Live

Ενεργός κρατήρας

Ενεργός κρατήρας Facebook Twitter
0

Πώς και τόσες σκηνοθεσίες φέτος; Εγώ μόνο ως τραγουδίστρια σε ήξερα.

Κοίτα, ο περισσότερος κόσμος με έμαθε εξαιτίας του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Στο χώρο του θεάτρου πάνω κάτω ήταν γνωστός στους ανθρώπους που παρακολουθούν το τι κάνουμε οΚρατήρας και η ομάδα. Απλά μέχρι τώρα δουλεύαμε στον Κρατήρα. Δεν είχαμε ανοιχτεί εμπορικά. 

Ο Κρατήρας;

Ένα συνεργείο στον Κεραμεικό όπου κάναμε πρόβες. Ανά διαστήματα ανοίγαμε τις πρόβες και έμπαινε κόσμος χωρίς εισιτήριο και μας παρακολουθούσε την ώρα που κάναμε τη δουλειά μας. Πέρσι ανεβάσαμε την Αραβική νύχταπου επαναλήφθηκε φέτος. Δεν κάνω τόσες πολλές σκηνοθεσίες όσες φαίνεται. ΗΝύχτακαι ο Αίανταςπου θα γίνει στο Εθνικό είναι παραστάσεις που είχαν ξεκινήσει και δουλευτεί κάποια στιγμή στον Κρατήρα.

Είναι έντονη η τάση να αναδειχθούν περισσότερο οι νέες ομάδες; Έχουν κουράσει τα ίδια πρόσωπα;

Κοίταξε, έγιναν δύο πολύ σημαντικές κινήσεις στον πολιτισμό στην Ελλάδα. Άλλαξε το Φεστιβάλ Αθηνών. Ανοίχτηκε πολύ σε πειραματικά σχήματα και σε νέους ανθρώπους, αφού κατάλαβαν πια ότι ένα φεστιβάλ πρέπει να είναι ανοιχτό σε αυτούς. Μετά άλλαξε η διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου και ο χώρος άνοιξε πραγματικά. Αυτές οι δύο κεφαλές που άλλαξαν οδήγησαν και το τοπίο σε αλλαγή. 

Πιστεύεις στην ομάδα;

Μόνο στην ομάδα. Μόνος του κανένας δεν έφτασε κάπου. Όλοι μόνοι μας είμαστε, το θέμα είναι να επικοινωνήσουμε. Τον Κρατήρα τον κάναμε το 2000 άνθρωποι που ο καθένας είχε τη δική του πορεία. Φτιάξαμε έναν χώρο που εκεί πέρα ήμασταν όλοι ίδιοι. Χωρίς να θέλουμε να κάνουμε έναν πολυχώρο για να βγάλουμε λεφτά, πετύχαμε αυτά που πετύχαμε. Συνεννοούμασταν γιατί ήταν η βάση κοινή.

Δεν θα 'θελες να συνεργαστείς και με μεγαλύτερα ονόματα;

Θέλω να συνεργάζομαι με ανθρώπους που καταλαβαινόμαστε. Δεν πιστεύω στα μεγάλα σχέδια, όπως το να σκηνοθετήσω έναν μεγάλο θίασο στην Επίδαυρο. Αν δεν είναι καλοί άνθρωποι, δεν με ενδιαφέρει.  

Το κοινό ανταποκρίνεται; Έχει νέο κόσμο το θέατρο;

Βλέπω πολύ νέο κόσμο και βλέπω κόσμο κυρίως νέο στα μυαλά. Το κοινό δεν ήταν ποτέ διαφορετικό απ' ό,τι είναι τώρα. Το θέμα είναι να αγαπάς το θέατρο. Αν υπάρχουν καλές παραστάσεις, γεμίζουν τα θέατρα. Το ελληνικό κοινό είναι ακόμα στη φάση της εκπαίδευσης. Είμαι πολύ αισιόδοξη, όμως. Προχθές πήγε μια γνωστή μου στην παράσταση που κάνουμε στο Πορεία, που αφορά διάφορα θέματα που υπάρχουν στην κοινωνία. Από το trafficking μέχρι τη σχέση με τα ζώα. Αφού την είδε, μου είπε: «Κοίταξε να δεις, τα βλέπουμε στην τηλεόραση και δεν τα πιστεύουμε. Είδες τελικά που ισχύουν». Δηλαδή ότι το είδε στο θέατρο γι' αυτήν σήμαινε ότι είναι έγκυρο. Άρα το θέατρο αποκτά μια εγκυρότητα για τον κόσμο. Για να παίζεται εκεί, σημαίνει ότι είναι αλήθεια.

Βλέπειςόμως ότι μέσα στην εποχή της τηλεόρασης, εσύ τα πας καλά;

Είναι πού στοχεύεις. Εμείς θα παίξουμε και για δέκα ανθρώπους, θα παίξουμε και για εκατό. Το καλό με το κακό πάνε παράλληλα. Πάντα υπάρχει κοινό και για τα δύο. Δεν θα εξαφανιστούν ποτέ οι μικρές ομάδες, όπως έγινε με τα πολυκαταστήματα και τις βιοτεχνίες. Υπάρχει το κοινό που πάει και στα δύο. 

Τώρα που έχετε μπει στα «συμβατικά» θέατρα, προτιμάς ακόμα το εναλλακτικό;

Θα θέλαμε το εναλλακτικό να μπει και στα συμβατικά θέατρα. Το θέμα είναι να φτιαχτούν στους χώρους τους θεατρικούς μικροί «κρατήρες». Να νιώθει ο κόσμος ότι πηγαίνει σε ένα χώρο όπου υπάρχουν άνθρωποι αγαπημένοι που φροντίζουν γι' αυτούς. Να αισθάνεται την παρέα, τη συντροφιά. Στο Εθνικό ο Αίανταςθα παρουσιαστεί ως work in progress.

