μοιραστώ μαζί σου μια σκέψη μου περί στενομυαλιας και να μου πεις τη γνώμη σου. Για παράδειγμα αν εγώ περνιέμαι για πολύ ανοιχτόμυαλη και μου αρέσουν τα ταξίδια , οι τέχνες και άλλα πράγματα που τείνουμε να συνδέουμε με ανοιχτόμυαλους ανθρώπους και γνωρίσω κάποιον που δεν του αρέσει καθόλου η μουσική και το σινεμά αυτό θα με ξενίσει. Θα μου φανεί κάπως μη ενδιαφέρων άνθρωπος επειδή απορρίπτει κάποια πράγματα που θεωρώ ότι πάνε πακέτο με το ανοιχτό πνεύμα. Όμως , αν τον απορρίψω ως κλειστόμυαλο ή ανεπαρκή χωρίς να τον γνωρίσω καλυτέρα , εγώ δεν ειμαι η κλειστόμυαλη εντελει? έχω κάθε δικαίωμα να το κάνω, αλλά γιατί δεν μπορώ να δεχτώ ότι ανοιχτόμυαλος δεν ισούται με τα είκοσι πράγματα που έχω στο κεφάλι μου εγώ αλλά με άπειρα περισσότερα που δεν έχω καν σκεφτεί και κυρίως με την ικανότητα μου να μην καλουπώνω τους ανθρώπους; Πιπιλάμε φράσεις που μας δείχνουν ανοιχτομυαλους και προοδευτικούς πχ σχετικά με το ρατσισμό η την ομοφοβια, θιγόμαστε εύκολα για τα δικαιώματα των άλλων και υπερασπιζόμαστε ότι μάθαμε ότι σημαίνει προοδευτισμό. Είμαστε όντως ή αναπαράγουμε απλά; Είμαι ανοιχτόμυαλη ή θέλω τόσο πολύ να είμαι και να φαίνομαι , άρα δεν μπορώ να είμαι;- γεια

Αν πιπιλάς φράσεις για τον ρατσισμό και την ομοφοβία για να δείχνεις ανοιχτόμυαλη, χωρίς να πιστεύεις αυτά που λες ή, ακόμη χειρότερα, χωρίς να καταλαβαίνεις τι λες, δεν είσαι ούτε ανοιχτόμυαλη ούτε κλειστόμυαλη (δεν υπάρχει η λέξη, δεν πειράζει), είσαι ανόητη. Δε νομίζω ότι το κάνεις, αλλά έπρεπε να το σχολιάσω.


Ανοιχτόμυαλος και προοδευτικός δεν είναι δύο έννοιες που ταυτίζονται. Συμβαίνει να συνυπάρχουν συχνά, αλλά δεν είναι το ίδιο. Ανοιχτόμυαλος είναι αυτός που είναι δεκτικός στο διαφορετικό. Προοδευτικός είναι αυτός που δεν φοβάται τις αλλαγές και θέλει να δοκιμάσει τις καινούριες ιδέες. Αυτός που ασχολείται με τις τέχνες και τα γράμματα μπορεί να είναι οτιδήποτε - και νοσταλγός των ναζί ακόμα.


Μάλλον έχεις φτιάξει ένα πρότυπο στο μυαλό σου, το οποίο αυτή την περίοδο είναι η καρικατούρα του 'αριστερός'. Δεν είναι η ασχολία με τις τέχνες εγγύηση για προοδευτικό και μορφωμένο άνθρωπο. Η μόρφωση δεν οδηγεί απαραίτητα σε ανοιχτόμυαλη αντιμετώπιση. Κι εσύ είσαι θύμα ενός καλουπιού που έφτιαξες για τον εαυτό σου, και τώρα, όταν δεν χωράνε άλλοι σ' αυτό, τους απορρίπτεις. Όμως το έχεις καταλάβει και αυτό είναι τελικά το πιο σημαντικό από όσα λες. Δεν μπορείς να σώσεις τους άλλους, μπορείς όμως να βελτιώσεις τον εαυτό σου. Η αναγνώριση είναι ένα πρώτο βήμα, και η διαδικασία δεν τελειώνει ποτέ. Ποτέ δεν θα είσαι αρκετά ανοιχτόμυαλη. Πάντα θα υπάρχει κάτι που θα σε σοκάρει. Ευτυχώς.

________________
5.


Ποια η γνώμη σου για το φεμινισμό; Γιατί κατέληξε να είναι αντίδραση για την αντίδραση;

Αν νομίζεις ότι ο φεμινισμός κατέληξε να είναι αντίδραση για την αντίδραση, δεν έχεις καταλάβει τι είναι φεμινισμός, και γενικότερα δεν είσαι σε θέση να βγάλεις σωστά συμπεράσματα από όσα συμβαίνουν γύρω σου. Νομίζεις ότι ξέρεις τη σημασία ενός όρου από πέντε ξέφτια που έχει πάρει το αυτί σου δεξιά και αριστερά. Κάτσε και διάβασε. Διάβασε, γενικώς, γιατί αυτή η ερώτηση δείχνει πολλά κενά, σε πολλά θέματα.

________________
6.


Νομίζεις ότι αν ξορκίσει κανείς το φόβο της μοναξιάς είναι πιο ελεύθερος, ειλικρινής κι ευτυχισμένος ή κινδυνεύει να γίνει αδιάφορος και αποστασιοποιημένος; ή το ένα δεν αναιρεί το άλλο;

Πράγματι, όλα αυτά μπορούν να ισχύουν ταυτόχρονα, και αυτό είναι και το ιδανικό. Έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε ότι ο στόχος μας είναι η ευτυχία, και όταν το λέμε αυτό, νομίζουμε ότι πρέπει να κατακτήσουμε την μόνιμη, απόλυτη και συνεχή ευτυχία. Φυσικά δεν τα καταφέρνουμε, και νιώθουμε ανεπαρκείς. Μα γιατί δε μπορούμε να νιώθουμε ευτυχία επειδή απλώς αναπνέουμε, επειδή είναι γαλάζιος ο ουρανός, επειδή πίνουμε καφέ, όλη την ώρα, με το χαμόγελο στα χείλη; Και δώστου βιβλία αυτοβοήθειας, και δώστου γκουρού που ισχυρίζονται ότι το έχουν καταφέρει πίνοντας τσάγια ελεφαντόδοντου από την Καπερναούμ, και δώστου συμβουλές για detox και τροφές που κάνουν τη νύχτα μέρα.

Δε γίνεται, γιατί ξέρουμε ότι θα πεθάνουμε. Αυτό από μόνο του αρκεί. Και δεν είναι μόνο του. Και θα πεθάνουμε, και θα είμαστε μόνοι μας, κατάμονοι όταν αυτό συμβεί. Και αυτό στην καλύτερη περίπτωση – ενδιάμεσα μπορεί να φτωχύνουμε, να αρρωστήσουμε, να μας παρατήσουν όλοι. Ξορκίζεται αυτό;

Όχι. Δεν γίνεται να το ξεχάσεις. Δεν γίνεται να μη σε νοιάζει, δε γίνεται να μη φοβάσαι. Λάβαμε (διεκδικήσαμε; Δόθηκε τυχαία;) το σπάνιο δώρο της συνείδησης. Έρχεται χωρίς οδηγίες και με πολλές παρενέργειες. Όμως η χαρά της αγάπης όταν έρχεται, είναι τόσο γλυκιά, που σε κάνει να ξεχνάς τα πάντα. Γι' αυτό συνεχίζεις.

