Οι ταινίες που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι

Οι ταινίες που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
«X-Men: Dark Phoenix», «Once Upon a time in Hollywood» και «The Lion King»: από τις πιο αναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού
0

Ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η δαιμονισμένη κούκλα Άναμπελ, ο Γούντι κι ο Μπαζ, ο Ταραντίνο, ο Γούντι Άλεν, ζόμπι, υπερήρωες, Πόκεμον και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις αναμένεται να κατακλύσουν φέτος τις οθόνες των θερινών κινηματογράφων, οι οποίοι, σε πείσμα μιας αγοράς που διαρκώς φθίνει, επιμένουν να συντηρούν ένα σινεφιλικό έθιμο δεκαετιών, εκείνο της θερινής προβολής σε ανοιχτό χώρο. Με την πρόσφατη πολιτική συγκυρία να καθιστά ρευστό τον (έτσι κι αλλιώς όχι ιδιαίτερα αυστηρό) προγραμματισμό της διανομής, ξεχώρισα μερικές από τις πρεμιέρες που αναμένουμε τους επόμενους τρεις μήνες και σας τις παρουσιάζω.

X-Men: Dark Phoenix

Ακόμα ένα υπερηρωικό σύμπαν φτάνει στο τέλος του. Ένα τέλος που έρχεται δίχως τις τυμπανοκρουσίες των τελευταίων Avengers, έχοντας, όμως, να επιδείξει τη σύνδεση του με μερικές από τις ποιοτικότερες ταινίες του είδους ως αντίβαρο. Και ένα τέλος που, με δεδομένη την έλευση του αναπόφευκτου reboot, είναι δύσκολο να ιδωθεί ως τέτοιο, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση. (Από 06/06)

 

The White Crow

Ο Ρέιφ Φάινς κρατά ψηλά το λάβαρο της βρετανικής υποκριτικής εδώ και εικοσιπέντε χρόνια. Παράλληλα έκανε σκηνοθετικό ντεμπούτο δυνατό με μεταφορά του Κοριολανού, που δυστυχώς κανείς δεν είδε, συνέχισε με βιογραφικό δράμα γύρω από τον Ντίκενς, που πάλι πέρασε απαρατήρητο, η τρίτη του ταινία, όμως, αν και μέχρι στιγμής υστερεί σε κριτική αναγνώριση σε σχέση με τις προηγούμενες, φαίνεται να ενδιαφέρει περισσότερο το κοινό. Πρόκειται για βιογραφία του Νουρέγιεφ, με τον ίδιο να κρατά τον ρόλο του Πούσκιν. (Από 13/06)

 

Pokemon: Detective Pikachu

Με όχημα τη συνταγή του Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ, που μπλέκει ζωντανούς ηθοποιούς με animation –κάποτε τα λέγαμε κινούμενα σχέδια– σε μια ιστορία μυστηρίου, τα Πόκεμον εισβάλλουν στη μεγάλη οθόνη. Οι φαν κατά τη διάρκεια της προβολής θα παίζουν το δημοφιλές παιχνίδι «ποιο είναι αυτό το Πόκεμον;», οι υπόλοιποι θα ψάχνετε με ποιο Πόκεμον ταυτίζεστε περισσότερο. Είστε ένα στρουμπουλό, καλλίφωνο Τζίγκλιπαφ ή μήπως ένα αξιαγάπητο, απαιτητικό Σάιντακ που θέλει όλη την ώρα φροντίδα για να μην εκραγεί το κεφάλι του; (Από 13/06)

 

Little White Lies 2

Μετά το (σχεδόν) φιάσκο της αυτοαναφορικής, επιφανειακής σάτιρας (;) του Rock 'n' Roll, ο Γκιγιόμ Κανέ επιστρέφει σκηνοθετικά σε σίγουρο έδαφος με ένα σίκουελ στη μεγαλύτερη επιτυχία του μέχρι σήμερα, μια γαλλική εκδοχή της Μεγάλης Ανατριχίλας, με την ερμηνευτική αφρόκρεμα της γενιάς του ως μέλη μιας παλιοπαρέας που επανενώνεται χρόνια μετά, για ένα Σαββατοκύριακο. (Από 20/06)

 

 

 