Σου αρέσουν τα τρικ αυτά;

Δεν είναι αυτό. Δεν πάω να κάνω ένα τέχνασμα για να κάνουμε τον κόσμο δικό μας από την αρχή. Έτσι λειτουργούσαμε πάντα. Αυτοί έρχονται σε έναν χώρο που είναι δικός μας. Για σήμερα είναι φιλοξενούμενοί μας. Δεν είμαι υπέρ του interactive με το κοινό. Του «άντε να πιάσουμε κουβέντα». Ξέρω ότι στην ομάδα μου δεν υπάρχει μαλάκας, αλλά δεν το ξέρω για το κοινό. Είμαι επιφυλακτική πάντα με το κοινό και γι' αυτό δεν παίζουμε και για το κοινό. 

Τιprojectείναι ακριβώς αυτό το Κουμπάρα;

Είναι τραγούδια που αρέσουν σε μένα και την παρέα μου να τα λέμε. Παρέα που είναι ο άντρας μου, ο κουμπάρος μου, ένας σχεδόν κουμπάρος μου και ο κολλητός μου. Κάναμε μια περιοδεία, είδαμε ότι αφορούσε πολύ κόσμο. Δεν είναι μόνο ο Τσιτσάνης και τα χορευτικά. Αρέσει στον κόσμο ο Κουρτ Βάιλ, ο Χατζιδάκις, ο Λάγιος και άλλοι.

Τώρα που οι δρόμοι με τον Παπακωνσταντίνου και τον πολύ κόσμο χώρισαν, αισθάνεσαι πιο απελευθερωμένη;

Δεν νιώθω ότι τώρα ήρθε η ώρα να ανοίξω και εγώ τα φτερά μου γιατί ό,τι έκανα πριν τον Θανάση, το κάνω και τώρα, μετά τον Θανάση. Ο Παπακωνσταντίνου με άκουσε και με είδε και μου είπε να συνεργαστούμε. Δεν πήγα εγώ να του δώσω ένα demo. Έμαθα πάρα πολλά πράγματα τότε και, το κυριότερο, δεν ένιωθα να περιορίζομαι. Παράλληλα, όμως, δούλευα και με τα άλλα παιδιά και έτσι το εξισορροπούσα. Το ότι έφυγα από τον Θανάση έχει κάνει πολύ καλό σε αυτό που έκανα με τα παιδιά. Ο κόσμος που με εκτιμούσε πριν έρχεται έτσι και για μας. 

Σου αρέσει αυτό το μπέρδεμα των σχημάτων που γίνεται; Όπως πάμε πιθανότατα θα δούμε μαζί τον Αγγελάκα με την Πρωτοψάλτη.

Αυτό είναι πολύ ωραίο ανέκδοτο. Θα το πω στον Αγγελάκα. Κοίτα, και το κοινό και οι άνθρωποι περιμένουν να βρούνε την έκπληξη. Ας μην είμαστε αυστηροί. Το έχω σκεφτεί πολλές φορές και λέω, τι διάολο, αν αλλάζεις κάθε φορά στο τέλος τι θα μείνει; Μπορεί κάτι να γίνει. Οι άνθρωποι που νιώθουν ότι είναι συγγενείς θέλουν να βρεθούνε. Ο Θανάσης αγαπούσε από παλιά τον Σαββόπουλο και το είχε καημό. Ότι υπάρχουν τα κόλπα των μάνατζερ, υπάρχουν. Με ποιον να βάλουμε αυτόν, ποιος παίζει καλή «μπάλα» φέτος;

Εσύ παίζεις σε αυτό το παιχνίδι;

Όχι δεν παίζω, καθόλου. 

Σου βγήκε σε καλό.

Σε πάρα πολύ καλό. Όσοι έχουνε μάνατζερ έχουν παράπονα. Εγώ δεν έχω παράπονα, άρα ούτε και μάνατζερ.

Περνάς καλά στην πόλη αυτή;

Μου αρέσει μόνο η Αθήνα από την Ελλάδα. Μου αρέσει που δεν βλέπω κανέναν γνωστό. Την έχω διαχωρίσει όμως από τους Αθηναίους. Είναι πολύ αγενείς, είναι μουρτζούφληδες, μπορεί κι εγώ μέσα σε αυτούς. Έχω αισθανθεί πολύ άσχημα με τους ανθρώπους, από το πώς με κοιτάνε μέχρι το τι ακούω να λένε. Μου τη σπάει να πάω να κάτσω σε μια ταβέρνα και να ακούω βλακείες στο διπλανό τραπέζι. Η πόλη, από την άλλη, μου αρέσει πάρα πολύ. Τρώω στην Αθηνά στη Δαμάρεως, στο Δίπορτο στη Βαρβάκειο, πίνω καφέ στη Στάνη στην Ομόνοια. Μου αρέσουν τα πακιστανικά, τα ινδικά, τα κινέζικα. 

Με την πολιτική ασχολείσαι;

Προσπαθώ να κάνω όσα πιο πολλά μπορώ μέσα από το θέατρο και το τραγούδι γι' αυτή την κατάσταση που ζούμε. Το θέατρο και οι συναυλίες δεν μπορούν παρά να είναι πολιτικές. Δεν πάει άλλο. Πρέπει να βρούμε πόσοι είμαστε που ακόμα πιστεύουμε σε κάτι. Μετριέσαι και λίγο με τον κόσμο. Πόσοι είμαστε; Δύο, τρεις ή μήπως χίλιοι δεκατρείς;

0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