________________
7.


σε συμπαθώ όσο δε φαντάζεσαι, μου αρέσει ο τρόπος που βάζεις στη θέση τους όλους(κι εμένα μαζί) όσοι ψαρεύουν επιβεβαίωση για την ιδιαιτερότητα και τα δράματά τους .Και προσπαθούν να το κάνουν όσο πιο διακριτικά, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι γκαρίζει. Κοροϊδεύω εγώ εμένα πλέον όταν ρέπω προς τα κει. Η ερώτησή μου είναι η εξής: έχω παρατηρήσει ότι όταν συνηθίσει το μάτι μου σε κάτι αρχίζει να μου αρέσει πολύ. Π.χ. δε μου άρεσε με την πρώτη ματιά η κολατζ αρτ, αλλά όταν είδα κάμποσες φορές φωτογραφίες κόλλησα και τη βρίσκω υπέροχη. Νομίζεις ότι έγινε επειδή , είναι της μόδας, τη βλέπω παντού και τεχνητά μου αρέσει πλέον ή ίσως επειδή πρόσεξα λεπτομέρειες και ότι είναι απίστευτη η φαντασία που βάζουν;

Σε ευχαριστώ πολύ!


Έχουμε συχνά την αφέλεια να πιστεύουμε ότι ό,τι πιστεύουμε, όπως το τι θεωρούμε ωραίο ή άσχημο, είναι ένστικτο, ότι έχουμε γεννηθεί μαζί του, ότι δεν εξηγείται ή ότι δεν χρειάζεται να εξηγηθεί. Λοιπόν, το ωραίο δεν είναι υποκειμενικό, το γούστο διδάσκεται, και η τριβή είναι ένα μέρος της επιμόρφωσης για το ωραίο.


Το κολάζ υπάρχει από τον δέκατο αιώνα στην Ιαπωνία. Ίσως και από πιο παλιά, αν το πάρουμε πιο αυστηρά, από την Κίνα. Στην Ευρώπη έκανε μπαμ στην αρχή του 20ου αιώνα. Για σένα, υπάρχει από πάντα. Έτυχε να το ανακαλύψεις τώρα, και επειδή άρχισες να το προσέχεις τώρα, νομίζεις ότι τώρα έγινε της μόδας. Στην αρχή δεν σου άρεσε γιατί το καινούριο αρχικά ξενίζει, και δεν έχεις τα εργαλεία να εκτιμήσεις κάτι που βλέπεις για πρώτη φορά. Με την τριβή άρχισες να διακρίνεις τις αρετές, και τώρα σου αρέσει.


Τώρα που ξέρεις τι διασκεδαστικό που είναι να ανακαλύπτεις καινούρια πράγματα: συνέχισε! Υπάρχουν τόσα πολλά θαυμαστά ακόμα, και δεν σου φτάνουν εκατό ζωές για να τα δεις. Ζήτω!