Toy Story 4

Η παιδικότητα της παλιάς Disney και η ανθρωπιά του Τσάπλιν και του Κάπρα κατοικούν πια στις εικόνες της Pixar, μιας παιδαγωγού αλά Mary Poppins, που προσέχει μεν τα παιδιά, ουσιαστικά όμως αποσκοπεί στη φροντίδα και την ψυχική σωτηρία των ενηλίκων. Πίσω από κάθε ενήλικα, άλλωστε, κρύβεται ένα πληγωμένο παιδί. Κι αν πιστεύεις ότι το Τοy Story έκλεισε αρμονικά τον κύκλο του στο τρίτο μέρος του και απορείς τι παραπάνω μπορεί να προσθέσει ένα ακόμα σίκουελ, κατά βάθος ξέρεις ότι η Pixar για ακόμα μια φορά μπορεί να σε διαψεύσει με τον πιο ευχάριστο τρόπο. (Από 20/06)

 

Τhe Professor

Έχει εκλείψει από τις αίθουσες η (καλή) μεσαία ταινία (ενήλικου) μεγάλου κοινού με αναγνωρίσιμους ηθοποιούς, δουλεμένο σενάριο και στρωτή αφήγηση. Ας λέει η κριτική τα γνωστά περί συνταγής και ακαδημαϊκότητας, άμα η συνταγή εκτελεστεί με μεράκι –βλέπε Green Book– ακόμα κι εκείνη θα αναγνωρίσει αρετές και ο κόσμος θα συρρεύσει στα σινεμά. Μακάρι αυτή εδώ η δραματική κομεντί με τον Τζόνι Ντεπ να ανήκει στις καλές περιπτώσεις της ως άνω κατηγορίας. Το χρειάζεται το κοινό για να ξεσκάσει, το χρειάζεται και η αίθουσα για να δουλέψει. (Από 27/06)

 

Yesterday

Με ένα κόνσεπτ όχι απαραίτητα πρωτότυπο, αλλά αναντίρρητα γουστόζικο ο σεναριογράφος Ρίτσαρντ Κέρτις των Notting Hill, Love Actually και About Time μας παρουσιάζει τη νέα του πρόταση στο είδος της ρομαντικής κομεντί με ήρωα τραγουδοποιό που, έπειτα από κάποια συνωμοσία του σύμπαντος, βρίσκεται να είναι ο μοναδικός άνθρωπος στον πλανήτη που θυμάται τα τραγούδια των Beatles. Μένει να δούμε πώς ο απροκάλυπτος συναισθηματισμός, το υπομονετικό χτίσιμο του ρομαντικού σασπένς και το βρετανικό φλέγμα του Κέρτις θα παντρευτούν με το παροξυσμικό, φλασάτο σκηνοθετικό στιλ του Ντάνι Μπόιλ. (Από 27/06)

 

Anabelle Comes Home

Με την εξαίρεση των δύο Conjuring που γύρισε ο Τζειμς Γουάν, για τις ταινίες του διευρυμένου αυτού σύμπαντος μάλλον ισχύει ο χρυσός κανόνας «κάθε πέρσι και καλύτερα». Εδώ όμως επιστρατεύονται εκ νέου και οι βασικοί πρωταγωνιστές Πάτρικ Γουίλσον και Βέρα Φαρμίγκα, οπότε εύλογα περιμένεις μεγαλύτερη επιμέλεια στο τελικό αποτέλεσμα. Και μακάρι να μην διαψευστούν οι προσδοκίες σου, καλύτερο τρόπο για να δροσιστείς μια καυτή καλοκαιρινή νύχτα από γερές δόσεις ανατριχίλας, δύσκολο να φανταστείς. (Από 27/06)

 

The Lion King

Πέρα από την επανασύσταση του καταλόγου της σε νεότερο κοινό, οι live action μεταφορές αγαπημένων animation της Ντίσνεϊ λειτουργούν και σαν ενέσεις νοσταλγίας για τους μεγαλύτερους, που μεγάλωσαν με αυτές. Μικρή ένσταση ως προς τον ρεαλιστικό CGI σχεδιασμό τους, ο ρεαλισμός σκοτώνει την φαντασία, κατά τα άλλα με όλα τους περάσαμε μια χαρά, το δε Lion King κρατά ξεχωριστή θέση στην καρδιά των σημερινών τριαντάρηδων. Πιθανότατα έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο εμπορικό hit του καλοκαιριού. (Από 18/07)

 