84

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Για το #2 εγω ξερω οτι απαξ και καταλαβεις οτι πας να γινεις τριτο προσωπο την κανεις. Αλλιως εισαι αδυναμος. Το αν εισαι ηθικος η το αν εισαι περισσοτερο/εξισου/λιγοτερο ηθικος απο τους υπολοιπους 2 θα φανει στους τιτλους τελους,απο το πως το διαχειριστηκες τελικα. Το προβημα θα λυθει οταν οι δεσμευμενοι-ες που κολλανε σε ελευθερους-ες,σταματησουν αυτο που κανουν.Δεν ειναι ολα "για μια ανανεωση",αν θες κατι αλλο,χωρισε. Αντιμετωπισε την ευθυνη που σου αναλογει. αλλιως σωσε την σχεση/γαμο σου. end of story. Αν ενωθουμε οι single με τους single φτανουμε και περισσευουμε που κλαιγομαστε καθε βραδυ στις εξομολογησεις :-P !οι δεσμευμενοι,στα αυγα τους.
#4 Μάλιστα! Πόσο με εκνευρίζουν οι άνθρωποι όταν θέτουν εαυτούς υπέρ πάντων. Μας περιγράφεις τι είναι «ανοιχτόμυαλος», δεν έπεσες μέσα ούτε σ' ένα.#5 Δεν είμαι σίγουρη ότι ξέρεις τι σημαίνει φεμινισμός.
#3 Τη δυστυχία που κουβαλάς και την σκορπίζεις απλόχερα στους γύρω σου εξαιτίας της ζήλιας δεν την βλέπεις; Πρώτα πρώτα εσύ δεν αντέχεις τον εαυτό σου. Κάνε κάτι πριν μείνεις τελείως μόνη. Εχω πολύ δικό μου πρόσωπο που αισθάνεται όπως εσύ και κατα καιρούς όσο και να την αγαπώ την αποφέυγω γιατί δεν θέλω να κάνω άλλη υπομονή.
Κάνω πάρτυ σας λέω με την απάντηση στο Νο 6,χορεύω στην καρέκλα αυτή τη στιγμή.Μπορεί να μου έφυγαν και λίγα.Δηλαδή,εντάξει,το έγραψε κάποιος στο ίντερνετ,αλλά daaaaamn!
#2 Σε μια εποχή που λυσσαλέα ο κόσμος παλεύει να απενοχοποιηθεί, τι πιο φυσικό και αναμενόμενο από "αν είναι παντρεμένος/η δεν είναι δικό μου πρόβλημα, είναι δικό του/της".Και έτσι όμορφα, τα κάνουμε όλα εύκολα.
Βέβαια. Ενώ τί πιό φυσιολογικό, τί πιο υπεύθυνο, τι πιό λογικό, να κουβαλάω στην πλάτη μου τον άλλο για λογαριασμό του. Έτσι και αλλιώς έχω την ευθύνη του εαυτού μου, και είτε το θέλω, είτε δεν το θέλω, αντιμετωπίζω τις συνέπειες των πράξεών μου (λειτουργικά/πετυχημένα ή μη). Αν ξεκινήσει να είναι η ευθύνη και ο σεβασμός που θα έπρεπε *ο άλλος* να έχει για τη σχέση του, δικό μου πρόβλημα, είτε μιλάμε για ανήλικο (η άτομο που του είναι αδύνατο να έχει ευθύνες), είτε θεωρώ πως είμαι η γυναίκα του, είτε θεωρώ πως είμαι η μαμά του. Και, αν in fact τυχαίνει να είμαι η γκόμενα, δεν ξέρω τί είναι χειρότερο από τα τρία...
Μου θυμίζεις το παρακάτω:Επιγραφή σε μία αμερικάνικη εκκλησία: "Freedom is to obey God"και το σχόλιο:"If you keep using that word, you don't think it means what I think it means..."Και το καλύτερο; θα μπορούσε να ισχύει για οποιαδήποτε από τις τρεις λέξεις...
6. Ως άνθρωποι υποπίπτουμε στο παρακάτω ολίσθημα: αντί να ξορκίσουμε το φόβο της μοναξιάς προσπαθούμε να ξορκίσουμε την ίδια τη μοναξιά, που δεν ξορκίζεται γιατί ανήκει στα λεγόμενα οριακά σημεία της ανθρώπινης φύσης σύμφωνα με όρους της υπαρξιακής φιλοσοφίας. Αντιμετωπίζοντας κι ελέγχοντας το φόβο, αποτρέπουμε τον εαυτό μας απ τη σπασμωδική κίνηση της σύναψης συμβατικών σχέσεων, εντός των οποίων χάνουμε πράγματι προοδευτικά την ελευθερία και την ειλικρίνειά μας και οι οποίες έτσι μας εκθέτουν πιο πολύ στον κίνδυνο της αδιαφορίας και της αποστασιοποίησης.
Σωστά, αλλά συχνά αναρωτιέμαι γιατί έχουμε την τάση να θεωρούμε ότι η κατάσταση ελευθερίας και ειλικρίνειας είναι η επιθυμητή / φυσιολογική για όλους τους ανθρώπους. Έστω ότι κάποιος αισθάνεται καλά με το να βρίσκεται σε συμβατικές σχέσεις (αν και φυσικά αυτό είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατο να οριστεί, αλλά ας πούμε ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα) και σε κατάσταση αδιαφορίας / αποστασιοποίησης, γιατί αυτό είναι ολίσθημα; Με άλλα λόγια, πρέπει όλοι και πάντα να αντιμετωπίζουν τους φόβους τους;
Ro_xy,δεν μιλάμε για το ίδιο πράγμα λέγοντας σύμβαση. Εγώ εννοώ τη σχέση που δεν καλύπτει τις ανάγκες μου αλλά στην οποία συμβιβάστηκα ή κατέφυγα γιατί δεν αντέχω τη μοναξιά κι εσύ εννοείς μια ειλικρινή σχέση αμοιβαίας εξυπηρέτησης αναγκών. Όσο για την αδιαφορία και την αποστασιοποίηση δεν τις αξιολογώ, στην ερώτηση ορίζονται σαν παρενέργειες της ανεξαρτητοποίησης απ το φόβο κι εγώ απαντώ ότι τις θεωρώ πιο πολύ παρενέργειες του συμβιβασμού στο φόβο. Για το αν πρέπει όλοι ν αντιμετωπίζουν τους φόβους τους μην παρεξηγηθώ, θεωρητικά μιλάμε, δεν έχω συμβουλές ούτε υποδείξεις. Όλοι τη βολεύουμε όπως μπορούμε.
Καταρχήν εννοείται ότι μιλάμε τελείως θεωρητικά και γι’αυτό ακριβώς βρήκα ενδιαφέρον το σχόλιό σου. Καταλαβαίνω τι λες. Για μένα η λέξη ολίσθημα είχε αρνητικό πρόσημο με την έννοια της παρέκλισης από μία κατάσταση που θεωρείται επιθυμητή / φυσιολογική by default και με ενδιέφερε να μάθω γιατί και αν υπάρχει κάποια θεωρητικό υπόβαθρο που το εξηγεί. Φυσικά στην πράξη ο καθένας ότι μπορεί κάνει, δεν τίθεται καν θέμα υπόδειξης ;-)
Πιστεύω ότι είναι ελεύθερη να κάνει ό,τι θέλει και ότι δεν έχει κάποια υποχρέωση να "σεβαστεί" την άλλη κοπέλα Πηγή: www.lifo.grΌλοι δεν έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε τους άλλους;
Αν το εννοεί όπως το λες, έχει μία λογική, αν και πάλι δε μου αρέσει και το θεωρώ αντικοινωνική συμπεριφορά. Με την έννοια ότι δεν βοηθά την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας, αλλά την διαταράσσει.Btw, δεν προδίδει το ίδιο, αλλά βοηθάει έμπρακτα στην πραγμάτωση της προδοσίας. (Νομικά το λέμε συνέργεια). Αν π.χ. εσύ είσαι φαρμακοποιός και σου πώ "δώσε μου το τάδε καθαρτικό γιατί θέλω να κάνω φάρσα σε ένα φίλο μου", δεν είναι κακό/αντικοινωνικό να μου το δώσεις; Δεν θα κάνεις εσύ τη "φάρσα", αλλά βοηθάς εμένα να πληγώσω κάποιον. Εγώ από μόνος μου δεν μπορώ να την κάνω.
Διαφωνώ κάθετα Παρίσι-ε σε αυτό. Δεν μπορούμε να είμαστε υπεύθυνοι για όλους και για όλα. Με αυτό που λες αφαιρείς την ευθύνη εντελώς από αυτόν που έδωσε την υπόσχεση να είναι πιστός. Το τρίτο άτομο δεν έχει καμία δέσμευση απέναντι στον κερατωμένο. Καμία απολύτως. Ασφαλώς και ο δεσμευμένος δικαιούται να αλλάξει γνώμη για το σύντροφό του και να θέλει κάποιον άλλον. Η μόνη ευθύνη που έχει είναι να είναι ειλικρινής απέναντι στο σύντροφό του. Αυτή η ευθύνη δεν μπορεί να μοιραστεί με το τρίτο άτομο, όπως καταλαβαίνεις. Με την ίδια λογική είμαστε υπεύθυνοι για όλες τις επιλογές όλων των γνωστών μας, της οικογένειας ή των φίλων μας, γιατί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο δεν τις εμποδίσαμε. Καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Black swan, το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Επειδή ψάχνομαι εγώ να κάνω την φάρσα, δεν μειώνει ούτε αφαιρεί τίποτα από την ευθύνη του φαρμακοποιού. Άλλη η ευθύνη του ενός, άλλη του άλλου. Μικρότερη, αλλά, εφόσον το ξέρει, υπάρχει. Και το ότι "Θα βρει από αλλού να αγοράσει αν δεν του δώσω εγώ" δεν είναι επιχείρημα. Ας αγοράσει από εκεί που θα βρει. Άυτός που θα του δώσει θα έχει την ευθύνη που του αναλογεί.
Δεν είπα ποτέ ότι το τρίτο πρόσωπο έχει υποχρέωση πίστης. Είπα κατά λέξη ότι τη συμπεριφορά του τρίτου προσώπου, να βοηθήσει δηλ. τον Χ να απιστήσει, (με την προϋπόθεση πάντα ότι γνωρίζει τη σχέση) τη θεωρώ αντικοινωνική. Όχι με την έννοια ότι θα πάθει κάτι η κοινωνία. Με την έννοια ότι δε βοηθά τις σχέσεις κάποιων μελών της, αλλά τις υποβαθμίζει.Το να δώσω ως φαρμακοποιός καθαρτικό σε κάποιον για πλάκα, το να καλύψω ως βουλευτής αυτούς που έδερναν το Γιακουμάκη, το να δω να κλέβουν κάποιον στο μετρό και να μην του το πω, δε θα καταστρέψει φυσικά την κοινωνία, αλλά, στο βαθμό του το καθένα, βλάπτει έμμεσα έναν συνάνθρωπό μου και κάνει την κοινωνία λίγο χειρότερη.Aloutero, δεν είμαστε υπεύθυνοι για τους άλλους φυσικά. Αλλά για αυτά που κάνουμε ή λέμε εμείς οι ίδιοι. (Και για αυτά που παραλείπουμε υπό προϋποθέσεις, αλλά αυτό είναι εξαιρεση).
@ ΑγριόγαταΤο να δω να κλέβουν κάποιον στο μετρό και να μη μιλήσω, ποινικά αδιάφορο είναι κατά κανόνα. Επίσης, το να περιμένω π.χ. στην ουρά της Εφορίας και να περιμένουν πίσω μου 3 άτομα (για να μην περάσουμε το όριο της φίλτατης Τσούχτρας) και να σε βοηθάω να τους κλέψεις τη σειρά αν έρθεις να μου πιάσεις κουβέντα. Κι αυτό είναι ποινικά αδιάφορο, δεν περιλαμβάνει όλη την κοινωνία, παρά μόνο "τρεις ανθρώπους" και, στα δικά μου κιτάπια, είναι αντικοινωνική συμπεριφορά. Αλλά, ο καθένας, δίνει τελικά το δικό του ορισμό, οπότε no biggie.
Παρίσιε, όχι, δε μου αρέσει ο παραλληλισμός. Όχι, δεν έχει σε τίποτα να κάνει με την κοινωνία (έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή που ρίχνανε τα εξώγαμα παιδιά ή τα παιδιά χωρισμένων μητέρων στις βρεφοδόχους, για να μην πας και το αποδώσεις εκεί). Έχει να κάνει με τρεις ανθρώπους (συνήθως, φαντάζομαι...) και με το οικείο περιβάλλον τους (με αυτό εννοώ τα παιδιά, τα κατοικίδια, άντε ίσως και κανέναν πολύ κοντινό κοινό φίλο). Επίσης, η απιστία δεν κινείται αποκλειστικά από χαιρεκακία (έστω και στην πιο αθώα μορφή της), όπως κινείται μια φάρσα. Μπορεί να κινείται από έρωτα, μέχρι βαρεμάρα, μέχρι εκδίκηση μέχρι...το λουρί της μάνας. Οπότε η σύγκριση που κάνεις σε σχέση με τις ευθύνες, είναι...είναι...δεν ξέρω...Ασύγκριτη;
κοπελα στο no3,ετσι ακριβως συμπεριφερεται η κολλητη μου τα 2.5 τελευταια χρονια. Ναι ισχυει οτι ειναι γενικα ετσι,ζηλευει γενικα και θελει να ειναι παντα η καλυτερη,αλλα το προβλημα ειναι πολυ ειδικο. Περασα εναν χρονο μες στην ανασφαλεια εξ.αιτιας των εμμεσων αλλα πολυ ξεκαθαρων της επιθεσεων για την εικονα μου-και ειμαι ατομο με αυτοπεποιθηση χρονια τωρα!Και δεν πετυχαινε και τιποτα,παντα ως ισοτιμη την εβλεπα και θα την βλεπω,εξαλλου ειμαστε τοσο πολυ διαφορετικες που και να το παλεψεις να κανεις συγκριση,δεν γινεται!Ειχα κοστος στα προσωπικα μου ομως,καθως ηταν σαν να ακουω συνεχεια μες στο κεφαλι μου μια φωνη που ελεγε "δεν εισαι ομορφη"!με τετοια διαθεση δεν πας πουθενα. Καθως λοιπον αναρωτιομουν αν θελει οντως το κακο μου ενα ατομο που αγαπαω τοσο πολυ και καπου μεταξυ εσωτερικων επαναστασεων του στυλ "τουλαχιστον εγω αποπνεω αυτοπεποιθηση,η δικη της ειναι στα ταρταρα, και κριτικαρει κιολας;",κοιταξα τον καθρεφτη μου.Και ειπα "Το γουσταρω που δεν ειμαι η.καλυτερη!