The Dead don't Die

Μερίδα της κριτικής δηλώνει απογοητευμένη από τη νέα ταινία του Τζάρμους, όπου τα ζόμπι ξυπνούν και περπατούν στη γη. Κάποιοι εξ' αυτών περίμεναν αποδόμηση του είδους, το σινεμά του Τζάρμους όμως είναι ένα είδος από μόνο του, δεν μπαίνει στα καλούπια των ειδών, ούτε το μέλλει να τα εξυπηρετήσει ή να τα συζητήσει. Από αυτά που διαβάζουμε, φαίνεται πως ο Τζάρμους είχε στο μυαλό του κάτι αβαρές, όπου παλιοί και καινούργιοι φίλοι μαζεύονται για καφέ και τσιγάρα και κουβέντα, άντε και για να αποκεφαλίσουν μερικά ζόμπι. Μια χαρά ακούγεται. (Από 18/07)

 

The Fall of the American Empire

Μακριά από τα φώτα της (κριτικής) δημοσιότητας πια, ο Ντενίς Αρκάν συνεχίζει να κάνει σινεμά με κεντρικό θεματικό μοτίβο την παρακμή του δυτικού πολιτισμού και την επικείμενη κατάρρευση του, όχι όμως με την αποστασιοποίηση ενός ακαδημαϊκού ή την επιθετική ρητορική ενός προπαγανδιστή, αλλά ως ένας από εμάς, αναδεικνύοντας, στις καλύτερες στιγμές του τουλάχιστον, το θέμα μέσα από ιστορίες για ανθρώπους και τα πάθη τους. Ας ελπίσουμε ετούτη εδώ να είναι μία από εκείνες τις στιγμές. (Από 01/08)

 

Once Upon a time in Hollywood

Κινηματογραφικές φάτσες που αγαπάμε, οργιώδης σινεφιλία, ταραντινικές διαλογικές αψιμαχίες κι ευφυολογήματα μας περιμένουν στη νέα ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο. Άγνωστο ποιος θα καταστεί θύτης και ποιος θύμα γραφικής βίας, από τα συμφραζόμενα αντιλαμβανόμαστε ότι η ταινία βρίσκεται εγγύτερα στην αφηγηματική χαλαρότητα και την αγαπητική ενδοκινηματογραφικότητα της Jackie Brown – μέγα bonus για μερικούς από μας, ενδεχόμενο μείον για όσους εκτιμούν περισσότερο το στοιχείο της «καφρίλας» στο ταραντινικό σύμπαν. Όπως και να έχει, και οι μεν και οι δε στην πρεμιέρα της ταινίας θα είμαστε εκεί. (Από 22/08)

 

Midsommar

Για τον υπογράφοντα υπάρχει ζήτημα με την ηθική των εικόνων στο Hereditary και (σοβαρότατη) έλλειψη γούστου στα μικρού μήκους του Άρι Άστερ. Μολαταύτα εμφανώς έχουμε να κάνουμε με έναν (πάρα πολύ) κινηματογραφικό δημιουργό με απόλυτη εξουσία πάνω στο υλικό του και θαυμάσια αίσθηση ρυθμού. Δεδομένη η περιέργεια για τη δεύτερη ταινία του, ακόμα ένα φιλμ παγανιστικού τρόμου που μοιάζει να παραπέμπει στο θρυλικό The Wicker Man. (Από 22/08)

 

A Rainy Day in New York

Η ιντερνετική υστερία που ακολούθησε το #metoo μας στέρησε ένα ωραιότατο, σταθερά ετήσιο κινηματογραφικό ραντεβού, ευτυχώς, όμως, μόνο πρόσκαιρα. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο το σινεμά φαίνεται να κερδίζει προς το παρόν την οχλοκρατία και τον σοσιαλμιντιακό φαρισαϊσμό. Έτσι φέτος θα κλείσουμε τη θερινή σεζόν και θα χαιρετίσουμε τη φθινοπωρινή με την (έτοιμη από πέρυσι) νέα ταινία του Γούντι Άλεν. Κάλλιο αργά, παρά ποτέ. (Από 22/08)

 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Οθόνες / «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Η ταινία που ανέβηκε πρόσφατα στο YouTube, με πρωταγωνίστρια τη 23χρονη δημιουργό του Only Fans, Lily Phillips, αποτυπώνει την κλειστοφοβική πραγματικότητα της διαδικτυακής φήμης και την αναπόφευκτη εξέλιξή της.
THE LIFO TEAM
PULP FICTION LAST minute CHRISTMAS movies

Οθόνες / 10 χριστουγεννιάτικες ταινίες για εορταστικό streaming

Πριν πατήσετε ξανά το play για την αγία τριάδα των γιορτών, το Μόνος στο Σπίτι, το Love Actually και το Holiday δηλαδή, η χιονοστιβάδα των χριστουγεννιάτικων προτάσεων απειλεί να βάλει σε πειρασμό τις βολικές σας επιλογές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