Ειμαι μια μετρια,γοητευτικη κοπελα,σαν ολους αυτους που θαυμαζω που,αν περνουσαν απ το φιλτρο κριτικης της κολλητης μου θα ηταν 'ασχημοι' και 'λιγοι' .Τους βλεπω ομως ομορφους. Και ξερεις γιατι?? γιατι εχουν την δυναμη ,οταν τους πεις "ε μωρε,εχεις μικρο στηθος/μεγαλη μυτη/στραβα δοντια" να απαντησουν "το ξερω" και να συνεχισουν να ζουν με ενα πλατυ χαμογελο, και να ειναι πανεμορφοι για αυτους που μπορουν και βλεπουν πως τελικα,δεν ειναι το διαφημιστικο προιον που εχει αξια,αλλα ενα βλεμμα,ενα αστειο και "αυτο το κατι" ! Αποφασισα να ακολουθω το παραδειγμα τους και να βγω απο το μαυρο τρυπακΐι της κολλητης.Ακομα την νοιαζει να ειναι η καλυτερη,ενω θα επρεπε να την νοιαζει να ειναι ευτυχισμενη και διαφορετικη.Οταν με πληγωνουν πολυ,φευγω,ομως την αγαπαω τοσο,που μενω διπλα της,αποκρουοντας τον ανταγωνισμο και παρουσιαζοντας την οπτικη μου. Την μετρια αλλα ολοδικη μου αποψη.Ελπιζω μια μερα να καταφερει να δει ποσο ξεχωριστη ειναι και ας μην ειναι Η καλυτερη!Ελπιζω και εσυ..Γιατι ζωη με τετοιο βαρος,δεν βγαινει. Μονο με αποδοχη.
Χωρίς πλάκα, σε θαυμάζω. Είχα κι εγώ μια τέτοια "κολλητή" κάποτε, και μου πήρε πολύ καιρό να καταλάβω περί τίνος επρόκειτο. Και, όταν κατάλαβα, δεν άντεξα, απλά σηκώθηκα και έφυγα, χωρίς εξηγήσεις, γιατί τί να της πω; Τα σχόλια ήταν τόσο πολλά, τόσο συγκαλυμμένα, και όμως τόσο δημιουργικά κακεντρεχή, που δεν ήξερα πού να αρχίσω και πού να τελειώσω. Και το πιό αστείο; Στη δική μου περίπτωση, εκείνη *ήταν* (στα δικά μου προφανώς μάτια) και πιό όμορφη, και πιο επιθυμητή, και όλα. Γι' αυτό και η συμπεριφορά της δε μπορούσε να χωρέσει στο κεφαλάκι μου (τί είχε να κερδίσει;). Όταν μετά έκανα την αυτοκριτική μου, κατάλαβα ότι, ενώ δε μου ήταν σαφές τότε, κι εγώ της έδινα πάτημα για τα ηλίθια σχόλιά της, και ότι αντιμετωπίζοντάς την εξ'αρχής ως "καλύτερη", έτρεφα και τα δικά μου ανταγωνιστικά κομμάτια (Ενώ, δηλαδή δεν έλεγα "θέλω να με γουστάρουν περισσότερο από την τάδε", έλεγα "η τάδε μου λέει ότι έχω μικρό στήθος, αλλά τί να κάνουμε; αφού έχω..."-με στεναχώρια, λες και έχει και καμία σημασία). Εξ'ού και το σχόλιό μου στην πρώτη σελίδα στην Aloutero. Εγώ δε μπόρεσα να δω πέρα από όλα αυτά, και απλώς έφυγα. Όμως εσύ μπορείς, και αυτό το βρίσκω πολύ όμορφο.
Ερωτευμενη Τσουχτρα,δεν παραμειναμε φιλες ομως μονο χαρη στην δικη μου υπομονη και καλη διαθεση. Ειναι απ τα καλα παιδια.Ξερω πως ο,τι και αν χρειαστω,σε καλα η ασχημα,θα ειναι εδω. Και οταν αργω παντα στην συναντηση μας θα με βρισει στην πλακα αλλα δεν θα κρατησει κακια γιατι πολυ απλα ξερει οτι ετσι ειμαι και μου αφηνει χωρο και χρονο. Μπροστα λοιπον σε ολα τα καλα,δεν δινω βαρυτητα στο ενα κακο της. Πολυ καλο ειναι και το οτι τα λυνουμε ολα επιτοπου γιατι πια,μετα απο 4 χρονια φιλιας εχουμε την ανεση του θρασους και αυτο ειναι καλο. Εχω ζησει ομως και κατι αλλα τοξικα,που εκαναν την ζωη μ χειροτερη,οποτε εφυγα.Αν το ατομο αυτο δεν εφερνε το χαμογελο στα χειλη σου,καλα εκανες και εφυγες. Αλλιως,μπορεις να ξαναπροσπαθησεις θέτοντας νεους ορους.Γιατι οχι?εχουμε ευθυνη και εμεις για τις αντιδρασεις μας τελικα. Εγω ειχα σιγουρα.
Κουνελάκι και Τσούχτρα νομίζω ότι η ίδια η κοπέλα εξομολογείται ότι είναι ανταγωνιστική και ζηλιάρα. Όχι ότι αμύνεται στην ανταγωνιστικότητα της φίλης της. Νομίζω ότι είστε στην πλευρά της φίλης της και όχι της ίδιας.
Μα, τι κατάσταση είναι αυτή με σένα; Όλο καλά τα λες, και όμως πάντα έχω να σου πω "ναι, αλλά..."Εδώ το "ναι αλλά" είναι:Πρώτον, χρειάζονται δύο για να παίξεις πινγκ-πονγκ. Και μέχρι να καταλάβουμε τί μας γινόταν (όπως ήταν και εν μέρει αναπόφευκτο), παίζαμε πινγκ-πονγκ και εγώ, και η κουνελίτσα, και ίσως και η φίλη της ερωτώσας. Από την ίδια πλευρα, αλλά παίζαμε.Δεύτερον, η δική μου φίλη, όπως και η φίλη της κουνελίτσας, φαντάζομαι, δεν καταλάβαιναν να υπάρχει κάποιο πρόβλημα: Η δική μου χαρακτηριστικά έλεγε, μάλιστα : "δε γίνεται να μη σου λέω την αλήθεια-αλλιώς τί φίλες είμαστε", και επέλεγε να το πιστεύει. Δεν έβλεπαν τη συμπεριφορά τους ως ζηλιάρικη και ανταγωνιστική, αλλά ως φυσιολογική. Όπως επίσης χαρακτηριστικά έλεγε εκείνη: "κανένας δε συμπαθεί τους μέτριους μισοκακόμοιρους" και "γιατί να μη θέλω να γίνω καλύτερη, δηλαδή; γιατί να πρέπει να είναι καλύτερος ο άλλος;" και "αυτοί που δεν ανταγωνίζονται, δεν το κάνουν γιατί ξέρουν ότι θα χάσουν, και δε μπορούν".Εδώ η κοπέλα της ερώτησης βλέπει ότι έχει πρόβλημα, και αυτό είναι το ενδιαφέρον. Προσπαθεί να αυτο-ξεγλυστρήσει, οκει, όμως η Λένα της τονίζει το πρώτο και σημαντικότερο: Όσο έχει αρκετή ανασφάλεια ώστε να μπαίνει σε αυτές τις καταστάσεις, δεν θα έχει γλιτωμό...
κουνελιτσα χαχαχα,ακομα γελαω :) ,καλο! Στο θεμα μας ομως,εγω προσπαθησα να της παρουσιασω και την αλλη πλευρα, γιατι συνηθως οταν μπαινεις,εστω και νοερα στην θεση του αλλου,καταλαβαινεις καλυτερα πως να συμπεριφερθεις! και η κοπελα φαινεται να θελει πραγματικα να τα παει καλα με την φιλη της,αρα μπαινοντας για λιγο στην σκεψη της(η στην σκεψη ανθρωπων που εχουν βρεθει σε παρομοια κατασταση),μπορει να κανει το πρωτο βημα!ελπιζω :)
Μπράβο που έδειξες ανωτερότητα αλήθεια. Αλλά ειλικρινά τώρα είναι φιλία αυτο το πράγμα; Εγώ έχω δει τέτοιες συμπεριφορές έχω φύγει, δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να σε ζηλεύει κάποιος, να σε υποτιμά και να είναι φίλος.
ειχε περασει πολλες φορες απ το μυαλο μου αυτη η σκεψη,καθως ειμαι η ξεροκεφαλια πρωσοποποιημενη και εδω που τα λεμε,ειχα και λογους να το σκεφτω αυτο. Τα επαιρνα πολυ προσωπικα ολα,μεχρι που διαπιστωσα πως δεν γινοταν μονο με εμενα αυτο! γινοταν με ολες τις κοπελες που ηταν οκ αλλα διαφορετικες απο εκεινη!της μιλησα ξεκαθαριζοντας πως διαφερει η αποψη μας για το ωραιο και της ζητησα να μην μιλαει σε εμενα για αυτο,αλλιως ναεχει προετοιμαστει για καυστικη απαντηση! Ακομα καμια φορα το κανει αυτο και απλα την διαψευδω με επιχειρηματα,σαν να ψηφιζει πασοκ ακομα ενα πραγμα και εγω διαφωνω.Εφοσον πια δεν με επηρεαζει αυτο, κρινω πως δεν ειναι δικο μου θεμα η ανασφαλεια της. Δεν την δεχομαι. Πως παραμενουμε φιλες? Μια εικονα εχω στο μυαλο μου και μου δινει δυναμη.η αγκαλια της οταν επρεπε πραγματικα να φυγει, αλλα εμεινε να μιλησουμε γιατι,αν και ελεγα οτι ειμαι καλα,εβλεπε στα ματια μου οτι δεν ημουν. Οι 9 στους 10 θα εφέυγαν. εγω αυτο το εκτιμω.να μενεις και να ξεπερνας τα εμποδια,εφοσον ο αλλος αξιζει. Ολοι κανουμε λαθη και αυτο της το εχω συγχωρησει, βγαζοντας το απο την σφαιρα των προσωπικω μου θεματων μια και καλη.
Μου άρεσαν πολύ οι απαντήσεις σας! Και κουνελίτσα ;), είναι επίσης πολύ ωραίο να βλέπω βλαμμένους ανθρώπους να έχουν αυθεντικές και γνήσιες πλευρές. Μου δίνει ελπίδα για την ανθρωπότητα, για αυτούς που πολλές φορές βιάζομαι να απορρίψω, και ενίοτε, και για τον εαυτό μου. φιλάκι.
#4: Εντελώς συμπτωματικά χθες βράδυ διάβασα αυτό: http://www.thessalonikiartsandculture.gr/life/aytoveltiwsi/50-erotiseis-pou-apeleftheronoun-to-myalo-mas#.VRL0lOEwDF0Ελπίζω να το βρεις ενδιαφέρον!Επίσης, μου άρεσε το κρεσέντο των σημερινών ερωτήσεων. Ξεκινά αργά, στοχαστικά και μετά απογειώνεται. Δεν ξέρω γιατί αλλά μου ήρθε στο μυαλό το "The Show must go on" των Queen. Συνδυάζει τη θλίψη της επίγνωσης μαζί με την απελευθερωτική δυναμική της ζωής: "Μην παραιτείσαι. Ποτέ."https://youtu.be/fBOvOatPqnYΔεν ξέρω γιατί τα γράφω αυτά. Ίσως γιατί κάποιος παραιτήθηκε αυτές τις ημέρες παίρνοντας στο λαιμό του 149 άτομα. Τί απίστευτο σοκ, τί μεγάλο κρίμα :((
"Υπάρχουν τόσα πολλά θαυμαστά ακόμα, και δεν σου φτάνουν εκατό ζωές για να τα δεις. Ζήτω!"Λένα για να το λες αυτό, δεν έχεις ζήσει τη χαρά του RPGά, που για να βγει από το μπουντρούμι πρέπει να έχει μπει σε όολα τα δωμάτια (και τα μυστικά εννοείται), να πάρει όολους τους θησαυρούς (και τα έπιπλα αν γίνεται) και να σκοτώσει όολα τα τέρατα (και τα ποντίκια και τις κατσαρίδες).
Μα πού να σου φτάσει μια ζωή για να γίνεις ο σούπερ τρανός, πάνσοφος, υπερδύναμος μάγος που θα έχει προλάβει να διαβάσει όλους τους παπύρους, θα έχει μάθει όλα τα μαγικά ξόρκια, θα έχει ξεκλειδώσει όλα τα μυστικά, θα έχει πολεμήσει όλους τους δράκους και θα μιλάει όλες τις γλώσσες αυτού του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των Infernal και της μυστικής γλώσσας των Γκάρνααλ - ακόμα κι αν δε σε φάει κανένα goblin ή troll στην πορεία. Μια χαρά τα λέει η Λένα. Ζήτω!
Στο Morrowind κρατούσα και σημειώσεις σε τετράδιο. Αχανής κόσμος - το τερμάτισα και ακόμα εξερευνούσα λαγούμια. Ευτυχώς τα επόμενα της σειράς τα συμμάζεψαν λίγο.
#5Ο φεμινισμός είναι τεράστια συζήτηση. Πολλές γυναίκες στην Ελλάδα παπαγαλίζουν τις φράσεις: "Ο φεμινισμός μας έφαγε, χάσαμε το ρόλο μας, ευνουχίζουμε τους άντρες" κ.λπ. χωρίς να γνωρίζουμε ότι στην ουσία αυτό που μας έφαγε, είναι ότι δεν έχει υπάρξει ακόμα ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα. Έχουμε τεράστια διαδρομή μπροστά μας για να φτάσουμε στην ισότητα. Λίγο τσαπατσούλικα και βιαστικά, η ουσία είναι ότι η γυναίκα στο ρόλο της μάνας, νοικοκυράς, συζύγου, απλώς προσέθεσε και της εργαζόμενης και της καριερίστριας (όπως καρατερίστριας) χωρίς όμως να έχει μοιραστεί τους υπόλοιπους ρόλους με τον άντρα. Την τελευταία 15ετία έχει αλλάξει αυτό, αλλά όχι δραστικά. Ακόμα βλέπω γύρω μου αγόρια που ψάχνουν "κορίτσια για σπίτι" αντικαταστάτριες της μαμάς τους και κορίτσια που ψάχνουν "τον πρίγκηπα - προστάτη" αντικαταστάτη του μπαμπά τους. Ακόμα οι μανάδες μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αυτά τα πρότυπα. Ευτυχώς όχι όλες. Τεράστια κουβέντα όμως......Κι αυτά είναι πολύ γενικά συμπεράσματα.
#2 Συμφωνώ πολύ με τη Λένα, όμως όταν βλέπω "λαϊκά δικαστήρια", να εκτυλίσσονται σε παρέες, σε συζητήσεις, στο κεφαλάκι μου σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, έχω ως βάσεις τις εξής αρχές: Πρώτον, την ευθύνη της σχέσης, την έχουν οι δύο που έχουνε σχέση. Ο τρίτος άνθρωπος, είτε θηλυκού είτε αρσενικού φύλου, δε μπορεί να έχει την ευθύνη για το μεταξύ τους. Το ζευγάρι ξέρει, αν είναι σε οικειότητα, αν επικοινωνούν, αν βλέπουν την απιστία ως αμάρτημα ή ως αναπόφευκτη "κουτσουκέλα", γιατί "οι άντρες είναι άντρες" ή "τη γυναίκα και σε μπουκάλι να την κλείσεις, θα σε απατήσει με το φελλό", η δεν ξέρω εγώ τί. Ο τρίτος άνθρωπος δεν έχει ιδέα, διότι δε γίνεται να έχει ιδέα. Έχει τις δικές του απόψεις/ηθική, και με αυτές πορεύεται.Δεύτερον: Ο τρίτος άνθρωπος δεν έχει ευθύνη, έχει όμως γνώση των συνεπειών (αν γνωρίζει την κατάσταση). Και εκεί έρχονται οι περιπτώσεις. Γιατί αλλιώς είναι οι συνέπειες είσαι ο τρίτος/τρίτη κάποιου που είναι σε έξι μήνες σχέση, και είναι είκοσι χρονών, και αλλιώς αν υπάρχει οικογένεια με παιδιά, σκυλιά, γατιά. Και αυτό, οφείλεις να το σκεφτείς. Διότι το μεταξύ σας κινδυνεύει να επηρρεάσει ανθρώπους που δε φταίνε σε τίποτα.Τρίτον: Ο απατηθείς μπορεί να φαίνεται ο πλέον "καημένος", όμως δεν είναι πάντα. Πέρα από ότι μπορεί να συνετέλεσε στη δημιουργία της κατάστασης που επέτρεψε η οδήγησε τον άλλο στο να απατήσει, πέρα από το γεγονός ότι και να μη συνετέλεσε, γνωρίζει σε ένα βαθμό τον άνθρωπο που έχει δίπλα του (π.χ, αν παντρευτώ ένα ναρκισσιστούλη γυναικά, δε μου φταίει κάθε άγνωστη στο μπαρ...), από τη στιγμή που η κατάσταση βγαίνει στην επιφάνεια, αυτός (η αυτή) αποφασίζει σε μεγάλο βαθμό για το κλίμα που θα δημιουργηθεί: Θα δούμε άραγε πολύνεκρο δράμα του στυλ "Γιατί με πρόδωσες εμένα που στα έδωσα όλα;" Θα δούμε ένα κακόμοιρο θύμα, κι έναν/μία σύζυγο που γυρίζει πίσω τίγκα στις ενοχές; Θα δούμε ενδεχομένως κάποιο έγκλημα πάθους; Θα δούμε να στέκεται το ύψος του/της και να αδιαφορεί λέγοντας "ελεύθερος άνθρωπος είναι" ή "μία τσούλα-ένας μπερμπάντης παραπάνω δε μου κάνει διαφορά;" Θα δούμε να σηκώνεται αξιοπρεπώς και να φεύγει; Τέτοια είναι η δύναμη του φαινομενικά (κάποιες φορές και πραγματικά) προδομένου.Εμ, έτσι είναι. Αλλιώς τί θα γραφόντουσαν τόσες σαπουνόπερες.
Σε ένα πράγμα διαφωνώ Τσούχτρα. Ο απατημένος για μένα δεν φταίει πουθενά για έναν και μόνο λόγο. Όταν μπαίνεις μια σχέση/γάμο, συμφωνείς ότι θα είσαι πιστός. Όχι ότι θα είσαι πιστός υπό προϋποθέσεις. Είναι δικαίωμα του καθενός να ξενερώσει, να είναι γυναικάς, να του τελειώσει το συναίσθημα, αλλά είναι και υποχρέωση του να ενημερώσει. Όταν αλλάζουν οι όροι μιας σύμβασης, υποχρεούσαι να ενημερώσεις εκτός κι αν η υπογεγραμμένη σύμβαση σε απαλλάσσει ρητά από αυτήν την υποχρέωση. Αν με εννοείς τι εννοώ (για να ικανοποιήσουμε και το δικηγορικό οίστρο του Παρίσι-ου♥)
# 7 Παντως πιστευω οτι υπαρχουν και τα δυο ενδεχομενα,ισως στο συγκεκριμενα ειδος τεχνης ισχυει οτι αρχικα την ξενιζε ενω τωρα το συνηθισε και μπορει να το εκτιμησει καλυτερα. Αλλα πολλες φορες δεν υπαρχουν τραγουδια που αρχικα τα ακους και εισαι meh, ενω μετα απο 3-4 τυχαιες ακροασεις κολλας και θες να τα ακουσεις ξανα και ξανα?Και μιλαω για χιτακια του ντειβιντ γκεττα.Αλλα ενω ακουω γενικα κυριως indie (οχι δογματικα) οταν πχ αρχιζω μαθηματα χορου και ακουω 3-4 rnb σε στυλ trey songz ,αρχιζω να τα ψαχνω,βαζω και στο σπιτι,το mp3 κλπ.Ακομα κι οταν δουλευα σε νυχτερινο μαγαζι εβρισκα τον εαυτο μου την επομενη να μουρμουραει καψουρικους στιχους. Υπαρχει τριβη και με το λιγοτερο ωραιο δηλαδη ?
Ισχύει,χρησιμοποιεί αυτό φαινόμενο το marketing κ η διαφημηση κατα κόρων κ σιγουρα υπαρχει καποιος ορισμος απλα νυσταζω...παιδιαααααα !!!Αν δεν υπαρχει, ετοιμάστε καμιά ΛΕΝΦΟΥ 2 ας πουμε...
#2 δεν γενικευω αλλά μεγαλος αριθμός ανδρών το να είναι τρίτο πρόσωπο σε γαμο/σχεση το θεωρουν κατόρθωμα, ειδικα αν η γυναικα ειναι μεγαλυτερη, για αυτό και δεν ασχολούνται καθόλου με τον ποιος φταίει η' όχι. Έχει τύχει να ακούσω σε παρέα το τραγικό "φευγω τώρα γιατι θα ερθει η παντρεμένη" με ύφος χιλίων καρδιναλίων..Το "θετικό" με αυτους είναι οτι απλα περνάνε καλά και δεν περιμένουν κάτι αλλο, σε αντίθεση με τις περισσότερες γυναίκες που όταν μπλέκουν σε τέτοιες καταστάσεις περιμένουν ο άλλος να χωρίσει και καθονται και πιστεύουν τα ψέμματα του παντρεμένου.Φυσικά υπαρχουν κ πολλες γυναίκες που γίνονται το τρίτο προσωπο συνειδητοποιημενα, η' άντρες που είναι "θύματα", δεν υπάρχει κανόνας. Για μένα την μεγαλύτερη ευθύνη,την έχει ο παντρεμένος/η και μετα το τρίτο πρόσωπο.Αν δεν δώσεις δικαίωμα και δεν ανοιξεις εσύ την πόρτα κανένας δεν μπαίνει.
#2 Σε βρίσκω λιγάκι άδικη με την γράφουσα, Λένα. Νομίζω ότι ουσιαστικά εκφέρει την άποψη ότι πολλοί ρίχνουν δυσανάλογο μερίδιο ευθύνης στο τρίτο πρόσωπο, τη στιγμή που, πώς να το κάνουμε, το καθήκον της διατήρησης μια σχέσης, ειδικά ενός γάμου, πέφτει στους άμεσα εμπλεκομένους, όχι στους τρίτους, και δη στους άσχετους τρίτους που δεν είναι ούτε συγγνείς ούτε φίλοι τους.Αν κάποιος είναι παντρεμένος προφανώς θεωρεί εαυτόν/εαυτήν ενήλικο πρόσωπο με ικανότητα δικαιοπραξίας, άρα είναι ηλίθιο να λέει ότι "παρασύρθηκε". Παρασύρθηκε από τις δικές του επιθυμίες, όχι από άνθρωπο.Για 'μένα αυτό που είναι διαφορετικό ανά περίσταση είναι το κατά πόσον οι ευθύνες για το κέρατο βαρύνουν μόνο τον ένοχο, ή μοιράζονται στο ζευγάρι. Ο τρίτος, και ευθύνη να φέρει, φέρει τη μικρότερη. Τα πράγματα διαφέρουν όταν γνωρίζεται και έχει ουσιαστική σχέση με το πρόσωπο που εξαπατάται - αλλά αυτό το ξεκαθαρίζει και η γράφουσα.Ειδικά στην προτελευταία σου παράγραφο (για τη λύσσα μεαξύ γυναικών, για τον χαρακτηρισμό "μια από αυτές") νομίζω την κατηγορείς μάλλον για το ακριβώς αντίθετο από αυτό που κάνει.
#5, αυτή και παρόμοιες απόψεις για το φεμινισμό έχω βαρεθεί να τις ακούω. Συνήθως από νέες κοπέλες που νομίζουν ότι πια δεν έχει νόημα γιατί πια έχουμε κατακτήσει την ισότητα. Δε λέω, οι γυναίκες έχουμε κατακτήσει πολλά τα τελευταία εκατό χρόνια. Αλλά...ισότητα στις αμοιβές αλλά όχι στις ευκαιρίες. Σεξουαλική απελευθέρωση αλλά όχι απελευθέρωση από τα κοινωνικά ταμπού και πρέπει. Δεν είμαστε ακόμα ισότιμες με τους άντρες. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Ακόμα φταίει το θύμα για το βιασμό (βλέπε Αμάρυνθο), ακόμα είμαστε εύκολες αν μας αρέσει το ελεύθερο σεξ, είμαστε σκύλες και ανοργασμικές αν είμαστε φιλόδοξες και διεκδικητικές επαγγελματικά, κοιμηθήκαμε με το αφεντικό και πήραμε προαγωγή, δεν ολοκληρωνόμαστε σαν γυναίκες αν δεν γίνουμε μάνες. Να συνεχίσω;
..και επίσης αρκετά γκρινιάρες (το ξέχασες αυτό). Ναι, ισχύουν τα στερεότυπα, αλλά οι χαρακτηρισμοί υπάρχουν & θα υπάρχουν ανεξαρτήτως φύλου (και οι άνδρες είναι 'μαμάκιες', 'τρώνε παντόφλα', 'γλείφουνε το αφεντικό', 'είναι γουρούνια/ζώα', κλπ, κλπ). Για το βιασμό (που είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα) - αν υπάρχει κακόβουλη πρόθεση από τη γυναίκα - είναι πολύ ευκολο να καταστρέψει την υπόληψη ενός άντρα (αναφέρομαι, στη περίπτωση που δεν έχει συμβεί) - ασχέτως αν αποδειχτεί ή όχι. Φυσικά ισοτιμία δεν υπάρχει και στην υιοθεσία, όπου η μητέρα πρέπει να είναι αποδεδειγμένα πρεζάκι για να έχει ελπίδες να διεκδικίσει ο πατέρας το/τα παιδί/παιδιά..
Επειδή ο βιασμός είναι ένα τεράστιο και πολύ σοβαρό θέμα, που σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων στοχοποιείται το θύμα "τα ήθελε, κουνήθηκε, ήταν ντυμένη προκλητικά, είχε πιει κλπ κλπ " και επειδή ο φόβος του κοινωνικού στίγματος κατατρέχει ακόμα τα θύματα με αποτέλεσμα ένα πολύ μικρό ποσοστό να τον καταγγέλει, καλύτερα να μην αναφέρεις παραδείγματα που είναι η εξαίρεση του κανόνα. Με την δική μου οπτική, στοχοποίησες το θύμα. Το ήθελε αλλά μετά αποφάσισε να τον εκδικηθεί επειδή .....διάφοροι λόγοι... και τον κατήγγειλε για βιασμό. Ξέρεις πόσες φορές έχει ακουστεί αυτή η ατάκα στην αίθουσα των δικαστηρίων;Άλλο τα στερεότυπα άλλο η ανισότητα των δύο φίλων. Πολλά στερεοτυπα πηγάζουν ακριβώς από την έλλειψη ισοτιμίας και από τον ρατσισμό λόγω φύλου.
@ sPik3 Επίσης, άλλο να μιλάς για τέτοιες καταγγελίες στις πολύ ευαίσθητες ακόμη και σε θέματα σεξουαλικής παρενόχλησης ΗΠΑ (σε νομικό, έστω, επίπεδο), και άλλο στην Ελλάδα, όπου ακόμη και σήμερα η νοοτροπία είναι όπως την περιέγραψε το λουλούδι.
@αμύριστο λουλούδι :27.3.2015 | 13:38 - Δεν το πήγα εκεί που το πήγες εσύ (στο θέμα του βιασμού) - το ανέφερα μόνο και μόνο σαν μια διαφορετική περίπτωση όπου υπάρχει ανισότητα σε βάρος του άντρα. Δεν δικαιολογώ τους άντρες βιαστές (εννοείται!!) και παραδέχομαι ότι είναι εξαίρεση. Στα υπόλοιπα δεν διαφωνούμε, πιστεύω, σε γενικές γραμμές. Η ανισότητα στα φύλα είναι δύσκολο θέμα (πχ.θα πρέπει οι γυναίκες να πηγαίνουν στρατό? θα πρέπει οι άντρες να έχουν πατρική άδεια? [σε κάποιες Σκανδιναβικές χώρες, ισχύει]). Παγκοσμίως, έχουμε πολύ δρόμο για να γίνει ισότιμη η γυναίκα. Απλά λόγω της ιδιαιτερότητας του κάθε φύλου (η γυναίκα γεννάει, οπότε θα πρέπει να λείψει από την εργασία της - ο άντρας είναι μυικά ανώτερος, άρα θα προτιμηθεί σαν εργάτης στα ορυχεία), μπορούμε να το πετύχουμε *εύκολα* σε επίπεδο, που να είναι ουδέτερο φυσικών χαρακτηριστικών (πχ.ισότητα στην ψήφο & στην ελευθερία έκφρασης και αυτοδιάθεσης [μιλάω παγκόσμια]). Και τα στερεότυπα υπάρχουν για/από όλους (πχ. πόσοι θα στραβώσουν αν είναι άντρας ο βρεφοκόμος στον βρεφονηπιακό σταθμό? εγώ θα στράβωνα πάντως), απλά στις γυναίκες είναι πιο έντονο.
@sPik3Προσωπική άποψη, ειδικά για το στρατό, αντί να αναρωτιόμαστε αν πρέπει να πάνε οι γυναίκες, καλύτερα να κοιτάμε πώς να μην πάνε ούτε οι άντρες.
sPik3Ο φυσικός γονιός δεν υιοθετεί το παιδί του. Δεν υπάρχει πατρική άδεια όπως δεν υπάρχει μητρική άδεια. Υπάρχει άδεια τοκετού και άδεια λοχείας που προφανώς αφορά γυναίκες και υπάρχει άδεια ΓΟΝΙΚΗ που μπορούν να πάρουν ένας από τους δύο γονείς ανεξαρτήτου φύλου.
@ nina v 27.3.2015 | 19:41 : Αναφέρομαι στην parental/paternity leave (όπως είναι γνωστή στο εξωτερικό). Στον ορισμό της γονικής άδειας (έτσι όπως ορίζεται στην Ελλάδα), είναι έτσι όπως τα λες.
sPik3Γονική άδεια είναι η άδεια για τις σχολικές επιδώσεις των παιδιών και είναι τέσσερις εργάσιμες το χρόνο για κάθε ένα γονιό ανεξαρτήτου φύλου. Δεν αναφέρομαι όμως μόνο σε αυτή την άδεια, αλλά στην parental /paterrnity που ισχύει και στην Ελλάδα. Ισχύει στον δημόσιο τομέα και χρήση αυτής της άδειας μπορεί να κάνει αποκλειστικά και μόνο ο ένας από τους δύο γονείς, ανεξαρτήτου φύλου. Δεν το γνωρίζουν οι περισσότεροι γιατί συνήθως αυτήν την άδεια παίρνει η μητέρα - είναι πράγματι σπάνιο πατέρας να πάρει άδεια για να μείνει σπίτι να φροντίζει το μωρό ενώ η μητέρα να συνεχίζει την εργασία της.